anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacje allegro odrzucane!!!

petinek_pl
#13 Ambasador

  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ To jest jakaś kpina, każda złożona przeze mnie reklamacja dotycząca przesyłki jest odrzucana! Teraz złożyłam reklamację ponieważ klient otrzymał od was przesyłkę która z zewnątrz była uszkodzona, karton pognieciony i potargany pomimo oznaczeń Ostrożnie, zawartość oczywiście uszkodzona i połamana w miejscach gdzie były zagniecenia i dziury. A w odpowiedzi treść: "Przykro mi, że Twoja przesyłka AD01B3FQ56 została uszkodzona. Sprawdziłam, że nie uszkodziliśmy jej w czasie transportu. Nie uległa ona uszkodzeniu również w doręczeniu. Dlatego nie uznaję reklamacji." Co to ma byc?!?! Jak niby sprawdziliscie ze to nie kurier ją uszkodził, towarzyszy mu kaemra cały czas gdy rozwozi paczki?? po drugie przeciez klient OTRZYMAŁ ZDEWASTOWANY KARTON TO JAK MOŻECIE PISAĆ ŻE PRZESYŁKA NIE ULEGŁA ZNISZCZENIU PODCZAS DORĘCZENIA??????? PRZECIEŻ JA TAKIEJ PACZKI NIE WYSŁAŁAM NA CO OCZYWIŚCIE MAM TEŻ DOWODY!!!!!!!!

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@petinek_pl Podaj numer tego zamówienia. Zweryfikuję to. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador

@N_Nitka28 

cc5c4410-c3ae-11f0-8354-cb51636928cd
oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@petinek_pl No dobrze, ale z tego, co widzę, ta reklamacja nie została jeszcze rozpatrzona.

Złożyłeś ją drugi raz?  

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@N_Nitka28 a co macie jakiś system, że pierwsza reklamacja jest zawsze odrzucana?

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@RED Nic mi o tym nie wiadomo. Dopytuję @petinek_pl aby dobrze zweryfikować tę sprawę. 🙂  

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Może to tak jak ze zmianami w katalogu, pierwsze zgłoszenie rozpatruje bot...

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Pikaplusz
#8 Zapaleniec

Mi zwrócili kasę za nadaną (i zgubioną) przesyłkę ale bez kosztu wysyłki (bo tak zasugerował system). Jak się odwołałem to allegro napisało, że jak chce otrzymać zwrot kosztów wysyłki to mam iść do Sądu 😂 Na szczęście Brzoska niedługo startuje i rekrutuje sprzedawców na swoja platformę. Koszty wysyłki niskie, darmowa wysyłka no i prowizja.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador

@N_Nitka28 ja pierniczę czy ktokolwiek czyta z obsługi co się pisze? No przecież napisałam jaką odpowiedź reklamacyjną dostałam.. 

Złożyłam raz ale na jej odpowiedź napisałam odwołanie.

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@petinek_pl Okej- dzięki za doprecyzowanie. Konsultuję Twoją sprawę. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador

@N_Nitka28 Ale jak można odrzucić reklamację skoro klient otrzymał pognieciony,rozdarty karton w transporcie? A w odpowiedzi dostaję że sprawdziliście to i paczka nie została uszkodzona w transporcie..

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@petinek_pl Rozumiem frustrację. Proszę Cię o cierpliwość- sprawdzam Twoją sprawę. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador

@N_Nitka28 można by się zasłaniać gdyby z zewnątrz nie było uszkodzeń choć i tak nie powinno być, ale w tym przypadku były ewidentne uszkodzenia opakowania w kilku miejscach.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

bo to jest standard allegro delivery

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@petinek_pl 

Wszystko niestety się zgadza. Zgodnie z art 87 ust 6 ustawy Prawo pocztowe uszkodzenie przesyłki, które jest widoczne z zewnątrz, należy zgłosić najpóźniej w momencie odbioru.

Natomiast odbiór takiej przesyłki bez zastrzeżeń jest tożsame ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń od przewoźnika i jest to nieodwoływalne. Później nie da się już nic zrobić, prawo nie zezwala.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#13 Ambasador

@pecela klienci zawsze zgłaszają reklamację do sprzedawcy, nie zawsze tego samego dnia, przecież nie napisze im że nie uznaję reklamacji ani że trzeba było zgłosić to przewoźnikowi a nie mnie, który sprzedawca tak napisze? Klient może nie znać przepisów i zgłosić reklamację sprzedawcy a ja mogę zgłosić to przewoźnikowi tym bardziej jesli produkt odesłał do mnie.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@petinek_pl

Owszem klient może zgłosić ci reklamację, a ty masz obowiązek ją rozpatrzyć. Ale to jest twój ewentualny koszt, bo w przypadku gdy przesyłka miała widocznie ślady uszkodzenia, przewoźnik nie uzna reklamacji.

