Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na pewno każdy z nas zna stały tekst pracowników Allegro, że
" Zgodnie z regulaminem Allegro kupujący ma prawo do subiektywnej oceny transakcji."
To taka ciekawostka- niektórzy sprzedawcy są chronieni przez portal i wtedy subiektywna ocena zmienia się w "celowe działanie na szkodę sprzedawcy" i pyk- komentarz usunięty od ręki.
A wy w której grupie sprzedawców jesteście? 😉
Phi niedługo anulowanie zamówienia oznaczać będzie że zamiast ustawowych 14dni, zamiast regulaminowych 2dni kasa ma być zwrocona natychmiast od ręki takie nowe standardy allegro wchodzą..
Tu akurat winni są również sprzedawcy. Było tu kilka postów, w których to sprzedawca nie mógł zrealizować zamówienia. Po anulowaniu przetrzymywali kasę 2 tygodnie zasłaniając się ustawą. No to sorry ale ustawa nie miała na celu ułatwiać komuś obracania cudzą kasą...
Baaa pamiętam nie tak dawno był temat gdzie kobiecie tak zrobił i pytała co może na to poradzić. Powiedziałam prosto z mostu jak ja anuluję jako klient to grzecznie czekam. Jak anuluje sprzedawca to po tych 2 dniach rżnę głupa i dyskusja za brak zwrotu w ciągu regulaminowych 2 dni. Wyobraź sobie, że zaraz jakiś sprzedawca z buzią wyskoczył, bo on ma 14 dni... Regulamin Allegro też ma, to raz. A dwa to po prostu nie poważne wobec klienta. Chcemy być tu traktowani ze zwyczajnym szacunkiem to sami też tak traktujmy. Jak sobie ktoś jaja robi ze zwrotu to traktuję go tak samo, szczególnie że zwykle już widzę w opiniach że nie jestem jedyna...
Powiem szczerze, że w działach z ciuchami czy butami to na 70% prędzej zwrotu kasy doczekałam się z chińskich portali niż od sprzedawców Allegro. Wszelkie qutlety to 7/10 transakcji muszę się w dyskusji dopominać.
Jak zasypali portal takimi skargami to pozmieniali.
W 4-litery dostaną teraz te firmy, które nie wycofują z wysyłki paczek po anulowaniu... Tu widzę główny problem.
@eszpe03 Jak mawiał klasyk "Wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze od innych" 🐭
@eszpe03 też się czasem zastanawiałem jak to jest, że niektórzy mają po kilkanaście usuniętych, a jak ktoś tutaj piszę, że ma dowody na kłamliwy komentarz, to się nie da
Jako sprzedawca jestem na allegro od 10 lat, jako kupujący niemal od początku. Niejednokrotnie mierzyłam się z ewidentnie kłamliwymi komentarzami w moją stronę, na które Allegro nie reagowało. Ostatnio miałam nieprzyjemność wystawić komentarz negatywny jednemu ze sprzedawców i jakie było moje zdziwienie, że komentarz został usunięty a JA dostałam ostrzeżenie. Ciekawa jestem jak to działa, że niektórzy sprzedawcy (nie był to OSA) grają na takich warunkach.
@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Jak brzmiał komentarz.
Nie było w nim nic nieodpowiedniego. Nie został usunięty za treść.
Ten wątek jest wyłącznie w celu poinformowania innych sprzedawców, do jakich absurdów tutaj dochodzi.
komentarz nigdy na gruncie polskiego prawa nie był subiektywną opinią,
mechanizmy opisane w regulaminie allegro dają serwisowi prawo i możliwość usunięcia dowolnego komentarza, są w serwisie równi i równiejsi
przypominam przypadek, gdzie w sklepie osa zniknął wpis o braku oryginalności pewnego produktu - allegro tłumaczyło to w sposób- przecież wiemy, że był oryginalny.
Są sprzedawcy, których obsługują kancelarie prawnicze i tutaj nie ma już rżnięcia głupa -tłumaczeń typu nie mamy wiedzy o nieprawdziwości wpisów w naszym serwisie
w myśl prawa serwis ma obowiązek moderowania komentarzy
pisałem o tym tutaj dokładnie 5 lat temu
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096
W myśl polskiego prawa powinni moderować komentarze u wszystkich albo u nikogo.
