anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient nie zwrot towary i dostała pieniądze z allegro protect

DooSell
#8 Zapaleniec#

  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dzień dobry, Numer zamówienie : 0abcc090-299a-11f0-9099-0d768295e677 05/5/2025 Przysyłamy do klient 30szt ATOMIZERY PODRÓŻNE czerwony do 6/05/2025 , klient zgłosić otrzymaniu nie właściwy produkty "

Otrzymaliśmy niewłaściwy produkt. Zaznaczyliśmy kolor czerwony natomiast otrzymaliśmy różowy. Specjalnie wybraliśmy Państwa aukcje płacąc drożej gdyż zdjęcia przedstawiały produkt w krwisto czerwonym kolorze. Proszę o wymianę na produkt zgodny z ofertą.
Oczekiwane rozwiązanie: wymiana, wymiana warunki reklamacji: reklamacja ustawowa
" z załącznik też ma zdjęcia produkty jest czerwony .
 
Prosimy klient zwrot nasze produkty, abyśmy zwrot pieniądze, a oni nie odesłać zwrot i zgłosić Allegro Protect i nie odpowiedziała nasze wiadomość. Dlaczego klient dostała Pozytywnie rozpatrzyliśmy wniosek z Allegro Protect. Kupujący otrzymuje zwrot pieniędzy: 135,00 PLN. Widzimy że oni też sprzedają na Allegro. Czy to jest ukraść nasze towary oraz nasze pieniędzy ?
494688043_9373484192779427_1041885731954276066_n (2).jpg
oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

matt_rose
Moderator
Moderator

Cześć @DooSell, dziękuje za zgłoszenie.
Konsultuję Twoją sprawę z odpowiednim działem, gdy tylko otrzymam odpowiedź, wrócimy do Ciebie w dyskusji.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

DooSell
#8 Zapaleniec#

Zrzut ekranu 2025-05-26 113013.pngZrzut ekranu 2025-05-26 113044.pngZrzut ekranu 2025-05-26 113103.pngZrzut ekranu 2025-05-26 113118.pngDostaliśmy taki odpowiedź od Pana Dawid [edycja]. "Kupujący zgłosił reklamację z roszczeniem wymiany towaru. W tej sytuacji to Państwo jako sprzedający jesteście zobowiązani do odebrania towaru od kupującego. Reklamacja została złożona 06.05.2025r, mieli Państwo 14 dni na odebranie towaru do kupującego i wydanie decyzji reklamacyjnej. Termin ten minął 20.05, dlatego zaakceptowaliśmy wniosek Allegro Protect z doliczeniem do Państwa rachunku." 
Ale w 06/05/2025 po ostrzyliśmy dyskusji od razu pisze do klienta , że zwrot produkty do nas, będziemy zwrócić pieniądze. A oni nic nie zgłosić zwrot albo odpowiedział nasze wiadomość. 
A nie wiem gdzie jest informacje, że nie odebranie towaru do kupującego i wydanie decyzji reklamacyjnej do 20/05/2025. To jest NIE PRAWDA. Proszę o pomóc! 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@DooSell przeczytaj Ustawę Konsumencką, była reklamacja nie odrzuciłeś jej 14 dnia od zgłoszenia, wystarczyło napisać że odrzucasz z powodu braku odesłania produktu!

Tak allegro wypłaciło za Ciebie, oczywiście towar musi odesłać lub jak już nie ma darmowego zwrotu to wyślij mu etykietę do nadania 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DooSell
#8 Zapaleniec#

A ten Klient jest sprzedawca na Allegro i oni mają SMARTA, ale nie chcieli zwrot towary. Tak jak ukraść. Mają towary oraz pieniędzy.  

 

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

@DooSell Po konsultacji mogę potwierdzić słowa @kostas11.
Z informacji które posiadamy, wniosek został zaakceptowany, ponieważ nie wydałeś decyzji reklamacyjnej w ciągu 14 dni.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinieneś odebrać towar zlecając kuriera bądź udostępnić etykietę do zwrotu.
Niestety tak się nie stało, dlatego wniosek został zaakceptowany.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

DooSell
#8 Zapaleniec#

- Oni mają SMARTA I można zwrot bezpłatna, albo pisze do nasz że prosi o kurier do odbioru paczka.
- Nie dostaliśmy nic informacje zwrot od kupujący, to jak możemy załatwić sprawie ? 
- Druga jest że wyślemy właściwe produkty z kolory na opisie. 
Np: Jeśli ja do zakupy od inny sprzedawca i też tak zrobić, To mam towary i też pieniądze 

oznacz moderatorów

DooSell
#8 Zapaleniec#

Szanowni Państwo,

Zgłaszam sytuację dotyczącą zamówienia, w której kupujący otrzymał zwrot pieniędzy bez wcześniejszego kontaktu z nami oraz bez odesłania towaru.

