Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Od 21 lipca Allegro wprowadza nowy sposób liczenia punktów w mierze "Szybka wysyłka". Zmiana polega na tym, że paczka będzie zaliczana do tej miary, jeśli spełni jeden z dwóch warunków:
Zostanie wysłana w dniu złożenia i opłacenia zamówienia
lub
Zostanie dostarczona nie później niż wynika to z maksymalnego czasu przewozu dla wybranej przez klienta metody dostawy (czas liczony od momentu opłacenia zamówienia). Szczegóły i czasy przewozu:
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/cennik-dostawy/czasy-przewozu
Mam w związku z tym konkretne pytanie do Allegro:
Jeśli klient złoży i opłaci zamówienie w niedzielę, a ja – jak wielu sprzedawców – nie realizuję wysyłek w niedzielę, to czy taka paczka z góry nie będzie liczona jako "szybka wysyłka"?
Od którego momentu dokładnie liczony jest "czas przewozu" – od opłacenia zamówienia, czy od faktycznego nadania lub odebrania przesyłki przez kuriera?
Proszę o doprecyzowanie, bo ten zapis ma realne konsekwencje dla punktacji – zwłaszcza w kontekście zamówień weekendowych.
Dlaczego odejmujecie punkty za szybką wysyłkę dla zamówień złożonych w sobotę lub w niedzielę? Przecież nie ma możliwości wysłania paczki w taki dzień - kurierzy (Inpost, Orlen, Allegro) nie odbierają paczek.
Czy takie zamówienia można wykluczyć ze statystyk?
Czy ktoś z Moderatorów w ogóle tu zagląda? Nie jest to błaha sprawa i jednak oczekiwalibyśmy jakiejś interpretacji waszego regulaminu.
Wygląda to jak wprowadzenie pustego zapisu, który de facto nic nie zmienia – a wręcz cofa nas do sytuacji sprzed 4 czerwca.
Allegro nadal będzie oceniać sprzedawców na podstawie czegoś, na co nie mamy realnego wpływu – i to jeszcze licząc wszystko od momentu opłacenia zamówienia, a nie od faktycznego nadania czy odebrania przez przewoźnika.
Żeby było ciekawiej – system opiera się na czasach przewozu, które same w sobie są liczone od momentu zabrania paczki przez kuriera, ale Allegro punktuje nas wcześniej – jakbyśmy mieli wpływ na teleportację przesyłek.
Przykład z życia:
Zamówienie złożone i opłacone o 23:50.
Paczka zlecona i nadana o 7:00 rano następnego dnia.
Efekt? Nie będzie to uznane za szybką wysyłkę. Bo przecież nie została wysłana „w dniu opłacenia”...
Absurd goni absurd.
🤣
@Mott_Coffee to nie absurd tylko ukryty cel 😄
Wyślij towar do magazynu allegro fulfillment oni nadają zamówienia do 20:00 i będziesz miał punkty 100 % 😄
w jaki sposób to ma pogorszyć sytuacje?
punkty mają być naliczane w jednym z dwóch spełnionych warunkow, albo wysyłka tego samego dnia albo dostawa w przewidywanym czasie więc dzięki tej zmianie właśnie takie ujemne punkty wpadające za zamówienia w niedziele, których nikt nie obsłuży nie będą już odejmowane jeśli przesyłka będzie dostarczona terminowo.
Ja tak to rozumiem.
Powodzenia – czas na dostawę do Paczkomatu InPost to jeden dzień, (sprawdż link : https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/cennik-dostawy/czasy-przewozu) liczony od momentu opłacenia zamówienia.
Jeśli klient opłaci zamówienie w niedzielę wieczorem, to masz czas do poniedziałku, żeby paczka już była u klienta w paczkomacie.
Jak Ci się uda to spełnić – szacun, serio.
