anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiona przesyłka + nierozwiązana dyskusja = kara dla sprzedającego

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

Dzień dobry. Zawarłem umowę z allegro na pośrednictwo w dostarczeniu przesyłki zakupionej przez klienta za pośrednictwem Poczty Polskiej (Allegro Miniprzesyłka).
Przesyłka została nadana 12 grudnia i do dzisiaj nie została przez pocztę dostarczona (status w transporcie). Allegro (za pośrednioctwem którego umowę zawarłem) oraz  Poczta Polska ewidentnie NIE WYWIĄZUJĄ SIĘ z łączącej nas umowy. Nie minęło także 30 dni regulaminowych (Poczty Polskiej) żebym mógł w ogóle złożyć reklamację.

Ale to zupełnie nie przeszkadza allegro ukarać mnie za tą sytuację 60 punktami ujemnymi w ocenie mnie jako sprzedajacego za "nierozwiązaną dyskusję". To znaczy JAK MAM rozwiązać tą dyskusję? Mam wrażenie że jedyny sposób jest taki ze po prostu zapłacić za zagubiony towar i ponieść stratę tak, żeby allegro było ze mnie zadowolone. A jak klient towar jednak otrzyma to będzie miał gratis (na mój koszt oczywiście)

Czy moge prosić o wyjaśnienie - na czym polega moja wina, CZYM ZAWINIŁEM według allegro że ukarano mnie punktami ujemnymi?

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

az1rael
#21 Demiurg#

Zawiniłeś tym że na tym portalu sprzedawcą jesteś... za to że żyjesz i masz firmę

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ha ha ha, a napisz teraz że sprzedający odpowiada tak jak piszesz że kupujący odpowiada za zwrot ze Smartem, co nie jest prawdą.😛

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ty zawierasz umowę z Allegro ale kupujący z Tobą, więc Ty odpowiadasz przed kupującym, tak- musisz rozwiązać sprawę z kupującym.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

 

@LEW433 mijasz się z prawdą pisząc o smarcie

poczytaj regulamin usługi smart:

https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3

Nabywca” – Użytkownik, który w ramach danego Konta odpłatnie nabył od Allegro Usługę lub dokonał aktywacji Usługi za pomocą Kodu.

Usługa pozwala na korzystanie przez Nabywców na warunkach określonych w Regulaminie:

z bezpłatnego zwrotu Towarów, na zasadach określonych w art. III ust. 6 Regulaminu, w ramach Ofert, w których:

  • udostępnione zostały metody dostawy, o których mowa pod lit. a powyżej oraz;
  • w przypadku gdy Sprzedający określił wartość metody dostawy przy płatnościach z góry na kwotę 0 zł oraz przy założeniu, że dostawa Towarów w ramach tych Ofert była realizowana do automatu paczkowego (w tym paczkomatu) albo punktu odbioru a Sprzedający sam nie zagwarantował darmowego zwrotu.

 

Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą, jak również w ramach Ofert, o których mowa w art. II ust. 3 lit. b powyżej w przypadku skorzystania przez Nabywcę z prawa odstąpienia od umowy

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dokładnie Allegro udostępnia zwrot darmowy i jest stroną, a tu ciągle piszecie że wysłanie to usługa Allegro i kupujący ma pisać do Alelgro a za przesyłkę nie odpowiada sprzedający, a co mówi prawo o przesyłce od firmy, kto za to odpowiada?

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

ale ja z kupującym jestem doskonale załatwiony - czekamy na moment złożenia reklamacji i po jej uznaniu oddam pieniądze kupującemu. Alternatywnie w tym czasie przesyłka jednak zostanie dostarczona.
Mnie interesuje - ZA CO MNIE allegro ukarało, skoro formalnie to wręcz wina allegro że nie dotrzymało terminu dostawy.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Nie wiem czy coś się zmieniło ostatnio ale na usługę poczty można było składać reklamację po 14 dniach roboczych a oni mieli 30 dni na jej rozpatrzenie. System ocen na allegro pozostawiam bez komentarza bo sów brakuje .

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

nie wiem czy cos sie zmieniło - ale 14 dni to oni maja na standardowe dostarczenie przeysłki (InPost tak samo), po 14 dniach uznaje się ją za "zagubioną" a reklamację mozna składac po 30. Ale moge się mylić.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@natalia_z_wasem Dawno już mi nic nie zgubili ale kiedyś się zdarzało i zawsze po 14 dniach roboczych mogłem złożyć reklamację .

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

najlepiej? zwroic pieniadze kupującemu, a paczkę zawrocic - zgłosić aby jej juz nie doręczali. Z inpostem to kiedys szlo zrobic - z pocztą? nie próbowałam.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

to można "zawrócić przesyłkę" w Poczcie Polskiej ????

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

w normalnej firmie - idzie . Na poczcie, jak pisałam, nie próbowałam.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

ah czyli to była rada z serii "nie znam się to się wypowiem" :))) uprzejmie dziękuję za taką radę

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@natalia_z_wasem poproszę numer tej dyskusji. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

ac85736d-fd56-44f3-a531-da0d303bbce2?sellerId=102006233

w dyskusji nic ciekawego sie Pani nie dowie. Z kupującym jestem pozytywnie dogadany, chodzi o błahą kwotę oraz Pani kupująca rozumie że to nie moja wina ze przesyłka gdzies utknęła, a reklamację na Poczcie można skłądać dopiero po 30 dniach.


Mnie intersuje - czemy wy mnie karacie za coś czego nie zawiniłem. Odbieram to jako próbę zmuszenia mnie do poniesienia kosztu i wykonanie zwrotu pieniędzy zanim sytuacja się wyjaśni (a przecież na 90% przesyłka dotrze).

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@natalia_z_wasem -60 pkt. w jakości odjęliśmy, bo kupujący oznaczył tę dyskusję jako nierozwiązaną. W tej mierze sprawdzamy stosunek nierozwiązanych dyskusji do liczby zamówień z ostatnich 30 dni, więc przykro mi, ale zasady są takie same dla wszystkich. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@natalia_z_wasem Jeśli jesteś "pozytywnie dogadany" z kupującym to skontaktuj się z nim, przedstaw sprawę i poproś żeby on poprosił allegro o ponowne otwarcie dyskusji i oznaczenie jej jako rozwiązanej lub samą zmianę z nierozwiązanej na rozwiązaną (nie wiem czy to będzie możliwe).

Na pomoc ze strony Allegro nie licz.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

dla mnie to jest żenujace i NIEPROFESJONALNE zebym ja kupującej tłumaczył zasady allegro i błagał o zakończenie dyskusji. nie uważam się w ogóle za stronę tej dyskusji - ja towar EKSPRESOWO spakowałem i wysłałem, jeśli jest opóźnienie to jest ono winą Poczty i Allegro (które jako pośrednik wzieło pieniądze za dostawę).
Skąd w ogóle ten termin 2 tygodni na rozwiązanie dyskusji skoro sam regulamin przewoźnika przwiduje składanie reklamacji po 30 dniach?? |
To jest po prostu próba zmuszenia mnie przez allegro do oddania pieniędzy klientowi.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

ja WIEM ze odjeliście 60 puntków i WIEM że za to że dyskusja jest nierozwiązana. 
czy sobie też odjeliście 60 punktów za to że dyskusja jest nierozwiązana? a moze poczcie polskiej odejmiecie 60 pintktów za to że dyskusja jest nierozwiązana? 
NA CZYM POLEGA MOJA WINA ze mi odjemujecie 60 punktów ?

oznacz moderatorów