Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.
Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.
Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!
Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!
@fixxxer_beny Nie mamy wpływu na zewnętrzne narzędzia, z których korzystają sprzedający do wysyłek maili.
Macie wpływ bo z jakiegoś powodu z nich korzystają, w standardzie powinny być takie narzędzia a nie w abonamencie 😞 Klient powinien dostać maila o złożonym zmówieniu, ewentualnie o zaksięgowaniu wpłaty ( albo połączyć to w jedno jak płacone od razu ) i maila że wysłane razem z numerem przesyłki. Można zamknąć się w dwóch mailach, ale skoro usunęliście wiadomość od sprzedającego to weszły zewnętrzne systemy i mamy stos maili od Was i od sprzedawców 😞
@kostas11 ale w abonamencie są tylko maile o zmianie statusu realizacji zamówienia oraz przypomnienie o braku płatności za zakup - sądzisz, że gdybyśmy udostępnili je wszystkim sprzedającym, to problem z przeładowaniem wiadomości się rozwiąże?
@fixxxer_beny myślę że jak by były za free i edytowalne to by mogło pomóc, tak samo odpowiedź na maila po zakupie często kupujący podaje tam kolor, rozmiar czy inna informację na którą nie trzeba odpowiadać ale liczycie to do jakości więc trzeba odpisać typu dziękuję lub cokolwiek byle odpisać, i już mamy kolejnego niepotrzebnego maila ;(
@kostas11 ale sytuacja, o której piszesz to doszczegółowienie zamówienia, więc moim zdaniem maila z informacją "dzięki za szczegóły, przyjęliśmy i realizujemy" jest jak najbardziej uzasadnione.
To byłoby spełnienie marzeń, jestem za ograniczeniem maili do minimum.
@Przemo22ks zbieramy coraz więcej danych potwierdzających tezę, że komunikacji jest za dużo. Dlatego myślimy o porządkach 🙂
@ITALIANO-CARS Masz rację. Powinno być tak, że jeśli w ciągu 10 dni klient nie poinformuje, że z towarem wszystko w porządku, to sprzedawca automatycznie dostaje negatywa.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
No cóż, żeby nie było, że sołtys nie zabiera głosu w sprawach ważnych dla społeczności - postanowiłem zaprezentować trzeci punkt widzenia:
Mam na to wy...walone. Nie przeszkadza mi ilość maili, tak samo, jak nie będzie mi przeszkadzać ich mniejsza ilość. Jak dla mnie - możecie nawet dołożyć kilka.
Dziękuję za uwagę. 😉
Hola. Estoy escribiendo desde España, mi pregunta, no puedo contactar con el vendedor, ¿cómo puedo hacerlo? Escribo con un intérprete, gracias.
połączenie maila o złożeniu zamówienia i maila o wpłacie to super pomysł! a gdy przesyłka wpadnie do paczkomatu, to dostaję powiadomienie na maila, na allegro, na apce allegro i na apce inpost - też przydałoby się z tym coś zrobić... nie wspominając już o mailach typu sprawdź status swojej przesyłki czy dziękujemy za zakup...
wreszcie może będzie normalniej
ale poinformujcie o tym (moze być to uznane za to spam)
mailowo wszystkich allegrowiczów
bo Kupujący są różni
niektórzy się wręcz podniecają tymi mailami
i mamy awantury , że ich nie otrzymują
do listy @pinsplash
email do Allegro "Kupiłeś...."
- email od Allegro " Sprzedajacy XXX otrzymał Twoją wpłatę"
- email od Sprzedajacego " dziękujemy za zakupy"
- email od Sprzedajacego na temat wyboru koloru ( fakt nie dokonałem - mea culpa - email przydatny)
- email Inpost - "potwierdzenie nadania przesyłki"
- email Allegro - "Sprawdź status swojej przesyłki"
należy dopisać maile z inpostu
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
my też myśleliśmy, że spamowanie informacjami trochę odciąży nam linie telefoniczne
ale pojawił się nowy rodzaj dzwoniących z pytaniami typu jak etap a został wykonany to kiedy wykona się etap b
a jak b jest zrobiony to kiedy c
Tak, w tej kwestii jest jak z nalotem dywanowym z czterech str stron ; mój ulubiony splot okoliczności (z pamięci piszę):
- (od allegro) sprzedający wprowadził numer przesyłki
- (z managera allegro sprzedawcy) wysłaliśmy towar (i numer przesyłki)
- od spedytora dostarczającego przesyłkę z jakąś nazwą użytkownika nieadekwatną do tego z allegro
- od serwisu łączącego różnych spedytorów (furgonetka ?) o realizacji wysyłki
Wszystkie o tej samej paczce, ale więcej z tym zamieszania niż pożytku. O innych powiadomieniach od sprzedających (na to nie ma się wpływu co się od nich dostaje) już tutaj napisali inni.
