anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowe miary w panelu Jakość mojej sprzedaży - sprawdź co zmienimy w październiku

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W kolejnych miesiącach przebudujemy panel Jakość mojej sprzedaży. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wyniki badań, które potwierdziły, że kupującym zależy na otrzymywaniu tanich przesyłek najszybciej jak to możliwe. Nowe miary, które wprowadzimy, wskażą Wam kierunek działań, koniecznych do podjęcia, by poprawić wskaźniki w obszarach dotyczących realizacji zamówień.

Jak zmieni się panel Jakość mojej sprzedaży w październiku 2021

Zaczniemy od dodania nowych miar:

  • Procent ofert z Allegro Smart! lub opcją darmowej dostawy - wynik będzie prezentowany w oparciu o aktywne oferty sprzedającego na dzień poprzedni i wyświetlony w procentach. Docelowo przeliczymy go na punkty. 
  • Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem. Weźmiemy pod uwagę zamówienia z ostatnich 30 dni, ale z wyłączeniem ostatniego, ponieważ złożone wtedy zamówienia mogą być jeszcze w drodze do klientów. Wynik wyświetlimy w procentach, a docelowo przeliczymy na punkty. 

Jeśli Wasze firmy zarejestrowane są w innym kraju i wysyłacie zamówienia z zagranicy, uwzględnimy dłuższy czas dostawy dla miary Procent zamówień z szybką dostawą. Będzie to procent zamówień, które kupujący otrzymali najpóźniej trzeciego dnia kalendarzowego po płatności.

Również w październiku 2021 zmienimy punktację dla miary Numery przesyłek uzupełnione w terminie. Zdobędziecie punkty, jeśli procent zamówień z uzupełnionym w terminie numerem nadania przekroczy 63% (aktualnie jest to 49%). Punktacja będzie wyglądać następująco:

  • za wynik 64% otrzymacie 2 punkty,
  • za każdy następny 1% powyżej 64% otrzymacie 2 punkty (maksymalnie możecie zdobyć 70 punktów za 98% numerów przesyłek uzupełnionych na czas),
  • za każdy 1% poniżej 63% odejmujemy 4 punkty (maksymalnie możecie stracić 252 punkty - za wynik 0%).

Dodatkowo usuniemy te miary w obszarze Atrakcyjność oferty:

  • Procent ofert z Allegro Smart!,
  • Procent ofert z wysyłką w 24 godziny,
  • Konto Firmowe,
  • Metody dostawy - dostawa z Allegro.

A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU. 

 

To nie koniec. Zapowiedź zmian w 2022 roku

Modernizację panelu Jakość mojej sprzedaży będziemy kontynuować jeszcze w pierwszych miesiącach 2022 r. Pojawią się wówczas kolejne miary:

  • Procent ofert z natychmiastową wysyłką - procent ofert, w których sprzedający udostępniają przynajmniej jedną metodę dostawy z ustawioną godziną wysyłki tego samego dnia (realizowaną w minimum 95% zamówień). 
  • Szybkie zwroty wpłat do klientów - średni czas zwrotu wpłaty do klientów. 

 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
117 ODPOWIEDZI 117

Pengano
#13 Ambasador#

Proszę NIGDY nie stosować argumentu, że nie ma punktów ujemnych. Odebranie lub brak możliwości zdobycia punktów dodatnich, daje matematycznie taki sam skutek, jak punkty ujemne. Co by Pani powiedziała ubiegając się o pracę w Allegro, jeśli jedno z pytań w kwestionariuszu Pani oceny brzmiało by tak: "Czy jesteś mężczyzną?" i było punktowane 100/1000. Oczywiście bez punktów ujemnych. Czy to byłoby dla Pani pocieszające, że nie ma punktów ujemnych?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ to są celowe działania serwisu

Allegro doskonale wie, że regulaminy przewoźników podają inny czas dostawy niż wymagania

jakie stawiają sprzedawcom

i najlepsze, że wiadomościach kierowanych do Ciebie piszą , że to twoja wina

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782

mi allegro zabroniło informować na swoich stronach informacyjnych o tym o czym piszesz

i co im zrobisz?

