anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
262 ODPOWIEDZI 262

orbitkownia_pl
#11 Animator#

Po dwóch latach stwierdzam, że zwrotów jest zdecydowanie za dużo a powody... 

1- około 10% zwraca bo mu faktycznie nie pasuje

2- około 20% zwraca do dokupuje do smarta

3- około 20% zwraca bo kupuje dużo by sobie poprzymierzać

4- około 50% osób zwraca odkąd na allegro nie można w opisie oferty napisać wielu przydatnych rzeczy, NAJWAŻNIEJSZE

Nie jesteś pewien rozmiaru to zadzwoń, napisz , zapytaj, szyję czapki od lat więc doskonale doradzę, chcesz niższą wyższą czapkę to zadzwoń. Allegro takie wiadomości traktuje jak chęć sprzedaży poza allegro, jak ktoś będzie chciał tak kupić to nie przeszkodzi mu żaden zapis w ofercie, mądry bierze telefon i dzwoni, niestety ludzie chcą kupować ze smartem.

Teraz ja najczęściej jak widzę że ktoś kupuję dwa rozmiary w tym samym kolorze to dzwonię i pytam. Może dla Allegro to mało istotne, ale ja to wszystko robię pod klienta, narobię się jak dzika po  12 godzin dziennie a później zwrot za zwrotem bo mam kupiła ten rozmiar bo na innej metce taki miała.

oznacz moderatorów

rcollection
#7 Wielbiciel#

Witam,jestem dość nowym sprzedawcą na allegro. Właśnie mam pierwszy taki przypadek, że pani kupiła u mnie dwie maseczki po 6,99 i dobrała torbę i saszetkę żeby mieć kwotę 40 zł do smarta. I OCZYWIŚCIE ZROBIŁA ZWROT TORBY I SASZETKI,ZOSTAWIAJĄC SOBIE MASECZKI.  Straszy mnie jakimiś paragrafami i chce zwrot kasy za przesyłkę . Chociaż miała SMARTA przy zakupie,odesłała mi towar kurierem. Co radzicie w tej sytuacji?? 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@rcollection  jeśli miała smarta to mogła skorzystać z darmowego zwrotu i nie poniosłaby z tego tytułu żadnych kosztów. Jeśli odeslała kurierem na swój koszt to jest jej strata. To ona pokrywa koszt zwrotu według przepisów. Ty zwracasz kwotę za zwrócony towar + ewentualne najniższe koszty wysyłki dostępne przy zakupie na aukcji. Skoro w tym przypadku wysyłka była darmowa, to zwracasz sam koszt towaru - i możesz wysłać tą kupującą na drzewo.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Może sprostuję - miała Smarta (przypuszczam, że tego darmowego z programu Allegro na miesiąc - normalni użytkownicy programu smart tak się nie zachowują). Czyli wysyłkę miała za darmo, miała możliwość zwrotu całości lub części towaru za darmo (heh... te zwroty to już "standard Allegro"). koszt zwrotu leży po stronie kupującej, mogła skorzystać z darmowego zwrotu, lecz skorzystała z płatnej opcji. To już po prostu jej interes. Zwracasz kasę za sam towar. Jakie ma paragrafy? - nie ma żadnych... Ja to bym jeszcze ją postraszył - warunki umowy w świetle prawa uległy zmianie, transakcje na zwracane przedmioty w świetle prawa zostały uznane na niezawarte, cena towaru wyniosła 13,98 zł, w takim przypadku koszt wysyłki (np. paczkomatem Allegro ) wynosił 8,99 zł . Jeśli warunki zawieranej umowy zostały zmienione, to dotyczy to chyba również kosztów wysyłki - proszę o info, jeśli się mylę.

Więc chyba klientka powinna być zadowolona, że otrzymała zwrot za całość zwracanych produktów.

ozdr

 

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@ELMIX-SHOP  napisał(a):

 Jeśli warunki zawieranej umowy zostały zmienione, to dotyczy to chyba również kosztów wysyłki - proszę o info, jeśli się mylę.


