anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DPD opłaty dodatkowe "Niestandardowa paczka/paleta"

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Chcemy uświadomić innych Sprzedawców (którzy wysyłają długie paczki do 150cm) o możliwym problemie jakiego również mogą doświadczyć ze strony przewoźnika DPD.

Otóż otrzymaliśmy karę za miesiąc maj w wysokości ponad 1200zł za przesyłki niestandardowe (wysyłamy długie przedmioty do 150cm, jednak są to standardowe paczki - zgodne z regulaminem DPD).

Natomiast DPD nie przedstawiając nam żadnej dokumentacji (np. dokumentu z pomiarami ile paczka miała faktycznie wagi, centymetrów, jaki był kształt wraz ze zdjęciem), od maja tego roku wpisuje kary idące w tysiące złotych (wcześniej były to raczej pojedyncze przypadki).

Reklamacje do DPD oczywiście złożyliśmy, jednak zawsze wymaga to czasu i nakładu pracy, a opłaty są w pełni niezasadne.

Potem DPD cofa te dopłaty i pieniądze są zwracane, jednak czy naprawdę jako nadawca musimy prowadzić notyfikacje reklamacyjne idące w setkach pozycji z uwagi na fakt korzystania z tego przewoźnika?

Wiemy, że to wina przewoźnika, jednak skoro jest to wysyłka Allegro Kurier DPD to czy Allegro ma jakiś pomysł jak temu przeciwdziałać?

Cała procedura reklamacji, potem zwrotu środków przez Allegro to około 2 miesiące. Czyli przez 2 miesiące pieniądze są po stronie DPD i pośrednio Allegro, a opłaty nie były w ogóle zasadne.

Nie ma też żadnych rekompensat z tytułu błędnych naliczeń, a błędne naliczenia są nagminne i w naszej ocenie jest to działanie które wymagałoby rekompensaty z tytułu strat poniesionych przez Klientów DPD.

P.S.

Uprzedzając pytanie dlaczego korzystamy z takowej usługi. Otóż jako iż Smart! działa tylko z przesyłkami Allegro, a my sprzedajemy produkty do 150cm, to jedynym wyborem na chwilę obecną jest Allegro Kurier DPD.

@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Dodamy jeszcze, że kary na dzień 19-06-2024 za czerwiec wynoszą już prawie 1300zł. Zachowując tendencję to wyjdzie na koniec miesiąca ponad 2000zł.

To nie jest normalne, tym bardziej z uwagi na brak uzasadnień ze strony DPD.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl przykro mi, ze macie takie problemy z przewoźnikiem, jednak jedyne co mogę zaproponować to składanie reklamacji bezpośrednio do nich. 
Przekazujemy informacje na temat naliczanych dopłat przez przewoźników do działów zajmujących się logistyką, jednak obecnie jedyne rozwiązanie to reklamacja do przewoźnika, ponieważ to oni naliczają te opłaty. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

Nie winimy Państwa za ten stan rzeczy, bo te opłaty to faktycznie jest całkowita wina po stronie przewoźnika. Bardziej chcemy zwrócić Państwa uwagę jako serwisu oraz innych Klientów firmy DPD, że takie sytuacje występują ostatnio w nasilonej skali.

Czy moglibyście zgłosić do działu zajmującego się logistyką, że na naszym koncie ostatnio dochodzi do bardzo wielu takich przypadków? Może jeżeli dodatkowo Państwo jako serwis Allegro zgłoszą takie zastrzeżenie do DPD to przewoźnik poprawi swoje praktyki i procedury?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl mogę to przekazać do Działu zajmującego się logistyką, ale nie mogę zagwarantować, że to coś zmieni 😞 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

W takim razie prosimy o przekazanie. Jakakolwiek próba poprawy będzie lepsza niż jej brak.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@esturion_pl DPD to inny wymiar rozumowania, tylko u nich przesyłka o wymiarach 200x150x80 mm może ważyć 25kg, pomimo, że w realu ma wagę 400g.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika przewoźnicy naliczają te opłaty ponieważ na to zgodziło się allegro, wpuszczając ich na swój portal

