anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywany czas dostawy - co tu się wyprawia?

DavidPL
#10 Popularyzator#

Mamy oferty z czasem wysyłki 2 dni robocze (większość).
Klient wchodzi w ofertę i widzi deklarowany przez nas czas wysyłki: 2 dni, przewidywany czas dostawy: za 3 dni w punkcie (czyli prawidłowo).
Dodaje produkt do koszyka, kupuje i w zamówieniu widzi informację: przewidywany czas dostawy: pojutrze u Ciebie.
Chciałbym się dowiedzieć jakim cudem skoro na pojutrze zadeklarowaliśmy wysyłkę? Spełnialność deklarowanego czasu wysyłki mamy na poziomie ponad 90%, gdzie przeważnie to zdarzają się opóźnienia, a nie wcześniejsze wysyłki więc skąd klientom wyświetlają się takie brednie? Chciałbym wiedzieć, bo nie jest to pojedynczy przypadek tylko dzieje się to regularnie na różnych produktach i różnych ofertach.

oznacz moderatorów
141 ODPOWIEDZI 141

Iron-Bike
#9 Pomysłodawca#

Podepnę się pod temat i też ponarzekam. Z przyczyn nieistotnych ustawiłem dzisiaj (w sumie to wczoraj) dla jednego przedmiotu czas wysyłki 2 dni, a nie jeden dzień jak zwykle (mam wysyłkę w terminie na 99%), bo jest możliwe że będę w stanie go wysłać dopiero w poniedziałek. Ktoś kupił ten przedmiot, i teraz system każe mi go wysłać do jutra?! To ja się pytam, po co w ogóle jest ta opcja ustawienia deklarowanego czasu wysyłki, skoro Allegro i tak wie lepiej ode mnie kiedy wyślę zamówienie? Weźcie to ogarnijcie...

IronBike_1-1699572484824.png

 

P. S. Oczywiście w bezużytecznych informacjach pozakupowych brak informacji jaki termin dostawy widział klient w momencie zakupu, a w starym podglądzie był zrzut jak dokładnie wyglądało ogłoszenie gdy klient kupował. Kolejne narzędzie o które nikt nie prosił, i które tylko pogorszyło funkcjonalność.

 

 

oznacz moderatorów

automisala
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Tu mamy doskonały przykład, jak reagują klienci na Wasz przewidywany czas dostawy:
"Wybierajac towar sugeruje się czasem podanym w aukcji, więc jesli wprowadza allegro w blad to prosze tam nie sprzedawac, bo jak jest napisane dostawa w piatek to za to place i... Mnie to obchodzi, a jesli towaru nie dostaje to nie mam pretensji do allegro tylko do sklepu. Gdybym wiedzial to bym kupil u kogoś innego, komu zależy na kliencie, a nie kasa wzieta i wyciaganie regulaminu, że macie 3 dni.... Masakra"
Co z naszymi deklaracjami czasu dostaw w ofertach? Jak mamy towary z terminami 14 dni, to też klient będzie widział, że przewidywany czas dostawy jest na drugi, trzeci dzień, bo większość naszych paczek jest dostarczana na drugi dzień? To jest jakaś kpina ze sprzedających.

oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Jak wam idą konsultacje, bo mam kolejnych zadowolonych inaczej klientów, dla których nam wyświetla się przewidywany czas wysyłki na dziś, a im wyświetla się też na dziś ale przewidywany termin dostarczenia?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

AKTUALIZACJA 16.11.2023:
Wprowadziliśmy opcję "Wyłącz dostawy szybsze niż moja deklaracja", ponieważ przewidywany czas dostawy widoczny w ofertach jest obliczany na podstawie wielu danych, najczęściej nie pokrywa się z deklarowanym czasem wysyłki, który sami określacie.
Dzięki wprowadzonemu usprawnieniu, możecie zadecydować, że nie chcecie, żebyśmy uwzględniali w obliczeniach szybszą od zadeklarowanej realizację Waszych przesyłek.
Oznacza to, że jeśli w ofertach zaznaczycie, że paczkę wyślecie w 2 lub 3 dni, pokażemy Waszym klientom przewidywany czas dostawy nie krótszy niż ta deklaracja wysyłki.

Możecie dostosować czas dostawy do swoich preferencji tutaj.
Tutaj artykuł na ten temat.


@DavidPL @aurea_shop  @GHOSTPHU @Syla270985 @Pluszowe_Sowkowo @automisala @AlePiesio @Iron-Bike mam poczucie, że w tym wątku musimy wyjaśnić kilka istotnych rzeczy.

