Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
cześć , mam problem i nie wiem jak się zachować , klient kupił u mnie płyn do płukania tkanin Vernel i twierdzi ,że jest podrabiany i ,że go ja rozcieńczam....oczywiście jest to bzdura ,nigdy nie było z tym towarem żadnego problemu ,towar kupuję od sprawdzonych dostawców od wielu lat, klient nie chce odesłać Nam towaru ,a żąda zwrotu 50 % środków. proszę o pomoc
@aidyta zaproponuj odebranie na swój koszt. Odrzuć reklamację w związku z nieodesłaniem produktu na reklamacje.
Weź pod uwagę, że partia lub wybrana sztuka mogła być felerna.
napisałam grzecznie , że ma wygenerować etykietę zwrotną przez system allegro i Nam zwrócić towar abyśmy mogli rozpatrzyć reklamację , odpisał ,że nie ma na to czasu i żąda zwrotu środków
Odesłać nie musi, musi udostępnić towar do reklamacji, reklamuje więc musisz się do niej odnieś, masz 14dni, masz prawo uznać i sam zdecydować co wtedy zrobisz, możesz odrzucić reklamacje.
mam w sklepie z tej partii towar i jest z nim wszystko ok ,jak mam mu to udowodnić ?
oczywiście już dał NIE POLECAM ,pierwszy raz od kilkunastu lat...
@aidyta A jaki Żądalski, zakasztanił taką ładną listę! Wądrołaj skierdaszony, dziamdzia jego szać!
Nie przejmuj się; może i jest "czym", ale nie ma "kim"🤗
@aidyta jest to reklamacja i musisz ją rozpatrzyć, natomiast decyzja czy ją uznasz, czy odrzucisz należy do Ciebie. Brak odesłania reklamowanego przedmiotu to już wystarczający powód, aby odrzucić reklamację.
Pani Moniko dziękuję za odpowiedz, czy ma Pani jakiś punkt regulaminu co o tym mówi ?
Mówią o tym przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów. Odrzucasz reklamację z powodu braku możliwości zapoznania się z wadą produktu.
A jeżeli chodzi o samą reklamację, to zarzut celowe sprzedaży produktu nieoryginalnego jako oryginalnego, jest zarzutem karnym, a nie cywilnym. Możesz więc poinformować klienta, że fałszywe pomówienie kogoś, że popełnia przestępstwo jest też przestępstwem. Oczywiście jak jest pewny swojego, to może zgłosić stosowne zawiadomienie w najbliższej jednostce policji lub prokuratury (sprzedaż podrobionego towaru).
W razie zgłoszenia, służby porównają skład zakupionego płynu i wyjdzie, czy jest on oryginalny czy nie. Jak wyjdzie, że chciał mieć towar za darmo, to mu jeszcze prokurator zarzuty postawi i się będzie w sądzie tłumaczył.
Mówią o tym przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów. Odrzucasz reklamację z powodu braku możliwości zapoznania się z wadą produktu.
Oczywiście ale to kupujący ma udostępnić towar do reklamacji a nie musi go odsyłać.
Owszem kupujący ma obowiązek udostępnić towar sprzedawcy, ale sprzedawca nie musi oglądać go osobiście. Wysłanie opłaconej etykiety spełnienia wymóg odbioru reklamowanego produktu przez sprzedawcę.
A kto napisał ze ma obowiązek? sprzedawca nie musi oglądać go osobiście. 🤔
@pecela Nie spełnia, to warunek do uzgodnienia.
@la_nika Brak odesłania reklamowanego przedmiotu to już wystarczający powód, aby odrzucić reklamację. Nieprawda, kupujący nie musi niczego odsyłać, ma udostępnić towar do reklamacji a sprzedający jak chce to może sobie go odebrać lub uzgodnić z kupującym odesłanie, etykieta, kurier itd. Nie wprowadzaj w błąd sprzedającego.
ale on uzgodnił. Kupujący nie będzie niczego odsyłać bo nie ma na to czasu
@LEW433 bardzo proszę, abyś przestał mnie pouczać, ponieważ nie masz racji.
Już któryś raz błędnie podważasz moją wypowiedź.
Cytat, jaki przytaczasz nie jest oderwany od kontekstu całej historii, sprzedający ustalił warunki reklamacji - odesłanie przedmiotu celem weryfikacji, kupujący się do tego nie dostosował, więc nie przestrzega procedur reklamacji, dlatego w tym wypadku brak odesłania reklamowanego przedmiotu to już wystarczający powód, aby odrzucić reklamację.
Nie widzę żeby kupujący przystał na odesłanie towaru, nawet o tym nie wspomniał sprzedajacy, ja cie nie pouczam tylko przypominał że kupujący nie ma obowiązku odesłania tylko go udostępnić.
Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt.