anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zgłosił zwrot towaru...

gierland
#12 Orędownik#

Kupujący zgłosił przez formularz Allegro zwrot towaru. Powód zwrotu: przedmiot jest wadliwy lub uszkodzony (Głośnik nie działa).

Pytanie, czy jest to odstąpienie od umowy w myśl ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014r, czy może jest to reklamacja z tytułu rękojmi?

oznacz moderatorów
50 ODPOWIEDZI 50

mdrogeria
#21 Demiurg#

gierland kupujący podał powód , ale użył niewłaściwego narzędzia . Ustawodawca jednak nie określa w jaki sposób kupujący ma poinformować sprzedawcę o wadzie produktu .

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

mdrogeria : tego typu zgłoszenie klienta ma "zadatki" na reklamację z tytułu rękojmi. Jednak aby to była reklamacja kupujący powinien wskazać swoje żądanie odnośnie sposobu załatwienia reklamacji. Stąd też zwróciłem się tutaj z prośbą o Waszą opinię. Z całą pewnością sprzedawcy na Allegro codziennie mają tysiące takich zgłoszeń...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@gierland Jest to odstąpienie od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej. Mam to na piśmie od Allegro. Sprzedawca w takiej sytuacji musi oddać pieniądze. Reklamacją będzie to wtedy, gdy kupujący w sposób jednoznaczny to wyrazi, czyli napisze w odpowiednim polu formularza, że jest to reklamacja z rękojmi i określi swoje żądania - naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot wszystkich kosztów.

Przy odstąpieniu od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej kupujący nie musi podawać powodu, ale może to zrobić.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

@xyz96 I o to chodziło, dzięki za informację.

Czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego pisma z Allegro i tu je wrzucić?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@gierland zgodnie z wypełnionym formularzem odstąpił od umowy , ale w tej sytuacji właśywym postepowaniem jest podjęcie mediacji z klientem  i ustalenie dalszego postępowania .Z formularza nie ma możliwości jednoznacznego określienia czego oczekuje klient dlatego telefon czy też mail ma służyć rozwianiu wątpliwości .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@gierland Tak, to była korespondencja przez formularz kontaktowy. Poszukam i wkleję, ale nie teraz, w wolnej chwili.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Upieram się że to reklamacja.

Ratio legis konsumenckiego prawa odstąpienia:

Celem art. 27 u.p.k. jest przyznanie konsumentowi odpowiedniego czasu do namysłu w sprawie obowiązywania umowy zawartej z przedsiębiorcą,

art. 34 ust. 4 u.p.k. – konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, które jest wynikiem korzystania z niej w sposób nieprawidłowy.

Zwrot, czy reklamacja, skutek może być ten sam. Wszystko zależ od tego, czy się dogadacie.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

DECO-MASTER W konkretnie tej sytuacji różnica pomiędzy zwrotem a reklamacja jest ogromna a skutek zupełnie inny.

Przy tej transakcji, w przypadku odstąpienia od umowy bezdyskusyjnie muszę oddać pieniądze (niezależnie od tego czy zwracany przedmiot ma wadę czy też jej nie ma).

Natomiast przy reklamacji, w tym wypadku bezzasadnej, nie muszę oddawać pieniędzy i mam prawo odesłać do klienta towar.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@gierland

Jeśli zgłosił zwrot przez formularz, to lipa.

Alegro stanie dęba i nie ma odwrotu.

Myślałem raczej o fakcie, że nawet w przypadku reklamacji można sprzedawcę zmusić do zwrotu wpłaty.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Reklamacja też jest formą odstąpienia od umowy, uprawnia jednak sprzedającego do naprawy/wymiany (wybór należy do kupującego).

Tu reklamacja w pierwszej kolejności z tytułu niezgodności towaru z umową.

Koszty ponosi sprzedawca.

 

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@DECO-MASTER napisał: "Reklamacja też jest formą odstąpienia od umowy..."

Nie, jest wręcz przeciwnie. Reklamacja to żądanie należytego wykonania zawartej umowy.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@Client:98572120

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego konsumenta jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania towaru kupującemu. Od sprzedawcy można zażądać usunięcia wady lub wymiany. Można też od razu odstąpić od umowy (o ile wada jest istotna) lub obniżyć cenę, z tym że w przypadku tych dwóch uprawnień sprzedawca może wpierw niezwłocznie rzecz wymienić lub usunąć wadę, ale tylko jeden raz

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@DECO-MASTER Fajnie że dotarłeś do tego tekstu, ale mylisz skutek z przyczyną. Przy reklamacji odstąpienie od umowy wynika z niemożności jej należytego wykonania przez sprzedawcę.

