Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie, czy ktoś pomoże mi zrozumieć, dlaczego Allegro odebrało możliwość oceniania Kupującego? W obecnej sytuacji wygląda to tak, że Kupujący może wszystko, nie musi niczego udowodnić i może zrobić ze Sprzedawcą co mu się podoba, a Sprzedawca nie może nic, nie ma żadnej szansy obrony (bo chyba nikt nie wierzy w te odpowiedzi na negatywny komentarz, że to cokolwiek zmienia).
Miałam sytuację, że Pani kupiła u mnie kurtkę, zjechała mnie od góry do dołu, że kurtka to szmata i mam jej zwrócić 60 procent ceny, albo wystawi mi negatywny komentarz. Zwrotu dokonać nie chciała. Pieniędzy nie zwróciłam, komentarz się pojawił, a Pani sprzedała kurtkę (również na Allegro), za dwa razy wyższa kwotę pisząc, że jej stan jest bardzo dobry. Zrobiłam screeny, wszystko udokumentowałam, wysłałam do Allegro. I co? I nic. Komentarz został, a Pani nadal może uprawiać swoje praktyki i nic jej nie grozi. Ma się świetnie, wiem bo obserwuję.
Wśród całej rzeszy normalnych Kupujących ciągle trafiają się tacy, którzy nie umieją czytać, liczyć, nie umieją obsłużyć rzeczy, którą kupili, albo po prostu mają zły dzień i trafił im się ktoś na kim mogą się wyżyć. Mogą napisać co im przyjdzie do głowy, bujdę wyssaną z palca. Wiem, można sobie iść do sądu, ale przepraszam bardzo: czas i koszty zabijają.
Pamiętam czasy, gdy Kupujący też byli oceniani i sporo było takich, którzy mieli całą masę negatywów. Można było ich zablokować, albo nawet na starcie - w przypadku licytacji - odrzucić. Było jakieś narzędzie do weryfikacji. Teraz nie ma nic. Kupujący to Bóg i jak nie chcesz mieć negatywa od "rodzynka", to musisz mu zapłacić.
O co chodzi? Ktoś wie, czemu tak się stało?
Nie, jeżeli przedmiot był uszkodzony, to niesłusznie dostałeś negatywa. Tyle, że - w przypadku Kupującego - dwa negatywy na 100 pozytywów, żadnego Sprzedającego nie odstraszą, żeby Ci coś sprzedać. W przypadku Sprzedającego to jest mega zaniżenie oceny i ogromna strata. Waga tych komentarzy jest zupełnie inna, czego ciągle nie możesz zrozumieć. Jeżeli te komentarze są adekwatne, to ok, ale my tu mówimy o ewidentnych kłamcach i malwersantach, z którymi Allegro nic nie robi.
Pamiętam jak podczas aukcji usuwałam oferty po sprawdzeniu Kupującego, jeżeli miał 10 negatywów na 10 wszystkich. Byli tacy i wcale nie było ich mało. Oni nie zniknęli, mają się teraz świetnie. Już rozumiesz o co chodzi?
Widzisz, dalej bronisz sprzedawcę bubli, bo inna waga komentarzy. Co kupującego obchodzi waga.😊Jakby sprzedający nie dostał negatywa, to zapewne dalej nie interesował by się co i w jakim stanie sprzedaje. Nie dociera to do Ciebie? Niech nie sprzedaje bubli - nie będzie negatywów i problemu wagi komentarzy.
Jest zapewne wielu młodych sprzedających, a młodzi, jak to młodzi - często luzik i w d...e, jakoś to będzie... Potem nie dziwcie się, że ludzie są uprzedzeni do sprzedawców.
Jakość usługi, to podstawa funkcjonowania na rynku w dobie konkurencji.
Jeżeli dla Ciebie stwierdzenie, że Sprzedający słusznie dostał negatywa, jest równoznaczne z bronieniem go, to chyba nie mamy już o czym rozmawiać.
