Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dzień dobry, Numer zamówienie : 0abcc090-299a-11f0-9099-0d768295e677 05/5/2025 Przysyłamy do klient 30szt ATOMIZERY PODRÓŻNE czerwony do 6/05/2025 , klient zgłosić otrzymaniu nie właściwy produkty "
Cześć @DooSell, dziękuje za zgłoszenie.
Konsultuję Twoją sprawę z odpowiednim działem, gdy tylko otrzymam odpowiedź, wrócimy do Ciebie w dyskusji.
Dostaliśmy taki odpowiedź od Pana Dawid [edycja]. "Kupujący zgłosił reklamację z roszczeniem wymiany towaru. W tej sytuacji to Państwo jako sprzedający jesteście zobowiązani do odebrania towaru od kupującego. Reklamacja została złożona 06.05.2025r, mieli Państwo 14 dni na odebranie towaru do kupującego i wydanie decyzji reklamacyjnej. Termin ten minął 20.05, dlatego zaakceptowaliśmy wniosek Allegro Protect z doliczeniem do Państwa rachunku."
Ale w 06/05/2025 po ostrzyliśmy dyskusji od razu pisze do klienta , że zwrot produkty do nas, będziemy zwrócić pieniądze. A oni nic nie zgłosić zwrot albo odpowiedział nasze wiadomość.
A nie wiem gdzie jest informacje, że nie odebranie towaru do kupującego i wydanie decyzji reklamacyjnej do 20/05/2025. To jest NIE PRAWDA. Proszę o pomóc!
@DooSell przeczytaj Ustawę Konsumencką, była reklamacja nie odrzuciłeś jej 14 dnia od zgłoszenia, wystarczyło napisać że odrzucasz z powodu braku odesłania produktu!
Tak allegro wypłaciło za Ciebie, oczywiście towar musi odesłać lub jak już nie ma darmowego zwrotu to wyślij mu etykietę do nadania 🙂
A ten Klient jest sprzedawca na Allegro i oni mają SMARTA, ale nie chcieli zwrot towary. Tak jak ukraść. Mają towary oraz pieniędzy.
@DooSell Po konsultacji mogę potwierdzić słowa @kostas11.
Z informacji które posiadamy, wniosek został zaakceptowany, ponieważ nie wydałeś decyzji reklamacyjnej w ciągu 14 dni.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinieneś odebrać towar zlecając kuriera bądź udostępnić etykietę do zwrotu.
Niestety tak się nie stało, dlatego wniosek został zaakceptowany.
- Oni mają SMARTA I można zwrot bezpłatna, albo pisze do nasz że prosi o kurier do odbioru paczka.
- Nie dostaliśmy nic informacje zwrot od kupujący, to jak możemy załatwić sprawie ?
- Druga jest że wyślemy właściwe produkty z kolory na opisie.
Np: Jeśli ja do zakupy od inny sprzedawca i też tak zrobić, To mam towary i też pieniądze
Szanowni Państwo,
Zgłaszam sytuację dotyczącą zamówienia, w której kupujący otrzymał zwrot pieniędzy bez wcześniejszego kontaktu z nami oraz bez odesłania towaru.
Nasz sklep posiada usługę SMART z bezpłatnymi zwrotami. Wystarczy zgłoszenie zwrotu i przesłanie paczki przez InPost, albo kontakt z nami w celu zorganizowania kuriera.
W tym przypadku nie otrzymaliśmy żadnej wiadomości od kupującego ani informacji o chęci dokonania zwrotu.
Po 14 dniach kupujący otrzymał zwrot środków, mimo że nie dostarczył żadnego dowodu wysyłki ani nie zwrócił towaru.
Dodatkowo, wysyłamy produkty zgodne z opisem i kolorem – brak kontaktu ze strony kupującego uniemożliwił nam wyjaśnienie sprawy i ewentualną wymianę towaru.
Taka praktyka może sugerować działanie celowe – kupujący może odsprzedawać produkty, otrzymując zwrot pieniędzy i jednocześnie zatrzymując towar.
Prosimy o weryfikację tej sprawy oraz podjęcie odpowiednich działań wobec kupującego. Dla uczciwych sprzedawców takie sytuacje są nie do zaakceptowania.
Proszę zapoznaj się z obowiązującym w Polsce prawem. Nie jest istotne czy klient ma Smart i darmowy zwrot czy nie. Jeżeli nie chce, nie musi z tego skorzystać i wtedy sprzedawca musi odebrać towar na swój koszt. W ciągu 14 dni sprzedawca MUSI wydać decyzję reklamacyjną, w przeciwnym wypadku reklamacja JEST UZNANA.
@TechartGSM przecież sprzedawca udostępniając smart, udostępnia też darmowy zwrot w ramach smart, i za to płaci ( chyba że reklamacja po 15 dniach )
@kostas11 Zgadza się, ma, ale zgodnie z obowiązującym prawem kupujący nie musi z tej opcji skorzystać i może sobie na przykład zażyczyć odbiór towaru przez kuriera i w tym momencie sprzedający musi taki odbiór zorganizować... Takie mamy prawo...
@matt_rose jak mają smart i nie minęło 14 dni można odesłać zaznaczając reklamacja, przecież my za to płacimy więc mają opłaconą etykietę 🙂
Co nie zmienia faktu że @DooSell przespał 14 dni 😄
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Szanowni Państwo,
W związku z decyzją o przyznaniu kupującemu zwrotu środków w ramach Allegro Protect, chciałbym wnieść odwołanie od tej decyzji.
Zgłoszenie zostało potraktowane jako reklamacja, natomiast jako sprzedawca ustosunkowałem się do niej w terminie 14 dni, co widać w historii dyskusji. Odpowiedź z dnia 6 maja zawierała zarówno informację o stanie faktycznym (dot. koloru oferowanego produktu), jak i propozycję rozwiązania – zwrotu przez Allegro oraz pełnej współpracy z kupującym. Kupujący nie odpowiedział i nie odesłał towaru, ani nie przedstawił potwierdzenia jego nadania.
W mojej ocenie odpowiedź ta stanowiła formalną decyzję reklamacyjną – tym bardziej, że nie było podstaw do uznania roszczenia, skoro towar był zgodny z opisem aukcji, a jedyną różnicą była subiektywna ocena odcienia koloru.
Pomimo tego, zwrot środków został przyznany kupującemu bez żadnego dowodu odesłania towaru, co naraża nas jako sprzedawcę na straty finansowe i daje możliwość nadużyć po stronie klientów.
Proszę o ponowne rozpatrzenie sprawy i podjęcie działań w celu weryfikacji uczciwości kupującego. Dodatkowo proszę o informację, jakie mam dalsze możliwości odzyskania środków lub towaru oraz jak uniknąć takich sytuacji w przyszłości – szczególnie w kontekście konieczności formalnego formułowania decyzji reklamacyjnej.
Z poważaniem,
Oczywiście @DooSell, masz taką możliwość.
Widzę, że złożyłeś już reklamację w sprawie 52013034.
Zgłoszenie zostanie rozpatrzone w ciągu 14 dni, zaś decyzja zostanie przesłana na Twój adres e-mail.
@DooSell padłeś ofiarą doświadczonego specjalisty od tego typu akcji, mechanizm dyskusji jest tak ustawiony, że z pkt-u widzenia kupującego najlepiej nie odpowiadać w dyskusji lub ją przeciągać.
Następnie oznacza się ją jako nierozwiązaną i składa wniosek z pok/ap
Nie odpowiedziałeś w dyskusji w sposób oczywisty