anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

KORONAWIRUS - BRAK ZDECYDOWANYCH DZIAŁAŃ ALLGRO

misio6000
#10 Popularyzator#

Dobry Wieczór !

Proponuję aby na czas trwania stanu epidemii w Polsce i na świecie Allegro dostosowało się do tego co się dzieje. Nie ma obecnie żadnych działań ochronnych dla sprzedających...

1. Nigdy na Allegro nie powstała możliwość aby wprowadzić coś na kształt "urlopu", ale w sensie choroby. Nie każda firma ma tysiące pracowników. Najczęściej to są pojedynczy przedsiębiorcy, którzy jak zachorują nie są w stanie wysyłać klientom przedmiotów. Nawet ci zatrudniający 2-3 osoby mogą mieć czasem problemy. Obecnie w obliczu epidemii i np. nagłego objęcia przedsiębiorcy kwarantanną domową nie ma żadnego mechanizmu chroniącego sprzedającego przed: negatywnymi komentarzami czy brakiem możliwości realizacji usług.  Tysiące firm jak i praktycznie cała administracja państwowa zwolniła, ale nie ma nic na Allegro... Jak by nic się nie stało... Osobiście nie czuję żadnego wsparcia

2. Należy na głównej stronie Allegro poinformować klientów, że z powodu epidemii, przesyłki mogą docierać z dużym opóźnieniem. Wystarczy aby jedna osoba np. na WERZe poczty polskiej w jakimś wielkim mieście zachorowała na koronowirusa, a cały WER staje. Tak samo w Inpoście i innych firmach kurierskich. Nikt o tym nie informuje klientów. Od poniedziałku już poczty pracują o 6 godzin krócej...

 

3. Państwo jak i banki przygotowały dla sprzedających i wciąż przygotowują różne pakiety pomocy. Allegro nic kompletnie nie robi... A na pewno pomoc by się bardzo przydała, szczególnie tym, którzy np. zachorują na koronowirusa. Może to być np. odroczenie o 3 miesiące płatności za usługi.

 

Zapraszam do dyskusji zarówno przedstawicieli Allegro jak i sprzedających w jaki jeszcze inny sposób można pomóc sprzedającym w tym bardzo trudnym okresie.

 

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Jak to nie pomogli?! Rozdali Smarta na miesiąc wszystkim, czyż nie? 🤣😎

oznacz moderatorów

misio6000
#10 Popularyzator#

To pomogło klientom, a nie sprzedawcom no chyba, że w sensie zwiększenia obrotów... ale ja mam na myśli ochronę związaną z niemożliwością pełnej i szybkiej realizacji usług... A jak np. zamkną miasta i żadnej przesyłki nie będzie wolno wysłać, a będą zamówienia - to co ? Klienci będą mogli wystawić negatywy i rujnować czasami wieloletni pozytywny wizerunek firmy ? Allegro jak by po prostu spało i nie widziało co się dzieje.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@misio6000  nie wyczułeś ironii.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@misio6000 zapewne ich argumentem będzie jak zwykle "wszystkich to obejmie więc będziesz miał tak samo jak konkurencja i będzie to sprawiedliwe"

oznacz moderatorów

Atruszkowska
#2 Obserwator#

witam, jako przedstawicielka branzy PR zapraszam do kontaktu jesli ucierpi "pozytywny wizerunek firmy", lecz wydaje mi się, że reklamacje kupujący mogą mieć do władz a nie Allegro. Opóżnienia sa rzecza jasna obecnie i nalezy uswiadamiac w opisie produktów i przepraszac za to, co się moze lub nie wydarzyc. Prosba o swiadomość logistyki dostaw, wiecej kontaktow tel email miedzy kupujacym i sprzedajacym-relacje, rozmowy, mediacje w zakresie opinii i ocen.