Mylisz się. W przypadku dostawy realizowanej na podstawie umowy o świadczenie usługi Allegro Smart! koszt wysyłki ustalają pomiędzy sobą strony umowy, tj. nabywca i Allegro. Dostawca towaru nie jest stroną tej umowy i nie może wpływać na jej realizację.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Przepraszam, nie "łapię".

Client:79179573 - rozumiem, że jesteś pracownikiem Allegro i wypowiadasz się w imieniu serwisu?

 

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@Client:79179573  napisał(a):

@ELMIX-SHOP  napisał(a):

 Jeśli warunki zawieranej umowy zostały zmienione, to dotyczy to chyba również kosztów wysyłki - proszę o info, jeśli się mylę.


Mylisz się. W przypadku dostawy realizowanej na podstawie umowy o świadczenie usługi Allegro Smart! koszt wysyłki ustalają pomiędzy sobą strony umowy, tj. nabywca i Allegro. Dostawca towaru nie jest stroną tej umowy i nie może wpływać na jej realizację.


A napisz mi, kto jest stroną umową w przypadku, gdy transakcja na Allegro nie spełnia warunków Smart!, czyli nie opiewa na kwotę minimum 40 zł? Komu firma kurierska wystawia fakturę? Allegro, czy Sprzedawcy? No właśnie! Tu masz odpowiedź! Allegro w transakcji kupna-sprzedaży na ich portalu NIE JEST STRONĄ UMOWY! Ani umowy kupna-sprzedaży, ani UMOWY NA DOSTAWĘ! Nie ma osobnej umowy na koszty dostawy! Koszty dostawy dolicza się do ceny towarów proporcjonalnie do ich liczby i wartości w danej transakcji! Kosztami dostawy w przypadku transakcji poniżej 40 zł na Allegro, obciążany jest SPRZEDAWCA! W przypadku zwrotu towaru poza Allegro Smart, sprzedawca ma obowiązek zwrócić także koszty dostawy, które zapłacił z góry do firmy kurierskiej.

NAPISZ MI! Gdzie tu widzisz jakąś umowę kupującego i Allegro? Allegro daje tylko platformę łączącą strony umowy, a w ramach Allegro Smart sprzedawca dostaje fakturę do firmy kurierskiej równą zero PLN. Mało tego! Sprzedawca płaci DO ALLEGRO prowizję za to, że kupujący zamówił w ramach Allegro Smart! W dodatku prowizja ta zmienia się w zależności od wartości Transakcji na Allegro! Oczywiście prowizje te nie są zwracane przez Allegro w przypadku częściowego lub całkowitego odstąpienia od umowy.

Piotr
oznacz moderatorów

kuba1550
#12 Orędownik#

A wiesz ze czarna lista jest ważna tylko przez pół roku ? 🙂 Później z automatu klienci są usuwani z listy i mogą dalej kupować 😎 A i nie da się dodać kupującego na czarną listę jeżeli nie robił u nas zakupów. Kiedyś była taka możliwość. 

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@rcollection  no to ma pecha odesłała na swój koszt ty zwracasz tylko za towar

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@a_brod Ostatnio ojciec poprosił mnie o trzy tubki swojej pasty do zębów.

Jako, że mam Smarta, wzięłam łącznie cztery, bo za nieco ponad 2 zł równowartości kosztu wysyłki mogłam kupić kolejną tubkę, a więc zamiast planowanych trzech kupiłam cztery.

Łączny kosz z wysyłką to 43 zł z groszami, ale na myśl mi nie przyszło, by cokolwiek zwracać.

Inni zwracają, a ja zawsze coś dobieram, by się załapać na Smarta.

