Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Dnia 27 grudnia nadawałam przesyłkę płatną przy odbiorze.
numer zamówienia 4db14370-c3e3-11ef-8c04-db77f7667d4d
numer przesyłki 1007988899107U
Przesyłka została zagubiona przez firmę dpd.
Klientka dziś wieczorem wyjeżdża do Niemiec (przyjechała na święta do rodziny) i nawet jak przesyłka się znajdzie, nie zostanie odebrana. Klientka rozumie sytuację i nie ma do mnie pretensji, ale ze względu na powrót w miejsce zamieszkania, nawet jak przesyłka się znajdzie, nie zostanie odebrana.
Proszę o wykluczenia tego zamówienia ze wszystkich statystyk, również statystyki doręczenia.
Proszę o informację jak należy postępować w tej sytuacji.
Jak anulować to zamówienie, jak otrzymać zwrot prowizji?
Co z kosztami za nadanie i obsługę przesyłki gdyby się odnalazła / lub się nie odnalazła?
Czy zamówienie zostanie automatycznie anulowane?
Proszę o niekierowanie mnie do formularza pomocy, nie ma odpowiednich opcji do zaznaczenia.
Pozdrawiam
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Dopiero po czasie wykluczą Ci, minął czas odebrania? A kosztów nikt Ci nie zwróci. Zwrot prowizji jak wróci, potwierdzenie braku transakcji.
Cześć, @magic-trinkets. Zamówienie nie ma negatywnego wpływu na Twoje statystyki jakości sprzedaży, więc go nie wykluczymy. Wysyłka była terminowa.
W tej sytuacji możemy skontaktować się w Twoim imieniu z przewoźnikiem i poprosić o wyjaśnienia lub zgłosić reklamację - daj znać, czy mamy to zrobić.
Taką reklamację możesz też wnieść sam, bezpośrednio u przewoźnika. Aby to zrobić, pobierz pełnomocnictwo (na samym dole tej zakładki) i napisz do DPD.
Wniosek o zwrot prowizji możesz zgłosić w zakładce Zamówienia. W opisanej sytuacji zostanie on automatycznie odrzucony przez system - zaraz po tym zgłoś odwołanie od decyzji przez formularz kontaktowy. Wtedy wniosek trafi bezpośrednio do doradcy.
Koszty związane z nadaniem/zwrotem przesyłki możesz podać wraz z kwotą roszczenia podczas składania reklamacji u przewoźnika.
Dziękuje za konkretną odpowiedź.
Na tą chwilę skontaktował się ze mną (mailowo) pracownik DPD z zapytaniem czy przesyłka została nadana (dziwna praktyka, skoro kurier w momencie odbioru przesyłki ją zeskanował).
W odpowiedzi odpisałam o sytuacji, że tylko dziś jest szansa na to, aby klientka mogła odebrać przesyłkę, jeżeli się odnajdzie.
Jeżeli przesyłka się odnajdzie w terminie uniemożliwiającym dzisiejszą dostawę do klienta, mają ją odesłać do mnie.
Na tą chwilę będę czekać na informację z DPD o odnalezieniu przesyłki / lub jej całkowitemu zagubieniu. Mam nadzieję, że informację uzyskam wcześniej niż termin 45 dni, jaki mam na złożenie wniosku o zwrot prowizji.
Wiem że, mogła bym poprosić klientkę o anulowanie zakupu ze względu na nieterminowe dostarczenie. Ale obawiam się, że mogło by to skutkować obniżeniem mojej "jakości obsługi" itp.
Kwestię odszkodowania i zwrotu kosztów, będę mogła ustalić w momencie kiedy uzyskam odpowiedź od DPD, czy przesyłka się odnalazła, czy też nie i najprawdopodobniej skorzystam z pomocy pracowników allegro.
Pozdrawiam
Po pierwsze DPD ma trzy dni robocze na doręczenie przesyłki nadane u kuriera i doręczanej pod adres oraz pięć pięć dni roboczych w przypadku przesyłek nadanych w punkcie lub doręczanych do punktu.
Jeżeli chodzi zaś o zaginięcie, to za taką uznaje się przesyłkę, która nie została doręczona w ciągu 30 dni od daty nadania (kalendarzowe, ale 1 i 6 stycznia się nie liczą). W twoim przypadku minęły dopiero 3 dni robocze, więc co najwyżej przesyłka jest opóźniona, a nie zaginiona.
Oczywiście reklamację złożyć możesz. Zgodnie z § 6 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej, reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki wnosi nie wcześniej niż następnego dnia po upływie terminu po upływie którego przesyłkę uważa się zaginioną (czyli w twoim przypadku nie wcześniej niż 29 stycznia). Na chwilę obecną kiedy możesz reklamować opóźnienie przesyłki (pod warunkiem że jest to DPD Kurier, a nie DPD Pickup).
Dziękuje za precyzyjną rozpiskę.