anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

KORONAWIRUS - BRAK ZDECYDOWANYCH DZIAŁAŃ ALLGRO

misio6000
#10 Popularyzator#

Dobry Wieczór !

Proponuję aby na czas trwania stanu epidemii w Polsce i na świecie Allegro dostosowało się do tego co się dzieje. Nie ma obecnie żadnych działań ochronnych dla sprzedających...

1. Nigdy na Allegro nie powstała możliwość aby wprowadzić coś na kształt "urlopu", ale w sensie choroby. Nie każda firma ma tysiące pracowników. Najczęściej to są pojedynczy przedsiębiorcy, którzy jak zachorują nie są w stanie wysyłać klientom przedmiotów. Nawet ci zatrudniający 2-3 osoby mogą mieć czasem problemy. Obecnie w obliczu epidemii i np. nagłego objęcia przedsiębiorcy kwarantanną domową nie ma żadnego mechanizmu chroniącego sprzedającego przed: negatywnymi komentarzami czy brakiem możliwości realizacji usług.  Tysiące firm jak i praktycznie cała administracja państwowa zwolniła, ale nie ma nic na Allegro... Jak by nic się nie stało... Osobiście nie czuję żadnego wsparcia

2. Należy na głównej stronie Allegro poinformować klientów, że z powodu epidemii, przesyłki mogą docierać z dużym opóźnieniem. Wystarczy aby jedna osoba np. na WERZe poczty polskiej w jakimś wielkim mieście zachorowała na koronowirusa, a cały WER staje. Tak samo w Inpoście i innych firmach kurierskich. Nikt o tym nie informuje klientów. Od poniedziałku już poczty pracują o 6 godzin krócej...

 

3. Państwo jak i banki przygotowały dla sprzedających i wciąż przygotowują różne pakiety pomocy. Allegro nic kompletnie nie robi... A na pewno pomoc by się bardzo przydała, szczególnie tym, którzy np. zachorują na koronowirusa. Może to być np. odroczenie o 3 miesiące płatności za usługi.

 

Zapraszam do dyskusji zarówno przedstawicieli Allegro jak i sprzedających w jaki jeszcze inny sposób można pomóc sprzedającym w tym bardzo trudnym okresie.

 

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

NIKOMP
#8 Zapaleniec#

1) Kiedyś próbowałem takiego zakończenia i wznowienia.
Problem w tym, że wznowiło się z ilościami początkowo wystawianymi, a nie z takimi jakie były w momencie zamknięcia. I potem zaczęło się okazywać, że sprzedałem kilka przedmiotów, których już nie powinno być i musiałem się gęsto tłumaczyć kupującym dlaczego wystawiam coś czego nie mam.
A ponowne przeliczenie stanów rzeczywistych i poprawienie ich na aukcjach zajęło mi kilka nieprzespanych nocy.

2) Tylko z doświadczenia wiem, że prawie nikt nie czyta "Dodatkowych informacji o dostawie" i po prostu nie zwróci na to uwagi. Czy to tak trudno dołożyć dodatkowe pole formularza do wpisania komunikatu np. "Dzisiaj nie wysyłam, musiałem pilnie wyjechać na pogrzeb", który pojawiałby się w nagłówku każdej aukcji? Dla dobrego informatyka to prosta sprawa, którą można bardzo szybko zrobić.

3) I wprowadzenie możliwości natychmiastowego ogłaszania urlopu też technicznie jest bardzo proste (ma tak na przykład **piiip**). Wydaje się, że nie robicie tego z powodów "ideologicznych" chcąc z wyprzedzeniem uprzedzać Kupujących. Ale efekt najczęściej jest odwrotny (sam tego zawsze doświadczam), a mianowicie taki, że po wyświetleniu się komunikatu o planowanym urlopie 7 dni wcześniej radykalnie spada ilość transakcji. Po prostu kupujący nie doczytują dokładnie i większość myśli, że urlop już właśnie trwa, i nie kupuje.

3)

oznacz moderatorów

NIKOMP
#8 Zapaleniec#

O znowu ocenzurowali **piiip** zamiast nazwy popularnego amerykańskiego portalu aukcyjnego.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@NIKOMP potwierdzam, po wprowadzeniu informacji o planowanym urlopie sprzedaż leci na łeb.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@NIKOMP 

dokładnie - ponowne wystawienie aukcji skutkuje ofertą z pierwotną liczbą towaru

wznowienie aukcji powinno odbyć się z tym samym stanem towarowym

oznacz moderatorów

misio6000
#10 Popularyzator#

Właśnie się dowiedziałem, że rząd wprowadza możliwość wprowadzenia stanu epidemii, a jak tak, może zamknąć część miast, a ponieważ jestem z Łodzi gdzie jest obecnie najwięcej zachorowań to nie wiem czy zamknięcie nie oznacza całkowitego wstrzymania wysyłania przesyłek. I co w takiej sytuacji ? Jak Allegro może pomóc ?