PS: Odwiesili Ci już to konto?

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@Client:98572120 Tak mi się przypomniało. Zawieszone za "wprowadzenie w błąd" ponoć. A sprzedaż zawieszona, bo zareklamowałem faktury:

Regulamin Allegro pod kątem stosowania klauzul niedozwolonych.

Postanowienia regulujące zasady wprowadzania zmian do regulaminu świadczenia usług, m.in. „akceptację” zmian w regulaminie bez aktywności ze strony użytkownika.

Tym razem usługa Ads Allegro, nigdy przez nas nie aktywowana, wygenerowała nam dość duże kwoty miesięcznie, a nigdy też, nie była owa usługa wykonana!

Jak każdy sprzedawca, śledziliśmy pozycje naszych aukcji. Nie ma możliwości, by nie zauważyć reklamy własnego produktu.

Regulamin Allegro:

"3.2.

W celu wyemitowania Komunikatu Reklamowego Reklamodawca powinien w Panelu Klienta:

  1. wskazać Oferty lub Ogłoszenia na Allegro, które mają być promowane w ramach Komunikatu Reklamowego;
  2. podać wartość odpowiedniej Jednostki Rozliczeniowej jaką jest gotowy zapłacić w zależności od wybranej formy Komunikatu Reklamowego;
  3. podać datę rozpoczęcia emisji wybranego Komunikatu Reklamowego;
  4. określić Budżet Dzienny dla wybranego Komunikatu Reklamowego;
  5. wskazać Powierzchnię Emisyjną, na której mają być promowane Komunikaty Reklamowe, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to Reklamy Graficznej.

3.4.

W celu wyemitowania danego Komunikatu Reklamowego w ramach Ads Link lub Reklamy Graficznej Reklamodawca powinien w Panelu Klienta zdefiniować i przesłać kreacje graficzno-tekstowe lub graficzne dotyczące danego Komunikatu Reklamowego zaś w celu wyemitowania Oferty Sponsorowanej Reklamodawca powinien wskazać Oferty, które mają być zamieszczone w ramach tej formy Komunikatu Reklamowego."

 

Żaden z powyższych warunków nie został spełniony. Gdybyśmy wiedzieli, że mamy wykupny taki pakiet, na pewno zareagowalibyśmy w jakikolwiek sposób.

I co fajne?

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

@mdrogeria , @xyz96, @DECO-MASTER,  @Client:98572120

Dziękuję Wam za chęć pomocy.

Napisałem do Allegro z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Otrzymałem taką odpowiedź. Tak więc wiemy już jak postępować z tego typu zgłoszeniami klientów.

"Zwroty z powodem "przedmiot jest wadliwy/uszkodzony" lub "przedmiot jest niezgodny z opisem" należy traktować jako reklamację z tytułu rękojmi. Kupujący podaje przyczynę rezygnacji, zatem nie jest to traktowane jako odstąpienie od umowy bez podania przyczyny."

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@gierland aaaaaaaaaaaaaale Ci pomogli . Czyli ostatecznie odstąpienie czy NIE ? na dwoje babka wróżyła

Jeśli reklamacja to klient oczekuje wydania w pełni wartościowego produktu bez wad 

Jeśli odstąpienie zwrotu środków .

@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  zapraszamy do dyskusji .

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

@mdrogeria takie zgłoszenie to wg Allegro reklamacja z tytułu rękojmi...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

gierland przeczytaj co napisałem wcześniej i pomyśl . Uważam ,że bez kontaktu z klienem prawidlowo tego się nie rozwiąże . Dobrze by było abyś mial jakiekolwiek potwierdzenie / e-mail / woli klienta .

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

mdrogeria nie może być tak, że za każdym razem sprzedawca ma pisać, dzwonić do kupującego i dowiadywać się jakie jest jego oświadczenie woli... bo to z Allegro jest niejasne.

Formularz zwrotu przesłany przez Allegro powinien być jasny i zrozumiały i nie dwuznaczny.

oznacz moderatorów