anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja i reklamacja

petinek_pl
#13 Ambasador#

  @Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ Proszę o pomoc. Wielokrotnie próbowałam uzyskać pomoc od konsultanta ale dostaję tylko [edycja] odpowiedzi przeklejone z regulaminu a oczywiście nie odpowiedź na pytanie. Kupujący założył dyskusję,że żąda wymiany produktu bo źle działa. Później w trakcie dyskusji zmienił zdanie że on jednak chce zwrot pieniędzy za całość. Okazało się,że uszkodzony jest też inny element który jak sam kupujący przyznał uszkodził jego zwierzak.. więc to już nie Nasza wina a kupujący prawdopodobnie stwierdził że wykorzysta to i naciągnie Nas na zwrot za całość. Zatem pierwszy problem jak najbardziej zaproponowaliśmy rozwiązać ale drugi już nie. Zgodnie z prawem możemy wymienić źle działający element zamiast całości jeśli to wystarczy a przewyższa koszt. I to zaproponowaliśmy klientowi. Prosiliśmy allegro aby wytłumaczyli mu to bo oczywiście nie słucha i chce pieniędzy. Allegro jedyne co napisało do klienta to żeby napisał czy sie zgadza.......  oczywiscie klient napisal ze absolutnie nie..a allegro wymaga podjęcia decyzji....no świetnie ale to co mam napisać? Z jednej strony reklamacja została przez nas przyjęta bo zaproponowaliśmy wymianę elementu. A z drugiej kupujący to odrzuca więc mam odrzucić reklamację? Potem będzie,że ją odrzuciliśmy a przecież zaproponowaliśmy wymianę.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

gdvorek
Moderator
Moderator

@petinek_pl zapoznałem się z Twoim wątkiem i ze sprawą mailową - masz prawo do odrzucenia reklamacji i jeśli nie widzisz porozumienia z kupującym i uważasz, że to słuszna decyzja to odrzuć reklamację. 

Niestety na samą decyzję reklamacyjną nie mamy wpływu.

Po jej odrzuceniu będziemy mogli podjąć działania w dyskusji.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

fox_paws
#15 Entuzjasta#

@petinek_pl Możesz reklamację uznać częściowo. W części niezawinionej przez kupującego

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@petinek_pl  możesz uznać reklamacje w określonym zakresie. I naprawić lub zrekompensować szkode wynikającą z wady towaru. Pozostałą częśc roszczeń odrzucić

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@fox_paws @_Likos_ rozumiem,ale kupujący nie godzi się na to, to mam mimo to napisac że uznaję reklamację? Bo wtedy serwis może to potraktować jako uznanie jego roszczeń czyli zwrotu całości. Bo serwis wymaga podjęcia konkretnej decyzji uznajesz albo nie uznajesz.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@petinek_pl  możesz napisać że reklamacje zostaje uznana w zakresie ........... i tu zaproponować rozwiązanie ( naprawe, odszkodowanie) i napisać w tej samej wypowiedzi iż w zakresie ........ reklamacja zostaje odrzucona ponieważ nie jest to wada prduktu lecz uszkodzenie przez psa kupującego. 

Nie wiem w czym problem

Kupujący moze sie godzic lub nie takie ma prawo i wówczas moze sie odwoływać a w ostateczności pójsc do sądu.

Nam kilkukrotnie zdarzyło sie odrzucać reklamacje kiedy ewidentnie potrafiliśmy udowodnic iż produkt był prawidłowy  , kupujacy także sie z tym nie zgadzali 

oznacz moderatorów

fox_paws
#15 Entuzjasta#

@petinek_pl Ale to Ty wydajesz decyzję reklamacyjną, a nie kupujący.

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@petinek_pl zgadzam się z @fox_paws. Tylko Ty masz wpływ na decyzję reklamacyjną - Doradcy też nie mogli Tobie w korespondencji mailowej sygerować co masz zrobić, bo nie leży to w ich kompetencjach i nie mogę takich informacji podejmować.

Podsumowując - masz prawo odrzucić reklamację, czy uznać ją częściowo. To jaką decyzję podejmiesz leży po Twojej stronie.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador#

@_Likos_ żaden w tym problem. Tylko ja już to dokładnie w taki sposób opisałam w dyskusji. A allegro dalej pisze,że jej nie zakończy bo nie wydałam jednoznacznej decyzji...

@gdvorek dalej nic nie rozumiecie.. przeczytajcie po prostu dyskusję...wszystko tam już opisałam, przecież napisałam klientowi że dokonam wymiany elementu to jest chyba oczywiste jako uznanie reklamacji? Ale klient napisał że nie odeśle. Więc mam zmienić decyzję reklamacyjną? Potem powiecie że odrzuciłam reklamacje klienta a tak przecież nie było tylko że on nie chce spełnić jej warunków.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

w zasadzie jak reklamcja zasadna to nie możesz jej odrzucić, ale jak już wcześniej napisałeś w dyskusji nie możesz naprawiać "błędów" kupującego, więc powinieneś przyjąć przedmiot do reklamacji i naprawić to co należy a resztę niech kupujący sobie naprawi.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@petinek_pl poprosiłam o wypowiedź w dyskusji dział, który je obsługuje. Zaczekaj proszę na odpowiedź naszego doradcy w sprawie reklamacji. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów