Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@cloudcloud @nat_not @msniezek chciałbym zapytać w jakim celu Allegro zrobiło te punkty regulaminu skoro Wasi pracownicy i tak tego nie przestrzegają?
Dostałem dzisiaj negatywa od klienta, który kupił towar. Po wysłaniu napisał, że już go nie potrzebuje bo mu pies zdechł. Napisałem, że rozumiem i poinstruowałem jak ma dokonać bezpłatnego zwrotu.
Klient od umowy odstąpił 10.09, towar wrócił do mnie 15.09, a 16.09 klient założył mi dyskusję z pytaniem w jaki sposób będzie dokonany zwrot. Żeby było śmieszniej, wcześniej kontaktował się ze mną mailowo i szybko mu zawsze odpisywałem. Nagle, jeb, dyskusja. Napisałem więc, że zwrot będzie przez PayU, a towar dotarł 15.09 (wtorek) i zapoznam się z przesyłką w piątek, na spokojnie i zrobię zwrot.
Tymczasem dzisiaj dostaję negatywa o treści ""Sprzedający czeka do ostatniego momentu ze zwrotami ,i w sumie tylko dlatego nie polecam ,dużo kupuje na allegro i jest to pierwszy przypadek że czekałem do ostatniego mozliwego dnia na zwrot" co oczywiście jest nieprawdą, bo na upartego mogłem mu zrobić zwrot nawet 24.09. Wiem, że w teorii powinno być "natychmiast" ale musiałem mieć możliwość na spokojnie zapoznać się z przesyłką, czy rzeczywiście wszystko było tak jak wysłałem, a nie miałem od niego wcześniej żadnego potwierdzenia zwrotu z numerem itp.
Powołując się więc na art.11.5 i 11.6 otrzymałem na czacie od pracownika Allegro taką odpowiedź "
Przykro mi ale niestety nie mam możliwości usunięcia wskazanej oceny, ponieważ nie łamie ona naszego regulaminu. Nie jestem w stanie zweryfikować jakie były ustalenia między Państwem względem zwrotu środków, jak wyglądała obsługa i czym kierował się Kupujący podczas wystawiania oceny. |
Więc albo ten pracownik jest jakiś ograniczony, albo celowo macie za nic sprzedawców. Klient bowiem pisze otwarcie, że powodem jest tylko zwrot w ostatnim możliwym dniu (co jest nieprawdą). W dyskusji są wszystkie szczegóły i powiedziałem pracownikowi aby tam zajrzał. Jednak nie chciał tego zrobić.
Klient oczywiście przez telefon stwierdził, że on ma rację i się rozłączył po czym dodał mój numer do zablokowanych.
No i co Wy na to?
Pomijam xyza, który pewnie zaraz napisze, że mogłem zrobić zwrot już 15.09.
Skupmy się raczej na tym, że klient zarzuca mi nieprawdę, podaje nieprawdziwe informacje, a pracownik Allegro mając dostęp do wszystkich dowodów, ma to generalnie w nosie.
Sprzedający morze wcale nie udzielić gwarancji
https://konsumenci.org/porady,czas-trwania-gwarancji,,2,3,14,6,,.html
@kompcenter Po raz chyba dziesiąty dziś się kompromitujesz. Nie masz pojęcia o zasadach Allegro i prawie konsumenckim. Gwarancja jest dobrowolna i wcale nie musisz jej udzielać. Po co piszesz o gwarancji?? Ja piszę o Twojej zakładce Reklamacja, która odnosi się do ustawowej rękojmi, obowiązkowej dla firm i trwającej dwa lata w przypadku produktów nowych. Wiesz, co to RĘKOJMIA?? Odróżniasz gwarancję od rękojmi? Jakie przepisy Ci wskazać? Z którego Ministerstwa? To Ci nie wystarczy?
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/
Ja nie wiem, jak Allegro mogło dać Ci ten tytuł SS, to kompromitacja też dla samego Allegro.
