anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący traktują Allegro jak wypożyczalnię

broche1
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Szanowni moderatorzy

Proszę o wskazówkę w dalszym postępowaniu z tzw. trudną klientką.

Pani zakupiła u mnie formy silikonowe do robienia odlewów z żywicy.

Po miesiącu zwraca formy, bez podania przyczyny. Formy przez ten czas były używane, czego ślady są bardzo dobrze widoczne, a przez co nie nadają się już do ponownej sprzedaży.

Formy są brudne z resztek żywicy, brokatu, odbarwienia uwidaczniają wyraźny motywy odlewu, zapach form nie jest neutralny. Spawy na woreczkach pani ostrożnie rozerwała, a po skończonej pracy, ponownie zakleiła jakimś mętnym klejem, który i tak za dobrze nie trzymał.

Po mojej odmowie przyjęcia takiego zwrotu – założyła Dyskusję, w której szantażuje mnie „wielkim negatywem” i straszy policją, rzecznikiem praw konsumenta i innymi instytucjami. Wcale nie kryje tego, że ma chęć zniszczenia mnie jako sprzedawcę, jeśli nie oddam jej pieniędzy. Idzie w zaparte i kłamie, że nie używała form, że leżały one przez miesiąc na stole, bo wcześniej „zapomniała” je wysłać. Jednak co do godziny dopilnowała terminów: 14 dni na zgłoszenia zwrotu, potem kolejne 14 dni na wysyłkę. NIE ZAPOMNIAŁA! Doskonale zna zasady i je bez skrupułów i wstydu wykorzystuje dla siebie.

Jej reakcją na przesłane zdjęcia użytych form było: „Nie mam ochoty ani czasu prowadzić z Panią tej **piiip**ycznej konwersacji”, a zdjęcia są „podstawione”.

Pani jest impertynencka, arogancka i bardzo pewna siebie, jak pisze: „zna swoje prawa konsumenta” i że „zobaczymy, jak kto na tym wyjdzie”. Można się domyślić, że pilnie studiuje swoje prawa konsumenckie dla efektywnego wykorzystywania sprzedawców, którzy niestety - mają mniej narzędzi do bronienia się przed cwaniactwem.

Zwrócenie kupującej pieniędzy byłoby nie tylko poniesieniem straty finansowej, ale również, a przede wszystkim, byłoby przyzwoleniem na tego rodzaju praktyki darmowego wypożyczania sobie przedmiotów.

Tacy kupujący psują rynek, są powodem rosnących cen i negatywnych emocji.

Nie chcę dać się szantażować i zastraszać różnej maści kombinatorom, bo w ten sposób tylko przyczyniłabym się do psucia rynku.

Podaję nr zamówienia, gdyby pracownik Allegro zechciał się tej Dyskusji przyjrzeć: d0628020-ee3f-11ed-9a37-e515f76fb370.

Byłabym bardzo wdzięczna za odniesienie się do sprawy, jak i ciekawa jestem komentarzy doświadczonych w boju Sprzedawców, czy spotykają się z podobnymi problemami i co z tym robią.

Dziękuję i pozdrawiam.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

az1rael
#21 Demiurg#

@broche1 co mogę ci polecić
1 kręcimy ciągły filmik z pakowania na dniówki z widokiem na stół do pakowani
2 zamawiamy zwykłą pieczątkę stempel z logo firmy i atrament świecący w ultrafiolecie po czym nabijamy pieczątki na nasz towar fizycznie w miejscu gdzie się go mało dotyka wtedy wiemy że dostaliśmy własny towar
3 masz prawo do obniżenia kwoty zwrotu ale coś oddać musisz
4 na cwaniaków działa powołanie się na skierowanie sprawy na policję z art 286 kk oszustwo w przypadku obciążenia cię ap
5 w allegro nic nie ginie taką klientkę za szantaż można potem w sądzie przeorać z pozwu cywilnego - wyraźnie groziła negatywem za działania zgodne z prawem polskim i pozwać ją o zmniejszenie obrotu firmy i utratę dobrego wizerunku firmy na forum publicznym 

oznacz moderatorów

dziekanowice
#8 Zapaleniec#

jo ale doradziłeś, zaskarżyłem sędzię że kłamie i podrabia protokoły i co?  nic, żaden paluszkiem ni kiwnął. a chcesz do sądu za 50 zł? 🙂  byłeś na policji? byłeś w sądzie? koszty sądowe, czas? lata a nie miesiące, jeżeli chcesz używać prawo to musisz go znać jak swoją rękę. wystarczy, że babka przyjdzie z adwokatem i popłyniesz jak lody na słońcu. załatwiać babkę trzeba w trakcie dyskusji dopóki chcę rozmawiać, pytać czy dostała towar nie uszkodzony i tak dalej jak najwięcej pytań dopóki nie popełni jakiś błąd i wtedy ją wyciągniesz zwody za uszy:) możliwe, że babka ma rację, użyła pary razy formę a ona się rozwaliła i co niema racji? oczywiście, że ma, liczyła na więcej a tu taki badziew. wyjaśnij to, może da się dogadać? babka może cię nauczyć coś cennego podpowiedzieć, niema sensu się spierać warto wyjaśnić to na spokojnie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