  • Nasz sklep posiada usługę SMART z bezpłatnymi zwrotami. Wystarczy zgłoszenie zwrotu i przesłanie paczki przez InPost, albo kontakt z nami w celu zorganizowania kuriera.

  • W tym przypadku nie otrzymaliśmy żadnej wiadomości od kupującego ani informacji o chęci dokonania zwrotu.

  • Po 14 dniach kupujący otrzymał zwrot środków, mimo że nie dostarczył żadnego dowodu wysyłki ani nie zwrócił towaru.

Dodatkowo, wysyłamy produkty zgodne z opisem i kolorem – brak kontaktu ze strony kupującego uniemożliwił nam wyjaśnienie sprawy i ewentualną wymianę towaru.

Taka praktyka może sugerować działanie celowe – kupujący może odsprzedawać produkty, otrzymując zwrot pieniędzy i jednocześnie zatrzymując towar.

Prosimy o weryfikację tej sprawy oraz podjęcie odpowiednich działań wobec kupującego. Dla uczciwych sprzedawców takie sytuacje są nie do zaakceptowania.

oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

Proszę zapoznaj się z obowiązującym w Polsce prawem. Nie jest istotne czy klient ma Smart i darmowy zwrot czy nie. Jeżeli nie chce, nie musi z tego skorzystać i wtedy sprzedawca musi odebrać towar na swój koszt. W ciągu 14 dni sprzedawca MUSI wydać decyzję reklamacyjną, w przeciwnym wypadku reklamacja JEST UZNANA.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TechartGSM przecież sprzedawca udostępniając smart, udostępnia też darmowy zwrot w ramach smart, i za to płaci ( chyba że reklamacja po 15 dniach )

lkoijk.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

@kostas11 Zgadza się, ma, ale zgodnie z obowiązującym prawem kupujący nie musi z tej opcji skorzystać i może sobie na przykład zażyczyć odbiór towaru przez kuriera i w tym momencie sprzedający musi taki odbiór zorganizować... Takie mamy prawo...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@matt_rose jak mają smart i nie minęło 14 dni można odesłać zaznaczając reklamacja, przecież my za to płacimy więc mają opłaconą etykietę 🙂 

Co nie zmienia faktu że @DooSell przespał 14 dni 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DooSell
#8 Zapaleniec#

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Szanowni Państwo,

W związku z decyzją o przyznaniu kupującemu zwrotu środków w ramach Allegro Protect, chciałbym wnieść odwołanie od tej decyzji.

Zgłoszenie zostało potraktowane jako reklamacja, natomiast jako sprzedawca ustosunkowałem się do niej w terminie 14 dni, co widać w historii dyskusji. Odpowiedź z dnia 6 maja zawierała zarówno informację o stanie faktycznym (dot. koloru oferowanego produktu), jak i propozycję rozwiązania – zwrotu przez Allegro oraz pełnej współpracy z kupującym. Kupujący nie odpowiedział i nie odesłał towaru, ani nie przedstawił potwierdzenia jego nadania.

W mojej ocenie odpowiedź ta stanowiła formalną decyzję reklamacyjną – tym bardziej, że nie było podstaw do uznania roszczenia, skoro towar był zgodny z opisem aukcji, a jedyną różnicą była subiektywna ocena odcienia koloru.

Pomimo tego, zwrot środków został przyznany kupującemu bez żadnego dowodu odesłania towaru, co naraża nas jako sprzedawcę na straty finansowe i daje możliwość nadużyć po stronie klientów.

Proszę o ponowne rozpatrzenie sprawy i podjęcie działań w celu weryfikacji uczciwości kupującego. Dodatkowo proszę o informację, jakie mam dalsze możliwości odzyskania środków lub towaru oraz jak uniknąć takich sytuacji w przyszłości – szczególnie w kontekście konieczności formalnego formułowania decyzji reklamacyjnej.

Z poważaniem,

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

Oczywiście @DooSell, masz taką możliwość.
Widzę, że złożyłeś już reklamację w sprawie 52013034.
Zgłoszenie zostanie rozpatrzone w ciągu 14 dni, zaś decyzja zostanie przesłana na Twój adres e-mail.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@DooSell padłeś ofiarą doświadczonego specjalisty od tego typu akcji, mechanizm dyskusji jest tak ustawiony, że z pkt-u widzenia kupującego najlepiej nie odpowiadać w dyskusji lub ją przeciągać.

Następnie oznacza się ją jako nierozwiązaną i składa wniosek z pok/ap

 

Nie odpowiedziałeś w dyskusji w sposób oczywisty

 

oznacz moderatorów