anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

klient napisał ,że sprzedaję towar(płyn do płukania) podrabiany (rozcieńczony) i żąda zwrotu środków

aidyta
#9 Pomysłodawca#

@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

cześć , mam problem i nie wiem jak się zachować , klient kupił u mnie płyn do płukania tkanin Vernel i twierdzi ,że jest podrabiany i ,że go ja rozcieńczam....oczywiście jest to bzdura ,nigdy nie było z tym towarem żadnego problemu ,towar kupuję od sprawdzonych dostawców od wielu lat, klient nie chce odesłać Nam towaru ,a żąda zwrotu 50 % środków. proszę o pomoc 

 

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

Client:44052296
#21 Demiurg#

@aidyta zaproponuj odebranie na swój koszt. Odrzuć reklamację w związku z nieodesłaniem produktu na reklamacje.

Weź pod uwagę, że partia lub wybrana sztuka mogła być felerna.

 

oznacz moderatorów

aidyta
#9 Pomysłodawca#

napisałam grzecznie , że ma wygenerować etykietę zwrotną przez system allegro i Nam zwrócić towar abyśmy mogli rozpatrzyć reklamację , odpisał ,że nie ma na to czasu i żąda zwrotu środków

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odesłać nie musi, musi udostępnić towar do reklamacji, reklamuje więc musisz się do niej odnieś, masz 14dni, masz prawo uznać i sam zdecydować co wtedy zrobisz, możesz odrzucić reklamacje.

oznacz moderatorów

aidyta
#9 Pomysłodawca#

mam w sklepie z tej partii towar i jest z nim wszystko ok ,jak mam mu to udowodnić ?

oznacz moderatorów

aidyta
#9 Pomysłodawca#

oczywiście już dał NIE POLECAM ,pierwszy raz od kilkunastu lat...

oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@aidyta A jaki Żądalski, zakasztanił taką ładną listę! Wądrołaj skierdaszony, dziamdzia jego szać!
Nie przejmuj się; może i jest "czym", ale nie ma "kim"🤗

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@aidyta jest to reklamacja i musisz ją rozpatrzyć, natomiast decyzja czy ją uznasz, czy odrzucisz należy do Ciebie. Brak odesłania reklamowanego przedmiotu to już wystarczający powód, aby odrzucić reklamację. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

aidyta
#9 Pomysłodawca#

Pani Moniko dziękuję za odpowiedz, czy ma Pani jakiś punkt regulaminu co o tym mówi ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@aidyta bardzo proszę! Regulują to przepisy Kodeksu cywilnego. Jako Allegro nie udzielamy porad prawnych, ale możesz odrzucić reklamację odpowiednio argumentując swoją decyzję, tutaj artykuł na temat reklamacji.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@aidyta

Mówią o tym przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów. Odrzucasz reklamację z powodu braku możliwości zapoznania się z wadą produktu.

A jeżeli chodzi o samą reklamację, to zarzut celowe sprzedaży produktu nieoryginalnego jako oryginalnego, jest zarzutem karnym, a nie cywilnym. Możesz więc poinformować klienta, że fałszywe pomówienie kogoś, że popełnia przestępstwo jest też przestępstwem. Oczywiście jak jest pewny swojego, to może zgłosić stosowne zawiadomienie w najbliższej jednostce policji lub prokuratury (sprzedaż podrobionego towaru).

W razie zgłoszenia, służby porównają skład zakupionego płynu i wyjdzie, czy jest on oryginalny czy nie. Jak wyjdzie, że chciał mieć towar za darmo, to mu jeszcze prokurator zarzuty postawi i się będzie w sądzie tłumaczył. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Mówią o tym przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów. Odrzucasz reklamację z powodu braku możliwości zapoznania się z wadą produktu.

Oczywiście ale to kupujący ma udostępnić towar do reklamacji a nie musi go odsyłać.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@LEW433

Owszem kupujący ma obowiązek udostępnić towar sprzedawcy, ale sprzedawca nie musi oglądać go osobiście. Wysłanie opłaconej etykiety spełnienia wymóg odbioru reklamowanego produktu przez sprzedawcę.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A kto napisał ze ma obowiązek? sprzedawca nie musi oglądać go osobiście🤔

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@pecela Nie spełnia, to warunek do uzgodnienia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@la_nika  Brak odesłania reklamowanego przedmiotu to już wystarczający powód, aby odrzucić reklamację. Nieprawda, kupujący nie musi niczego odsyłać, ma udostępnić towar do reklamacji a sprzedający jak chce to może sobie go odebrać lub uzgodnić z kupującym odesłanie, etykieta, kurier itd. Nie wprowadzaj w błąd sprzedającego.

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

ale on uzgodnił. Kupujący nie będzie niczego odsyłać bo nie ma na to czasu

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@LEW433 bardzo proszę, abyś przestał mnie pouczać, ponieważ nie masz racji. 
Już któryś raz błędnie podważasz moją wypowiedź.
Cytat, jaki przytaczasz nie jest oderwany od kontekstu całej historii, sprzedający ustalił warunki reklamacji - odesłanie przedmiotu celem weryfikacji, kupujący się do tego nie dostosował, więc nie przestrzega procedur reklamacji, dlatego w tym wypadku brak odesłania reklamowanego przedmiotu to już wystarczający powód, aby odrzucić reklamację. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie widzę żeby kupujący przystał na odesłanie towaru, nawet o tym nie wspomniał sprzedajacy, ja cie nie pouczam tylko przypominał że kupujący nie ma obowiązku odesłania tylko go udostępnić.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt.

oznacz moderatorów