anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedającym przeszkadza częsty zwrot produktów?

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Szanowni sprzedawcy. Jestem kupującym i chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda z Waszego punktu widzenia.
Jestem bardzo aktywnym kupującym, w ciągu dwóch lat na allegro smart mam napisane, że zaoszczędziłem 6.500zł
Jako, że mam taką możliwość to czasem zamawiam kilka podobnych produktów jednocześnie po to aby wybrać jeden. Otwieram wtedy szczególnie delikatnie i staram się aby sprzedawca mógł to potem sprzedać bez pisania, że po zwrocie. Nawet jak kupuję tylko jedną sztukę to delikatnie otwieram w razie jakby mi to nie pasowało.
Zastanawiam się jednak czy nie przesadzam, rok temu kupiłem 5 radiobudzików, wybrałem jeden, wczoraj kupiłem trzy multimetry wybiorę jeden albo żadnego a teraz kupiłem 5 radioodbiorników po 200zł każdy i wybiorę jeden. Oczywiście to są rekordy bo z reguły kupuję jedną rzecz i nie zwracam.
Po prostu korzystam z tego, żeby nie wychodzić z domu i oglądać w sklepie tylko odebrać z paczkomatu i jak mi nie będzie pasować to zwrócić. Gdyby jednak produkty miały bardzo dokładne opisy oraz dołączony film z tego jak to działa to nie musiałbym zamawiać po kilka albo przynajmniej robiłbym znacznie mniej zwrotów.
Tak więc mam pytanie do Was, jak bardzo Wam to przeszkadza. Oceniłbym, że na wydane 1.000zł zwracam za 300zł Wolelibyście mieć takiego klienta co robi Wam obrót 1k z czego zwraca 30% czy wolelibyście nie mieć tych 700zł obrotu i nie robić zwrotów?

oznacz moderatorów
100 ODPOWIEDZI 100

mikeza
#21 Demiurg#

tego typu zwroty jak wymieniłeś mają oczywiście sens. U nas wygląda to trochę inaczej. 90% zwrotów ma formę na zasadzie kupię, zobaczę jak wygląda, czy będzie fajne itd. Często dochodzi do kuriozalnych sytuacji, gdzie klient nie wie jaki ma samochód, w związku z czym nie wie jakiej części potrzebuje. Zamiast zapytać przed zakupem, to bawi się w kupowanie na kilku aukcjach przeróżnych części, my to wysyłamy, a potem klient zostawia 1, a resztę odsyła. to jest norma.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mikeza a nie jest tak, że kupuje warsztat to samo u 5 sprzedawców, a potem

odsyła te które doszły później?

Allegro wybrało złą drogę swojego promowania, zamiast promować sprzedawców, ich wiedzę, różnorodność, możliwość kontaktu, opinii specjalisty

wybrało inną drogę - najniższa cena i masowa sprzedaż na ilość

portal, który udostępni te możliwości wygra u wszystkich zarówno Kupujących i Sprzedawców

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

zdarzają się pewno i takie sytuacje. Raz jeden klient chwalił mi się, że zamówił kilka zderzaków i róznych sprzedawców, w tym celu, żeby ocenić, który z nich jest w najlepszym stanie. Wybrał sobie jeden, a pozostałe odesłał. Tak to mniej więcej wygląda. Klienci mają dzięki smartowi coś w formie darmowej wypożyczalni i porównywarki produktów. Tylko plus dla nich jest taki, że mogą je porównać u siebie w domu, a nie na stronie online. Niektórzy wykorzystują to oczywiście niemiłosiernie, kupując różne rodzaje danego produktu, np. różne odcienie migaczy, lusterek itp. Potem wybierają jeden, a resztę odsyłają. trochę jak z zakupami ciuchów 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Klos01
#10 Popularyzator#

ale dużo sklepów internetowych **piiip**ie odzieżowych oferuje darmowe zwroty. Więc ten portal nie jest jakimś ewenementem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Klos01 obecnie sklepy i sieciówki się z tego wycofują np zalando zbanowało swoją klientkę na koncie internetowym za nadużywanie zwrotów, przestaje im się to spinać ekonomicznie

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

Zwroty są kosztowne dla Sprzedających, mnóstwo z tym papierkowej roboty i straconego czasu, to koszty. I nikt już takiego towaru nie chce, bo nie jest dziewiczy. Zbyt duża ilość zwrotów skutkuje tym, że albo trzeba to wliczyć w cenę towaru i podwyższyć ceny, albo obniżyć np jakość towaru, by nadal miał szanse się sprzedawać. Takie błędne koło, bo w sumie każdy na tym traci, zarówno Kupujący jak i Sprzedający. Niestety Polacy lubią nadużywać okazji, zwłaszcza gdy coś jest za darmo albo gratis. Brak nam racjonalności i umiaru.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

Cześć. 

Jak to dobrze jest poświęcić chwilę na przeczytanie najnowszych wiadomości. Kilka osób z tej dyskusji zasiliło moją listę MNK, a myślę że nie tylko moją. Czasem bywa to pomocne kiedy ktoś dzwoni i pyta czemu nie może u mnie kupić. Nigdy nie odblokowuję takich delikwentów. Wiem że może kupić z innego konta, albo poprosic kogoś, ale to już jest inna bajka.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@cztery_bez_atu Kilka osób z tej dyskusji zasiliło moją listę MNK

Zdradzisz nam tajemnicę jak to zrobiłeś 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

Proste jak konstrukcja cepa. Mam swoją listę MNK. Kiedy przychodzi powiadomienie o sprzedaży system porównuje nazwę kupującego z nazwami zapisanymi na mojej liście i zwraca komunikat kiedy są identyczne. Natychmiast zwracam wtedy wpłatę i wpisuję kupującego na oficjalną listę. Wolę nie sprzedać niż użerać się z kupującym cwaniakiem.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@cztery_bez_atu A nie łapiesz przy okazji negatywa?

oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

Za co? Za natychmiastowy zwrot gotówki? Poza tym negatywy są " dla ludzi ".Sprzedawca bez nega jest bardziej podejrzany niż ten z negatywem.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@cztery_bez_atu Nie za zwrot, ale za "odmowę sprzedaży" > nieraz były tu wpisy "chaberków" > żalących się na odmowę sprzedaży. 