a takich sytuacji jest więcej

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

He, he...! He, he, he!0_0_0_1898248443.jpg

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

@_Likos_ tu nie chodzi o ofertę odbioru o 20 bo chyb takiej nie ma nigdzie. To są oferty Full Filamentu. Impost gwarantuje tu, że zamówienia złożone do 20 są dostarczane na drugi dzień. I nie ma w tym nic dziwnego bo to jest magazynowane, pakowane i nadawane w ich centrum logistycznym przy głównym węźle 😄 - Koszty jednak tego modelu na razie nadal są wysokie. Mimo to w porównaniu z tą samą ofertą z początku roku (też je dostaję) już ceny "zmiękły" 🙂 

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Noo, a przy okazji zwiększona liczba uszkodzonych paczek, bo przecież jak będzie pośpiech to kurierzy dostaną po dupach i nie będą się kompletnie cackać z paczkami. A uznanych reklamacji nadal będzie zero.

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

powinieneś zamieścić abuzywną klauzulę "na zadupie nie wysyłamy"  bo najczęściej w oddalonych  górskich wioskach kurierzy się nie wyrabiają na nast. dzień

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Dokładnie. Allegro to będzie sklep Allegro i kilku wybranych sprzedawców + własne dostawy ( "eco" punkty Allegro ). Tak, że czas na nowego ambitnego w stylu pierwszego Allegro.

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

raczej w odwrotną, duzi tylko zaniżają marzę i nie ma co już więcej wyciskać, będa kopiowac podejście firmy łysego, czyli stawianie na małe firemki, które nie mają żadnego towaru i magazynu, wszystko obsłuzy Allegro, oni będą tylko źródłem taniego kapitału (sfinansują stany magazynowe jeszcze zapłacą za trzymanie towaru i jego obsługę)

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

następny krok to będzie dostawa tego samego dnia  a jak już sprzedawcy przetrawią ten szok to pojawi się opcja "dostawa w 30 minut"  mam tylko nadzieję że nie będzie kar finansowych za nie zmieszczenie się w deklarowanym czasie 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika 

1.

A także zmienimy sposób, w jaki liczymy punkty dla miary Aktywne kanały płatności. Obejmiemy nią sprzedających, których firma zarejestrowana jest w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ich przypadku będziemy przyznawać maksymalną liczbę punktów za udostępnienie jednego kanału płatności – PayU.  Bat na sprzedawców z Chin? Dostaniesz pieniadze jak towar dotrze?

2.

Procent zamówień z szybką dostawą

A co z firmami robiącymi na zamówienie? z góry na przegranej pozycji?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash ad 1. już teraz weryfikujemy czy towar dotarł do kupujących i mamy możliwość zablokowania wypłaty. A problemy transakcyjne dotyczą sprzedawców z różnych stron świata.
Ad 2. Tacy sprzedający nie otrzymają dodatkowych punktów, ale ich nie stracą. Tutaj warto pamiętać, że tacy sprzedający konkurują z podobnymi sprzedawcami towarów na zamówienie i wszyscy będą w tej samej sytuacji - na listingu sprzedawca konkuruje z innymi takimi sami sprzedawcami, a nie ze sprzedającym inny asortyment. 

 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Niestety nie.... niektórzy sprzedają tylko "na zamówienie" a niektórzy na zamówienie i "z półki" .... i cały misterny plan....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

"nie otrzymają dodatkowych punktów, ale ich nie stracą.". Proszę NIGDY nie stosować tego argumentu, bo to są bzdury. Siedzi Pani na egzaminie na prawko i widzi pytanie na 10pkt. "Czy jesteś mężczyzną (smykałka mechaniczna)?". Rwie Pani włosy z głowy, że to skandal, a szef komisji odpowiada: "nie otrzyma Pani dodatkowych punktów, ale ich nie straci.". Współczuję jeśli szefowie Allegro zmuszają Moderatorów, osoby inteligentne, do prezentacji takich bzdur.