Widzisz tylko jedną stronę i jesteś kompletnie zamknięty na jakiekolwiek argumenty. Tak jakbyś w ogóle nie czytał tej dyskusji, albo nic z niej nie zrozumiał.
Pozdrawiam:)
@Andrzejj1_rn, ale w ten sposób powoduje się, że kupujący wie, że może wszystko, że może nakłamać, byle dostać coś gratis, zwrot czy coś. Najbezpieczniej jest pozbyć się systemu ocen całkowicie, albo zamienić go na łapka w górę/w dół, jak na YT. Tak samo jakim prawem kupujący ocenia niebyłe transakcje?
Weźmy takiego przykładowego Jewgienija z Zambezji:
To, że dla ciebie przejazd z Jewgienijem był super, nie znaczy, że on jako zambkierowca czuł to samo. Mógł nic nie mówić, ale dusił się kiedy wydychałeś smród z papiersów 🙂
Jakim prawem i w imię czego, ktoś ma wyznaczać co mu wolno a co nie, jeśli wszystko robi zgodnie z prawdą i opisuje (gwiazdkami) zachowanie klienta zgodnie z rzeczywistością?
@konto zamknięte : "Najbezpieczniej jest pozbyć się systemu ocen całkowicie"
Czyli zrobić tak, jak teraz jest na Allegro Lokalnie? Żeby było bezpieczniej? 😁
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573, tak 🙂 zamiast tego dać POK i POS, żeby było FAIR.
@Andrzejj1_rn Kilka punktów :
1. Nie przeczytałeś oczywistego przykładu podanego tutaj. Jakbyś przejrzał forum to być wiedział ę to bardzo powszechna praktyka Kupujących " ta rzecz jest bardziej różowa niż myślałem/łam więc albo dajesz mi dużą zniżkę albo ja Ci negatywa" Szantaż
2. Nieodbierane przesyłki pobraniowe : Kupujący płaci za paczkę w obie strony. Przy większych kwotach to spora strata.
3. Kupujący wali negatywa "bo tak" np 1min po zakupie. Bardzo często negatywy wystawiane są "bo tak". Kupujacy ma możliwość oceny transakcji do której nie doszło bo nie zapłacił.
4. Kupujący nie czyta opisu aukcji. I już negatyw dla Sprzedającego bo nie wysłał w 24h ( ale na aukcji jest napisane : wysyłka 3 dni) albo ma pretensję że Sprzedawca nie wysyła "za darmo" Smart, nie przeczytawszy że Sprzedawca nie oferuje tej formy dostawy itp itd
5. Kupujący "bez rejestracji" Clientxxxxxxx. Zakup, aukcja zakończona. Sprzedający płaci prowizję,a Kupujacy znika...
Itp itd...
Transakcja to nie tylko zakup, płatność i wysłanie towaru kupującemu.
To odpowiednie podejście sprzedającego do kupującego, ale także kupującego do sprzedawcy - kultura transakcji od zamówienia po zapłatę i wysyłkę oraz obsługa posprzedażowa; zwrot, reklamacja i realizacja zamówień specjalnych.
To chyba oczywiste.
"nikt nie jest złośliwy," to grube nadużycie! Każdy Sprzedający z takim NIKTEM miał nieraz do czynienia.
