anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Terminowe odpowiedzi jak to liczą?

MAMY ROZWIĄZANIE!
mwmonety
#21 Demiurg#

Przeglądam te swoje statystyki i tego pojąć nie mogę czemu mam -200 punktów  (od dziś wcześniej na czerwono się nie paliło) za terminowe odpowiedzi gdzie średni czas odpowiedzi mam 1h 39m .zaznaczam że po powrocie z urlopu od 2 tygodni staram się zaglądać co najmniej co kilka godzin na pocztę i odpowiadać na pytania .nawet na urlopie odpowiadałem co psuło urlop ale cóż taki mamy klimat .jak to wyjaśnić?

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46
rozik2
#11 Animator#

Z naszego konta:

W 11,538% wiadomości nie udało Ci się dotrzymać terminu 24 godzin. -70/20

Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów:2h 29min   65/70

Ich system liczenia nie jest doskonały. Jak byś nie zadbał o jakość sprzedaży i tak wystarczy Ci jeden niezadowolony kupujący by wszystko zaprzepaścić i stracić SS.

 

 

oznacz moderatorów
rozik2
#11 Animator#

P.S.

Wydaje mi się że musiałeś kilka wiadomości pominąć. Warto na każdą wiadomość (nawet zdublowaną) cokolwiek napisać. Np. jak kupujący zadał to samo pytanie 2 razy w ciągu kilku minut to udzielaj odpowiedzi na oba zapytania.

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@mwmonety @rozik2 niestety ten system jest taki, że trzeba pracować 24/7, żeby podtrzymać statystyki. Oni nie liczą się chyba z tym, że niektóre sklepy nie zatrudniają żadnych pracowników, sprzedawcy pracują sami. NIKT nie będzie siedział 24/7 przy poczcie czy dyskusjach, średnia odpowiedź w ciągu 24h jest ok, do pełnych statystyk wymagana jest chyba odpowiedź w ciągu 4h (oczywiście opcjonalnie, ale dodatkowe punkty pozwalają nadrobić te stracone w innej sekcji).

Urlop na allegro to nie urlop. Trzeba mieć autoresponder na wszystkie wiadomości, jak niektóre sklepy co pomijają sobie ten ich system (są też takie, co nawet w ogóle nie odpowiadają na pytania, a autoresponder daje im odpowiedź do statystyk w ciągu minuty), a na dodatek trzeba wszystko zamykać. Co z tego, że zmieni się czas wysyłki na dwa tygodnie, pytania ciągle mogą wpadać (zakładając, że nie masz automatycznych odpowiedzi), wpadnie jakaś reklamacja, zwrot, czy DYSKUSJA. Weź to wszystko później wznawiaj, żeby przypadkiem nie wznowić oferty z niedostępnym towarem.

Na czas urlopu, to chyba trzeba usuwać konto, żeby mieć w całkowity spokój od tego bajzlu, bez telefonów, pytań, i żeby ODPOCZĄĆ.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@DarkStoorMwiem o tym na czas urlopu zamknąłem wszystkie aukcje ale zaglądając w telefon sprawdzałem czy są pytania i nawet na te bez sensu coś napisałem dla statystyki jestem już dwa tygodnie po urlopie i to teraz mi właśnie zjechali za terminowość gdzie już codziennie jestem kilka razy na swojej poczcie i sprawdziłem i nie widzę żadnych takich wiadomości gdzie mógłbym komuś nie odpowiedzieć na jakieś nawet bezsensowne pytanie no chyba że jak miałem pytanie typu po ile poza allegro i klienta uświadomiłem że tak nie sprzedaje to wyświetla się "problem z dostarczeniem wiadomości" i może wtedy taka odpowiedź jest liczona jakby jej nie było ale to już nie moja wina tylko tego ich systemu.

oznacz moderatorów
dawal50
#14 Krzewiciel#

@rozik2 odpowiedzi w dyskusjach oraz zadowolenie klientów to i tak pestka przy SS porównując do nierozwiązanych dyskusji. Mam średnią 5.00 i straciłem SS bo mam 1 nierozwiązaną dyskusję bo klient sobie zażyczył zwrotu który mu zgodnie z prawem nie przysługuje.