Wiadomo, że allegro i allegro lokalnie to dwie różne sprawy, ale bardzo doceniłem komunikator (okay, w takiej formie jest dobry na małą skalę sprzedaży), w którym mogę jako sprzedający wypisać to wszystko co ważne za jednym zamachem, a allegro powiadamia (jakby ktoś tam nie zajrzał) że jest nowa wiadomość w komunikatorze. Raz, oprócz (oczywistych) o zakupie i zapłacie (konieczne).
Kiedyś zwracałem uwagę na maile o zakupie (po dokonaniu płatności na allegro lokalnie) i chcąc być skrupulatnym patrzyłem na zgodność danych - jak telefony. Czasami były dwa : w danych kupującego i danych dostawy. Wówczas dopytywałem się czy nie ma pomyłki, ale opóźniało to sam proces wysyłki (niektórzy wcale nie odpowiadali), więc przestałem tam zaglądać, ale brałem za pewnik to co jest podane w zamówieniach od kupujących (cały czas piszę o allegro lokalnie). Tylko znowu przyszła okazja do weryfikacji - zdarzyło mi się, że pojawiły się dane z alternatywnych adresów dostawy (jakie może stworzyć kupujący). Na początku nie dowierzałem, myślałem że gość sam się pomylił i wybrał omyłkowo inny. Potem sprawdziłem u siebie tj. pokasowałem stare adresy dostawy i zasymulowałem zakup ponowny i ... te adresy dalej można było wybrać. Wówczas ta allegrowa podmianka nie była już dla mnie taka nieprawdopodobna.
Ta sytuacja nauczyła mnie takiego schematu:
- w komunikatorze allegro lokalnie zostawiam wiadomość co, czym i na jaki adres oraz numer telefonu przyjdzie powiadomienie z kodem odbioru przesyłki. Kupujący ma wgląd i dzięki temu unikam sytuacji, że będę musiał działać (w sprawie zmiany numeru telefonu z kodem odbioru w momencie) gdy praktycznie już będzie na to za późno. Przykładowo inpost po takim zgłoszeniu nie przedłuży leżakowania paczki, a dosłać kodu na inny numer nie da się załatwić od ręki przez infolinię.
- na numer telefonu z danych dostawy wysyłam wiadomość (wklejam gotową formułkę, a tylko zmieniam przedmiot sprzedaży), żeby zajrzeć do komunikatora. Mając ustawione powiadomienie dostarczenia smsa widzę, że dany numer jest czynny i odbiera wiadomości.
E-mail może nie dotrzeć, sms też, ale wiadomość w komunikatorze zostaje. I wszystko by mi pasowało gdyby nie wyjątek, który trafił mi się ostatnio: gość kupił, wysłałem mu wszystko jak wyżej, zapłacił, paczki nie odebrał, nie odpisał (nawet w komunikatorze) na żadną wiadomość. Paczka wraca, nawet nie wiem jak mu kasę oddać, bo przez payu tego nie zrobię. Gdyby ktoś podejrzewał tragiczne rozwiązanie - żyje, bo się zalogował. Dla mnie przypadek niewytłumaczalny.
@cookie000 dzięki za Twoją wiadomość 🙂
@fixxxer_beny Odnośnie połączenia e-mail a komunikator allegro : to co mnie jedynie irytuje, to automatyczne powiadomienie "masz wiadomość" gdy kupujący rozpoczął zakup (i z tym przychodzi też osobna wiadomość na maila). Jeśli ktoś mi coś przysyła, to wtedy jest rzeczywiście _mam wiadomość_. Kwestia druga jak je oznaczać np. rozróżniać "ma pytanie" od "masz wiadomość dotyczącą zakupu/sprzedaży" albo "masz wiadomość" oraz masz "zaje... ważną wiadomość" ;-). A kwestia trzecia to czy pokazywać treść wiadomości z komunikatora w mailu" czy zmuszać do zajrzenia nie podając jej. W tym drugim przypadku zaglądanie na komunikator staje się intuicyjne (nawykiem), a więc lepiej. Dlaczego ?
