anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedź w dyskusji a "Przebieg reklamacji" – czy trzeba uzupełniać oba?

www-lapkom24-pl
#10 Popularyzator

Witam.

Kupujący zgłosił reklamację w dyskusji – odpowiedziałem, że proszę o odesłanie towaru w celu sprawdzenia. Kupujący potwierdził, że odeśle, i aktualnie czekam na przesyłkę.

Zauważyłem jednak, że Allegro dodało nowe pole: „Przebieg reklamacji”. Z informacji w panelu wynika, że mam 3 dni od zgłoszenia, by określić np. czy towar ma zostać odesłany.

Czy odpowiedź udzielona tylko w dyskusji (z potwierdzeniem od kupującego) wystarczy, czy trzeba jeszcze osobno uzupełnić to pole „Przebieg reklamacji”?

Z góry dzięki za pomoc – może ktoś z Was miał już podobną sytuację i wie, jak to najlepiej rozwiązać.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@www-lapkom24-pl trza by się dopytać , ale jeśli jest jakieś pole do wypełnienia przez sprzedawcę to warto je uzupełnić 

Wzmianka dla Twojej wiadomości ... to nie klient ma odesłać tylko Ty Masz obowiązek odebrać towar na reklamację , owszem możesz to uzgodnić z klientem , ale ten ma prawo odmówić i żądać etykiety lub kuriera .

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  co Wy na to ?

oznacz moderatorów

www-lapkom24-pl
#10 Popularyzator

Klient zgodził się i potwierdził że sam do mnie odeśle. 3 dni już minęło. Za chwilę minie 14 dni od złożenia reklamacji, a towaru u mnie brak, mimo że klient zdeklarował że go odeśle. Nie ustosunkuje się do reklamacji nie widząc towaru, ale z drugiej strony po 14 dniach braku odpowiedzi, uznaje się że ją przyjąłem.  

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@www-lapkom24-pl jeśli towar nie dotrze 14-tego dnia musisz odrzucić reklamację , mam nadzieję ,że Masz namacalny dowód uzgodnień z klientem co do udostępnienia towaru na reklamację ...

oznacz moderatorów

www-lapkom24-pl
#10 Popularyzator

Dowód jest w dyskusji. Ja: proszę odesłać towar na adres (podany adres). Kupujący: Dziękuję, tak zrobię. Problem w tym, że allegro dodało jakąś nową zakładkę do dyskusji, którą dzisiaj zauważyłem. Dubluje się w niej to co jest uzgodnione w dyskusji. 

 

Wygląda to tak: 

Przebieg reklamacji:

Krok 1. Odesłanie reklamowanego towaru

 

CZAS NA DECYZJĘ do 10 lip 2025, 23:59

W ciągu 3 dni od daty otrzymania reklamacji określ, czy kupujący ma Ci odesłać towar.

 

Krok 2. Decyzja reklamacyjna

 

CZAS NA DECYZJĘ do 10 lip 2025, 23:59

W ciągu 14 dni od daty zgłoszenia podejmij decyzję reklamacyjną.

Jeśli przez ten czas nie podejmiesz decyzji wsprawie reklamacji, uznajemy za zasadną.

Aby móc przejść do tego kroku, musisz najpierw podjąć decyzję o odesłaniu reklamowanego towaru w Kroku 1

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mdrogeria @www-lapkom24-pl  pierwsza reklamacja "po nowemu" i od razu problem

1) kupujący reklamuje że w przesyłce zamienieliśmy produkt i otrzymał inny . Możliwe. Czasem sie to zdarza

2) prosimy kupujacego o zdjęcia produktu jaki otrzymal wraz z etykietą- aby ustalic czy w ogóle doszło do zamiany oraz na jaki produkt

3) kupujacy nie załącza żadnych zdjęć ( przynajmniej póki co)

4) aby zakonczyć proces reklamacji musze oznaczyć pola wskazane przez @www-lapkom24-pl  czyli czy produkt ma być odesłany czy nie

5) Nie wiem czy produkt ma być odesłany ponieważ nie wiem czy doszło do zamiany ( jeśli doszło to konieczne będzie odesłanie jeśłi nie doszło wystarcza zdjęcia)

Wiec  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_   co mam w takiej sytuacji zrobić jeśłi kupujacy póki co nie dosyła zdjęć a ja mam niby trzy dni na określenie czy produkt ma być odesłany?????? No i skąd te trzy dni??? Dlaczego nie ustawowe 14??????

 

Aha o jeszcze jedno.

POprosiliśmy kupującego o uzupełnienie informacj ( dosłanie zdjęć) Po tej prośbie przycisk " poproś u zupełnienie informacji " stał sie nieaktywny. A co jeśłi w dalszym toku reklamacji będa potrzebne jeszcze jekieś kolejne informacje??????