oznacz moderatorów

boutique_nemo
#9 Pomysłodawca#

Wszyscy proszą o mozliwość wpisania urlopu od razu, prosze mi napisac jak to zrobić jesli mam kwarantanne

;; W obecnej sytuacji sugerujemy, żebyście we własnym zakresie podjęli próbę wdrożenia takich rozwiązań, które dla Waszych firm będą najbardziej korzystne tzn. pozwolą pracować i zarabiać w czasie epidemii.'' - wypowiedż allegro, ciekawe jak mam pracowac i zarabiac będąc objetym kwarantanną, czekam na odpowiedż mądrej osoby co to napisała

oznacz moderatorów

max-leather
#8 Zapaleniec#

Allegro liczy na to , ze wszytko teraz każdy bedzie kupował na Allegro - i tutaj się przeliczy chyba

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#
Ja będę kupować, ale tylko od Super Sprzedawców z oceną bliską 100% i to pod warunkiem, że nie udzielają się na tym forum.
____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

NIKOMP
#8 Zapaleniec#

W związku z sytuacją z koronawirusem i stanem kwarantanny nie jest obecnie możliwe normalne wysyłanie przesyłek.
Ogłosiłem więc na Allegro urlop do 29 marca, ale wszystko wskazuje na to, że sytuacja do tej pory się nie unormuje.
Niestety nie jest możliwe przedłużenie tego urlopu i automatycznie zakończy się on 29 marca.
Następny będzie można ogłosić z 7-mio dniowym wyprzedzeniem, tylko co przez ten tydzień gdy urlopu nie będzie?
Powinno się natychmiast wdrożyć następujące rozwiązania:
- możliwość ogłaszania urlopu ze skutkiem natychmiastowym
- możliwość przedłużenia urlopu o kolejne dni
- znieść limit długości urlopu z 20 dni na nieograniczony czas trwania
- znieść limit 40 dni urlopu w roku gdyż jeżeli się je teraz wykorzysta to co potem np. w wakacje?
- umożliwić czasowe zawieszenie sprzedaży bez konieczności zakończania ofert np. poprzez możliwość wyłączenia przez sprzedającego przycisku "Kup Teraz".
Dla normalnego programisty byłoby to zajęcie na góra kilka godzin.
Sytuacja jest nadzwyczajna, rząd wprowadza kolejne ograniczenia utrudniające normalne funkcjonowanie, wszyscy apelują o powstrzymanie się od wychodzenia z domu, itd. itp.
Tylko Allegro udaje, że nic się nie stało i każe nam codziennie chodzić na pocztę lub do paczkomatu i nadawać przesyłki narażając na kontakt z innymi, być może zarażonymi ludźmi.
A co gdy sami okażemy się zarażeni i podlegamy kwarantannie, też mamy ją łamać i nadal chodzić nadawać przesyłki?
Bo jak tego nie zrobimy, to Kupujący będą mieli do nas pretensje o niewysłanie i będą nam ładowali negatywne komentarze?
Proszę więc wszystkich o pilne wysyłanie poprzez Kontakt i Pomoc apeli do Allegro o wdrożenie takich lub podobnych rozwiązań jakie proponuję powyżej.
Być może taki zwielokrotniony nacisk na Allegro odniesie jakiś skutek.
Pozdrowienia dla wszystkich Sprzedających mających podobne problemy i dylematy.
Ryszard Jankowski
(nikomp)

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@NIKOMP jak już w wielu miejscach wspominaliśmy - funkcja Urlopu nie jest najlepszym rozwiązaniem w takich przypadkach i nie zamierzamy jej w tej chwili modyfikować. Jeżeli nie jesteś w stanie realizować sprzedaży, zakończ swoje oferty. A jeżeli to tylko chwilowa sytuacja, wydłuż czas realizacji, jaki podajesz w opisach.

Rozumiem oczywiście przyczynę wzbraniania się przed kończeniem ofert - byłoby wygodnie jednocześnie prowadzić sprzedaż i nie musieć jej obsługiwać - ale na to się nie zgadzamy ze względu na kupujących.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

NIKOMP
#8 Zapaleniec#

Typowe Allegrowe Bla, Bla, Bla .....
Jasne, zakończ swoje 3000 ofert, a potem się je wznowi ze stanami początkowymi i trzeba będzie każdą ręcznie poprawiać na stan rzeczywisty.
Bo nawet tego nie umiecie zapewnić, żeby oferty po wznowieniu wystawiały się ze stanem jaki był w momencie zakończenia.
Albo popraw 3000 opisów wydłużając czas realizacji, ale o ile?
Dwa tygodnie, trzy, cztery? Kto wie ile to jeszcze potrwa?
A to stwierdzenie "byłoby wygodnie jednocześnie prowadzić sprzedaż i nie musieć jej obsługiwać" jest po prostu aroganckie.
Tak się zawsze robi podczas urlopu, prowadzi się sprzedaż i obsługuje ją po powrocie, ale kupujący jest o tym uprzedzony i nie musi kupować jeżeli mu to nie odpowiada.