oznacz moderatorów

kraina_piekna
#8 Zapaleniec#

Mam dokładnie takie same przemyślenia, trudno uwierzyć, że Allegro utrzymuje się z prowizji sprzedających, a w tak trudnej sytuacji zachowuje się jakby nic się nie stało. Większość firm na allegro to ludzie prowadzący samozatrudnienie i zależy jaka branża, bo niektóre zostały odcięte od dochodów, po prostu sprzedaż w pewnych branżach padła. Ludzie myślą o zaspokojeniu podstawowych potrzeb. Odroczenie płatności lub wprowadzenie urlopu ale nie z 7 dniowym wyprzedzeniem tylko np 2 dniowym na pewno ułatwiło by i tak trudną sytuację. Powinno być wprowadzone L4 cokolwiek co pozwoli na zachowanie płynności. Jestem zawiedziona że wszyscy jakoś się jednoczą starają się szukać rozwiązań a tutaj kompletnie NIC!. Zresztą wizerunek Allegro pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem po co robią ankiety wystarczy poczytać fora jak trudno załatwia się z nimi sprawy.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@kraina_piekna ja nie wiem w ogóle co to za akcja z tym ustawianiem urlopu, przecież allegro nie jest naszym pracodawcą, wystawianie i sprzedaż jest dobrowolna. Dlaczego trzeba umawiać się z allegro na urlop skoro nie płaci nam za to że pracujemy na niego.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@dawal50 Twoim pracodawcą jest klient! Warto go poinformować o takim fakcie. @misio6000 Temat choroby trzeba wałkować tak długo aż allegro coś z tym zrobi. Odpowiedź że, można zakończyć aukcje jednym kliknięciem to żadna odpowiedź. Uważam iż, dobrym rozwiązanie było by czasowe zawieszenie możliwości sprzedaży na życzenie sprzedającego. Sprzedający może zwrócić wpłacone pieniądze i nie poniesie z tego tytułu żadnych konsekwencji. Blokada możliwości wystawiania komentarzy za okres zwolnienia, blokada ocen. Dotyczyło by to tylko transakcji niezakończonych, które załapały się na zwolnienie. Po okresie zwolnienia odblokowanie konta odbywało by się również za pomocą przycisku Koniec Zwolnienia, wracam do pracy.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@BURZYNSKID klientowi jest obojętne czy jestem na urlopie dopóki nie widzi moich aukcji także nie jest moim pracodawcą

oznacz moderatorów

NIKOMP
#8 Zapaleniec#

Allegro jakby całkowicie nie zauważyło kłopotów i sytuacji z koronawirusem.
W ogóle brak jakiejkolwiek reakcji i ułatwienia życia sprzedającym.
Powinna być tak jak na **piiip** możliwość natychmiastowego awaryjnego ogłoszenia urlopu, a nie żadne tam 7 dni wcześniej. I jakie tylko 40 dni w roku, a jak koronawirus potrwa do Lipca?
Powinna być nieograniczona i dowolna ilość i długość urlopu, a może chciałbym pojechać na Karaiby na 3 miesiące? To co nie wolno bo mi Allegro nie da więcej niż 20 dni urlopu jednorazowo?
Nie wspomnę o takim drobiazgu jak możliwość umieszczenie na każdej stronie opisu komunikatu napisanego przez sprzedającego, co i dlaczego się dzieje. Technicznie to pestka, wystarczy odpowiednie pole formularza pod komunikatem jaki Allegro umieszcza:

19-29.03 sprzedający ma urlop
Możesz w tym czasie u niego kupować, jednak wysyłka towaru może się opóźnić.

Można by tam wpisać więcej informacji dla kupujących wyjaśniających sytuację.Ja to zrobiłem "trikiem" wykorzystując Bane,r ale to raczej Allegro coś takiego powinno nam udostępnić:
https://allegro.pl/uzytkownik/NIKOMP/czesci-stykowe-zlacza-68368?bmatch=baseline-cl-eyesa2-dict43-el...

Minusem tego rozwiązania jest to, że nie wszędzie jest widoczny, więc nadal mam maile z pretensjami dlaczego jeszcze nie wysłałem towaru. A ja siedzę w domu na kwarantannie i nie mogę się ruszyć.
Magazyn z częściami mam wynajęty w budynku szkoły, do której obecnie nie ma możliwości wstępu do 25 marca, a już mówi się o przedłużeniu tego zakazu do Wielkanocy 13 kwietnia.
Pomijam taki drobiazg, że nawet gdyby udało się tam dostać, spakować paczki, to trzeba by udać się na pocztę i narazić się na zarażenie. A co wtedy gdy w następnej kolejności zamkną poczty? Tak jak zamknęły się już niektóre sklepy z punktami odbioru InPost?
Powiecie, że można jednym kliknięciem zamknąć wszystkie aukcje, tylko ile potem roboty z cofnięciem tego.
Powinniśmy naciskać na Allegro aby wreszcie coś z tym zrobili ułatwiając życie sprzedającym, a nie koncentrowali się tylko jak zawsze na ochronie Kupującego.
Ryszard (nikomp)

 

 

oznacz moderatorów

NIKOMP
#8 Zapaleniec#

PS:  **piiip** -pem ocenzurowali oczywiście nazwę konkurencyjnego amerykańskiego portalu.

oznacz moderatorów

ejczbi
#12 Orędownik#

No to masz od Allegro pomoc. Całą listę nowości, które wprowadzają od 2 kwietnia. Bo oni działają normalnie. Fajnie, że uwzględnili w swoich planach to, że wielu sprzedawców nie działą normalnie....