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ @www-lapkom24-pl faktycznie w naszym formularzu jest podany termin 3 dni na określenie, czy towar ma zostać odesłany czy nie. Ma to pomóc w zachowaniu terminów reklamacji. Natomiast nie zaznaczenie nie wpływa na przebieg reklamacji i jest możliwe nawet po upłynięciu wskazanych 3 dni. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Syrena_zT  ok . dziekuje. W takim razie czekam na zdjęcia od kupującego i decyzje o ewentualnym odesłaniu zostawiam na potem. Kiedy sie okaże co kupującyc otrzymał i czy produkt faktycznie został zamieniony. 

oznacz moderatorów

www-lapkom24-pl
#10 Popularyzator

Co w moim przypadku. Wszystko mam już uzgodnione w dyskusji, to czy nadal muszę wypełniać te nowe pola ? 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@www-lapkom24-pl żeby przejść do kroku 2 w formularzu reklamacji (czyli decyzja reklamacyjna) konieczne jest zaznaczenie w 1 kroku czy ma zostać odesłany czy nie. Na Twoim miejscu zaznaczyłabym, że ma zostać odesłany. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

www-lapkom24-pl
#10 Popularyzator

Jest opcja do zaznaczenia "zaplanuj odesłanie" Po co to klikać, jak już jest uzgodnione z klientem że sam odeśle. Koszt wysyłki zawsze się zwracało na konto i było ok. Po co teraz to mieszać ? Może klient już zamówił i opłacił kuriera. Mam później opłacać 2x za dostarczenie przedmiotu ? 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#20 Guru ⭐⭐

@www-lapkom24-pl  Allegro najwyraźniej stwierdziło, że AI słabo się spisuje😉, więc postanowili wprowadzić stare dobre algorytmy 😁

KOGIEL_T_0-1751481227069.png

 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@www-lapkom24-pl w tym momencie nie powinieneś już "planować odesłania" Formularz zakłada, że ty będziesz generował przesyłkę dla klienta, i miało to być ułatwienie dla sprzedających w obsłudze reklamacji. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#20 Guru ⭐⭐

@Syrena_zT  miało być ułatwienie, ale jak  widać stanowi utrudnienie😉 , ale do tego też przywykniemy😁

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

to jest jakiś absurd

sprzedawca ma 3 dni na podjęcie decyzji reklamacyjnej - bo do tego odnosi się czynność odesłania towaru

wg polskich przepisów sprzedawca może to zrobić nawet 10dnia

oznacz moderatorów

WArrior221
#9 Pomysłodawca

Od razu w dyskusji uzgodniłem z klienetem, że odeśle produkt i zgodziłem się na wymianę. Zaznaczyłem Krok 1 jako zaplanuj odesłanie z własynm kodem potem Krok 2 uznanie reklamacji jako wymiana na nowy towar. Klient od razu odesłał towar. Od momentu rozpoczęscia dyskusji mineło ponad 7 dni, allegro nic nie napisało ani nie wysłało towaru, na czacie oczywiście zostałem przekierowany kilka razy po czym nie mogą udzielić odpowiedzi i wyślą mailem, czekam w dyskusji na odpowiedź: 

33a486b0-6878-11f0-a881-97181824b704

Co mam zrobić żeby allegro wysłało nowy produkt do klienta, nie widzę żadnych innych opcji, sam nie mogę wysłać tym bardziej że to punkt allegro.  Konto obsługuje fulfilment allegro.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@WArrior221 skontaktowałam się w tej sprawie z zespołem Fulfillmentu i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko je otrzymam. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

WArrior221
#9 Pomysłodawca

Napisałem w dyskusji do Fulfillmentu, dwa razy na czacie zostałem olany i założone dwie sprawy oraz wysłane maile i kolejny raz tutaj czekam ponad 24 godziny, a chodzi tylko o to żeby wysłać ponownie paczkę. Obsługa fatalna i nie ma żadnego kontaktu bezpośrednio z Fulfillment, jeszcze bym zrozumiał jak naprawdę Fulfillment by brał odpowiedzialność tak jak to gwarantuje ale nie tyczy się to niestety później opinii, którą klient ma prawo wystawić. Nie mogę wysłać sam zamówinia bo jest to punkt allegro, nawet wstawić swojego numeru śledzenia. 
Umawiam się z klientem żeby samemu to wysłać ale nie wiem czy allegro wyśle czy nie bo nie ma kontaktu żeby klient nie otrzymał dwa razy paczki. 

Czy jest możliwość uzyskania jakiegokolwiek kontaktu bezpośredniego zamiast tracenie czasu na czacie na ciagłe przekierowania ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@WArrior221 przepraszam, że długo czekasz na odpowiedź!
Otrzymałam informację, że w ramach Fulfillmentu, magazyn zajmuje się wyłącznie wysyłką zamówień, natomiast w przypadku uznania reklamacji, to sprzedający powinien przesłać kupującemu nowy produkt. 
Przepraszam za brak odpowiedzi na zgłoszenia e-mailowe, sprawy zostały przekazane do zespołu Fulfillmentu, jeszcze  nie zdążyli na nie odpowiedzieć. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów