anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmienianie przez allegro produktów w ofertach - naruszanie prawa

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

Ze względu na brak jakiegokolwiek poczucia winy ze strony konsultantów obsługujących nasze zgłoszenia i próby bezczelnego zamiecenia tematu pod dywan otwieram tutaj ten wątek jako ostatnią szansę dla allegro na uniknięcie sporych kłopotów w UOKiKu.

Mianowicie, sprawa dotyczy zmieniania przez allegro bez żadnej wiedzy i zgody sprzedających połączeń ofert z produktami w katalogu należącymi do marek, które mają zastrzeżony słowny znak towarowy, czym allegro doprowadza do nieświadomego naruszania przez te oferty wyłącznych praw innych podmiotów, czyli przepisów prawa. Teraz problem dotyczy mnie, a jutro będzie dotyczył was.

Od kilkunastu dni allegro bez żadnej informacji zmienia nam produkty w ofertach, mimo iż wszystkie oferty oryginalnie posiadają prawidłowe połączenia z katalogiem. Co gorsza, łączy te oferty z produktami w katalogu ZUPEŁNIE INNYCH PRODUCENTÓW i to tylko i wyłącznie dlatego, że produkty mają w katalogu podobną miniaturę.

Doszło teraz do tego, że Allegro przepina te oferty nawet do produktów producentów, którzy mają zastrzeżony towarowy znak słowny i po ingerencji Allegro oferty zaczęły naruszać nie tylko regulamin allegro, ale też przepisy prawa. Od kilku dni nasze oferty, w których allegro zmieniło nam połączenia bez poinformowania nas o tym są przez to usuwane z serwisu bez możliwości wznowienia, a do tego otrzymujemy ujemne punkty w jakości sprzedaży zaniżając nam tym samym statystyki i sprzedaż.

Jakie są odpowiedzi konsultantów rozpatrujących zgłoszenia?

  • Oferty są usunięte prawidłowo, bo mieliście połączony produkt z zastrzeżoną marką. – ciekawe, bo my nie zmienialiśmy żadnego połączenia, tylko wy to zrobiliście bez naszej wiedzy i zgody, co udowodniłam kilkakrotnie kiedy chciałam edytować ofertę – tam pozostał oryginalny produkt, z oryginalnym prawidłowym EANem i prawidłowymi parametrami
  • Sprzedający jest odpowiedzialny za ostateczny wygląd oferty i widoczne w niej informacje, w tym także za prawidłowe połączenie oferty z produktem. Tym samym podjęte przez nas działanie było prawidłowe i nie mamy podstaw do wycofania go. -  tak, my jesteśmy odpowiedzialni za ostateczny wygląd oferty i widoczne w niej informacje, w tym także za prawidłowe połączenie oferty z produktem – pełna zgoda. Tylko, że odpowiadamy za to do momentu kiedy to my wybieramy parametry w ofercie i łączymy go z prawidłowym produktem. Za to, że w naszych ofertach BEZ NASZEJ WIEDZY I ZGODY zmieniane są parametry i produkty z katalogu posiadajace CAŁKOWICIE INNE PARAMETRY, W TYM PRODUCENTA odpowiadacie WY, ALLEGRO. Nie mamy możliwości kontrolowania zmian w ofertach, jeżeli nie jesteśmy o nich informowani. Czy naprawdę uważacie, że będziemy codziennie przeglądać ręcznie kilka tysięcy ofert, żeby sprawdzić czy nam nie nabruździliście w parametrach i nie pozmienialiście ich tak, że nagle produkty stały się produktami innych producentów i nagle naruszają czyjeś wyłączne prawa? Czy naprawdę ktoś od was mógł na to wpaść?

 

Oczekuję rozwiązania tego problemu jeszcze w tym tygodniu, w tym

  1. Odblokowania moich ofert, które były przeze mnie połączone z prawidłowym produktem z katalogu i nie naruszały niczych praw własnościowych, a wy je usunęliście, bo z WASZEJ WINY doszło do zmiany produktu
  2. Usunięcia ostrzeżeń i ujemnych punktów z jakości sprzedaży
  3. ZAPEWNIENIA, że działania allegro w naszych ofertach już NIGDY więcej nie doprowadzą do naruszania przepisów prawa przez nasze oferty

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@T0P-SH0P rozumiem, że otrzymałeś odpowiedź, natomiast nie zgadzasz się z jej treścią. Chętnie zweryfikuję to dla Ciebie, proszę podaj mi numery zgłoszeń w jakich prowadziłeś korespondencję w powyższym temacie.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@T0P-SH0P co Ci napisało allegro?

oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

Pierwsza odpowiedź na zgłoszenie, że bezpodstawnie usunęli mi ofertę, bo nie naruszała żadnego punktu regulaminu allegro, ani niczyich praw własnościowych:

1) "Podjęliśmy działania po weryfikacji wiarygodnego zgłoszenia od firmy XXX, podmiotu uprawnionego do reprezentowania właściciela marki XXX.

W zgłoszeniu wykazano naruszenie polegające na wykorzystaniu zarejestrowanego znaku towarowego (zastrzeżonej nazwy należącej do marki, od której pochodzi zgłoszenie) do sprzedaży produktu innej marki. Stosowanie nazw innych marek w charakterze słów kluczowych jest niedozwolone.

Nasze działania podejmujemy na podstawie otrzymania wystarczająco precyzyjnych i odpowiednio uzasadnionych zgłoszeń, wykazujących istnienie treści o charakterze bezprawnym w ramach serwisu - zgodnie z obowiązkami określonymi w art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych.

Prosimy o niewystawianie ofert z użyciem zarejestrowanego słownego znaku towarowego (zastrzeżonej nazwy) w celu sprzedaży produktu innej marki.


Zależy nam na poznaniu opinii naszych klientów i partnerów dlatego na maila możemy wysłać prośbę o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej mojej pracy. Zachęcam do jej wypełnienia."

Po tym jak oświadczyłam, że ja nie zmieniałam produktu w ofercie i udowodniłam, że moja oferta oryginalnie była połączona z kompletnie innym produktem, Allegro standardowo rozpoczęło swoją procedurę obronną, czyli próby umycia rączek i zamiecenia problemu pod dywan:

2) "Znak słowny "XXX" znajdował się w nazwie produktu. Stanowi to część oferty, dlatego każdy sprzedawca odpowiada za taki widok. Jeżeli nazwa była nieprawidłowa, mógł Pan nie podłączać karty produktu do swojej oferty dopóki nie została poprawiona. Sprawa jest już wyjaśniona i nie jest to błąd. "

Zweryfikowałam sprawę z konsultantami na czacie i dowiedziałam się, ze allegro wprowadziło algorytmy, które automatycznie zmieniają produkty w ofercie, najczęściej na bazie miniatury produktu w katalogu. To, że produkty mają inne parametry i co najważniejsze pochodzą od innego producenta, nie ma dla allegro żadnego znaczenia.

Kiedy napisałam w odpowiedzi, że to ich automatyczny algorytm przepiął mi ofertę, bo od wystawienia oferty nie zmieniałam w nim produktu (zresztą, po co miałabym łączyć ofertę z produktem, który ma inne parametry niż widnieją w opisie oferty???) konsultantka allegro postanowiła kontynuować tę żenującą próbę zamiecenia problemu pod dywan i zrzucenia wszystkiego na mnie:

3) "Sprzedający jest odpowiedzialny za ostateczny wygląd oferty i widoczne w niej informacje, w tym także za prawidłowe połączenie oferty z produktem.
Tym samym podjęte przez nas działanie było prawidłowe i nie mamy podstaw do wycofania go."

 

Podkreślam, że allegro nie wysyła żadnego powiadomienia o przełączaniu produktu z którym połączona jest oferta, więc konsultantka ewidentnie uważa, że powinniśmy siedzieć w tysiącach swoich ofert każdego dnia i sprawdzać czy nam nie pozmieniali parametrów. Czy to jest poważne?