Tu nawiąże do przypadku o którym napisałem dwa posty wyżej. Ten kupujący odezwał się (zakup 23go grudnia, a odezwał wczoraj, 7go) twierdząc, że dopiero teraz przeczytał moją informację w komunikatorze allegro lokalnie, bo pierwszy raz tam kupował. A przesyłki nie odebrał, bo wpisałem nie ten numer telefonu, który on zakładał (a miał to być numer w kolumnie "to nie są dane do wysyłki").
To tylko potwierdza jak ważne jest przypomnienie kupującemu co wybrał w trakcie zakupu i nie rozbijać tego na kilka wiadomości (i tak co jakiś czas któraś nie dociera z tych standardowych). Inny kupujący pokazał mi maila (zakup z telefonu) gdzie nie pokazał się numer telefonu do dostawy, ale tylko symbol paczkomatu. Ale nawyki są takie, że "przecież wiem co wybrałem" i te maile (podejrzewam) zdecydowana większość osób olewa. Otrzymanie wiadomości "masz wiadomość w komunikatorze" wzbudza ciekawość i obawę i - co najważniejsze - powód do sprawdzenia nowej informacji. Oczywiście, będą przypadki, które nie zajrzą (jak mój, bo nie wierzę, że nie dotarło ani jedno powiadomienie ; ewentualnie wpadły do spamu), ale na pewno poprawiło by to całość obsługi. Tylko trzeba jeszcze sprzedających nauczyć, żeby nie pisali o wszystkich "czekam na wpłatę" "przygotowuję do wysyłki" itd. 😉
Dzień dobry
Jako sprzedający wysyłamy kilka e-maili pozakupowych
1. ZAMÓWIENIE JEST SPAKOWANE - informujemy tutaj, iż od tego momentu nie jest możliwe dokonywanie zmian w zamówieniu.
Stworzyliśmy ten e-mail ponieważ dostawaliśmy (i nadal dostajemy) mnóstwo e-maili typu: "pomyliłem się i zamiast M kupiłem S proszę o zmianę" w czasie, w którym już nie było to możliwe, ale kupujący odpowiadali "ale przecież zamówienie nie zostało jeszcze spakowane więc NA PEWNO mogą Państwo zmienić tylko NIE CHCĄ. A to nie tak, jeśli zamówienie trafia na magazyn to nie mamy już możliwości.
Często też kupujący od razu w "uwagach do sprzedającego" podczas zakupu kupując np. komplet w rozmiarze S piszą "proszę o M" podczas gdy rozmiaru M nie ma. Wtedy wysyłamy dodatkowe e-maile o braku, z prośbą o dyspozycję itp. Czas wysyłki wydłuża się albo do wysyłki nie dochodzi, a nam dochodzi jeszcze prośba o odstąpienie od umowy oraz przelew zwrotny. Dodam, iż na każdej aukcji podany jest rozmiar/kolor/itp.
2. ZWROTY I WYMIANY - wszystkie ważne informacje plus informacja, że jeśli paczka trafia uszkodzona prosimy o sporządzenie protokołu w obecności kuriera.
Ten e-mail został stworzony, ponieważ już w dniu wysyłki kupujący od razu pytali na czym polega wymiana oraz w jakim terminie mogą zwrócić towar itp.
3. FAKTURA - wysyłamy fakturę w PDF
4.prośba o opinię produktów - po kilku tygodniach.
Te e-maile wg nas są niezbędne aby ograniczyć ilość dublujących się e-maili od kupujących.
@Markowa_BieliznaKiedyś pracowałem na serwisie oraz na montażach. Sporo kwestii było ustalanych "na gębę" (bo albo wychodziło coś w trakcie, albo nie było czegoś w projekcie). Zazwyczaj nie było z tym problemu, ale zdarzali się tacy, którzy czuli się coraz bardziej swobodni w możliwościach zmian w trakcie realizacji pracy. Trzeba było z tym skończyć i od początku postawić jasno warunki co i jak robimy. Jest projekt/usterka i tego się trzymamy.