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@ejczbi  A głównym punktem tej pomocy będą dodatkowe prowizje od przesyłek.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@misio6000 

1.To prawda, że opcja natychmiastowego urlopu nie jest dostępna, ale możliwe jest zakończenie ofert i ich wznowienie z tym samym numerem i popularnością, gdy sytuację kryzysową w firmie uda się przezwyciężyć. Radzimy, żebyście korzystali z tego rozwiązania.

2. Jeśli nie jesteście w stanie realizować przesyłek na czas, możecie dodać taki komunikat w polu "Dodatkowe informacje o dostawie".

3. Dziękujemy za sugestię dotyczącą odroczenia płatności. Podstawowym problemem, który już na tym etapie się pojawia, jest kwestia weryfikacji takich przypadków. W obecnej sytuacji sugerujemy, żebyście we własnym zakresie podjęli próbę wdrożenia takich rozwiązań, które dla Waszych firm będą najbardziej korzystne tzn. pozwolą pracować i zarabiać w czasie epidemii.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@nat_not  My naprawdę nie oczekujemy zbyt wiele, ale moglibyście się chociaż powstrzymać przed dokładaniem przedsiębiorcom dodatkowych obciążeń - zarówno finansowych (prowizje od przesyłek) jak i organizacyjnych (EAN). Ale maile o zmianach, jakie dostajemy, pokazują że jesteście niezwykle odporni na wiedzę, i kompletnie nie potraficie się dostosować do nadzwyczajnej sytuacji z jaką mamy obecnie do czynienia.

oznacz moderatorów

misio6000
#10 Popularyzator#

Ale chodzi o to, że jak np. ogłosi się w moim bloku kwarantannę, a np w ciągu poprzedniego dnia, w nocy i rano klienci zapłacą za np 20 przesyłek to nie będzie można im jak wysłać bo nie będzie wolno się ruszyć. Oczywiście można oddać pieniądze itd, ale i tak znajdą się tacy co wystawią za to negatyw. I moje pytanie jest takie - czy Allegro wprowadzi jakiś mechanizm aby nie dopuścić do takiej sytuacji. Zresztą i w przypadku wypadku czy np. jakiegoś nagłego ataku i znalezienia się w szpitalu także jest podobna sytuacja. A rodzina często np. nie wie jak zakończyć wszystkie aukcje, nie zna danych do logowania itd. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku tymczasowego aresztowania. W tych wszystkich przypadkach nie ma na Allegro żadnego mechanizmu czy procedury postępowania. Człowieku radź sobie sam... Więc zakończenie wszystkich ofert to jest wyjście na przyszłość, ale nie na już złożone zamówienia.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@nat_not 
"2. Jeśli nie jesteście w stanie realizować przesyłek na czas, możecie dodać taki komunikat w polu "Dodatkowe informacje o dostawie"."

Kolejny raz pokazujesz ignorancję. Orientujesz się w ogóle, że tego pola nie można edytować zbiorczo? Jak sobie wyobrażasz dodanie tego gdy ktoś ma kilkaset czy kilka tysięcy aukcji.

Było kiedyś fajne narzędzie, pozwalające w awaryjnej sytuacji dodać zbiorczy komunikat do wszystkich ofert. Wyświetlała się tam data i godzina dodania i było to pomocne np. w okresie przedświątecznych gorączek gdy kurierzy ogłaszali problemy z dostarczaniem przesyłek całościowo czy w danym regionie.

Ale skasowaliście to. Zapewne w imię... jak to ujęłaś? Aaa, już mam - "Wszystkie zmiany, które wprowadzamy mają służyć ulepszeniu formularza sprzedaży. " 😎🤣

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@medalik_2009 @nat_not Brak  tego co już było i się sprawdzało  - czyli możliwości dodania wiadomosci do wszystkich aukcji jednym "klikiem" to.... ( automoderacja)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@nat_not  czy to taki duży problem dla allegro wprowadzić natychmiastowy urlop i wydłużyć jego trwanie?

Optuję jednak za dodatkowym rozwiązaniem, CZASOWE ZAWIESZENIE MOŻLIWOŚCI SPRZEDAŻY NA ŻYCZENIE SPRZEDAWCY.

oznacz moderatorów