No i to by było na tyle (jak mawiał klasyk JTS) ... na temat troski Allegro o Sprzedających.
Najwyraźniej jedyną troską Allegro jest dbanie o własne interesy i prowizje 😞

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@NIKOMPJan Tadeusz to by miał tutaj dopiero pole do używania..

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

misio6000
#10 Popularyzator#

Rozumiem sugestię Allegro, że można przecież zakończyć sprzedaż usuwając wszystkie oferty, ale moje pytanie dotyczy co zrobić z już złożonymi zamówieniami ? Przykładowo: dowiaduję się w poniedziałek o 7 rano, że kontaktowałem się w sklepie z kimś zarażonym i objęty jestem kwarantanną. Od piątku mam sprzedane np. 50 różnych towarów, których nie mogę wysłać bo jestem sam i nie mam nikogo do pomocy bo np. rodzina, która pomagała też jest objęta kwarantanną... Mogę oczywiście wszystkim oddać pieniądze, ale to nie rozwiąże problemów z potencjalnymi negatywami... Nie ma na Allegro żadnego mechanizmu postępowania na takie sytuacje...

Druga sprawa o której pisałem - potencjalne opóźnienia... Obecnie na poczcie, a właściwie po za nią na dworze czeka się ok 3 godzin na obsługę w kilometrowych kolejkach. Zgodnie z umową także osoby korzystające z Elektronicznego Nadawcy powinni stać w tych kolejkach bo tzw. "zostawianie przesyłek" nie jest nigdzie zapisane tylko jest dobrą wolą pań w urzędach. No i wszystkie osoby nie mające ENki... Allegro kompletnie tego nie bierze pod uwagę jakie są utrudnienia... Nie wiem czy w przypadku innych operatorów jest podobnie, ale jak jeszcze nie jest to za chwilę będzie... I nie ma tu żadnego wsparcia za strony serwisu Allegro czy choćby informacji na głównej stronie dla klientów o możliwych opóźnieniach...

Na sytuację reagują poczty, banki, administracja państwowa, korporacje i właściwie wszyscy, natomiast ze strony Allegro nie ma absolutnie nic wdrożonego dla ochrony sprzedawców...

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@misio6000 jeszcze skorzystali z okazji z koronawirusem i dodali miesiąc smarta za darmo żeby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż 🤣

oznacz moderatorów

misio6000
#10 Popularyzator#

To akurat bardzo miłe i na pewno zwiększy sprzedaż, ale mimo wszystko trzeba też ludzi poinformować o ewentualnych trudnościach.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@misio6000 Ja się dzisiaj z przesyłkami od poczty "odbiłem" 😞

Czynna tylko 6h, Po dwie osoby do środka, a na zewnątrz ze 30 osób...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@misio6000 obserwujemy cały czas ogólne wskaźniki, dotyczące na przykład średniej ocen w poszczególnych kategoriach, odsetka dyskusji, odsetka nierozwiązanych dyskusji itp., mamy również wgląd w terminowość doręczeń zdecydowanej większości przesyłek - na razie sytuacja nie odbiega znacząco od normy, a tym samym żadne globalne rozwiązania nie są potrzebne. Zarówno sprzedawcy, jak i firmy kurierskie w tej trudnej sytuacji zdają egzamin. Gdyby zaczęło dziać się coś niepokojącego, z pewnością wyjdziemy Wam naprzeciw.

A jeżeli kogoś spotyka wyjątkowa sytuacja, jak ta opisana przez Ciebie (kwarantanna) - prosimy o kontakt, będziemy indywidualnie i wspólnie z takim sprzedającym szukać rozwiązania.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

boutique_nemo
#9 Pomysłodawca#

Maciek Snieżek - proszę przeczytac ze zrozumieniem to co Pan napisał  a potem ze zrozumieniem tematu to co inni pisza. Może nadejdzie jakies olsnienie?

 

oznacz moderatorów

zubek59
#7 Wielbiciel#

Kiedy Allegro wprowadzi darmowe wystawianie? Teraz w czasach kryzysu bardzo by to pomogło sprzedającym. 

oznacz moderatorów

Tulinova
#9 Pomysłodawca#

Allegro- za kogo Wy uważacie Sprzedawców??? Za cwaniaków?? Obiboków??

"byłoby wygodnie jednocześnie prowadzić sprzedaż i nie musieć jej obsługiwać -"

nosz kurcze.... cz Ty człowieku w ogóle czytasz ze zrozumieniem to co piszą Sprzedawcy od kilku dni? Z czym mają problem? Jakie obawy???

Wasze odpowiedzi są, sorry, ale olewające, zbywające i często wręcz impertynenckie!!

Wszyscy mamy teraz na prawdę ciżko, sytuacja  NA PRAWDĘ SIĘ ZMIENIŁA  a Wy odpowiadacie tak, jakbyśmy my, Sprzedawcy, byli bandą rozkapryszonych, roszczeniowych prostaków...

Sorry, no ale na prawdę - jestem na "Gadane" od niedawna, czytam posty, czytam Wasze odpowiedzi i krew mnie zalewa coraz bardziej...

oznacz moderatorów