Może branża odzieżowa ma swoją specyfikę (coś może nie pasować, zwłaszcza gdy się kupuje drugiej osobie), ale sugerowanie klientowi, że może zmieniać dokonane wcześniej wybory dopóki nie otrzyma maila (przecież ten mail może nie dotrzeć albo wylądować w spamie) o spakowaniu to chyba proszenie się o kłopoty. Klienta należy nauczyć świadomości swojego wyboru i przedstawić mu rzetelnie co kupuje _przed zakupem_. Na przykład dałbym _na początku_ każdej oferty takie obwieszczenie:
"Drodzy klienci! Przed zakupem prosimy o sprawdzenie tabelek rozmiarów oraz zakładkę na dole oferty o opiniach zgodności rozmiarów dla wybranego produktu. Chwila zastanowienia pozwoli oszczędzić nam wszystkim sporo czasu i problemów później. Działamy szybko, a wysyłkę realizujemy z innego miejsca, więc zmiany dokonanych wyborów po zapłacie najczęściej mogą okazać się niemożliwe. Dziękujemy ! :)"
Zerknąłem do pierwszej oferty i co do rzetelności opisu trudno mieć zastrzeżenia.
Informacja (2) o zwrotach może być równie dobrze dołączona do maila z numerem wysyłki (jest też w każdej ofercie), a jeśli nie ma jakiegoś powodu do wystawiania faktury z poślizgiem, to ta mogłaby być w załączniku do tego samego maila.
Prośba o opinię (przecież też może być w tym samym mailu) to jest jeden z tych maili, które ja uważam za irytujące - przecież już allegro o tym przypomina. A po drugie nieraz się kupuje coś dla innej osoby i mam wówczas wystawiać opinię za kogoś ? A po trzecie często jest tak, że przedmiot kupiony ileś tygodni (miesięcy) leży nieużywany, bo jest kupiony na zapas.
@Markowa_Bielizna dzięki za Twój komentarz, to jest bardzo cenny wsad dla mnie.
ad 1) spakowane zamówienie - czy widzisz możliwość wprowadzenia zmian na Allegro, które mogłyby Ci pomóc w problemie, który Cię dotyka?
ad 2) zwroty i wymiany - w "mojej sprzedaży" możliwe jest ustawienie warunków "zwrotów i wymiany" i podpięcie ich pod ofertę; do każdego maila po zakupie dołączamy je w formie załączników PDF - to nie wystarcza?
ad 3) faktury/dowody zakupu - zakładając, że damy Wam mechanizm dołączenia faktury/dowodu zakupu do zamówienia na Allegro i zajmiemy się wysłaniem faktury w jednym z naszych maili lub przechowaniem jej w "moich kupionych", to czy wtedy bylibyście skłonni zaprzestania wysyłki faktur na własną rękę? jeśli nie, to co by się musiało zadziać, żeby przestać to robić?
ad 4) ok, a gdzie zbieracie te opinie jeśli mogę spytać?
ad1) Bardzo fajne Obwieszczenie @cookie000 - myślimy nad dodaniem takiej informacji, tylko czy jest to zgodne z zasadami Allegro, żeby takie informacje zamieszczać w opisie oferty - sprawdzimy.
ad2) zwroty i wymiany - @fixxxer_beny mamy uzupełnione te informacje w zakładkach, a mimo to byliśmy zasypywani e-mailami. Na pewien czas wyłączymy ten nasz dodatkowy e-mailing i sprawdzimy czy problem nadal występuje.
ad3) faktury/dowody zakupu - tak, zakładając, że będzie jakieś sensowne rozwiązanie aby z programu księgowego eksportować faktury i Allegro zajęłoby się dołączeniem ich do zamówień w Allegro nie musielibyśmy ich wysyłać w PDF w dodatkowym e-mailu.
Warto dodać, że jeśli kupujący zwróci produkt to wystawiamy korekty faktur - dodatkowy e-mail.
ad4) opinie produktów Allegro - skoro są wysyłane przypomnienia z Allegro to wyłączamy i ten e-mailing. Można wiedzieć po ilu dniach od zakupu wysyłany jest taki e-mail?