Od kiedy to reklamacja jest rękojmią ? Człowieku ogarnij się ja udzielam Gwarancji w aukcjach . i nie mów o rzeczach o których pojęcie masz żadne .Prowadzisz firmę? Reprezentuje cię i doradza kancelaria prawnicza? coś tam słyszałeś i wielce się udzielasz wiedza się kłania otwórz firmę i ją poprowadź a obraź mnie jeszcze raz to porozmawiamy po męsku w 4 oczy
@kompcenter Tak akurat się składa, że rękojmia jest jedną z dwóch możliwych dróg reklamacji (tą drugą jest właśnie gwarancja).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@kompcenter jako sprzedawcy MAMY OBOWIĄZEK udzielać 2 lat rękojmi, jak napisał @xyz96 KLIENTOM DETALICZNYM. Do takich zalicza się też np. przysłowiowy "Kowalski", który kupi na FAKTURĘ, ale podając dane siebie, jako osoby prywatnej. Więc sam fakty kupowania na fakturę nie jest wyznacznikiem tego czy ktoś to nabywa jako detalista czy firma i tym samym nie można ograniczać praw konsumenta tylko dlatego, że zażyczył sobie FV a nie paragon. U mnie też czasami klienci kupują na fakturę bo np. boją się, że im paragon wyblaknie i wolą drukowaną, imienną fakturę.
Możemy nie udzielać rękojmi tylko firmom (i to też nie zawsze), które kupują na FV, ale podając już np. NIP firmowy.
Klient zgłaszając reklamację może skorzystać albo z rękojmi (o niebo korzystniej dla niego), albo gwarancji. Sam sobie o tym decyduje.
Tak jest i nie ma się tu już co kłócić.
Przy okazji, załóż nowy wątek żeby @msniezek miał gdzie przenieść Wasze posty z tego tematu.
@konto zamknięte Sorry, ale na taki przypadek trafiam po raz pierwszy na AG. Do tego on ma SS.
@xyz96 mi się wydaje, że często te zapisy w regulaminach sprzedawców to jest na zasadzie kopiuj/wklej. Ludzie o wielu rzeczach nie mają faktycznie do końca pojęcia. Teoretycznie, powinni mieć. Bo każdy wychodzi z założenia, że jak już się jest przedsiębiorcą to musi się znać na wszystkim 😕 Sam wielu rzeczy się uczyłem na bieżąco. Jak zakładałem firmę też nie miałem zasad w jednym palcu. Jednak co jakiś problem to starałem się wiedzę poszerzać i uzupełniać. To jest też to co kiedyś chyba już tu pisałem. Przedsiębiorca mający np. jednoosobową działalność nie ma gdzie zadzwonić, popytać. Zostaje albo zostawianie grubej kasy w kancelariach różnego typu, albo właśnie balansowanie na "czuja". Ostatnio nawet jak dzwoniłem do UOKiK to porozmawiałem sobie fajnie z jednym pracownikiem. Raz, o sprawie, którą chciałem im nakreślić, a dwa, właśnie o tym aby może zrobili jakieś porady dla początkujących czy jednoosobowych firm. Pomogłoby to zarówno tym firmom jak i ich klientom. Doradzono mi napisanie pisma do prezesa UOKiK. Będę miał chwilkę to to uczynię. Może coś podziałają w tej sprawie.
@kompcenter Ręce i nogi się uginają. Zakładka Reklamacja odnosi się do ustawowej rękojmi, a zakładka Gwarancja do nieobowiązkowej gwarancji. Tego też nie wiesz? Przecież masz ja wół w zakładce Reklamacja - czas na reklamację z rękojmi!!! Ty prowadzisz firmę i bladego pojęcia nie masz o niczym. Kompromitujesz się za każdym razem. To się nazywa samozaoranie. Teraz już przegiąłeś. Zgłaszam wszystkie Twoje oferty do Allegro i gwarantuję Ci, że będziesz musiał je poprawiać. Przypomnę Ci o tym za kilka dni.
