Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hello wszystkim.
Dziś 13.11 dostałem zgłoszenie o reklamacji "Opis problemu: porysowany ekran" trochę kuriozalnej, ponieważ paczka odebrana bez zastrzeżeń 22.10 (22 dni temu
Ale co mnie dziwi chodzi, to czat z kupującym, który nie został napisany, przez zainteresowaną, a Chatbot Allina
Problem: produkt i paczka uszkodzona (w transporcie)
Opis: porysowany ekran
Oczekiwane rozwiązanie: wymiana
warunki reklamacji: reklamacja ustawowa
To już teraz AI wyręcza kupujących, w składaniu reklamacji? 😁
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wojtekmarchewka to nie Alinka napisała, tylko kupujący, a ona udaje, że niby taka mądra 😉
@wojtekmarchewka odrzuć reklamację powód paczka zgodnie z prawem wydana bez wniesienia zastrzeżeń w terminie ustawowym 7dni co oznacza że wg przewoźnika paczka i jej zawartość dotarły całe a do uszkodzenia mechanicznego doszło już po wydaniu towaru kupującemu.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
W jaki sposób kupujący może upoważnić chatbota do składania reklamacji?
czy takie upoważnienie jest prawnie ważne i chatbot ma prawo w imieniu klienta składać reklamację?
Jakie jeszcze czynności w imieniu klienta może robić Wasz chatbot?
@az1rael Jak zawsze pomocny 😊
@wojtekmarchewka Wiadomość została utworzona na podstawie informacji, jakie zaznaczył kupujący w formularzu reklamacyjnym.
@w_kiwi to ja mam jeszcze pytanie dodatkowe, czy na wiadomości od Alinki też trzeba odpowiadać w ciągu 24h🤔
@w_kiwi to chyba "Alinka" nie ogarnia, że po ustawowym czasie przewoźnika, na złożenie reklamacji oraz jakichkolwiek roszczeń przez 22 dni (na uszkodzoną paczkę). Ciężko o jakiekolwiek rekompensaty. Dla mnie to jest próba wymuszenia, wymiany sprzętu, na wady powstałe podczas niewłaściwego użytkowania. Jeszcze trochę i takie reklamacje będą składane, po roku od zakupu 😁
@wojtekmarchewka ustawowa odpowiedzialność przewoźnika kończy się 1 rok od odbioru...
@w_kiwi czy u was tam w allegro ktoś oszalał czy co? od kiedy AI ma osobowość prawną by móc oświadczenie woli składać w sprawie czy kupujący chce składać reklamację czy nie? Wam się chyba w głowach poprzewracało tam w allegro bo za coś takiego jest paragraf z KK za podszywanie się za kogoś i decydowanie za niego. Nie wspomnę nawet
Art. 60. [Oświadczenie woli]
Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-60
że od kiedy alina to osoba???? taka reklamacja jest o kant tyłka potłuc bo nie złożyła jej osoba
1 uprawniona lub jej przedstawiciel ustawowy
2 osoba fizyczna
3 nie wyraziła oświadczenia woli osoba prawna
Wiadomość została utworzona na podstawie informacji, jakie zaznaczył kupujący w formularzu reklamacyjnym.
@wojtekmarchewka teraz uruchamiasz swoją wersję chatbota np: wiktora, który na podstawie podanych przez danych odpowie alinie
@w_kiwi dlaczego w w/w formularzu wiktor nie działa?
ale na poważnie - sprzedawca nie otrzymał od kupującego oświadczenia woli art 60kc , więc może swobodnie odrzucić reklamację.
oświadczenie woli otrzymało allegro i ukryło je przed sprzedawcą
@RED w ramach równouprawnienia planują wprowadzenie bota o imieniu Alleksander😉, ale o bocie Wiktor, to jeszcze nie widziałem planów😁
allegro stworzyło kolejnego potworka, po formularzu odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, który także jest tworzony w podobny sposób
najlepsze jest, że w części naszych dyskusji allegro raz twierdzi, że jest to prawdziwy dokument kupującego, w innych, że nie jest
przypominam, że w nim znajdowaliśmy już spółki z o.o., inne dane kupującego niż rzeczywistego beneficjenta i zapisy niezgodne z wolą kupującego lub kupujący twierdził, że tego dokumentu nie stworzył
oczywiście serwis w samozachwycie, że stworzył coś takiego wspaniałego, w dyskusjach jakoś nie widzi żadnych problemów prawnych jakie takie oświadczenie może powodować
klapki na oczach i heja do przodu
w zgłoszeniu w stylu @wojtekmarchewka już też mieliśmy przypadki gdzie alina pisała, że ma być zwrot pieniędzy, a kupujący domagał się wymiany towaru lub odwrotnie
i kto tu kłamie? alina, allegro, ich programista czy kupujący?
@RED zawsze Alinka jest winna 😉 , bo jeszcze nie ma przepisów, aby ukarać bota za wprowadzanie w błąd😠
Dzięki za podpowiedź - dzisiaj też nas to spotkało, bot Alina składa reklamację za klienta. Odrzuciliśmy ją takiego właśnie powodu jak podałeś z informacją, że jak kupujący ma jakiś problem z produktem to zachęcamy do bezpośredniego kontaktu.
Allegro już na prawdę przegina, a potem człowieku weź się połap co komu/czemu i gdzie trzeba odpisać.
@Client:118046128 Żaden bot, Alina czy inny stwór nie jest stroną transakcji, nie ma uprawnień do składania reklamacji, nie ma więc nawet potrzeby odpowiadania, ale grzeczność, kultura nakazuje odpowiedzieć że ta informacja nie jest reklamacją.
Było by to dopuszczalne gdyby Alina miała pełnomocnictwo reprezentowania kupującego, a to na obecnym poziomie sztucznej inteligencji jest chyba niemożliwe.
tylko że wiadomość na czacie jest kontynuacją\powieleniem informacji z początku strony
Reklamacja od (nazwa użytkownika) nr: 966978/2025
Uprawnienie :
Problem :
Opis problemu :
Oczekiwane rozwiązanie:
Wiadomości na czacie Allegro są tylko informacjami. Na informacje klienta należy odpowiadać, informacje inne powinno się ignorować lub uprzejmie zbywać.
Ważne są wypowiedzi w dyskusji ale i tam należy rozdzielać informacje klienta od informacji - nakazów konsultanta lub bota. Nieprawdziwe komunikaty należy prostować, wyjaśniać.