anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mdrogeria
#21 Demiurg#

jak podejść do sytuacji ?.....klient nie podejmuje paczki z paczkomatu bo ...cyt ,, nie było mnie do dzisiaj na miejscu,, przesyłka nadana oraz dostarczona do punktu zgodnie z prezentowanym czasem przez algorytm ....dobra OK , na pytanie co dalej .. informuję o dopłacie do ponownego nadania zgodnie oczywiście z cennikiem lub rezygnację z zakupu i zwrot środków wskazując ,że druga opcja jest dla klienta ekonomiczniejsza ....i teraz tak ...wpływa zgłoszenie zwrotu , ALE klient wybiera reklamację cyt ,,Powód (reklamacja): inna wadą jest niezgodność towaru z umową ,,

Klient nie miał kontaktu z towarem , wypadałoby odrzucić reklamację i wezwać do odbioru rzeczy 

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  transakcja nr 06077320-4dbb-11f0-b605-efa1bbca0560 przesyłka Inpost 625735928565339138906121

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39
az1rael
#21 Demiurg#

Ja bym odrzucił reklamację powód klient nie miał możliwości stwierdzić niezgodności towaru z umową ponieważ nie mogł się zapoznać z towarem bo go nie odebrał

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

nie możesz potwierdzać fikcji i kłamać w dokumentach

kupujący nie odebrał przesyłki - reklamacja do odrzucenia

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@RED @az1rael na razie poprosiłem o szerszy opis niezgodności z umową , podejrzewam próbę  wymuszenia ponownego nadania przesyłki , nie mam obowiązku pokrywania kosztu ponownego nadania jeśli wada nie występuje ...koniec fikcji .

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria on nie powinien mieć nawet możliwości złożenia reklamacji jeśli nie odebrano paczki allegro powinno blokować systemowo

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@az1rael  blokować systemowo, to oni potrafią tylko konta😁 inne systemowe blokady troszkę gorzej im wychodzą😉

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria serio nie wiesz co zrobić 😉

Odrzucasz reklamację z adnotacją że produkt jest zgodny z ofertą sprawny itp. i prosisz o odebranie towaru 🙂

Miałem kiedyś podobnie, jak odrzuciłem reklamację klient napisał że się pomylił, więc podesłałem mu odstąpienie ( bo w tym przypadku nie masz nic ) do wypełnienia i oddałem kasę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 i następnego mam pacjenta , zgłoszony zwrot , a w paczce brak 2 produktów zgłoszonych do zwrotu , na razie oddałem za to co zwrócił i czekam , kamerka zarejestrowała cały proces .

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria tu było by dobrze spisać protokół ubytku bo w sumie nie wiesz czy zostawił sobie czy nie wyparowało w drodze 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 nie wyparowało  ,paczka solidnie zaklejona 

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@mdrogeria

Tylko nie masz 100% pewności, że tak zaklejona wyszła od nadawcy. Zdarzały się już kradzieże z przesyłek i ponowne ich zaklejanie.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@pecela w tym przypadku nie sądzę , klient wyciągnął to co potrzebował , a resztę zakleił i zwrócił , pozostałe produkty jak były zapakowane / zabezpieczone  tak wróciły  ,druga sprawa wartość  ... brakuje 2 produktów po niecałe 4 zylki , jak zrobi problem dla świętego spokoju oddam kasę  ,ale na razie czekam , być może to jeden z pacjentów liczących na to ,że sprzedawca nie zwróci uwagi i odda całą kasę .

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Minęło  wiele godzin  więc zainteresował mnie całkowity  brak jakiejkolwiek reakcji  ze strony przedstawicieli Allegro. Było formalne zgłoszenie próby wyłudzenia i co?

Czy mamy rozumieć że Allegro wspiera takie działania kupujących ? 