Nie strasz mnie cwaniaczku i nie kozacz bo to się zawsze źle kończy , i nie mów o przypadku do tej pory udawało ci się obrażać ludzi wpisami typu Trol i dokuczać im ale teraz źle trafiłeś, co już do Pani biegniesz z płaczem taki z ciebie kozak?
@kompcenter nie obrażaj już tutaj @xyz96
Naprawdę, tak jak często mamy (ja i kilka innych aktywnych tutaj osób) odmienne zdanie od niego, tak tutaj on ma rację. Twoje regulaminy i zasady są najeżone różnego rodzaju niedozwolonymi klauzulami. Zmień to. Bo nawet jeśli xyz tego nie zgłosi do Allegro to np. trafisz na jakiegoś klienta wariata, który narobi Ci przez to takich problemów, że w długi popadniesz jak karę dołożą. Masz zresztą przykłady w tym wątku i wielu innych, jacy są klienci. Sam pewnie też z niejednym "agregatem" miałeś do czynienia. A będzie niestety jeszcze gorzej pod tym względem.
@kompcenter No i co? Minęło kilka dni i musiałeś poprawić te zapisy niezgodne z prawem i regulaminem i poprawiłeś, nie miałeś innego wyjścia, chcąc tu nadal sprzedawać. Po co było się aż tak kompromitować?
Regulamin a przyzwoitość to są dwie różne sprawy. nigdy nie robię problemów kupującym na fakturę wyłączona rękojmia problemów ze zwrotem , bo się po prostu pomylił zamówił zły przedmiot , wbrew regulaminowi - za to przyzwoicie.Nigdy ne czekam 14 dni na zwrot pieniędzy klientowi chociaż czasem odsyłają przedmiot 14 dnia robię to natychmiast to jest przyzwoitość , Nigdy nie robię nieuczciwym klientom bo tacy się zdarzają problemów po prostu z przyzwoitości. Tak należy postępować przyzwoicie nie regulaminowo . Wiesz co to być przyzwoitym człowiekiem? Raczej wątpię czytając twoje wypowiedzi jak obrażasz i dokuczasz ludziom. Ale jak tobie powie się parę słów to zaraz zgłaszam twoje oferty, ani to przyzwoite ani honorowe, a SS dostaje się za przyzwoitości,wyrozumiałość i uczciwość nie za regulamin.
@kompcenter @xyz96 Panowie, przenieście się z tym wszystkim gdzieś do innego wątku bo to pisanie nie na temat.
@msniezek czy do cholery możesz w końcu tu zajrzeć i chociażby trochę tych wpisów przenieść, a przy okazji odpowiedzieć na zadawane m.in. Tobie pytania??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@konto zamknięte Weekend i balanga....
czasami sobie wyobrażam jak piękne byłoby życie, gdyby każdy respektował przepisy tak jak chciałby to @xyz96 . niestety zmartwię Was, nie jest aż tak różowo, i nie mówię tutaj o sprzedaży i allegro. Nawet sobie nie wyobrażacie jak głęboko gdzieś mają ustawy i przepisy wykonacze sądy, urzędy, różnego rodzaju instytucje, które powinny działać nad wyraz zgodnie z przepisami.
Kiedyś też byłem takim zapaleńcem i myślałem, że wszystko zawojuję, wystarczy, że będę działał zgodnie z przepisami. Życie niestety potrafi rozczarować, dlatego od tego czasu przestałem wierzyć w prawo, a przede wszystkim w ludzi, którzy je stanowią.
@xyz96 Wybacz, użyłem skrótu myślowego, który widocznie nie został zrozumiany.
Chodziło mi o to, że wg ciebie takie wykorzystywanie do oporu (nielogicznych) przepisów przez kupujących jest jak najbardziej w porządku, bo przecież robią to zgodnie z prawem, ale gdy to sprzedający wykorzystują przepisy żeby utrzeć nosa takim cwanym kupującym, to wtedy już beeeee, meeeee, źleeeee, NEIN NEIN NEIN😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