Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry!
Mam pytanie:
Otóż przez przypadek pomieszałam 2 zamówienia i wysłałam je do niewłaściwych osób [tj przesyłka A trafiła do kupującego B, przesyłka B jest w paczkomacie kupującego A (szczęśliwie jeszcze jej nie odebrał więc poprosiłam, żeby tego nie robił - nadam drugą przesyłkę z właściwą zawartością)].
Kupujący, który ma niewłaściwą przesyłkę oczywiście chce wymiany. Nadam mu właściwą przesyłkę, chcę dostać zwrot złego towaru. Kwestia jest jednak taka, że zakup był bez Smart i z tego co rozumiem, kupujący nie ma opcji darmowego zwrotu inPostem? [tak wynika z tego, co wyczytałam]. Czy jest jakaś opcja, żeby mu umożliwić zwrot za darmo? Chciałabym to wiedzieć/znaleźć rozwiązanie zanim udzielę mu odpowiedzi.
@Slayers_Zellas @Jeśli metoda dostawy to „allegro paczkomat InPost” to zwrot powinien być darmowy - w innym wypadku musisz ponieść koszt zwrotu.
@komis-bell Zwrot nie jest darmowy, tylko przesyłka zwrotna, nieodebrana jest bezpłatna dla nadawcy.
Adresat już odebrał błędnie nadaną paczkę, więc "po ptokach"
Darmowy a niby jak? musisz opłacić i rozwiązać problem.
Żeby była jasność: pokryję koszty ponownej wysyłki towarów do obu kupujących i nie mam zamiaru unikać odpowiedzialności finansowej ze swojej strony, jeśli trzeba będzie zwrócić pieniądze za odsyłkę towaru.
Pytam, bo chcę wiedzieć, czy zwrot będzie dla niego darmowy pomimo tego, że kupujący nie ma Smart (komis-bell powyżej sugeruje, że tak - ja sama nie kupowałam bez łapania się na próg Smart od dawien dawna, więc nawet nie wiem zwrot wygląda u "niesmartowca").
Jeśli zwrot ma darmowy lub można mu taki umożliwić ze względu na to, że problem jest z mojej strony, to spoko. Jeśli Allegro każe mu pokryć zwrot, to przynajmniej chcę mu w wiadomości napisać "hej, jak będziesz generować etykietę zwrotną, Allegro będzie od ciebie chciało tyle i tyle, jak tylko przesyłka trafi z powrotem do mnie, przeleję ci tę kwotę i będziemy kwita".
@Slayers_Zellas Jaki zwrot, odstąpienie od umowy zakupu?
@Slayers_Zellas Możesz wygenerować zwrotną etykietę, opłacić ją i wysłać do kupującego, np. emailem
Najprościej by było kupić 2 etykiety i wysłać do klientów, tak, żeby A nadał przesyłkę ze swojego paczkomatu do B, a B - do A. Żeby nie wysyłali do Ciebie tylko do siebie. Szybciej dostaną przesyłki.
@fox_paws Mylisz się. Jeżeli mówimy o wysyłce metodą Paczkomat Inpost, to zwrot JEST DARMOWY zawsze w obrębie Allegro.
Na pewno? Dawniej tez tak pisali. A jak raz zamówiłam coś za 20 zł i chciałam zwrócić to zawołało opłatę za zwrot. Fakt to z 1.5 roku temu było i mogło się zmienić... Ale już wtedy pisali tu, że zawsze darmowe...
Mówimy tu o Paczkomatach Inpost. Większość pozostałych form dostawy nie ma darmowego zwrotu.
@TechartGSM Nie myl zwrotu, z odesłaniem niepodjętej w terminie paczki do nadawcy. Kupujący odebrał już przesyłkę z Paczkomatu, więc nie zwróci jej za darmo.
@TechartGSM Zwrot nie jest darmowy, tylko zwrócenie przesyłki do nadawcy, po nieodebraniu z Paczkomatu jest bezpłatne.
Kupujący nie odeśle odebranej paczki za darmo.
@TechartGSM Niestety, mylisz pewne pojęcia. To nie zwrot jest darmowy, tylko odesłanie przez firmę kurierską nieodebranej paczki do nadawcy. To akurat obowiązuje przy każdej przesyłce InPost Paczkomat, nie tylko na Allegro.
Po drugie, na Allegro są dwie podobnie nazywające się usługi: Paczkomat InPost oraz Allegro Paczkomaty InPost - i każda z nich ma nieco inne zasady. Ta druga ma rzeczywiście darmowe zwroty, ale tylko jeśli była nadana w ramach programu Smart. Przy czym jako zwrot należy rozumieć odesłanie towaru do nadawcy nową przesyłką.
Dlatego @Slayers_Zellas powinna wysłać do odbiorcy A gotową etykietę na zwrot (lub ewentualnie oddać należność za przesyłkę), a w wypadku odbiorcy B spokojnie poczekać aż paczka wróci
@fox_paws Nie mylę się, nie piszę o odesłaniu nieodebranej przesyłki, tylko o DARMOWYM ZWROCIE, który JEST DARMOWY.
https://help.allegro.com/sell/pl/a/allegro-paczkomaty-inpost-informacje-dla-sprzedajacych-x5KaWzABkI...
Polecam lekturę.
"Allegro Paczkomat Inpost" i "Paczkomat Inpost" w serwisie Allegro to dwie nazwy na tę samą usługę. Np. w ofercie, w metodach dostawy jest "Paczkomat Inpost", podczas gdy w edycji cenników dostaw ujrzysz "Allegro Paczkomaty Inpost"
@TechartGSM Nie, to są dwie różne usługi, nie tylko w różnej cenie, ale też z innym zakresem usług dodatkowych. W cenniku, na który się powołujesz na samej górze masz pozycję Oferta specjalna Allegro - InPost - Allegro Paczkomaty InPost, w cenie 11,49 zł. Znacznie niżej, w sekcji "Metody dostawy rozliczane na umowie własnej" masz metodę Paczkomaty InPost, w cenie jaką sam sobie ustalasz.
Tylko ta pierwsza metoda może być w ramach Smart, obejmuje też doręczenia w sobotę i ubezpieczenie, za które przy "zwykłym" Paczkomacie InPost trzeba dopłacać
@TechartGSM Nie zdążyłem, ale już inni napisali, jak to wygląda w cenniku 🐭
@TechartGSM Temat jest o przesyłce, którą adresat odebrał.
Cytuję: "przesyłka A trafiła do kupującego B, (...) Kupujący, który ma niewłaściwą przesyłkę (...) kupujący nie ma opcji darmowego zwrotu inPostem"
Czytaj ze zrozumieniem.