Jak system jest bardziej wiarygodny, zwykła brednia
Porównując problemy sprzedających z kupującymi, a kupujących ze sprzedającymi na jakimkolwiek Allegro czy zwykłym czy lokalnym myślę że będzie bardzo podobna ilość
Myślę że nie system jest problemem a sami ludzie, a raczej ich podejście, w większości ludzi średnio wie co to znaczy opinia w internecie, dla nich to jest kwestia a chu* z tym zamiast się dogadać to **piiip**o*** negatywna i załatwione, niejednokrotnie widzę sytuacje gdzie opinia negatywna polega tylko na tym że kupiony produkt, poprawny i zgodny z opisem, przewieziony poprawnie w terminach, w dobrych warunkach kosztów transportu po prostu się nie podoba bo tak, wystarczy wykorzystać zwrot, zapytać się sprzedawcy czy jeśli zwrócę 100% nienaruszony produkt bo mi się nie podoba, to czy mogę liczyć na zwrot kasy
Daje głowę że 90% przyjmie towar i odda siano
Problemem jest również to że ludzie szukają po taniości, a co za tym idzie gorsza jakość, potem są zdziwieni że takie **piiip*** kupili a opis negatywnego komentarza "jakoś porównywalna do ceny", zwykłe marnowanie czasu i pieniędzy, a oczywiście po dupie dostaje sprzedawca, często nawet nie producent asortymentu, który sprzedaje
Myślę że złotego środka na to nie ma, klienci tacy byli i będą, bo po prostu nie mają pojęcia co to jest handel, jedno mogłoby się zmienić a dokładnie szacunek za poświęcony czas,pracę i do drugiej osoby
@Adekpol Ludzie są, jacy są - prawda. Tylko, że jak ktoś zakłada biznes, to powinien traktować wszystkich równo.Tutaj tego nie ma. W końcu Sprzedający to Klient Allegro, prawda? A jak się zwraca z problemem, nie ma żadnej pomocy. Zero. Nic. Mało tego - w sytuacji którą opisałam na początku - za każdym razem rozmawiałam z kimś innym. To było mega słabe i żenujące, bo każda kolejna osoba nie miała zielonego pojęcia o co chodzi i klepała formułki.
Dokładnie. Przed laty też tak miałam. Ticket w sprawie, a za każdym razem inna osoba i odpowiedzi z automatu nie mające nic wspólnego z poruszanym problemem, a ja miałam wrażenie, jak bym waliła łbem o ścianę.
Też uważam, że sprawę od początku do końca powinna załatwić JEDNA osoba, która zna sprawę "od podszewki" i jest w temacie.
zrozumcie ,że allegro to biznes jak inny , nie jest tym co ci się należy . Chcesz jesteś , nie chcesz to nie , Akceptujesz warunki jako sprzedający jesteś kontrahentem nie klientem , a to znacząca różnica
@mdrogeria, podwykonawcą tak jakby, ale skoro płacisz prowizję, chcesz by było po twojemu (albo chociaż sprawiedliwie, a nie jest), bo co z tego że będą kupujący/chętni jak sprzedających brak? 🙂
podatki płacisz i nie marudzisz bo musisz , to samo
Podatki są na cele państwowe, na pensje dla służb, polityków, lepsza jest opłata miesięczna np 500zł i masz z głowy 🙂
i nie masz wpływu na to co się z nimi dzieje . Pewnie miałbyś nie małe zastrzeżenia jak ktoś chciałby pomanipulować w Twoim biznesie
No tak, rację masz 🙂 Ale.. uczciwość ponad wszystko, a nie łatwa chęć zarobku ponad wszystko 🙂 Jest wiele opcji, które by spowodowały uczciwość sprzedających i kupujących względem siebie przy zatrzymaniu ocen lub komentarzy. Do ocen negatywnych powinny być tylko komentarze + obowiązkowo zdjęcie (do wglądu przez allegro), może i sam komentarz do wglądu przez allegro, skoro ludzie potrafią kłamać dla zysku.
Nie ma uczciwości ze strony kupujących, nie ma że polski bo w b....ce dostanie balonik ,albo zdrapkę .Uwierz nie ma czegoś takiego jak stały klient w Polsce nie ma , dopóki będziesz go hołubił będzie zaglądał , ale nie przyzna się , że był tu i tam .Die może dwie i pół dziesiątek lat temu też uważałem , że uczciwość wróci .
Uwierz teraz zupełnie inaczej myślę w perspektywie ponad 35lat Nie ma uczciwości z uśmiechem na ustach i zimną krwią trzeba obierać do białej kości .Zapędziłem się , ale dobra rada dostosuj się jak najszybciej ....