Wiola
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Prywatnie robię dokładnie tak samo! Dopieram coś, co mi się może przydać. Zostawiam na zapas itd. W sklepie mamy jednak coraz więcej klientów posiadających Smart! i tym samym rośnie odsetek cwaniaczków, którzy odsyłają część zamówienia i mają tym samym darmową dostawę (w wielu przypadkach po korekcie zamówienia jego wartość nie przekracza 10 zł). Jak widać @Wioletta2701 chyba nie jesteś taka "smart" 😉 (żarcik, nie obraź się, nabijam się z tych spryciarzy, którzy śmieją się z Allegro i sprzedawców, że nas wykiwali... a może oto chodziło w tej nazwie "smart"? hehe)

Piotr
oznacz moderatorów

kuba1550
#12 Orędownik#

A wiesz ze czarna lista jest ważna tylko przez pół roku ? Później z automatu klienci są usuwani z listy i mogą dalej kupować. A i nie da się dodać kupującego na czarną listę jeżeli nie robił u nas zakupów. Kiedyś była taka możliwość. 

oznacz moderatorów

galeriaarena
#8 Zapaleniec#

Jak zawsze na straty są narażeni sprzedawcy. KLIENT KUPUJE I DOSTAJE PARAGON- pól biedy robię protokół anulowania części paragonu /księgowa ma więcej pracy wtedy/ ale żeby jeszcze paragon odsyłali....wtedy drukowanie i drukowanie. Prowadzą sprzedaż stacjonarną i wysyłkową z 1 bazy towarowej to kolejny problem ze zwrotami- każdy produkt muszę ponownie wprowadzać. Kto ma na to czas? Zwroty ok niech będą ale uczciwe czyli całego zamówienia, a nie wyciągnę z paczki 1 przedmiot za 3 zł a za 37 odsyłam. Teraz miałam taką sytuację i to jest chore. Normalnie bym na to nie wpadła. Koszt pakowania paczki za 40 zł jest wyższy od tej za 3 zł.  Ostatnio klient odesłam mi cześc towaru bardzo kruchego zapakowanego w worek na śmieci.... w całym sklepie mam kamery a nad miejscem do zwrotu 2. i każdy kto robi zwrot częsci zamówienia do smart trafia na czarną listę. Niech kupuje gdzie indziej. Pozdrawaiam wszystkich smart!

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Widzicie tylko jedną stronę medalu - ludzi, którym chce się poświęcić czas na generowanie kodów i chodzenie np. do paczkomatów w celu odesłania części zakupów tylko po to, żeby dało się zaoszczędzić 8-9 zł na wysyłce. Jest ich niewielu. Wydaje mi się jednak, że nie dostrzegacie zdecydowanie bardziej imponującego zjawiska, jakim jest zwiększenie wartości zamówień tylko po to, żeby załapać się na 40 zł (bez intencji ich odsyłania).

Gdyby Smart nie spowodował zwiększenia średniej ceny koszyka (po uwzględnieniu zwrotów, o których przecież wiemy, bo zwracamy za nie prowizję), to byśmy się z niego wycofali. Smart jednak bardzo mocno na to wpłynął.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

dzielo05
#10 Popularyzator#
 
Dziękuję Niewątpliwie jest to fakt, że wartość zamawianych przedmiotów wzrosła.
 
 
Czy możesz się wypowiedzieć w kwestii negatywnych komentarzy?
 pozdrawiam
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezekMaciek nikt nie neguje zwiększenia wartości koszyka, ale też nikt nie chce być @#$% przez Kupujących - a jak widzisz są takie przypadki. A te przypadki są przeliczane na realne kwoty.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

I to jest powód dlaczego allegra zacznie pobierać dodatkową prowizję od przesyłek bez smart . Ktoś za to musi zapłacić

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Witam.

Pierwszy raz tu zajrzałem - taka namiastka forum Allegro, które kiedyś istniało, a które zostało zlikwidowane z powodów znanych wszystkim forumowiczom. Oficjalnie w/g Allegro - było mało przydatne. Nie będę rozwijał tego tematu - to temat "rzeka", niezbyt lubiany przez Allegro, z wiadomych powodów.

Smart wpłynął na wysokość koszyka - plus. A minusy? - cały szereg. Standardem stało się, że kupujący kupuje przedmiot za kilka-kilkanaście zł. Jak mieć darmowa wysyłkę? - To proste! Przecież Polak potrafi! Dobierasz przedmioty do kwoty za min. 40zł, potem niepotrzebne zwracasz. Wysyłkę masz za darmo i zwrot za darmo.Sprzedawca się produkuje przy pakowaniu, czasem to są kombinacje, żeby przesyłka nie przekroczyła gabarytów, 20 min. na pakowanie, koszt pakowania, opakowania, koszt pracownika, obsługa aukcji.