Były czasy że  za kradzież obcinano rękę,  nie oczekujemy aż takich kar, ale  całkowita obojętność to przecież wspieranie oszustów. 

oznacz moderatorów
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@br. nie widzę tu nigdzie "formalnego zgłoszenia próby wyłudzenia". Przypominam też, że nie jesteśmy uprawnieni do wyciągania prawnych konsekwencji wobec użytkowników, z uwagi na to, że nie jesteśmy organem prawa. W tej sytuacji sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację, taki jest jego obowiązek. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Syrena_zT czyli kolejne podmiatanie problemu pod dywan , zadam Ci tylko jedno pytanie ..

..dlaczego klient , który nie odbiera paczki ma możliwość złożenia reklamacji na ,,niezgodność z opisem czy też inną wadę ,, skoro nie miał kontaktu z towarem ?

Sprawa druga ...też pytanie... dlaczego klient zgłaszający ,, inną wadę , niezgodność z opisem ,, ma możliwość przejścia przez formularz bez szczegółowego opisu wady , w końcu UK nakłada na składającego OBOWIĄZEK  opisania wady towaru oraz wskazania roszczenia .

oznacz moderatorów
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria co do Twojego pierwszego pytania. Zgodnie z ustawą "Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru". Pozostaje tu pytanie, czy umieszczenie paczki w paczkomacie można uznać za "wydanie towaru". Skonsultuję to i wrócę do Ciebie z informacją. 

Co do drugiego, faktycznie nasz formularz pozwala na przejście bez dalszego uzupełnienia części opisowej. Zgłoszę twoją sugestię zablokowania tej możliwości. Możesz ją także zgłosić tutaj

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Syrena_zT zwróć proszę uwagę na jedno ... nie mówimy o wydaniu rzeczy tylko fizycznym kontakcie klienta z  przedmiotem , tylko bezpośredni kontakt daje możliwość weryfikacji i stwierdzenia wady .

2. Rozumiem ,że mogło dojść do pomyłki i może dalej dochodzić i doprowadzać do konfliktów jak się stało w moim przypadku , natomiast obowiązek uzupełnienia opisu wady z pewnością przyczynił by się do przemyślenia i powrotu do właściwego formularza zwrotu konsumenckiego

a ..załączę jeszcze taki oto kwiatuszek ...na poprawę humoru 🙂

Bez tytułu.png

oznacz moderatorów
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria ja to jak najbardziej rozumiem. I oczywiście logicznym jest dla mnie, że klient nie ma możliwości stwierdzenia wady, kiedy towaru fizycznie nie miał w rękach. Jednak konsultuję to z uwagi na zapis ustawy, która w tym przypadku nie jest precyzyjna. Jeżeli wydanie liczy się w momencie umieszczenia paczki w skrytce, to z naszej strony nie będziemy mogli zablokować formularza reklamacyjnego do momentu fizycznego odbioru. Wrócę z dalszymi wieściami w tym temacie. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Syrena_zT Klient ma 14 dni na zgłoszenie zwrotu OD ! odebrania paczki , NIE ! od jej umieszczenia w maszynie czy punkcie ... to powinna rozwiać Twoje wątpliwości .

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Syrena_zT Jednak konsultuję to z uwagi na zapis ustawy, która w tym przypadku nie jest precyzyjna. Jeżeli wydanie liczy się w momencie umieszczenia paczki w skrytce, to z naszej strony nie będziemy mogli zablokować formularza reklamacyjnego do momentu fizycznego odbioru.

Serio, ustawa jest precyzyjna, tylko Allegro kombinuje wprowadzając bzdury 😞

Wydanie towaru w przypadku B2C jest po odebraniu a przy C2C B2B po wydaniu kurierowi !!!

Po drugie wpakowaliście reklamacje w zwrot 14 dniowy, rozumiem że według allegro konsument ma tylko 14 dni na reklamację !!! po trzecie czemu nie ma do druku pisma reklamacyjnego jak ma to miejsce przy odstąpieniu !!!

@mdrogeria kolejny raz podpowiem, to jest reklamacja, odrzuć napisz że produkt wysłany zgodnie z zamówieniem, reklamację odrzucasz prosisz o odebranie a jak chce odstąpić od umowy niech podeśle pismo ( wzór ma w UK )

________
Κώστας
oznacz moderatorów