Trzeba mieć gigantycznie obroty żeby 1 nierozwiązana dyskusja nie powodowała utraty SS, ten warunek jest tak bardzo wyśrubowany żeby się na wszystko co chce klient zgadzać, mimo że niezgodnie z prawem. Trzeba mieć powyżej 4000 transakcji miesięcznie żeby 1 nierozwiązana dyskusja nie powodowała utraty SS, co powoduje że jeśli chcesz istnieć na allegro musisz zgadzać się na wszystko co chce klient. Moje obroty spadły do zera, nawet nie dlatego że utraciłem SS, tylko dlatego że 1 nierozwiązana dyskusja powoduje -400 pkt.

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mwmonety Mnie klientka zadała pytanie o 02.10 w nocy. Odpowiedziałam o 6.44. Za późno i mam tylko "dobry" 🙂 🙂 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1to to u mnie zdarza się bardzo często zwłaszcza że aukcje które wystawiam kończą się wieczorem a dopiero po tym czyli w nocy klienci którzy nie śpią zaczynają pisać a sklep jest czynny do 18-tej i na odpowiedzi muszą poczekać do rana ale mimo to średni czas na odpowiedź mam 1h 39 m to dlaczego mam tak pojechane noty za terminowość odpowiedzi

oznacz moderatorów
krejzole
#14 Krzewiciel#

Grunt to się nie przejmować statystykami i SS. 

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@krejzolemoże i tak ale jak ktoś się stara to jak go walą po łbie i nie wie za co ma prawo się w...ić 

oznacz moderatorów
krejzole
#14 Krzewiciel#

Słuchaj, współpracuję z największymi sprzedawcami na allegro jako dostawca i oni mają te ich wszystkie oceny i regulaminy w głębokim poważaniu. Dodatkowo wszystkie spory i dyskusje załatwia im "opiekun". Jakbyś płacił prowizje nie kilka tysięcy ale w milionach też byś miał łatwiej - jak to mówią duży może więcej.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@krejzole  spoko dzięki za radę w sumie ten SS nie ma znaczenia (żeby np. dzięki niemu były niższe prowizje ) to miałby większy sens a tak tylko napis przy szyldzie na którego nawet niektórzy nie zwracają uwagi taki tytuł małej rangi byś jeszcze bardziej harował dla dogra ogółu(czyli allegro) .

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@krejzole oczywiście nic takiego nie ma miejsca. Opiekun może pomóc, przyspieszając odpowiedź od Allegro albo coś szczegółowo wyjaśniając, ale z pewnością nie "załatwi" nierozwiązanej dyskusji, ani nie naciągnie średnich czasów.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@msniezek to kto za mnie ma siedzieć i odpisywać lub wystawiać aukcje gdy jestem na zasłużonym urlopie jak jestem jednoosobową firmą .przez ten system ocen trudno przebrnąć by nie zostać zatopionym pracując samemu a to jest dla mnie tylko dodatkowe zajęcie ale człowiek się stara a tu urlop mu szkodzi bez urazy ale pasowało by tu coś zmienić okresu urlopu nie liczyć do statystyk tak samo jak z czasem na odpowiedzi po godzinach pracy .każdy z nas co prowadzi sklep ma jakieś godziny pracy podane i nie można wymagać byśmy gdzieś po nocach odpowiadali na pytania czy prowadzili dyskusje. dajcie nam pracować ale i odpoczywać.

oznacz moderatorów
majster_man
#14 Krzewiciel#

Zgadza się "opiekun" może bardzo dużo pomóc. W końcu od tego jest aby sobie wszyscy wzajemnie pomagali😂

oznacz moderatorów
Aditum
#12 Orędownik#

@mwmonety Otóż wyjaśniam. Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów możesz mieć jedną minutę a pomimo to mieć --- w Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów ponieważ średni czas liczy tylko w momencie kiedy na wiadomość odpiszesz, jeśli nie odpiszesz to liczy tylko średnią z tych odpisanych natomiast terminowe odpowiedzi liczy w taki sposób, że przykładowo masz 10 wiadomości i w 9 odpowiedziałeś w ciągu 24h to masz 80%.