Potem klient zostawia sobie towar za 5 czy 10 zł, a resztę zwraca. Nie zwraca paragonu. Bo mu jest potrzebny na ten jeden przedmiot za 5zł.  Do sporządzenia korekty (żeby się rozliczyć z US ) muszę odszukać i wydrukować :

- potwierdzenie zawarcia transakcji,

- potwierdzenie wpłaty przez kupującego

 - kopię paragonu

- oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy

- potwierdzenie zwrotu wpłaconych pieniędzy

 

I teraz taka sytuacja.  Kupujący dokonuje zakupów za 41 zł, przesyłka Allegro SMART za 0zł. Zwraca towary za 36 zł. W świetle prawa zawarta umowa została zmieniona, a właściwie na towary za 36 zł nie została zawarta - tak wynika z obowiązującego prawa.

Czyli podsumowując - kupujący w świetle prawa kupił przedmiot za 5 zł, wg prawa taka była kwota transakcji, reszta transakcji została anulowana i transakcje w świetle prawa zostały uznane jako nie zawarte.  Tak stanowi prawo. Czyli sprawa wydaje się jasna, sporządzając korektę, mogę klienta obciążyć kwotą 8,99 zł za paczkomat, to jest logiczne i wynika bezpośrednio z obowiązującego prawa.

Tak stanowi prawo i regulamin Allegro, kwota transakcji to 5,00 zł , a przy tej kwocie nie ma zastosowania program SMART.

Proszę o jakąś konkretną wypowiedź w tym temacie.

 

ę

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@ELMIX-SHOP 

1. Konkretna odpowiedź już w tym temacie padła -> LINK.

2. Nabywcy nie dostają "Allegro Smart!" za darmo. Wejście do programu to konkretny wydatek z kieszeni kupującego (miesięczna promocja z okazji epidemii kończy się 18 kwietnia).

3. Skoro kwestionujesz regulamin usługi (art. III ust. 4), to jej zwyczajnie nie oferuj.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Nie łapię tego niby forum - allegro-gadane. Nie otrzymałem chyba odpowiedzi z serwisu Allegro. Podany link nic kompletnie nie wnosi do rozwiązania sytuacji i nie ma tam żadnej konkretnej odpowiedzi.

Panie M. Śnieżek  - nie wiem, dlaczego czuję do pana jakąś taka prywatną sympatię i szacunek, może z tego powodu, że mam znajomego o takich samych inicjałach, może dlatego, że za wszelką cenę usiłował Pan bronić podupadającego wizerunku Allegro w poprzednim forum, które zostało zamknięte.

Nadal czekam na konkretne informacje. Kupujący zwrócił większość towaru z zakupu za ponad 40zł. Warunki transakcji zostały zmienione, transakcje za 35 zł w świetle prawa zostały uznane na niezawarte, została transakcja za 7 zł - przy tej kwocie obowiązuje wysyłka paczkomatem za 8,99 zł , a nie za 0zł. Konkretne pytanie - czy mogę klienta obciążyć tą kwotą? - W świetle prawa zawarł on transakcję na 7 zł (pozostałe są w/g prawa uznane jako niezawarte), przy tej kwocie koszt wysyłki wynosił paczkomatem Allegro 8,99zł. Jak podchodzi do tego serwis Allegro? - czy te transakcje (na 35zł) uważa jako zawarte, co byłoby niezgodne z obowiązującym prawem, czy też traktuje jako niezawarte, zgodnie z życzeniem klienta iw  świetle obowiązującego prawa? Proszę o konkretną odpowiedź. Proszę również o nie blokowanie mojego konta w związku z zadawaniem trudnych pytań i prośbami o odpowiedzi na nie. Wystarczy mi jedno zablokowane konto z powodu dyskusji i wykazywaniu zbyt wielu rozbieżności wypowiedzi pracowników serwisu z obowiązującym prawem i regulaminem Allegro.

pozdrawiam.

 

oznacz moderatorów