anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

komentarz już nie jest subiektywną opinią kupującego

eszpe03
#8 Zapaleniec#

Na pewno każdy z nas zna stały tekst pracowników Allegro, że

" Zgodnie z regulaminem Allegro kupujący ma prawo do subiektywnej oceny transakcji."

To taka ciekawostka- niektórzy sprzedawcy są chronieni przez portal i wtedy subiektywna ocena zmienia się w "celowe działanie na szkodę sprzedawcy" i pyk- komentarz usunięty od ręki. 

A wy w której grupie sprzedawców jesteście? 😉

 

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

az1rael
#21 Demiurg#

Phi niedługo anulowanie zamówienia oznaczać będzie że zamiast ustawowych 14dni, zamiast regulaminowych 2dni kasa ma być zwrocona natychmiast od ręki takie nowe standardy allegro wchodzą.. 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#20 Guru#

Tu akurat winni są również sprzedawcy. Było tu kilka postów, w których to sprzedawca nie mógł zrealizować zamówienia. Po anulowaniu przetrzymywali kasę 2 tygodnie zasłaniając się ustawą. No to sorry ale ustawa nie miała na celu ułatwiać komuś obracania cudzą kasą...

Baaa pamiętam nie tak dawno był temat gdzie kobiecie tak zrobił i pytała co może na to poradzić. Powiedziałam prosto z mostu jak ja anuluję jako klient to grzecznie czekam. Jak anuluje sprzedawca to po tych 2 dniach rżnę głupa i dyskusja za brak zwrotu w ciągu regulaminowych 2 dni. Wyobraź sobie, że zaraz jakiś sprzedawca z buzią wyskoczył, bo on ma 14 dni... Regulamin Allegro też ma, to raz. A dwa to po prostu nie poważne wobec klienta. Chcemy być tu traktowani ze zwyczajnym szacunkiem to sami też tak traktujmy. Jak sobie ktoś jaja robi ze zwrotu to traktuję go tak samo, szczególnie że zwykle już widzę w opiniach że nie jestem jedyna... 

Powiem szczerze, że w działach z ciuchami czy butami to na 70% prędzej zwrotu kasy doczekałam się z chińskich portali niż od sprzedawców Allegro. Wszelkie qutlety to 7/10 transakcji muszę się w dyskusji dopominać. 

Jak zasypali portal takimi skargami to pozmieniali. 

W 4-litery dostaną teraz te firmy, które nie wycofują z wysyłki paczek po anulowaniu... Tu widzę główny problem. 

oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#16 Inspirator#

@eszpe03 Jak mawiał klasyk "Wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze od innych" 🐭

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#15 Entuzjasta#

@eszpe03  też się czasem zastanawiałem jak to jest, że niektórzy mają po kilkanaście usuniętych, a jak ktoś tutaj piszę, że ma dowody na kłamliwy komentarz, to się nie da

oznacz moderatorów

eszpe03
#8 Zapaleniec#

Jako sprzedawca jestem na allegro od 10 lat, jako kupujący niemal od początku. Niejednokrotnie mierzyłam się z ewidentnie kłamliwymi komentarzami w moją stronę, na które Allegro nie reagowało. Ostatnio miałam nieprzyjemność wystawić komentarz negatywny jednemu ze sprzedawców i jakie było moje zdziwienie, że komentarz został usunięty a JA dostałam ostrzeżenie. Ciekawa jestem jak to działa, że niektórzy sprzedawcy (nie był to OSA) grają na takich warunkach.

 

@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Jak brzmiał komentarz.

oznacz moderatorów

eszpe03
#8 Zapaleniec#

Nie było w nim nic nieodpowiedniego. Nie został usunięty za treść.

Ten wątek jest wyłącznie w celu poinformowania innych sprzedawców, do jakich absurdów tutaj dochodzi.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

komentarz nigdy na gruncie polskiego prawa nie był subiektywną opinią,

mechanizmy opisane w regulaminie allegro dają serwisowi prawo i możliwość usunięcia dowolnego komentarza, są w serwisie równi i równiejsi

przypominam przypadek, gdzie w sklepie osa zniknął wpis o braku oryginalności pewnego produktu - allegro tłumaczyło to w sposób- przecież wiemy, że był oryginalny.

 

Są sprzedawcy, których obsługują kancelarie prawnicze i tutaj nie ma już rżnięcia głupa -tłumaczeń  typu nie mamy wiedzy  o nieprawdziwości wpisów w naszym serwisie

 

w myśl prawa serwis ma obowiązek moderowania komentarzy

pisałem o tym tutaj dokładnie 5 lat temu

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096

 

oznacz moderatorów

eszpe03
#8 Zapaleniec#

W myśl polskiego prawa powinni moderować komentarze u wszystkich albo u nikogo.

