anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

OCENA SPRZEDAWCY I KUPUJĄCEGO

ewaneta
#10 Popularyzator#

Witajcie, czy ktoś pomoże mi zrozumieć, dlaczego Allegro odebrało możliwość oceniania Kupującego? W obecnej sytuacji wygląda to tak, że Kupujący może wszystko, nie musi niczego udowodnić i może zrobić ze Sprzedawcą co mu się podoba, a Sprzedawca nie może nic, nie ma żadnej szansy obrony (bo chyba nikt nie wierzy w te odpowiedzi na negatywny komentarz, że to cokolwiek zmienia). 

Miałam sytuację, że Pani kupiła u mnie kurtkę, zjechała mnie od góry do dołu, że kurtka to szmata i mam jej zwrócić 60 procent ceny, albo wystawi mi negatywny komentarz. Zwrotu dokonać nie chciała. Pieniędzy nie zwróciłam, komentarz się pojawił, a Pani sprzedała kurtkę (również na Allegro), za dwa razy wyższa kwotę pisząc, że jej stan jest bardzo dobry. Zrobiłam screeny, wszystko udokumentowałam, wysłałam do Allegro. I co? I nic. Komentarz został, a Pani nadal może uprawiać swoje praktyki i nic jej nie grozi. Ma się świetnie, wiem bo obserwuję. 

Wśród całej rzeszy normalnych Kupujących ciągle trafiają się tacy, którzy nie umieją czytać, liczyć, nie umieją obsłużyć rzeczy, którą kupili, albo po prostu mają zły dzień i trafił im się ktoś na kim mogą się wyżyć. Mogą napisać co im przyjdzie do głowy, bujdę wyssaną z palca. Wiem, można sobie iść do sądu, ale przepraszam bardzo: czas i koszty zabijają. 

Pamiętam czasy, gdy Kupujący też byli oceniani i sporo było takich, którzy mieli całą masę negatywów. Można było ich zablokować, albo nawet na starcie - w przypadku licytacji - odrzucić. Było jakieś narzędzie do weryfikacji. Teraz nie ma nic. Kupujący to Bóg i jak nie chcesz mieć negatywa od "rodzynka", to musisz mu zapłacić. 

O co chodzi? Ktoś wie, czemu tak się stało? 

oznacz moderatorów
175 ODPOWIEDZI 175

ewaneta
#10 Popularyzator#

@mdrogeria 

Serio piszesz o Pani, która kupuje, chce 60 proc zwrotu (bo to "szmata"), a potem wystawia u siebie za dwa razy tyle i sprzedaje, pisząc, że stan jest bardzo dobry? Poważnie? 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Dziecko drogie posłuchaj .....35lat handluję i nie jedno  widziałem i przeżyłem . Dla nas liczy się tylko kasa , a co klient napisze w ocenie to tylko epizod . Uprzejmie odpowiedz , w którymś momencie kupujący zaskoczy , że robisz to automatycznie bez emocji i masz głęboko  to co on myśli i wygrałaś bo oskubałaś go z kasy .

Nie zgadzasz się na rabat to niech zwraca , jeśli chce zostawić to w takiej cenie jak ą zapłacił .

Bez emocji z zimnym wyrachowaniem pokaż , że jesteś profesjonalistką 

bez emocji ......bez emocji ......bez emocji ......bez emocji ......

 

 

 

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria, podejście takie, że pozwolisz, by ktoś ci obsikał drzwi, bo i tak kiedyś miałeś umyć.. no wiesz.. chyba jednak nie kumasz jej przekazu z tematu 🙂 To są ludzie, tacy co na ÓLX żebrają o wózek dla dziecka by go sprzedać za 400zł. Dokładnie takie coś mamy tutaj, uważasz, że to jest fair? Ja uważam, że kupująca powinna się cieszyć, że nikt jej jeszcze nie pozwał za takie działanie albo nie nasłał eSebixa 😄

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@mdrogeria 

Źle Cię oznaczyłam, mam nadzieję, że znajdziesz moją odpowiedź na swój ostatni komentarz. 

