Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Witam, zgodnie z prawem kupujący ma 14 dni na zgłoszenie odstąpienia od umowy (zwrotu) od daty dostarczenia/otrzymania produktu. Jak wyliczać tą datę, w sytuacji gdy metodą dostawy jest Paczkomat, a kupujący przedłuża w aplikacji InPost termin odbioru? Liczy się wtedy data dostarczenia produktu do paczkomatu czy data odbioru produktu przez klienta?
Przykładowo: Paczka dotarła do paczkomatu 1 listopada. Klient przedłużał w aplikacji InPost czas odbioru do 20 listopada. Finalnie odebrał paczkę właśnie 20 listopada. Licząc 14 dni kalendarzowych od daty dostarczenia produktu, klient nie ma już prawa odstąpić od umowy, bo minęło już ponad 18 dni. Za to licząc od daty odbioru przesyłki przez klienta, to termin na zgłoszenie zwrotu powinien mijać dopiero 4 grudnia.
W jaki sposób powinien być liczony termin na zgłoszenie zwrotu w powyższym przypadku?
Z góry dziękuję każdemu komentującemu za pomoc!
To chyba Allegro inaczej to liczy, bo mamy sytuację, ze Klient obraził się ze Allegro One z przewidywanym czasem dostawy 1 dzień to tak naprawdę gwarantowane 3 dni robocze 😉 No i nie odebrał paczki z Box i zapomniał. I ona tam 3 tygodnie siedzi w tym Boxie do dziś. Poprosiliśmy go by zrobił zwrot i twierdzi, ze ma monit, ze czas na zwrot minął i się nie da, czyli Allegro w tym przypadku to liczy od czas umieszczenia do odbioru, ewentualnie dodają ten czas na odebranie wg regulaminu.
Poza tym przepis jest wyjątkowo intepretowalny:
"Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
@kok256 usługę przedłużenia opłacasz Ty jako odbiorca bezpośrednio przewoźnikowi zawierając tym samym umowę nie mającą związku z transakcją i jak znam życie nie poprosiłeś o zgodę sprzedawcy , usługę sprzedawca może oferować umieszczając stosowny zapis w ofercie ,ale nie musi , jeśli to robisz bez gody sprzedawcy to tylko na własne ryzyko .... To jest moje osobiste zdanie , a o interpretację prawa należy zapytać podmioty do tego wyznaczone przez Ustawodawcę .
@mdrogeria @pecela
Do mdrogeria: Dopytałem i nie masz racji. Regulamin InPost jasno informuje, że jeżeli sprzedawca zdecyduję się wysłać przesyłkę korzystając z przewoźnika InPost to musi podpisać regulamin, w którym zawiera umowę z InPostem, na mocy której adresat będzie mógł przedłużać czas na odbiór przesyłki. Sama firma X-KOM po konsultacji z działem prawnym również wysłała mi na maila oświadczenie z przeprosinami za nieporozumienie i potwierdzają że czas o który odbiór paczki został przedłużony nie ma żadnego znaczenia. Również firma InPost jak i UOKiK potwierdza tą wersję.
Także tak jak mi się wydawało, absolutnym absurdem byłoby, żeby liczyć czas na zwrot od momentu przedłużenia przesyłki. Jeżeli sprzedawca wysyła coś co powinno być odebrane natychmiast, np. sprzedaje mięso, a wyśle je InPostem, to podpisuje regulamin InPostu i jeżeli kupujący przedłużył czas na odbiór o np. 5 dni, odebrał mięso i byłoby zepsute, to jest to wina sprzedawcy, który powinien wiedzieć że przewoźnik InPost oferuje możliwość wydłużenia czasu na odbiór. Dlatego porządne firmy, które sprzedają np. mięso, jedzenie, czy inne produkty które powinny być odebrane natychmiast, wysyłają je np. kurierem i w przypadku braku odbioru, paczka wraca od razu do sprzedającego.
Także sprzedający jak najbardziej wyraża zgodę na przedłużanie czasu odbioru paczki przez klienta, w momencie kiedy zatwierdza regulamin InPostu, a musi on go zatwierdzić za każdym razem gdy wysyła paczkę.
Do pecela: Bardzo dziękuję za pomoc, okazało się że jednak miałem rację, a dzięki Twojej pomocy już wiem czemu. Działa to dokładnie jak opisałeś i czas na zwrot liczy się od momentu fizycznego odbioru przesyłek, a nie od momentu pierwszego przedłużenia czasu na ich odbiór w aplikacji InPost 😄
@kok256 niekoniecznie bo są 2 rodzaje wysyłek jako sprzedajacy na umowie własnej z inpostem wtedy tak jak pisałeś i korzystając z allegro bez umowy własnej wtedy ty wysyłasz korzystając z allegro nadawcą jest allegro odbiorcą kupujący
@kok256 problem jest taki że na allegro nie sprzedawca korzysta z usług inpostu wysyłając kupującemu paczkę tylko kupujący zleca i opłaca wysyłkę konkretnym przewoźnikiem czyli to kupujący korzysta z usług inpostu, więc on ponosi koszty usług dodatkowych. UK reguluje obowiązek informacyjny sprzedawcy w tym masz podaną cenę dostarczenia i wynosi ona tyle ile podano w ofecie a nie plus np 20x przedłużenie paczki
Podepnę się. Czy liczone sa dni kalendarzowe? Mam właśnie taką sytuację - zakup 28.01, paczka gotowa do odbioru 31.01, odebrana 1.02 o 10:31, kupujący zgłasza zwrot 15.02 o 18:30, czyli teoretycznie już po upływie 14 dni.
Kalendarzowe
ale klient jest w terminie 1 plus 14 to przecież 15
14 dni minęło dziś o 10:31. Pytanie czy kupujący ma prawo zwrotu do końca dnia czy do godziny do której odebrał paczkę.
Przecież nie liczysz z dokładnością do do godzin tylko dni
@Health___Beauty liczony jest pełny dzień czyli do 0:00
Dzięki.