W zakładce Zamówienia prezentujemy Przewidywany czas dostawy (dokładnie taki jaki widzi kupujący) oraz Czas na wysyłkę (informacja dla sprzędającego), aby przesyłka dotarła do kupującego zgodnie z przewidywanym czasem dostawy. 
Algorytm, który oblicza Przewidywany czas dostawy bierze pod uwagę historyczne dane na temat nadawania przesyłek przez danego sprzedającego. Czyli jeśli nadajecie przesyłki po ustawionej godzinie granicznej, to Wasze ustawienia nie będą brane pod uwagę, ponieważ opieramy się na historycznych danych. 
Rozumiem, że jedną z Waszych obaw jest niezadowolenie kupujących, którzy widzą Przewidywany czas dostawy i mogą spodziewać się przesyłek szybciej, jednak aby tego uniknąć powinniście zawsze nadawać przesyłki zgodnie z deklaracjami. 
Ważna informacja: jeśli nadacie przesyłkę zgodnie ze swoją deklaracją, a ona nawet dotrze do kupującego po przewidywanym czasie dostawy, to nie odejmiemy punktów z jakości sprzedaży
Wszelkie nieścisłości pomiędzy ustawionym czasem wysyłki a przewidywanym czasem dostawy wynikają właśnie z historycznych danych. Nam oczywiście zależy na tym, aby kupujący otrzymywali przesyłki szybko, ale też, aby otrzymywali je zgodnie z prezentowanym przewidywanym czasem dostawy, dlatego algorytm opiera się na dotychczasowych nadaniach konkretnego sprzedającego, ponieważ przesyłka, która dotrze wcześniej, niż zakładano, także  może być dla kupującego problemem. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Pluszowe_Sowkowo
#9 Pomysłodawca#

Nadal tego nie rozumiem i nie zgadzam się z tym wytłumaczeniem. Czas wysyłki deklarowany jest DO (np.) 3 dni roboczych  a nie 3 dni robocze. Nawet to widać na tym co piszecie w zamówieniach jako informacja dla sprzedawcy - widnieje słowo DO. To słowo oznacza że trzeba wysłać do tej daty - 1, 2 lub 3 dnia a nie konkretnego dnia. Chyba że ja nie rozumiem języka polskiego to niech ktoś mnie oświeci.

sfgvs.jpg

 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Pluszowe_Sowkowo bo ich ludzie nie potrafią skonfigurować algorytmu na okres "do", tylko na konkretny, sztywny dzień. Bo mają w nosie, że Kupujący się wkurzy, jak zobaczy tekst w zamówieniu "wysyłka jest opóźniona". Najwyżej wyśle wiadomość do sprzedawcy lub założy mu dyskusję, by sprzedający się tłumaczył, że nie jest wielbłądem.

Pomijając już kompletnie fakt, że Allegro nagina - pokazując tak dane o wysyłce - obowiązek informacyjny jaki spoczywa na sprzedawcy w ustawie o prawach konsumenta.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Pluszowe_Sowkowo co do zasady chcemy, aby kupujący otrzymywali przesyłki najszybciej jak to możliwe. Czas na wysłanie pokazuje do kiedy ma zostać wysłana, aby kupujący otrzymał przesyłkę zgodnie z deklaracją. Dlatego tak to jest sformułowane, wyślij do [data], wtedy kupujący otrzyma przesyłkę zgodnie z przewidywanym czasem dostawy.

@Qwin_sklep rozumiem Twoje podejście. Z naszej strony jednak staramy się podawać informację jak najbardziej precyzyjną, a oparcie się na danych i na algorytmie pozwala określić najbardziej prawdopodobny czas dostawy. Wówczas różnice między przewidywanym a faktycznym czasem dostawy nie są duże. Gdybyśmy opierali się na deklaracji to te wahania mogłyby być większe. Dodam, że nie twierdzę, że jest to problem, ale że mógłby być to problem, warto pamiętać, że kupujący są informowani o statusie konkretnych przesyłek więc ich odbiór powinien zmieści się w ich planie dnia.  
 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

Co za bzdury...

Klientka wysłała nam dziś taką wiadomość:

Zrzut ekranu 2023-11-13 142859.png

Nam tymczasem wyświetla się coś takiego:

Zrzut ekranu 2023-11-13 143141.png

Kto zatem kłamie? Klientka, że ma przewidywany termin dostawy na dziś, czy Allegro mija się z prawdą wyświetlając bzdurne informacje klientce? Nie dostaliśmy jeszcze screenów od klientki, ale jak znam temat to z doświadczenia wiem, że klientka w tym przypadku raczej pisze prawdę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@DavidPL kupująca widzi taki czas dostawy jak Ty w Przewidywany czas dostawy, czyli jutro, widzę też, że u nas w systemie przesyłka nie jest oznaczona jako opóźniona, ale jasne poczekajmy na zrzut od kupującej. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

@la_nika  napisał(a):

@DavidPL kupująca widzi taki czas dostawy jak Ty w Przewidywany czas dostawy, czyli jutro, widzę też, że u nas w systemie przesyłka nie jest oznaczona jako opóźniona, ale jasne poczekajmy na zrzut od kupującej. 