I w kontekście zrozumiesz o co mi chodzi: Allegro hołubi Kupujących, Sprzedających traktuje jak zło konieczne, jako kogoś z kim nawet nie należy rozmawiać. 

I tylko o to tu chodzi. A nie o Kupujących, z których większość to normalni ludzie.

Rozumiem, że nigdy nie kontaktowałeś się z Allegro odnośnie niesprawiedliwego komentarza. Spróbuj, gdy taki Ci się trafi. Wróżę ze szklanej kuli, że nie uzyskasz nic 🙂 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

i tu się mylisz nawet mam dwa usunięte , to nawet nie kropla w morzu ,ale cieszy .Zawsze znajdzie się klient ,któremu się wydaje ,że wie lepiej , jest inny niż pozostali , niech se tam pozostanie w swoim przekonaniu , ale taką ewentualność należy ująć w swojej marży w końcu  Oni są po to abyśmy trzepali ich portfele , cała reszta nie ma znaczenia .

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@mdrogeria 

"Oni są po to abyśmy trzepali ich portfele"? No jakoś inaczej do tego podchodzę. Ktoś kupuje, ktoś sprzedaje, bo potrzebuje. Jak ja kupuję coś, czego potrzebuję, to nie myślę, o tym że ktoś trzepie mi kieszeń 😉 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria 

Klient, czyli kupujący ma zapłacić za zakupiony towar, bo kupując dokonał prawnie wiążącej transakcji.

Co ma oznaczać "za co wystawisz ocenę klientowi, że zapłacił ładnie albo nieładnie [...]" ?

Jak się płaci "ładnie", a jak "nieładnie"?

 

Wiola
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

i po co ...... ma być jak zostało ustalone 

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@drogeria

Dzieckiem byłam dawno temu.... Ale w sumie podobno każdy ma dziecko w sobie, miło mi, że się do niego zwracasz 😉

Zanim się skomentuje dyskusję, dobrze jest przeczytać czego ona dotyczy zamiast snuć teorie typu: to nie to miejsce, tu się Kupujących uważa za wrogów 😉

Wyjaśniam: chodzi konkretnie o Allegro. O politykę, która polega na bezkrytycznym obejmowaniu ochroną jednej strony i kompletnym brakiem pomocy drugiej stronie. O komentarzach, które naruszają czyjś wizerunek a są JAWNIE bezpodstawne i kłamliwe (jak choćby kolejna przytoczona tu historia aukcji z brakiem wysyłki za granicę, a komentarz negatywny, bo nie było wysyłki za granicę). 

Sama jako Kupująca miałam spór o niezgodność z opisem aukcji. Dostałam od Allegro 10 monet. Ot, tak, po prostu. Jako rekompensatę. O nic nie prosiłam, sprawę wyjaśniliśmy sami. Nic tylko zakładać spory... 😉 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Widzisz a sprzedający miał poważne problemy . Sprzedaż art. używanych to temat rzeka , zawsze można odesłać kupującego gdzie są rzeczy nowe . Ostatecznie ty ustalasz cenę , możesz negocjować ,ale to tylko Twoja dobra wola . Klientowi się nie podoba to niech odda i kropka ,, bez emocji . pozdrawiam

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@mdrogeria

Ten Sprzedający miał problem, bo wysłał mi przedmiot niezgodny z opisem i tyle. Dogadaliśmy się. Allegro o nic nie prosiłam.

No i powtórzę, tu nie chodzi o podejście moje do sytuacji problematycznych, tylko o podejście Allegro do swoich Klientów. 

Ale już skoro drążysz, to ta konkretna Pani, w opisanej przeze mnie sytuacji nie chciała oddać, tylko żądała zwrotu 60 procent ceny, albo będzie negatyw. Ciekawe co Ty byś zrobił? Tak bez emocji.