Czyli jestem  podejrzany, bo mam 100% pozytywów?

oznacz moderatorów

Kaliko1
#9 Pomysłodawca#

Popieram.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mikeza @_Likos_ @RED a ja myślę że podsumowaniem tej dyskusji jest sytuacja : klient wysyła emaile i pyta się dlaczego dany produkt u sprzedawców na allegro jest droższy niż u niego na bazarku / w lokalnym sklepie. I wtedy wychyla się z okna @Przemo_M machając ręką krzyczy : to przeze mnie i przez takich jak ja!

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

@kepin  Jeśli jest droższe na allegro co jednak jest rzadkością to przez prowizje a nie przez zwroty.
Chyba twoja diagnoza jest błędna.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Przemo_M niestety twoja jest bledna bo koszt zwrotow ponosi sprzedawca z allegro ktos za darmowa odwozke placi. Wiec allegro przerzuca na sprzedawcow ten koszt w prowizjach a sprzedawcy koszt zwrotu i prowizji na ciebie czyli konsumenta jeszcze ci smarta podniesli i zlikwidowali family

oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

@az1rael ale dzięki zwrotom rynek ecomerce gwałtownie wzrósł kiedy to wprowadzono. I zresztą takie też są opinie konsumentów, że skoro mają zwroty to nie boją się kupować. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Przemo_M  masz racje. Prawo zwrotu daja kupującemu poczucie bezpieczeństwa. Tu nie ma dyskusji, Lecz pamietaj że za wszystko w ostateczności płaci kupujący.

Jeśłi kupujesz produkt AGD w wielu przypadkach masz możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia lub dodatkowej gwarancji . To także daje Kazdemu kupującemu dodatkowe zabezpieczenie - lecz musi za to zapłacić. 

W przypadku zwrotów jest podobnie. Im wiecej zwrotów tym musi być wyższa marża aby pokryć koszty ich obslugi. Wiec de facto kupujący płaci za swoje przywileje.

A rynek e commerce nie wzrósł przez prawo zwrotów lecz wielki skok sprzedaży inetrnetowej oraz boom na paczkomaty rozpoaczął sie  wraz z pandemią. Rynek tradycyjny miał ograniczenia wiec klienci szukali innych miejsc zakupów. I tak odnaleźli internet 🙂

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@Przemo_M  Na allegro mam drożej o ok. 30% w stosunku do ceny w sklepie internetowym i nie jest to spowodowane tylko wysokością prowizji.  Do ceny doliczam również obsługę zwrotów, dopłatę do smarta, prowizję od wysyłki itp. Poprostu mam uśrednione koszty, które procentowo ddokładam za każdym razem, kiedy allegro ogłasza nawe "uproszczenia". W tym miesiącu zwiększyła się dopłata do SMARTA  i skladka ZUS i też kilka % musiałem podnieść prowizję. Sprzedaję na tym portalu 11 lat i zaufaj mi, że ryzyko zwrotów każdy z profesjonalnych sprzedawców ma wliczony w cenę.

Endrju
oznacz moderatorów

Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

@a_brod  To co piszesz nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. "Każdy z profesjonalnych sprzedawców ma wliczone". To ciekawe bo mogę z rękawa sypać przykładami profesjonalnych sprzedawców co w sklepie internetowym mają drożej albo w tej samej cenie niż na allegro a do tego mają płatną dostawę, nie ma smarta. Poza tym czas realizacji jest bardziej wątpliwy przez sklep bo nie ma nad nimi bata w postaci allegro.
Ale nawet jeżeli było by to te kilka procent  drożej w niektórych przypadkach to warto nam jako kupującym ponieść ten koszt ponieważ allegro nie jest już portalem gdzie jedyną zaleta jest cena, jak było kiedyś. Tylko allegro jest najlepszym miejscem do zakupów z uwagi na niemal każdy czynnik. Więc nie piszcie cały czas o cenie bo po pierwsze to nie ma znaczenia a po drugie zaklinacie rzeczywistość. Chcielibyście, żeby na allegro było drożej niż w sklepach ale tak nie jest. Ale nawet jeżeli Ty masz drożej czy  widziałeś, że ktoś ma drożej na allegro - wyjątki się zdarzają. Towary, które są drożej na allegro należą do wyjątków i często są to towary niepopularne. Wyjątki się zawsze zdarzają.

Piszesz, że od 11 lat sprzedajesz i wiesz. A ja w 3 ostatnie lata wydałem na allegro 250 tysięcy, były to setki zakupów:
------
SMART: Twoje oszczędności na dostawie to:
7042,96 zł
------
I większość z nich sprawdzałem czy jest taniej w sklepie internetowym i z reguły nie było a jak było to nieznacznie i prawie zawsze płatna dostawa więc wychodziło na to samo.
Czasem się zdarzyło, że jakiś droższy sprzęt kupiłem w stacjonarnym sklepie bo cena była taka sama albo czasem taniej o 1-2% i niestety żałuję. Bo miałem w dwóch przypadkach reklamację czy zwrot i były problemy! Na allegro nigdy nie było.

Tak, że nie czarujcie tutaj sami chyba siebie bo to, co napisałem wyżej jest prawdą i każdy kupujący Wam to potwierdzi 🙂

oznacz moderatorów