Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Klient zgłasza zwrot, powód odstąpienie. Ok, normalna rzecz.
Niestety mija prawie dziesięć dni a zwrotu zamówienia dalej nie ma - cały czas tylko numer przesyłki i nic więcej.
3 dni temu wysłane przez "centrum wiadomości" pytanie do klienta, kiedy można spodziewać się zwrotu zamówienia. Do dzisiaj brak odpowiedzi mimo, że widać logowania klienta np. dzisiaj.
W takiej sytuacji decyzja odmowna zwrotu środków wydaje się oczywista.
Czy Allegro może uzyskać od klienta informację czy podtrzymuje odstąpienie i czy "raczy" dokonać zwrotu? 😉
@atechnik_sklep dopóki system nie widzi dostarczenia zwrotu do Ciebie nic nie musisz robić.
Niestety nie bo ostatnio zmienili prawo i jest 14dni od zgloszenie zwrotu i 14 dni na odeslanie ale sprzedawca ma zwrocić kasę jeśli ma nr przesyłki a paczka jeszcze nie doszła. Obawiam się że zaczną się super wały
"sprzedawca ma zwrocić kasę jeśli ma nr przesyłki a paczka jeszcze nie doszła"
@az1rael - mógłbyś przybliżyć skąd te rewelacje?
@atechnik_sklep Z przepisów
Sprzedawca musi niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia – zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Środki powinny zostać zwrócone w ten sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący, chyba że wyraził on zgodę na inną formę zwrotu wpłaconych środków (i nie łączy się to dla niego z dodatkową odpłatnością).
Ważne!
Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
Podstawa prawna: art. 32 ustawy o prawach konsumenta
Art. 32. Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy
1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Punkt 3 przewał bo dla kupującego dowodem odesłania jest kwit nadania paczki u przewoźnika. Ergo jak odeśle darmowym inpostem allegro etc to go nie interesuje że przewoźnik paczkę zgubi jak nadał zwrot w czasie ustawowym albo odeśle pusty karton i będzie twierdził że odesłał rzecz a jak jej tam nie ma to on chce zwrot a ty se składaj do przewoźnika reklamację bo on musiał zajumać on nie będzie 30dni czekał na rozpatrzenie reklamacji a ma w trackingu że odebrałeś paczkę (pustą) dowód odesłania jest więc tym bardziej dostępny
W sumie do momentu gdy paczka nie ruszy w drogę to nie ma dowodu odesłania (trudno wygenerowany nr przesyłki uważać za dowód odesłania).
Nawet jak przesyłka ruszy to moim zdaniem nie ma jeszcze "dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania".
@atechnik_sklep problem to bedzie jak cos ruszy w droge zwrltem smarta i allegro sie to zgubi albo zawartoscia bedzie cegla
Ciekawy temat, bo wg DPD po utworzeniu listu przewozowego przesyłka ma status "nienadana". Dopiero fizyczne dostarczenie do przewoźnika i zeskanowanie listu przewozowego powoduje zmianę statusu na "nadane".
2023-06-23 | 17:32:42 | Nadanie przesyłki w punkcie Pickup | WA3/PL14197 |
2023-06-23 | 16:30:03 | Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nienadana |
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ pytanie do waszego działu prawnego czym jest dla allegro dowód odesłania wedlug art 32 p 3 ustawy konsumenckiej w kontekście darmowego smarta gdzie macie dane trackingiwe paczki?
Dla ułatwienia treść artykułu:
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
OK, ale tak naprawdę to nic się specjalnie nie zmieniło. Po pierwsze, tak jak piszą inni koledzy - sam fakt wygenerowania numeru przesyłki nie jest równoznaczny z jej nadaniem. Po drugie, zawsze mógł Ci odesłać kartofla albo pustą paczkę; jedynym sposobem na to jest otwieranie paczek w monitoringu - ale nie każdy prowadzi wysyłki na taką skalę, żeby się to opłacało. Po trzecie, jeśli przewoźnik paczkę zgubi, to on za nią odpowiada.
@TomBanknoter ależ zmieniło się wszystko bo jeśli dowodem nadania jest zmiana statusu paczki u przewoźnika na nadana to to zdarzenie następuje jako pierwsze więc nie możesz się wstrzymać ze zwrotem kasy za towar w momencie gdy kupujący odeśle ci coś co nie jest twoje wcześniej mogłeś się wstrzymywać w nieskończoność a teraz gość wyszarpie z ap ty dostaniesz rachunek za ap on ma kasę i towar a ty np towar którego nie miałeś na magazynie a może i cegłę choć bardziej kumaty klient odeśle ci towar tego samego rodzaju ale nie ten sam model wtedy udowadniasz że nie jesteś wielbłądem przed allegro a on się śmieje w kułak
A teraz pomyśl jaki gnój się zrobi ze zwrotami na allegro jak tego samego dnia co odebrałeś paczkę najlepiej od razu jej nie sprawdzisz? A np za 3dni zgłosisz mu że odesłał ci pustą paczkę dostaniesz po zębach od allegro ap i od kupującego negatywem że sam ukradłeś zawartość i mu kasy nie chcesz oddać będziesz się kopał z osłem i udowadniał że nie jesteś wielbłądem
Nie jest oczywista, kupujący ma 14dni na odstąpienie od umowy zakupu od chwili otrzymania przesyłki i 14dni na odesłanie.
Brak odpowiedzi na proste pytanie "Dzień dobry, zgłosił Pan "odstąpienie bez podania przyczyny". Kiedy możemy spodziewać się przesyłki zwrotnej?"
Zamówienie 5 czerwca, 6 czerwca odebrane, 12 czerwca zgłoszony zwrot i etykieta DPD. Od tego czasu cisza.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ czy możecie sprawdzić czy użytkownik nie nadużywa prawa do zwrotu i ta sytuacja nie ma miejsca w większej ilości transakcji?
Zamówienie 0d2541b0-0370-11ee-aed3-01ad881d29b0
@atechnik_sklep zadajesz złe pytania
jeżeli kupujący odstąpił od umowy to nie jest w myśl prawa właścicielem produktu
więc pytaj dlaczego przetrzymuje Pan produkt, który nie jest Pana?
W sumie formalnie masz rację 😉 - odstąpił więc produkt nie jest jego.
Jednak czasami klienci "odstępują" ale nie odstępują bo się rozmyślają.
@atechnik_sklep poprosiłam odpowiedni zespół, aby skontaktował się w tej sprawie z kupującym.
@atechnik_sklep widzę, że przesyłka została już dostarczona. Cieszę się, że udało się załatwić tę sprawę. 🙂