A przewoźnik musi się bezwzględnie zastosować do ustawy i w tym przypadku do art 87 ust 6 który mówi:

Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.

Kluczowe jest tu sformułowanie "nie dające się z zewnątrz zauważyć". Tu przypominam, że działalność pocztowa (a do niej zalicza się działalność kurierska), to działalność regulowana i operator pocztowy musi działać zgodnie z prawem. Tu nie obowiązuje zasada "co nie jest zabronione jest dozwolone", tylko "dozwolone jest tylko to na co pozwala prawo".

A odnośnie tego, że kupujący może nie znać prawa, to owszem, ale pamiętaj że nieznajomość prawa szkodzi. A koszt ewentualnej reklamacji jest twoim kosztem, bo zgodnie ustawą o prawach konsumenta, domniewa się, że towar był wadliwy w chwili sprzedaży (czyli, że wysłałeś już uszkodzony przedmiot). Przewoźnik ci nie zwróci, chyba że przesyłka była ubezpieczona (ale wtedy nie zgłaszasz reklamacji, tylko szkodę z polisy ubezpieczeniowej). 

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@petinek_pl Otrzymałam informację, że jeszcze raz przeanalizujemy sprawę i wrócimy do Ciebie z decyzją odwoławczą. W tej sytuacji proszę Cię o cierpliwość. Otrzymasz odpowiedź w mailu. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@petinek_pl niestety nie umiesz wykorzystać laurki jaką dostałaś od allegro z odpowiedzia reklaamcyjną nosz wszak jeśli masz nagranie z pakowania i przewoźnik odpisuje że on nie uszkodził paczki to kogo one albo podwykonawca one wskazuje palcem jako winnego? no kupującego to trzeba kupującemu wytłumaczyć że allegro zrobiło z niego osła bo ty odrzucasz reklamację z powodu odebrania paczki z widocznymi uszkodzeniami co jak ci @pecela napisał wywodzi skutki prawne konkretne, dwa reklamację wnosi nadawca lub odbiorca a to pewnie smart więc ciebie nie ma na liście przewozowym więc nie możesz składać roszczenia do allegro ani przewoźnika bo nie jesteś stroną. Naucz się odrzucać i kopać allegro w kostki ich własnym klientem. Prawo mówi odpowiedzialność za paczkę ponosisz jako sprzedawca do chwili wydania w ręce kupującego, skoro kupujący nie zna swoich praw to albo pozna i się douczy albo dostanie po tyłku. Wydanie było? było. To dziękuję odrzucam reklamację zgodnie z przepisami prawa nalezało nie odbierać paczki z widocznym uszkodzeniem moja odpowiedzialność kończy się z chwilą wydania a do wydania doszło.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@az1rael 

To Allegro Delivery, więc nadawcą jest sprzedawca, a przewoźnikiem Allegro (pod względem prawnym, a nie fizycznym).

 

@petinek_pl 

Jak odpowiedź na reklamację nie spełnia wymogów określonych w par 10 rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej, to ewentualnie po 30 dniach możesz składać skargę do UKE, powołując się na bezczynność operatora.

Cytat z rozporządzenia

§ 10. [Odpowiedź na reklamację]
1. Odpowiedź na reklamację zawiera:
1) nazwę operatora pocztowego, a w przypadku wyznaczenia przez operatora jednostki właściwej dla rozpatrywania reklamacji - nazwę tej jednostki;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w całości lub w części;
4) w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o sposobie i terminie jego wypłaty, nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;
5) imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika operatora pocztowego, upoważnionego do udzielenia odpowiedzi na reklamację;
6) pouczenie o prawie do odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie, a w przypadku usług pocztowych niebędących powszechnymi - informację o możliwości wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej, dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
a) sądowym albo
b) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
c) (uchylona).
2.  Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:
1) uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części;
2) informację o zatrzymaniu przesyłki pocztowej, gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora pocztowego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2 ustawy.

 

Jeżeli dostałeś tylko taką wiadomość, jak cytowałeś w pierwszym poście, to nie spełnia ona wymogów określonych w powyższych paragrafie. Brakuje danych wymaganych w ust 1 pkt 1, 2, 5, 6 oraz ust 2 pkt 1. Jest to więc tylko informacja, a nie odpowiedź na zgłoszoną reklamację.

oznacz moderatorów