oznacz moderatorów

bazar-market
#7 Wielbiciel#

Nadmienię na wstępie że pisze o wysyłce zgodnej z regulaminem co do wymiarów i wagi. Ktoś wreszcie powinien się za to zabrać. Skoro kurier odbiera ode mnie paczkę to rozumiem, że nie ma zastrzeżeń. A później po 2 miesiącach kurier podsyła FV z karami za nadwymiar, nadwage i @@@ wie co jeszcze. Fajne są te co wysyłamy z paczkomatu boxem i się okazują nadwymiarowe! Po tym czasie to ja nawet na rejestratorze nie mam dowodu co i jak pakowałem. Jak dla mnie kurier powinien przy odbiorze np. podpisywać że paczka spełnia wymogi i było by bez problemu. W drugą stroną jak paczka dochodzi uszkodzona to piszą, że była (przez firmę, producenta produktu) źle spakowana i dlatego się uszkodziła, nie chcąc oddać za zniszczenia. Tylko daj, daj i daj. Nic w zamian. Czyste pranie kasy! Ja praktycznie zrezygnowałem z gabarytów za granicę, gdyż na 99% walili kary za przekroczenia. Raz dostałem 200zł kary za przedmiot wartości 120zł!

A już dodam jeszcze pytanie, lekko poza tematem, czemu nie ma w portalu możliwości wysyłki dłuższych przedmiotów (parasole, stoły, huśtawki, deski)? Skoro są takie oferty i ludzie to kupują? Później są spory, jak klient robi zwrot i nikt mu nie chce tego przyjąć na transport w smarcie 🙂

oznacz moderatorów

esturion_pl
#10 Popularyzator#

To jest właśnie dziwne, to kurier powinien wstępnie decydować jakiej klasy jest przesyłka. W firmie DPD natomiast co ciekawe karę można dostać na trzech etapach (chociaż jeden się spełni i kara jest liczona, mimo iż np. dwa wcześniejsze kary nie naliczyły):

  • sortownia obok miejsca nadania (najbliższa sortownia od miejsca nadania)
  • sortownia główna (jeżeli paczka przebywa dalszą drogę niż lokalnie to trafia jeszcze do sortowni zbiorczej)
  • sortownia obok miejsca doręczenia (najbliższa sortownia obok miejsca doręczenia)

Pojęcia nie mamy czemu na każdej sortowni DPD to weryfikuje oddzielnie. Natomiast zwiększa to trzykrotnie szansę na naliczenie niegabarytu. Czasem przez sortownie Białystok przechodzi nam bez kary, potem przez sortownie główną też, a kara jest na sortowni końcowej. Gdzie tu logika?

Też mieliśmy "przygody" z zagraniczną wysyłką. Co gorsza tamte nie zostały uznane pomimo dowodów zdjęciowych i wagowych z naszej strony (5kg w Polsce na sortowni DPD, a w Niemczech stało się nagle paczką 40kg). Pomimo absurdu (DPD samo przyznało, że w Polsce na sortowni DPD zważyli 5kg) to i tak była kara za 40kg.

Najwyższa kara za jedną przesyłkę jaką mieliśmy była podobna, 299zł za paczkę niegabarytową (Klient za towar do niego wysyłany zapłacił 200zł).

Co ciekawe jak nadajemy np. na Poczcie Polskiej, to tam osoby przyjmujące paczki weryfikują je czasem nawet przy nas. Przy przekroczeniu masy lub długości zawsze były nieprzyjmowane (zdarzyło nam się to ze dwa razy, że faktycznie paczka była za długa). Natomiast przewoźnik Pocztex zamiast liczyć kary po X miesiącach po prostu odmówił przyjęcia takowej przesyłki.

Niestety Pocztex to długość do 120cm.

oznacz moderatorów

SZMIGIEL_DACHY
#9 Pomysłodawca#

u mnie też od jakiegoś czasu się to zdarza, jednak wystarczy złożenie reklamacji oraz odwołanie się od reklamacji i w końcu uznają 😄

oznacz moderatorów

brakestop
#13 Ambasador#

Dodam i ja od siebie o DPD.

- nigdy, przenigdy na 16 lat korzystania z ich usług nie dostaliśmy ani jednej pozytywnie rozpatrzonej reklamacji. Zniszczona przez ich załadowcę felga samochodowa przebita widłami na wylot, dziura jak po ostrzale z karabinu - odrzucona.

- przeważenia paczek 27kg 48x48x48cm o standardowym pudełku wysyłanym tysiące razy  - raz na jakiś cza 99 zł.

- kontakt firmą tragiczny. Nikt, nigdy nie odbierze telefonu.

 

Opłaty za podjazd mimo, że odznaczam - brak podjazdu - to 400 zł co miesiąc.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
50% kupujących nie czyta... kolejne 30% czytać nie umie, 15% czytać nie chce...
oznacz moderatorów