W 99% przypadków wystarczy pismo przedsądowe od kancelarii o zaprzestaniu szkalowania w necie by baba popłynęła jak lody ze strachu

Już widzę jak drałuje z własnym prawnikiem na rozprawę przez całą długość polski bo sprawę składa się w sądzie rejonowym właściwym miejscu zamieszkania pozywającego

Koszty sądowe płaci przegrywający

W przypadku złożenia zawiadomienia z kk na typiarę to nic nas nie będzie obchodziło co ona może ani czy zna prawo jeśli posunęła się za daleko w wypowiedziach a takie wyszczekane osoby liczą właśnie na to że cię zajazgoczą jak ciułała a potem jest płacz no jak to tak on mógł mi zrobić

oznacz moderatorów

broche1
#9 Pomysłodawca#

Bardzo dziękuję za rady. Czytam je uważnie, z pewnością mogą być przydatne. Art 286 kk zanotowałam sobie, by mieć go pod ręką. Jeśli pani będzie dalej robiła problemy - będę walczyła, bo tu już nie o tę jednostkową tylko sprawę chodzi, ale o zwalczanie tego rodzaju patologii. 

Mam cichą nadzieję, że platformy sprzedażowe, nie tylko Allegro, zaczną być w tej walce bardziej pomocne i przychylne Sprzedawcom. 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

W tym wypadku bez urazy ale nadzieja raczej matką głupich. Im głośnej krzyczymy, że coś jest nie tak, tym bardziej allegro utwierdza się w swoich "dziwnych" działaniach. To w większości ich polityka do tego doprowadziła.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@broche1 

1 zadaj sobie pytanie czy towar jaki odeslala nadaje sie do odsprzedazy jako uzywka czy da sie to jakos wyczyscic

2 nie baw sie w dywagacje pomniejsz kwote zwrotu do kwoty x z uzasadnieniem dlaczego tyle np wygoogluj sobie oferte po ile podobne uzywki chodza

3 na straszenie pani negatywami sadami powolaj sie na odpowiedni paragraf ustawy konsumenckiej po 1 kupujaca odpowiada za stan zwracanego towaru i sprzedaca moze obnizyc kwote zwrotu za jego zuzycie po drugie zglasza zwrot a nie reklamacje po 3 kupujacy ma prawo zapoznac sie z towarem tylko w takim zakresie w jakim pokazano by go w sklepie poniewaz w sklepie sprzedawca nie odlewalby nic w formach a nosza one slady uzytkowania przekroczono wiec tzw normalny zarzad rzecza w celu jej sprawdzenia co pozwala pomniejszyc kwote zwrotu o koszty przywrocenia przedmiotu do stanu uzytkowania oraz sprzed sprzedazy i roznice w cenie miedzy uzywka a nowym towarem 

4 w przypadku gdy towar wcale nie nadaje sie do niczwgo nie mozesz odmowic zwrotu ale cos oddac musisz np 1pln i niech sie buja

5 negatywa wylapiesz i tak bo trafil ci sie roszczeniowy parapet ale czasem allegro negatywa sciagnie np za slownictwo wiec nie wiem czy nie warto wkur...ic baby tak by napisala za duzo odczekac zglosic do sciagniecia przez allegro w czasie gdy jej minie mozliwosc na wstawienie kolejnego np bez opisu wtedy by ja rozerwalo ze zlosci. Zawzze tez mozna dopisac komentarz pod negatywem w rodzaju kupujaca oddaje zuzyty towar i oczekuje zwrotu calej kwoty a negatyw wystawia w odwecie za dzialanie zgodne z prawem polskim w postaci pomniejszenia kwoty zwrotu - ludzie czytaja komentarze i akurat cos takiego to bardziej jak reklama dziala 

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

u mnie klient kupuje 3 rodzaje wkładek do butów po 21 dniach odsyła 2 bo 1 mu pasuje .Czyli wnioskuje ze 2 używał i mogę je sprzedać dalej skoro allegro pozwala na takie zwrotu .

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jakby Ci klienci co kupują by tylko poużywać ,pokazać się w czymś nowym itp. kupowali OSA i notorycznie oddawali to może by się te zasady nieco zmieniły . 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kolekcjoner608 polecam zakup oprogramowania z OSA i jego zwrot. Niepełnosprytni nie zastrzegają braku możliwości zwrotu po rozpakowaniu/aktywowaniu wszelakich usług cyfrowych.

https://allegro.pl/oferta/microsoft-windows-home-11-pl-box-64bit-usb-12848069724

W takim przypadku po zwrocie, powoływanie się przez OSA na wyłączenie zwrotu, bo aktywowałeś sobie np. Windowsa jest bezskuteczne. Poinformować muszą konsumenta przed zakupem. 🙂

oznacz moderatorów