Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący zgłosił przez formularz Allegro zwrot towaru. Powód zwrotu: przedmiot jest wadliwy lub uszkodzony (Głośnik nie działa).
Pytanie, czy jest to odstąpienie od umowy w myśl ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014r, czy może jest to reklamacja z tytułu rękojmi?
gierland kupujący podał powód , ale użył niewłaściwego narzędzia . Ustawodawca jednak nie określa w jaki sposób kupujący ma poinformować sprzedawcę o wadzie produktu .
mdrogeria : tego typu zgłoszenie klienta ma "zadatki" na reklamację z tytułu rękojmi. Jednak aby to była reklamacja kupujący powinien wskazać swoje żądanie odnośnie sposobu załatwienia reklamacji. Stąd też zwróciłem się tutaj z prośbą o Waszą opinię. Z całą pewnością sprzedawcy na Allegro codziennie mają tysiące takich zgłoszeń...
@gierland Jest to odstąpienie od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej. Mam to na piśmie od Allegro. Sprzedawca w takiej sytuacji musi oddać pieniądze. Reklamacją będzie to wtedy, gdy kupujący w sposób jednoznaczny to wyrazi, czyli napisze w odpowiednim polu formularza, że jest to reklamacja z rękojmi i określi swoje żądania - naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot wszystkich kosztów.
Przy odstąpieniu od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej kupujący nie musi podawać powodu, ale może to zrobić.
@xyz96 I o to chodziło, dzięki za informację.
Czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego pisma z Allegro i tu je wrzucić?
@gierland zgodnie z wypełnionym formularzem odstąpił od umowy , ale w tej sytuacji właśywym postepowaniem jest podjęcie mediacji z klientem i ustalenie dalszego postępowania .Z formularza nie ma możliwości jednoznacznego określienia czego oczekuje klient dlatego telefon czy też mail ma służyć rozwianiu wątpliwości .
@gierland Tak, to była korespondencja przez formularz kontaktowy. Poszukam i wkleję, ale nie teraz, w wolnej chwili.
Upieram się że to reklamacja.
Ratio legis konsumenckiego prawa odstąpienia:
Celem art. 27 u.p.k. jest przyznanie konsumentowi odpowiedniego czasu do namysłu w sprawie obowiązywania umowy zawartej z przedsiębiorcą,
art. 34 ust. 4 u.p.k. – konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, które jest wynikiem korzystania z niej w sposób nieprawidłowy.
Zwrot, czy reklamacja, skutek może być ten sam. Wszystko zależ od tego, czy się dogadacie.
DECO-MASTER W konkretnie tej sytuacji różnica pomiędzy zwrotem a reklamacja jest ogromna a skutek zupełnie inny.
Przy tej transakcji, w przypadku odstąpienia od umowy bezdyskusyjnie muszę oddać pieniądze (niezależnie od tego czy zwracany przedmiot ma wadę czy też jej nie ma).
Natomiast przy reklamacji, w tym wypadku bezzasadnej, nie muszę oddawać pieniędzy i mam prawo odesłać do klienta towar.
Jeśli zgłosił zwrot przez formularz, to lipa.
Alegro stanie dęba i nie ma odwrotu.
Myślałem raczej o fakcie, że nawet w przypadku reklamacji można sprzedawcę zmusić do zwrotu wpłaty.
Reklamacja też jest formą odstąpienia od umowy, uprawnia jednak sprzedającego do naprawy/wymiany (wybór należy do kupującego).
Tu reklamacja w pierwszej kolejności z tytułu niezgodności towaru z umową.
Koszty ponosi sprzedawca.
@DECO-MASTER napisał: "Reklamacja też jest formą odstąpienia od umowy..."
Nie, jest wręcz przeciwnie. Reklamacja to żądanie należytego wykonania zawartej umowy.
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego konsumenta jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania towaru kupującemu. Od sprzedawcy można zażądać usunięcia wady lub wymiany. Można też od razu odstąpić od umowy (o ile wada jest istotna) lub obniżyć cenę, z tym że w przypadku tych dwóch uprawnień sprzedawca może wpierw niezwłocznie rzecz wymienić lub usunąć wadę, ale tylko jeden raz
@DECO-MASTER Fajnie że dotarłeś do tego tekstu, ale mylisz skutek z przyczyną. Przy reklamacji odstąpienie od umowy wynika z niemożności jej należytego wykonania przez sprzedawcę.
PS: Odwiesili Ci już to konto?
@Client:98572120 Tak mi się przypomniało. Zawieszone za "wprowadzenie w błąd" ponoć. A sprzedaż zawieszona, bo zareklamowałem faktury:
Regulamin Allegro pod kątem stosowania klauzul niedozwolonych.
Postanowienia regulujące zasady wprowadzania zmian do regulaminu świadczenia usług, m.in. „akceptację” zmian w regulaminie bez aktywności ze strony użytkownika.
Tym razem usługa Ads Allegro, nigdy przez nas nie aktywowana, wygenerowała nam dość duże kwoty miesięcznie, a nigdy też, nie była owa usługa wykonana!
Jak każdy sprzedawca, śledziliśmy pozycje naszych aukcji. Nie ma możliwości, by nie zauważyć reklamy własnego produktu.
Regulamin Allegro:
"3.2.
W celu wyemitowania Komunikatu Reklamowego Reklamodawca powinien w Panelu Klienta:
3.4.
W celu wyemitowania danego Komunikatu Reklamowego w ramach Ads Link lub Reklamy Graficznej Reklamodawca powinien w Panelu Klienta zdefiniować i przesłać kreacje graficzno-tekstowe lub graficzne dotyczące danego Komunikatu Reklamowego zaś w celu wyemitowania Oferty Sponsorowanej Reklamodawca powinien wskazać Oferty, które mają być zamieszczone w ramach tej formy Komunikatu Reklamowego."
Żaden z powyższych warunków nie został spełniony. Gdybyśmy wiedzieli, że mamy wykupny taki pakiet, na pewno zareagowalibyśmy w jakikolwiek sposób.
I co fajne?
@mdrogeria , @xyz96, @DECO-MASTER, @Client:98572120
Dziękuję Wam za chęć pomocy.
Napisałem do Allegro z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
Otrzymałem taką odpowiedź. Tak więc wiemy już jak postępować z tego typu zgłoszeniami klientów.
"Zwroty z powodem "przedmiot jest wadliwy/uszkodzony" lub "przedmiot jest niezgodny z opisem" należy traktować jako reklamację z tytułu rękojmi. Kupujący podaje przyczynę rezygnacji, zatem nie jest to traktowane jako odstąpienie od umowy bez podania przyczyny."
@gierland aaaaaaaaaaaaaale Ci pomogli . Czyli ostatecznie odstąpienie czy NIE ? na dwoje babka wróżyła
Jeśli reklamacja to klient oczekuje wydania w pełni wartościowego produktu bez wad
Jeśli odstąpienie zwrotu środków .
@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ zapraszamy do dyskusji .
@mdrogeria takie zgłoszenie to wg Allegro reklamacja z tytułu rękojmi...
gierland przeczytaj co napisałem wcześniej i pomyśl . Uważam ,że bez kontaktu z klienem prawidlowo tego się nie rozwiąże . Dobrze by było abyś mial jakiekolwiek potwierdzenie / e-mail / woli klienta .
mdrogeria nie może być tak, że za każdym razem sprzedawca ma pisać, dzwonić do kupującego i dowiadywać się jakie jest jego oświadczenie woli... bo to z Allegro jest niejasne.
Formularz zwrotu przesłany przez Allegro powinien być jasny i zrozumiały i nie dwuznaczny.