@Mott_Coffee Ja tu widzę że w jednym przypadku można trochę punktów zdobyć a mianowicie przy wysyłkach PP ,gdzie allegro nie uznaje listów poleconych priorytetowych tylko ekonomiczne . Jak klient wybiera list polecony ekonomiczny to portal daje około 7 dni na dostawę a jak my mu to wyślemy priorytetem to dostanie za 3-4 dni czyli przed czasem .
- po primo - punkty nie są dodawana, ale odejmowane od max.160 dla "Szybkiej wysyłki" i ranking się zmniejsza.
- po drugie primo - dla "Szybkiej wysyłki" jest wyraźnie napisane w (i): "Procent zamówień, które zostały przez Ciebie wysłane w dniu zakupu". A dostawa już Allegro nie interesuje, bo de-facto nie zależy od Ciebie. Przy czym czas (godzina) wysyłki to godzina zeskanowania przesyłki przez kuriera po wyjęciu z paczkomatu, do którego Ty ją włożyłeś.
No i teraz wyślij w dniu zakupu towar zakupiony w niedzielę, albo w dzień powszedni o 23:00. Ale może chłopaki z Allegro potrafią w takie cuda...
@Mott_Coffee @Kropka-41 @kolekcjoner608 @biumax @kostas11 przepraszam, że czekaliście na odpowiedź!
Przede wszystkim pamiętajmy, że w mierze Szybka wysyłka nie ma ujemnych punktów, a punkty otrzymujecie za każdy 1% zamówień z wysyłką tego samego dnia. Czyli aby otrzymać maksymalną liczbę punktów w tej mierze nie trzeba mieć wszystkich przesyłek zaliczonych jako szybka wysyłka.
Jeżeli chodzi o zamówienia opłacone w niedzielę, ale nie nadane w niedzielę, to czy taka przesyłka będzie mogła otrzymać punkty jako szybka wysyłka, zależy od czasu przewozu w metodzie dostawy wybranej przez kupującego oraz od podstawowego warunku, który się nie zmienił, czyli czasu wysyłki natychmiast lub 1 dzień.
Dla metod z czasem przewozu 1 dzień, aby otrzymać punkty w tej mierze, przesyłka powinna zostać nadana do niedzieli 23:59 (bądź otrzymać pierwszy skan do poniedziałku 8:00) lub pierwsza próba doręczenia paczki powinna zostać podjęta do poniedziałku (do 23:59).
Jeśli kupujący wybierze metodę dostawy z czasem przewozu 1-2 dni, a kupujący nie ma ustawionej godziny wysyłki tego samego dnia w niedzielę, to aby zamówienie zostało zaliczone jako szybka wysyłka, powinno zostać nadane do niedzieli 23:59 (bądź otrzymać pierwszy skan do poniedziałku 8:00) lub pierwsza próba doręczenia przesyłki powinna zostać podjęta do wtorku do 23:59.
Czasu przewozu nie liczymy od momentu odebrania przesyłki od kuriera. Do dnia opłacenia zamówienia dodajemy czas przewozu, jeśli druga wartość to jeden dzień, czas na doręczenie przesyłki to następny dzień po opłaceniu zamówienia.
Jeśli zamówienie zostanie opłacone późno np. o 23:50 to (z czasem przewozu 1 dzień) można za nie otrzymać punkty w mierze szybka wysyłka jeśli pierwszy skan przesyłki zostanie wykonany do 8:00 kolejnego dnia lub jeśli pierwsza próba dostawy do kupującego zostanie podjęta następnego dnia po zakupie.
W takim razie otrzymanie punktów w tej mierze staje się coraz mniej realne . Klienci opłacają zwykle wieczorem i nie ma już szans by ktoś do 8-ej taką przesyłkę miał już zeskanowaną. Kurier do tej porannej godziny nie podjerzdrza ,poczta otwarta od 10-tej lub od 8-ej. Jednymym słowem to kupujący decyduje opłacając zakup czy da nam szansę na punkty czy nie a nasze zaangażowanie nie ma na to wpływu.
