Za co otrzymuje się ujemne punkty, nazwa miary : Szybkie zwroty wpłat.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak jak w tytule, pytam bo po kliknięciu w "szczegóły" nie jest podana przyczyna takiego sposobu działania miary.
Otrzymałem dziś -50 pkt w Szybkie zwroty wpłat.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
żaden z Twoich kupujących nie zwrócił zamówienia – nie dostaniesz punktów w mierze Szybkie zwroty wpłat do klientów. Przyznamy Ci je w mierze Brak zwrotów od klientów. Możesz w niej zdobyć maksymalnie 50 punktów

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To powinienem nie dostać żadnych punktów a otrzymałem wartość ujemną : -50 pkt.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Masz 14 dni na zwrot kasy - według prawa. A od Allegro dostaniesz karę, że będziesz działał wedle prawa, a nie według wytycznych serwisu, czyli zwrot wpłaty w dniu otrzymania zwrotu. Ja od pewnego czasu zwracam już kasę w dniu otrzymania zwrotu.
Ale ma to też swoje plusy - to pewien w miarę krótki czas poświęcony codziennie. Wcześniej zajmowałem się tym w soboty - efekt: sobota poświęcona zwrotom. Więc w sumie nie narzekam na ten system. Fakt, nieco to upierdliwe, kurier podrzuca zwroty, ja je zaraz rozpakowuję, robię zwrot kasy , ale za to sobota jest do wykorzystania do innych celów.
No i te punkty w "jakości" - są po prostu bezcenne...
A tak swoją drogą: komu są potrzebne te statystyki z jakości? Sprzedawcy nie są potrzebne, kupującemu tez nie są potrzebne (mają oceny sprzedających) - są potrzebne jedynie serwisowi Allegro.
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dalej nie wiem z jakiego powodu dostałem wczoraj -50 pkt w opcji : Szybkie zwroty wpłat.
Można prosić któregoś z pracowników o wypowiedź?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@IFPI Już wyjaśniam. Straciłeś faktycznie 40 punktów w ogólnym rozrachunku jakości, przez brak zwrotu. Najpierw straciłeś 40 punktów za brak zwrotów, bo zgłosił kupujący zwrot, a potem zyskałeś 50 punktów za szybki zwrot (to są dwie osobne miary).
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I co tu wyjaśnione? sprzedający pisz o -50pkt a moderator: Najpierw straciłeś 40 punktów za brak zwrotów, bo zgłosił kupujący zwrot, a potem zyskałeś 50 punktów za szybki zwrot (to są dwie osobne miary)

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeszcze raz zapytam, dlaczego zostały mi przyznane ujemne punkty w liczbie 50 pkt w opcji Szybkie zwroty wpłat.
Interesuje mnie tylko ta jedna miara, czy jesteśmy karani za brak zwrotów?
Ta jedna miara obniżyła wczoraj moją jakość mojej sprzedaży z super na dobry.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Cytując :
- Szybkie zwroty wpłat do klientów – jeśli w ciągu 30 dni żaden z Twoich klientów nie zwróci zamówienia, nie dostaniesz punktów w tej mierze. Przyznamy je w mierze Brak zwrotów od klientów.
Wychodzi na to, że miary nie działają prawidłowo.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przecież to Ja Ci napisałem w 1wpisie!!!😋

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@IFPI Proszę, zapoznaj się z moją odpowiedzią jeszcze raz. Nie można otrzymać ujemnych punktów w tej mierze, najmniej to 0.
Wszystko działa prawidłowo.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie działa to prawidłowo, wczoraj w tej mierze otrzymałem -50 pkt.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę zapoznać się z moją odpowiedzią Pani moderator

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dokładnie tak - zostałeś ukarany (-50) za brak zwrotów towarów przez kupujących. Postaw piwo Szwagrowi i po sprawie: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/jako%C5%9B%C4%87-sprzeda%C5%BCy-szwagier-t...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Miary nie działają dzisiaj prawidłowo. U mnie zwroty są robione tego samego dnia codziennie. Dzisiaj to zgłaszałem do allegro. Tak jak kolega wyżej. Mam -40 ptk. Wczoraj miałem +50 ptk. Nic się nie zmieniło zwroty robie dokładnie tak samo jak rzez ostatnie 30 dni. Proszę to sprawdzić, a nie spławiać kolegi. Bo w spychologii powinniście otrzymać tytuł doktora.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja też nie rozumiem tych miar zmuszających sprzedawców do działania na swoją niekorzyść
bo czym jest zmuszanie przedsiębiorców do nierzetelnego rozpatrywania reklamacji
czy też bzdurnych odpowiedzi w dyskusjach ?
przepisy prawa jasno mówią co ma robić sprzedawca i w jakim czasie
allegro mówi rób to po naszemu, szybciej i po łebkach inaczej twoje oferty będą pokazywane na samym końcu
słabo premiowana jest:
- jakość opisu
- szybkość dostawy
- jakość towaru
- jakość obsługi
a mocno coś co nie jest istotą handlu - czyli zwroty wpłat, czy udział w dyskusjach
serwis robi to by promować swój sklep - inni sprzedawcy w danych grupach mogą lepiej sprzedawać dany asortyment więc trzeba ich w jakiś sposób pod płaszczykiem durnych
parametrów wyeliminować
my ostatnio mamy dużo wymian produktów - kupujący zgłaszają zwrot a my im wysyłamy na nasz koszt wymieniony produkt
jak takie działanie promuje serwis ?
zaleca szybki zwrot wpłaty jako racjonalne działanie
dlaczego zapytacie? odpowiedź jest jedna - dla takiego sprzedawcy, molocha jak allegro takie działanie jest bardziej optymalne
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"A tak swoją drogą: komu są potrzebne te statystyki z jakości? Sprzedawcy nie są potrzebne, kupującemu tez nie są potrzebne (mają oceny sprzedających) - są potrzebne jedynie serwisowi Allegro" - też mam ostatnio wrażenie, że jest to potrzebne tylko Allegro, a konkretnie jego pracownikom, żeby wprowadzeniem ciągłych zmian mogli wykazać swoją przydatność 😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
algorytm... punkciki... sprytne obejścia ... zmiana w regulaminie i od nowa