Już nawet pomijam OSA, bo to oczywiste, że co wolno wojewodzie... ale przynajmniej wszyscy zewnętrzni sprzedawcy powinni być traktowani tak samo.
Ja nie dostałam ŻADNEGO uzasadnienia. Dział bezpieczeństwa tak stwierdził i koniec dyskusji 😄
@eszpe03 powód usunięcia blokady i ostrzeżenia otrzymałaś w wiadomości e-mail (sprawa nr 49170126). Nie mamy listy faworyzowanych sprzedających, wszystkich obowiązuje ten sam regulamin, Twoja ocena narusza art. 10.1 Regulaminu Allegro.
" Otrzymała Pani ostrzeżenie, ponieważ według naszej analizy zakupy u sprzedającego *** w ofercie *** zrobiła Pani wyłącznie z intencją zaszkodzenia. "
To nie jest powód, nie dostałam żadnego uzasadnienia dlaczego szanowny dział bezpieczeństwa doszedł to takich wniosków.
Zapytałam na jakiej podstawie doszli do takich wniosków i już nie dostałam żadnej odpowiedzi.
@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
@eszpe03 @drekenzes nie każda opinia jest dozwolonym prawnie komentarzem - gdybyś napisała (nie podobała mi się transakcja i produkt) - wpis byłyby ok
osobiste wycieczki pod adresem sprzedawcy są niezgodne z prawem - wpisy typu nie polecam sprzedawcy, nie kupujcie u niego i itp
@drekenzes kilka wątków obok opisywany był odwrotny przypadek: ewidentny wpis szkodzący sprzedawcy i samemu allegro nie został usunięty (nie kupujcie tutaj - róbcie zwroty, tylko na amazo nie jest super)
Napisałam, że przedmiot był uszkodzony a w paczce były śmieci (co jest zgodne z prawdą- rolę wypełniacza pełniły jakieś papiery, kawałki folii i inne odpady z magazynu).
@drekenzes na razie poczekam na nieco więcej wyjaśnień od autorki wątku.
Komentarze na allegro są tragiczne służą tylko to wyłudzania zwrotów i innych korzyści przez kupujących. Nie ma miesiąca aby jakiś kupujący nie próbował. Jak pan nie przyjmie to będzie negatyw, albo towar mi nie odpowiada albo zwrot kasy albo negatyw. Allegro nic z tym nie robi. A pozytywnych opinii nikomu się nie chce wystawić bo po co. Tragedia
@eszpe03 w takiej sytuacji mam zawsze dwa pytania:
Mam nadzieję, że pytania nie zostaną bez odpowiedzi - jeżeli ktoś decyduje się opisać sprawę na forum, jest gotów napisać o wszystkich jej szczegółach, a nie tylko o tych, które mu pasują?
Nic wcześniej od tej osoby kupowałam, to była pierwsza transakcja.
Jako sprzedawca przeprowadziłam tysiące transakcji, więc nie jestem w stanie zweryfikować czy wcześniej ta osoba niczego u mnie nie kupiła. Tylko czy jeśli ja zacznę nagminnie kupować u wszystkich dostępnych sprzedawców to będzie znaczyło, że oni już nigdy w życiu nie mogą mi wystawić opinii? Brzmi to jak absurd. Tym bardziej, że nadal nie dostałam jasnej odpowiedzi ze strony Allegro skąd takie przypuszczenia. Według działu bezpieczeństwa jest to tajne przez poufne.
Są sprzedawcy z którymi nawzajem od siebie kupujemy towar kiedy którejś stronie go zbraknie i zawsze wystawiamy sobie komentarz pozytywny po takiej transakcji- nie ma z tym problemu.
@eszpe03 i - upewniam się - na pewno nie było tak, że ten konkretny sprzedawca dajmy na to 2 tygodnie temu kupił na jednym z Twoich kont przedmiot, następnie otworzył dyskusję, chcąc go zwrócić, zgodnie z prawem odmówiłaś, a on wtedy wystawił negatywny komentarz dotyczący sposobu obsługi? A Ty jeszcze tego samego dnia kupiłaś u niego przedmiot, a 5 dni później negatywnie skomentowałaś transakcję z nim?