Ale to jest bez sensu... Wysyłałem już wam takie screeny - są albo w "konsultacjach" albo dostałem odpowiedź: "system tak wyliczył, jest ok"

Inne pytania... Bo może ta dyskusja nie ma w ogóle sensu...
1. Czy moderacja ma w ogóle kontakt z programistami i osobami odpowiedzialnymi za projektowanie funkcjonalności i przekazuje im uwagi?
2. Czy może Pani odpowiedzieć w ogóle na pytanie 1 czy nie jest Pani upoważniona do udzielania takich odpowiedzi?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@DavidPL tak, mamy kontakt z programistami i przekazujemy im Wasze uwagi. 
Jeśli masz na myśli te zrzuty, to nie świadczą one o błędzie i nie są takie jak opisywana dzisiaj sytuacja. To, co jest na pierwszym zrzucie to Twoja deklaracja, informacja na drugim zrzucie powinna być dokładnie taka sama jak data podana u Ciebie w zakładce Zamówienia w Przewidywany czas dostawy. 
Dzisiaj twierdzisz, że kupująca miała w Moje zakupy podany jako przewidywany czas dostawy - dziś, a Ty w zakładce Zamówienia masz jutro, gdyby tak było, to byłby to błąd, bo te wyliczenia powinny być dokładnie takie same, dlatego musimy dostać zrzut od kupującej. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Pluszowe_Sowkowo
#9 Pomysłodawca#

Gdybyście opierali się na deklaracji to wtedy problem tylko i wyłącznie miałby sprzedawca który nie dotrzymałby terminu. Mógłby "za karę" dostać negatyw, do tego obniżenie punków za jakość sprzedaży lub zostać powiem delikatnie "okrzyczany" w mailu lub telefonicznie przez klienta. Ale to nadal byłby jego problem i pretensje miałby do siebie, nie do was. A teraz co?

Także bardzo ciekawe jest, że algorytm zawsze pokazuje że klient dostanie szybciej niż deklaracja sprzedawcy. Nie zauważyłam tutaj wśród osób udzielających się, żeby ktokolwiek napisał że np. deklaruje 2 dni a klient otrzymuje informację, że będzie później, np. za 3 dni. W drugą stronę to nie działa? Ja mam produkt w którym mogłabym przypuszczać że powinna być taka sytuacja, był wysyłany później o dzień niż deklaracja. A tu niespodzianka, według cytuję "historycznych danych o wysyłce" moi klienci widzą że dostaną dzień wcześniej. Zresztą ta dyskusja jest jałowa, ja wiem że moderatorzy nie mają na nic wpływu i nie mam do ciebie pretensji. Piszę to, bo może naiwnie, mam nadzieję że jednak to przekażesz gdzieś dalej. I na tym zakończę.

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

"ponieważ przesyłka, która dotrze wcześniej, niż zakładano, także  może być dla kupującego problemem" - w ostatnim roku 2 ( słownie dwóch) klientów nie odebrało paczki, która dotarła szybciej niż w terminie podanym przez nas, natomiast awantur, negatywów i wyzwisk od oszustów nie zliczę, chociaż po negatywach można to łatwo sprawdzić.  Więc twierdzenie, że klienci mają z tym problem jest sporym nadużyciem. 

Dodam tylko, że wysłaliśmy towar ponownie na nasz koszt, a klienci zostali przeproszeni i nikt nie wyzwał nikogo od oszustów.  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Rozumiem, że wasz termin PRZEWIDYWANY  ma zwiększyć sprzedaż Allegro, ale dlaczego obrywać za to mają sprzedawcy?

My, akurat mamy szeroki wachlarz sprzedawanego towaru i nie jesteśmy w stanie za każdym razem wysyłać paczek w tym samym terminie (magazyny zewnętrzne). Nie wyobrażam sobie, że nie realizujemy zamówień, tylko dlatego, że algorytm zacznie źle pokazywać nasze terminy wysyłek. 