Już nawet pomijam OSA, bo to oczywiste, że co wolno wojewodzie... ale przynajmniej wszyscy zewnętrzni sprzedawcy powinni być traktowani tak samo.

 

Ja nie dostałam ŻADNEGO uzasadnienia. Dział bezpieczeństwa tak stwierdził i koniec dyskusji 😄

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@eszpe03 powód usunięcia blokady i ostrzeżenia otrzymałaś w wiadomości e-mail (sprawa nr 49170126). Nie mamy listy faworyzowanych sprzedających, wszystkich obowiązuje ten sam regulamin, Twoja ocena narusza art. 10.1 Regulaminu Allegro

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

eszpe03
#8 Zapaleniec#

" Otrzymała Pani ostrzeżenie, ponieważ według naszej analizy zakupy u sprzedającego *** w ofercie *** zrobiła Pani wyłącznie z intencją zaszkodzenia. "

To nie jest powód, nie dostałam żadnego uzasadnienia dlaczego szanowny dział bezpieczeństwa doszedł to takich wniosków.

Zapytałam na jakiej podstawie doszli do takich wniosków i już nie dostałam żadnej odpowiedzi.

 

@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

@msniezek Weź to wytłumacz, bo ja już już nie mam na to słów... to znaczy mam, ale wolę ich nie używać.

@eszpe03 Ja jestem w trzeciej grupie.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@eszpe03 @drekenzes nie każda opinia jest dozwolonym prawnie komentarzem - gdybyś napisała (nie podobała mi się transakcja i produkt) - wpis byłyby ok

osobiste wycieczki pod adresem sprzedawcy są niezgodne z prawem - wpisy typu nie polecam sprzedawcy, nie kupujcie u niego i itp

@drekenzes kilka wątków obok opisywany był odwrotny przypadek: ewidentny wpis szkodzący sprzedawcy i samemu allegro nie został usunięty (nie kupujcie tutaj - róbcie zwroty, tylko na amazo nie jest super)

 

oznacz moderatorów

eszpe03
#8 Zapaleniec#

Napisałam, że przedmiot był uszkodzony a w paczce były śmieci (co jest zgodne z prawdą- rolę wypełniacza pełniły jakieś papiery, kawałki folii i inne odpady z magazynu).

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@drekenzes na razie poczekam na nieco więcej wyjaśnień od autorki wątku.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

Ingoria
#9 Pomysłodawca#

Komentarze na allegro są tragiczne służą tylko to wyłudzania zwrotów i innych korzyści przez kupujących. Nie ma miesiąca aby jakiś kupujący nie próbował. Jak pan nie przyjmie to będzie negatyw, albo towar mi nie odpowiada albo zwrot kasy albo negatyw. Allegro nic z tym nie robi. A pozytywnych opinii nikomu się nie chce wystawić bo po co. Tragedia 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@eszpe03 w takiej sytuacji mam zawsze dwa pytania:

  1. Czy to była pierwsza Twoja transakcja z tą osobą? Czy wcześniej nic od niej nie kupowałaś, nic jej nie sprzedawałaś?
  2. Jeżeli mieliście już wcześniej transakcję, jak się ona zakończyła? Pozytywnie, negatywnie?

Mam nadzieję, że pytania nie zostaną bez odpowiedzi - jeżeli ktoś decyduje się opisać sprawę na forum, jest gotów napisać o wszystkich jej szczegółach, a nie tylko o tych, które mu pasują?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

eszpe03
#8 Zapaleniec#

Nic wcześniej od tej osoby kupowałam, to była pierwsza transakcja.

 

Jako sprzedawca przeprowadziłam tysiące transakcji, więc nie jestem w stanie zweryfikować czy wcześniej ta osoba niczego u mnie nie kupiła. Tylko czy jeśli ja zacznę nagminnie kupować u wszystkich dostępnych sprzedawców to będzie znaczyło, że oni już nigdy w życiu nie mogą mi wystawić opinii? Brzmi to jak absurd. Tym bardziej, że nadal nie dostałam jasnej odpowiedzi ze strony Allegro skąd takie przypuszczenia. Według działu bezpieczeństwa jest to tajne przez poufne.

 

Są sprzedawcy z którymi nawzajem od siebie kupujemy towar kiedy którejś stronie go zbraknie i zawsze wystawiamy sobie komentarz pozytywny po takiej transakcji- nie ma z tym problemu.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@eszpe03 i - upewniam się - na pewno nie było tak, że ten konkretny sprzedawca dajmy na to 2 tygodnie temu kupił na jednym z Twoich kont przedmiot, następnie otworzył dyskusję, chcąc go zwrócić, zgodnie z prawem odmówiłaś, a on wtedy wystawił negatywny komentarz dotyczący sposobu obsługi? A Ty jeszcze tego samego dnia kupiłaś u niego przedmiot, a 5 dni później negatywnie skomentowałaś transakcję z nim?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów