Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Przesyłki kurierskie zwykłe DPD - dotychczas nadawaliśmy zamówienia z naszego systemu zintegrowanego z API DPD, przekazując do DPD pełny adres mailowy klienta (dwie części połączone znakiem “+” oraz domenę @allegromail.pl). Dzięki temu system DPD rozpoznaje, że przesyłkę należy rozliczyć bezpośrednio z Allegro.
Przystąpiliśmy do integracji naszego systemu z API Wysyłam z Allegro, na której to chcielibyśmy nadawać przesyłki do punktów DPD Pickup. Niestety jest nam zwracany błąd "Nie można utworzyć przesyłki przy użyciu umowy Allegro Standard. Metoda przypisana do tego zamówienia to umowa własna. Nie mamy przypisanej umowy w Allegro. Prawdopodobnie przez to, że podajemy podobnie jak przy przesyłce kurierskiej, pełny adres mailowy klienta.
Jak Wysyłam z Allegro rozpoznaje, że próbujemy nadać przesyłkę za pomocą umowy własnej i jak to w takim razie obejść. Adres mailowy klienta musi przecież zostać przesłany.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
@kelpi_pl umowę własną z przewoźnikiem możesz wprowadzić do Wysyłam z Allegro w Ustawieniach zamówień przejdź do zakładki Umowy własne.
Cały proces mamy opisany w artykułach pomocy dla sprzedających:
@RaBarbar_kanie chodzi o dodanie umowy własnej, ponieważ sprawa dotyczy DPD, a z tego co czytam możliwość dodania umów własnych jest dostępna tylko dla Inpost i Poczty Polskiej. Jednak nie tego dotyczy wpis.
Czemu API WzA nie chce utworzyć przesyłki i zwraca błąd tylko dlatego, że wysyłamy pełny adres mailowy klienta. W momencie gdy wysyłamy wszystkie dane, API WzA identyfikuje to jako zamówienie w przypadku którego należy nadać przesyłkę za pośrednictwem własnej umowy, a nie WzA.
@_HolaOla_próbowaliśmy nadać zamówienie f63cc5b0-b87f-11ef-a163-a3a83869b5b1 (pochodzi z innego naszego konta Allegro). Podczas próby nadawania przez API wyskakuje błąd:
Czyli WzA kieruje nas, że musimy tę przesyłkę nadać na umowie własnej, a nie przez WzA. Integracja z WzA jest na pewno prawidłowa gdyż bez przeszkód już generujemy inne przesyłki jak Orlen Paczka, Allegro One Box itp. Jedynie problem występuje z DPD Pickup.
@nat_notczy udało się coś ustalić? 😀
@kelpi_pl cześć! Wracam z odpowiedzią.
Błąd polegał na tym, że wybrana metoda dostawy wskazywała na DPD SK, a wysyłka była z Polski do Polski. Sprawdziliśmy, że finalnie udało się nadać przesyłkę po zmianie metody dostawy na właściwą. Po naszej stronie zespół odpowiedzialny za integrację poprawi komunikat, aby był czytelny, gdyby taki problem miał się powtórzyć.