@la_nika dzięki za odpowiedź, popraw mnie jeśli się mylę:
Zmiana od 4 czerwca mogła dać nam szansę na zwiększenie ocen w mierze szybkiej wysyłki bo jako drugi warunek miało być brane pod uwagę to czy przesyłka została dostarczona w przewidywanym dniu dostawy, który klient widział w ofercie w momencie zakupu - zmiana ta została jednak wycofana i zamiast tego korzystnego dla sprzedawców warunku dostajemy od 21 lipca zmianę gdzie dodano branie pod uwagę najdłuższego czasu przewozu dla danej metody dostawy, który poza kilkoma wyjątkami w zasadzie nie zmienia nic w przyznawaniu punktów.
Innymi słowy zamówienia z ofert gdzie mamy ustawiony czas wysyłki natychmiast lub 1 dzień, które wpadną w sobotę oraz niedzielę automatycznie będą nam nadal zaniżały % w szybkiej wysyłce i niespecjalnie da się coś z tym zrobić, bo w niedzielę paczek się nie nada ani przed 8:00 nikt po nie nie podjedzie. To ma być motywacja do zmiany czasu na 2 dni we wszystkich ofertach między piątkiem a poniedziałkiem? Gdyby brać pod uwagę tylko dni robocze to może miałoby sens, promowałoby wysyłanie paczek do późna i fullfilmenty ale nie mogę zrozumieć po co uwzględniacie weekendy.
Nawet jeśli ktoś nadaje przesyłki w sobotę rano to wszystkie zamówienia wpadająca wieczorem nie mają jak być obsłużone, nie znam kuriera wykonującego podjazdy w niedziele a w poniedziałek już będzie po terminie - po co takie przypadki brać pod uwagę w ocenie? 🙂
Reasumując tę całą dyskusję, ludzie dlaczego przejmujecie się jakąś oceną krwiopijcy. Nie będzie sprzedających nie będzie tej platformy. Warto też zauważyć, że każdy jest kupującym, ale tylko niektórzy są sprzedającymi. Wnioski wyciągnijcie sami....
Aż chce się zacytować „słynną” 😩aktorkę Barbarę Kurdej-Szatan:
„Ludzie, ludzie… co tam się dzieje!”😡
To już naprawdę kpina z nas, sprzedawców.
Jeśli przeliczenie w mierze Szybka wysyłka ma być równe procentowi paczek wysłanych tego samego dnia, to ja na dzień dobry tracę 62 punkty, bo mam „tylko” 47% takich wysyłek.
Tylko że:
większość zamówień wpada po moich godzinach pracy,
kurier przyjmuje paczki do godziny 17:00,
i mówię tu o normalnym harmonogramie sortowni, a nie żadnym lenistwie.
Te punkty są nierealne do zdobycia w standardowych warunkach.
A najczęściej wybierana metoda? Paczkomat InPost, który według Allegro ma czas realizacji 1 dzień.
Serio?
Ciekawe, czy wszyscy będą tak samo liczeni, czy znowu będą się pojawiać „przypadkowe wyjątki” wynikające z „awarii systemu Allegro”.
@biumax wiemy, że nie wszystkie zamówienia będziecie mogli nadać tak, aby otrzymać punkty w tej mierze, dlatego nie odejmujemy w niej punktów, a mechanizm liczenia pozwala zdobyć maksymalną liczbę punktów, nawet jeśli nie otrzymacie punktu za każde nadane zamówienie.
Jeśli nie nadacie zgodnie z założeniami tej miary przesyłek weekendowych, ale zamówienia złożone w dni robocze tak, to te weekendowe nadania nie powinny znacząco zaważyć na punktacji.
Zmiana czasu wysyłki na dwa dni nie jest rozwiązaniem, ponieważ w mierze szybka wysyłka bierzemy pod uwagę tylko zamówienia z wysyłką natychmiast lub jeden dzień.
@Mott_Coffee wszystkich obowiązują takie same zasady, więc wszyscy będą tak samo "liczeni".