Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciałbym ostrzec wszystkich sprzedawców Allegro przed niepokojącym procederem, który może dotknąć każdego z nas. Okazuje się, że wystarczy, aby ktoś podszył się pod Waszą firmę, np. składając zamówienia pobraniowe na Wasze dane u innych sprzedawców, a Allegro bez większej weryfikacji może zablokować Wasze konto, bo ktoś podawał wasze dane w danych do wysyłki.
Nasza firma padła ofiarą takiego oszustwa – zgłosiliśmy sprawę na policję, przekazaliśmy dowody, a mimo to nasze konto pozostaje zablokowane. Dział bezpieczeństwa Allegro unika konkretnej odpowiedzi, ignoruje argumenty i odpowiada po kilku dniach, co skutecznie uniemożliwia prowadzenie działalności.
Jakiś oszust postanowił wykorzystać nasze dane, masowo zamawiając paczki za pobraniem u różnych sprzedawców, podając nas jako odbiorców. Każdego dnia docierało do nas nawet 10 przesyłek, których oczywiście nie mogliśmy przyjąć, bo nie zamawialiśmy żadnego z tych produktów. Aby zapobiec dalszym nadużyciom, skontaktowaliśmy się ze sprzedawcami, ostrzegając ich, by nie wysyłali do nas żadnych zamówień. Równocześnie zgłaszaliśmy sprawę do Allegro, co skutkowało blokowaniem kont, z których składano fałszywe zamówienia. Jednak ku naszemu zdziwieniu, po miesiącu od pierwszych zgłoszeń, to właśnie nasze konto zostało zablokowane, a mimo upływu tygodnia i przedstawienia dowodów na naszą niewinność, Allegro nadal nie chce zdjąć blokady.
Czy Allegro zamierza coś z tym zrobić? Bo na ten moment wygląda na to, że każdy sprzedawca może stać się łatwym celem nieuczciwej konkurencji…
Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia?
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
@Blue-Tel zespół bezpieczeństwa działa zgodnie z regulaminem blokując Tobie konto. Rozumiem, że nie zgadzasz się z tą decyzją i widzę, że złożyłeś reklamację w związku z tą niekomfortową dla Ciebie sytuacją. Otrzymasz odpowiedź w zgłoszeniu nr 49399078.
gdvorek, tu nie chodzi o mnie, a o cały proceder. Każdy sprzedawca może paść ofiarą takich nadużyć. Składając zamówienie w danych do wysyłki można wpisać co się zechce.
A jeżeli chodzi o odpowiedz działu bezpieczeństwa - nie ma sensu ich czytać. Oni każą mi się kontować z poziomu kont oszustów - nie wiem niby jakbym miał to zrobić. ABSURD
@Blue-Tel możesz wpisać dowolny adres wysyłki, jednak bierzesz odpowiedzialność jakie dane podajesz. Złożyłeś reklamację od tej decyzji - myślę, że to dobry krok. Zgłoszenie zostanie dokładnie zweryfikowane i otrzymasz odpowiedź. Proszę o cierpliwość.
Odpowiedzialność bierze sprzedawca, na którego nakładacie blokadę. Czyli ofiara ponosi odpowiedzialność a oszust zaciera ręce i się cieszy.
Więc nie odbiegajmy od tematu i nie rozmawiajmy o mnie. Proszę nam sprzedawcom powiedziec, jak mamy się chronić przed tym procederem. I uczulam każdego, też możesz paść ofiarą więc lepiej tego nie lekceważyć.
Skoro zgłoszenie przeze mnie tych kont nie jest wystarczającym argumentem za tym, ze jestem niewinny to jakie pozostałe opcje ochrony przed tego typu oszustwem mamy my sprzedawcy?
moze @msniezek pomożesz?
@gdvorek napisał(a):
@Blue-Tel zespół bezpieczeństwa działa zgodnie z regulaminem blokując Tobie konto. Rozumiem, że nie zgadzasz się z tą decyzją i widzę, że złożyłeś reklamację w związku z tą niekomfortową dla Ciebie sytuacją. Otrzymasz odpowiedź w zgłoszeniu nr 49399078.
Naprawdę? My tu wiele o tym działaniu się naczytaliśmy? może regulamin jest, może go czytają, ale pozostaje czy go rozumieją?🤔
Ale był tu w ty miesiącu już podobny wątek?
Jeśli był, to chyba oznacza, że sprawa nabiera coraz większej powagi? Za chwilę na allegro zostaną sami oszuści, którzy doprowadzą do blokad uczciwych sprzedawców. Nic to nie kosztuje, kilka minut roboty i naskładane zamówień na dane kogoś innego.
Do kogoś jechały paczką za paczką a moderacja starała się zatrzymać wysyłki. Ale nie mogę znaleźć. Może z domu z dużego kompa
No to im się udało fest. Oszust używał moich danych, więc zablokowali mnie. BRAWO, niesamowita skuteczność w działaniu
@Blue-Tel @gdvorek @Monika__L Każda osoba prowadząca działalność gospodarczą musi upublicznić swoje dane, w związku z czym jest narażona na podobne nadużycia. Dziwne tylko, że słynna bezpieka Allegro nie potrafi odróżnić, czy ktoś faktycznie składa zamówienia, czy ktoś obcy się pod niego podszywa.
Problem by nie występował, gdyby istniała jakakolwiek weryfikacja użytkowników
@SpeedyGonzalezz rozumiem to całkowicie. Posiadamy weryfikację takich sytuacji, jednak pamiętaj, że nie mogę tu udzielać informacji, które mogą być wrażliwe - miejscem wyjaśniania blokad jest kontakt mailowy.
@gdvorek Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem jednak, że na przywrócenie weryfikacji kupujących nie mamy co liczyć? Piszę "przywrócenie", bo kiedyś każdy użytkownik Allegro był weryfikowany. Może nie był to system super szczelny, ale na pewno eliminował najbardziej prymitywne nadużycia
@SpeedyGonzalezz obecnie weryfikujemy każde konto u nas - może nie piszemy o tym samym. Mogę prosić Ciebie o doprecyzowanie?
@Blue-Tel wiem, że sytuacja jest dla Ciebie niekomfortowa, jednak udzieliłem Ci tu wyczerpującej odpowiedzi. Złożyłeś reklamację w tej sprawie i otrzymasz odpowiedź - obecnie musimy czekać na decyzję w reklamacji.
Może wypowiesz się raz odnośnie tematu a nie odnośnie mojej reklamacji?
Specjalnie dla CIebie pytanie pomocnicze:
Jaką my sprzedawcy mamy możliwość chronić siebie przed w/w procederem?
Oni najpierw muszą sprawdzić czy proceder jest
bo jak nie będzie i będzie to czysta hipoteza to nie będą się wypowiadać
Oczywiście, że proceder jest.
Zgłaszałem tą sprawę ponad miesiąc temu do allegro. Konta z których zamawiano w innych sklepach zgłaszałem a oni je blokowali (tak przynajmniej mi odpisywał konsultant). Teraz mnie powiązali z kontami, które ja zgłaszałem do zablokowania 😄
Czy to nie jest absurdalne?