 

Reasumując, jeśli widzisz, że Terminowość spadła znaczy tyle, że przegapiłeś jakąś wiadomość i nie odszukuj jej i nie odpisuj na nią bo jeśli odpiszesz na nią po upływie 24h to nie polepszy już Terminowości a popsuje dodatkowo średni czas na odpowiedź. Do średniej odpowiedzi liczy się tylko pierwsza odpowiedź, więc jeśli klient zada pytanie i Ty odpowiesz a on Ci za to podziękuje nie musisz juz dziękować za podziękowanie.

 

Nie wiem czy wyraziłem się jasno, ale chciałem pomóc 😉

oznacz moderatorów
Aditum
#12 Orędownik#

To jest taka sama zagwozdka jak w przypadku parametrów Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Śledzenie statusu przesyłek. Dodałeś numer przesyłek w 100% przesyłek ale tylko w 80% dodałeś go w terminie więc analogicznie parametr pierwszy wynosi 80%. Wydawałoby się, że w takim przypadku parametr drugi powinien być 100% bo w 100% zamówień klient może śledzić losy przesyłki lecz liczy tylko te, którym status zmienił się u przewoźnika na nadane. Myślę, że największy problem leży w nazewnictwie tych wszystkich parametrów.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@Aditum w poczcie nic nie znalazłem ale może jakieś pytanie poszło do spamu podobno tak się zdarza a swój honor jeszcze mam po śmietnikach szukać nie będę .wyświetla mi jakieś -200 punktów to chyba sporo .tak się wychodzi na urlopie szkoda gadać jak zabiorą tego swojego SS to też pal licho .wymagają coraz więcej przez co my wystawiamy coraz mniej ale i oni tracą bo jak my mniej wystawimy i sprzedamy to i im mniej wpłynie .to nie jest dla mnie jedyne źródełko jak wyschnie mam inne .

oznacz moderatorów
Aditum
#12 Orędownik#

Najprościej znaleźć je tutaj https://allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/centrum-wiadomosci/wiadomosci. Na mailu często giną w gąszczu powiadomień dlatego najlepiej mieć ten adres w zakładkach i tam to sprawdzać co jakiś czas. -200 punktów to sporo patrząc na to że 1000 na + jest to górny limit. Ja odpuściłem w pogoni za SS, nie ma to sensu, nic nie daje poza monetami, pozycjonowanie takie samo z SS jak i bez. Ważna jedynie jakość sprzedaży. Oni mniej nie zarobią, dopóki nie będzie konkurencyjnego serwisu aukcyjnego w Polsce to ich dochody będą tylko iść w górę nawet gdy sprzedawcy będą odchodzić to dołożą wyższe opłaty i najwięksi i tak zostaną choćby zarabiali grosze z pojedynczego zamówienia bo zamówień będzie więcej. Allegro zdaje sobie z tego sprawę dlatego robią co chcą, każdy ich ruch jest przemyślany, nawet to, że rozdadzą w ciągu 2 miesięcy dziesiątki tysięcy darmowych wyróżnień.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@AditumWłaśnie tego nie mogę pojąć z czego mi te -200 wychodzi i z jakiego okresu to liczą a co do sprzedaży w mojej działce to wydaje mi się że już są konkurencyjne serwisy i inne możliwości sprzedaży sam na jednym mam swój sklep ale zaznaczam to jest tylko platforma sprzedażowa w mojej kategorii ale są już tam prawie wszystkie największe sklepy w naszej branży (nie licząc tych wielkich którzy mają własne ) .do tej pory sprzedaję na obu ale tu jest teraz większy obrót i mogę sprzedawać inne przedmioty których tam się nie da tam za to nie ma żadnych prowizji ,punktacji ,wyróżnień komentarzy wymagana jest jedynie uczciwość ,dobre zdjęcia i rzetelne opisy stanu. niestosowanie się skutkuje zawieszeniem lub usunięciem  .na allegr o takim czymś można tylko pomarzyć. są i minusy nie wszyscy tam zaglądają ale jak ktoś zajrzy to wie że taką samą rzecz może od nas tam kupić taniej o conajmniej koszt prowizji a do tego fajna zasada że kupujący któremu cena wydaje się zbyt duża ma szanse zaproponować swoją.

oznacz moderatorów