Tak samo wściekli będą Sprzedawcy, którym zabiera się punkty za rzeczy, których nawet teoretycznie nie mogą spełnić. Sprzedawcom długich przedmiotów zabiera się punkty za to, że nie mieszczą ich w paczkomat. Obcina się punkty za błędy Kurierów. Wspiera się molochy, wyścig szczurów i monopolistów, a karci małe firmy rodzinne, bo działają starannie w systemie slow business (trzy kategorie ocen zależą od obrotów i przychodów nie od faktycznej jakości). Dlaczego moloch w kategorii jakości może zyskać 100 pkt. więcej tylko dlatego że jest molochem? Jego jakość jest niższa, a staranność mniejsza, jeśli idzie głównie na ilość.

Ten system ocen jest ekstremalnie zafałszowany i niesprawiedliwy. Połowa ocen nie ma nic wspólnego z jakością lub nie dotyczy Sprzedawców tylko Kurierów. Rzetelni Sprzedawcy nie zostawią suchej nitki na tych kuriozalnych pomysłach. Najlepsi Sprzedawcy dążą do perfekcji i celem jest 1000 pkt. Każde niesprawiedliwie odebrane, czy niemożliwe do zdobycia punkty, zniechęcają do korzystania z Allegro, a zachęcają do próbowania i rozwijania za wszelką cenę innych kanałów sprzedaży.

oznacz moderatorów

beshine
#7 Wielbiciel#

Nie tylko Sprzedajemy, ale też personalizujemy produkty. Nie da się tego pogodzić z dostawą na następny dzień! Świetnie się czuje z tym, że znów dostajemy po dupsku od allegro.

oznacz moderatorów

HegemonHekate
#10 Popularyzator#

Tu nie ma miejsce dla takich co nie umieją się dostosować. Oczekujemy od Sprzedawcy wyższych standardów! 

Do czego by to doprowadziło, jeśli Wielmożny Klient otrzymał by jakąś błyskotkę tudzież świecidełko w środę zamiast we wtorek. 

Na to Allegro nie może sobie pozwolić.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jak ktoś jest zdania że nie może być już gorzej to niech zacznie sprzedawać na Allegro i szybko zrozumie że jednak jest to możliwe .Nie rozumiem dlaczego tak się tu utrudnia handel zwłaszcza małym firmą przecież to nie ma logicznego sensu zwłaszcza że duże firmy to opuszczają ten statek i prowadzą sprzedaż pod innymi banderami .Niebawem to zostanie tu jedynie "chiński śmietnik " .

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika a ja jeszcze jedno :

  • Procent zamówień z szybką dostawą - procent zamówień, które kupujący otrzymali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem. Weźmiemy pod uwagę zamówienia z ostatnich 30 dni, ale z wyłączeniem ostatniego, ponieważ złożone wtedy zamówienia mogą być jeszcze w drodze do klientów. Wynik wyświetlimy w procentach, a docelowo przeliczymy na punkty. 

A JAKI MA REALNIE SPRZEDAJĄCY NA TO WPŁYW?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@pinsplash 

Zgodnie z przyjętym tokiem myślenia: skoro to loteria i inni też nie mają na to wpływu, to znaczy, że wszyscy korzystających z tych samych przewoźników mają równe szanse 😜

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@cookie000 No. 😂 😁

A jednak. W zawodach biegaczy ma wygrać najszybszy, a nie jego kibic (czytaj sprzedający).

A jak to w sporcie bywa? czasem się wygrywa. Bez tytułu.jpgTa kwyglądają naprawione emotikony

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Sprzedawca według Allegro ma wpływ na wybór tego przewoźnika, który zapewnia szybką dostawę. To pokrętne, wątpliwej jakości tłumaczenie. Ale jest jeszcze gorzej w ocenie za terminowość nadania. Tu sprawa jest prost jak drut. Włożyłem do paczkomatu przed godziną graniczną, znaczy wysłałem terminowo. Ale nie według Allegro. Jeśli kurier nie wyjmie paczki w gwarantowanym czasie, to Allegro obciąży Sprzedawcę. To już jest absolutny skandal!

oznacz moderatorów