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

ALBO AKCEPTUJE CENĘ I ZOSTWIA , ARBO ZWROT

oznacz moderatorów

boutique_nemo
#9 Pomysłodawca#

A ja miałam taki przypadek dzisiaj, kupujący kupił towar , nie zaplacił za niego, wiec towaru nie dostal. wystawił komentarz negatywny iż towaru nie dostał. Napisałam do allegro o anulowanie komentarza i jaka była odpowiedz - ma takie prawo, komentarza nie usuniemy. To jest dopiero kpina.

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@boutique_nemo

Żenada...

Obserwując zmiany i podejście obsługi na Allegro, mam od jakiegoś czasu takie dziwne uczucie, że ktoś tam wlazł w celu usprawnienia, a tak naprawdę chodzi o rozwalenie tego od środka, żeby zrobić miejsce 🙂 Wiem, wiem, teoria spiskowa - sama takich nie lubię, ale i tak czekam z niecierpliwością na nowe 🙂 

@mdrogeria

Zrobiłam dokładnie tak i dostałam negatywa. 

@Client:79179573

Przykład, który ja podaję jest dla Ciebie za bardzo skomplikowany, może zrozumiesz o co chodzi, jak przeczytasz, co spotkało @boutique_nemo.

 

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@ewaneta 

Daruj sobie ten protekcjonalny ton. Masz żal do kupującej, bo sprzedała ciuszek dwa razy drożej, niż Ty. Skoro kurteczka była taka dobra, to trzeba było dać wyższą cenę, a nie narzekać w AG.

A boutique_nemo powinna popracować nad obsługą klienta, bo w jej negatywach powtarza się sprawa przetrzymywania kasy należącej do konsumentów, którzy zwrócili towar.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@Client:79179573

Tak, tak, są tacy ludzie, którzy nie są w stanie zrozumieć co się do nich pisze. I akurat to jestem w stanie zaakceptować 🙂 

oznacz moderatorów

boutique_nemo
#9 Pomysłodawca#

A może ty sam popracujesz nad swoja obsługą klienta.

 

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@cloudcloud

Może by się tak Moderatorka wypowiedziała w tej sprawie? 

Zaczyna dochodzić do tego, że Kupujący nie musi płacić. Albo wyślemy mu towar za darmo i na swój koszt, albo wystawi negatywa. 

Rozumiem, że prowizję też oczywiście trzeba w takim wypadku uiścić 🙂 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@boutique_nemo 

To rzeczywiście żenada.

@_HolaOla_ , @cloudcloud , @nat_not  - proszę się do tego ustosunkować.

Dlaczego Allegro dopuszcza do wystawienia komentarza do transakcji, gdy kupujący nie dokonał wpłaty? Nie powinno to być w ogóle możliwe i to mój apel do drogich Pań, by usunąć tę opcję.

Przecież to naruszenie dóbr osobistych @boutique_nemo i narażanie dobrej opinii firmy na szwank, a co za tym idzie ewentualność utraty Smarta i statusu SS.

Wiola
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@boutique_nemo Spróbuj napisać ponownie. Też wczoraj czy przedwczoraj dostałem negatywa od klientki, która kupiła towar początkiem kwietnia, ale nie zapłaciła za niego. Zero kontaktu z jej strony. Dała negatywa bez żadnej treści, wszystkie gwiazdki na 1.

Miałem jednak szczęście bo trafiłem na normalnego pracownika Allegro, który bez problemu usunął ten komentarz.

Każdy taki komentarz powinien być usuwany gdy klient nie płaci.

Podstawa do usuwania wielu negatywów, zwłaszcza złośliwych to punkty 11.5 i 11.6 regulaminu Allegro. Niestety, pracownicy Allegro udają, że ich nie ma i często nie chcą usuwać komentarzy nawet gdy sprawa śmierdzi na kilometr.

oznacz moderatorów