 

oznacz moderatorów

Podlogi-Radom
#8 Zapaleniec#

Zapamiętaj sobie - raz na zawsze - Allegro zawsze pokazuje dobre terminy ! To ty jesteś jakiś dziwny. Płać abonament, prowizje, reklamy allegro i nie pytaj o rzeczy które są złe i niepotrzebne 🙂 . Nie, nie pytaj tylko płać! ! !

oznacz moderatorów

AlePiesio
#14 Krzewiciel#

@la_nika przy wyliczaniu przewidywanej dostawy bierzecie pod uwagę historyczne wysyłki tak? To nie bierzcie bo to są nieaktualne dane, jest to bez sensu , skoro dziś ustawiam na wszystkich aukcjach np 3 dni robocze a przez ostatnie 3 miesiące wysyłałem wszystko w ciągu 24h to nic się nie bedzie zgadzać a ja mam prawo ustawić sobie taki czas wysyłki jaki mi pasuje, w jakim jestem stanie wysyłać zamówienia, po to to jest. Jako przedsiębiorca stykamy się z różnymi problemami, np towar mi nie dojedzie bo nawaliła firma kurierską albo nawaliła firma od której towar zamawiam i wtedy jest kilka dni poślizgu, zupełnie ode mnie nie zależne i po to właśnie człowiek ustawia np 3 dni robocze żeby być fair wobec klientów, żeby klient widział 3 dni robocze a nie 24h bo w takim czasie na pewno nie dostanie zamówienia bo dane historyczne nie mają tutaj żadnego kompletnie znaczenia. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@AlePiesio rozumiemy, że zdarzają się wyjątkowe sytuacje. Obecnie wygląda to tak:
Jeśli nadajesz przesyłki zgodnie z deklaracjami, czyli
oferty z deklaracją 1 dzień, w jeden dzień
oferty z deklaracją 2 dni, w dwa dni
oferty z deklaracją 3 dni, w trzy dni to jeśli zmienisz dla jakieś oferty deklaracje z 1 dzień na 3 dni to przewidywany czas dostawy uwzględni to, że wysyłka będzie później (bo silnik uczy się na zachowaniach sprzedającego i wie, że zazwyczaj jak jest deklaracja 3 dni to wysyła w 3 dni)
-------
Jeśli jednak wysyłasz niezgodnie z deklaracjami, czyli
oferty z deklaracją 1 dzień, w jeden dzień
oferty z deklaracją 2 dni, w dniu złożenia zamówienia (0 dni)
oferty z deklaracją 3 dni, w jeden dzień, to jeśli zmienisz dla jakieś oferty deklaracje z 1 dzień na 3 dni to przewidywany czas dostawy może się nie zmienić.

Jeśli chcesz mieć większą kontrolę to polecam ustawienie godzin granicznych.
Jeśli  widzisz, że nie nadasz paczek na czas (bo np. awaria lub za dużo zamówień) to proponuję zmienić deklaracje na 4 dni. Wtedy przewidywany czas dostawy pochodzi tylko z deklaracji sprzedającego. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

A musicie w tym mieszać? Wcześniej Allegro działo przez kilkanaście lat bez tego ( i wielu innych ) parametrów i działało. Wystawiając pojedyncze aukcje potrafiłam w jeden wieczór wystawić ich kilkaset. Aktualnie jeżeli uda mi się w czasie 6 - 8 godzin wystawić 10 to jest wielki sukces. I to wszystko po dziesiątkach " ulepszeń". Przysłowia są mądrością narodów, więc: jeżeli jedna osoba mówi ci że jesteś osłem to ją zignoruj, jeśli dwie osoby mówią ci ze jesteś osłem to je zignoruj. jednak jeśli pięć osób mówi ci że jesteś osłem to idź i kup sobie siodło, i zacznij rozglądać się za zapasem siana na zimę.

oznacz moderatorów

kroliczajamapl
#12 Orędownik#

Proszę o wyjaśnienie tego:

zakup 13243512345 - 9 lis 2023, 16:34

czas wysyłki: 2 dni

czas na wysłanie: do pt., 10 lis 2023, 23:59

Kurier Allegro One przyjeżdża [jeśli przyjeżdża, bo od tygodnia nie przyjeżdża] około godziny 12:00 - realnie mamy więc na nadanie przesyłki, by wyrobić się deklarowanym PRZEZ WAS CZASIE, niecałe 20 godzin.
20 godzin a 2 dni to dla nas spora różnica.
Kogo tam zatrudniacie, że wszystko tak komplikuje?

oznacz moderatorów

kroliczajamapl
#12 Orędownik#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  proszę o wyjaśnienie tego - niech będzie to osoba, która matematykę ogarnia choćby na podstawowym poziomie

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@kroliczajamapl Pewnie mając ustawione 2 dni wysyłasz jednak większość przesyłek szybciej a algorytm allegro widząc to zmienia Ci czas dostawy samoczynnie . 

oznacz moderatorów