Ja zgłaszam błędy i ułomność ich algorytmów, pokazuję do czego prowadzi takie działanie (sprowadzanie na sprzedających odpowiedzialności karnej za naruszanie praw własnościowych), a oni zamiast przyznać się do błędu, przeprosić i niezwłocznie skorygować swój błąd i cofnąć nałożone na oferty sankcje, próbują bezczelnie przerzucić odpowiedzialność na sprzedającego. Dzisiaj na mnie, jutro na was. I my wszyscy za to płacimy. 

Czekam na reakcję do jutra, w przeciwnym razie w poniedziałek wraz ze swoim prawnikiem zbierzemy dokumentację, opiszemy sprawę i zgłosimy to do UOKiKu. To niedopuszczalne w takiej skali.

 

oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

Jak wam idzie usuwanie skutków bezpodstawnie usuniętych ofert? Mamy już 12:30 i nie widzę żadnych efektów.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Cześć, @T0P-SH0P. Wyjaśniam tę sprawę. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko ją otrzymam.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@T0P-SH0P, cofnęliśmy nałożone sankcje - ofertę już możesz wznowić i nie powinna być ponownie łączona z tym produktem. Przepraszam za utrudnienia! 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

Mieliśmy mieć zagwarantowane, że powyższa sytuacja się nie powtórzy, a tymczasem wczoraj ponownie się to wydarzyło i usunęliście nam bezpodstawne 3 oferty. Całe zdarzenie dokładnie takie samo jak wcześniejsze, więc nie będę wszystkiego opisywać od nowa. Podaję oferty do odblokowania: 16805992399, 16744118439, 16131574456.

Po raz kolejny przy zgłoszeniu tego problemu do supportu allegro zostajemy obsłużeni przez niekompetentnych pracowników allegro, którzy usilnie próbują nam wcisnąć, że zaistniała sytuacja jest naszą winą mimo, że już na samym początku wyjaśniliśmy o co chodzi, opisaliśmy mechanizm i poinformowaliśmy że już zgłaszaliśmy wam ten problem z upośledzonym algorytmem od łączenia produktów w katalogu. Przecież taki poziom obsługi jest skrajnie żenujący, a przypominam, że to my za to płacimy. Dlaczego musimy się prosić o prawidłowe rozwiązanie zgłoszenia na FORUM SPOŁECZNOŚCI? Jak to świadczy o supporcie Allegro? Kiedy konsultanci wprowadzający celowo w błąd i próbujący zamieść sprawę pod dywan zaczną być pociągani za to do odpowiedzialności?

 

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@T0P-SH0P działam w tej sprawie, wrócę z informacjami, gdy otrzymam odpowiedź.
Czy możesz podać numer sprawy, w której kontaktowałaś się z naszym supportem?

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

O-CLOCK
#9 Pomysłodawca

@la_nika , @5562976

oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

Szanowne Allegro, jak długo moje oferty będą jeszcze bezpodstawnie zakończone? Rozwiązałam to zgłoszenie sama w ciągu 30 minut od usunięcia ofert, dlaczego zatem tyle trwa posprzątanie po waszym błędzie?

 

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

Chciałabym odzyskać swoje oferty, bo 3 dni bezpodstawnego usunięcia ich przez waszego konsultanta to zdecydowanie za długo. Spada sprzedaż, spada popularność i spada pozycjonowanie w trafności. Popularność oferty w ostatnich 30 dniach to 450, więc to nie jest byle śmieć z którym możecie bimbać sobie przez 30 dni bez konsekwencji. A to wszystko dlatego, że nie potraficie opanować swoich ułomnych algorytmów. 

Proszę pilnie odblokować moje oferty do wznowienia!

oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec
oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Cześć @T0P-SH0P, przepraszamy za oczekiwanie oraz za utrudnienia.
Otrzymałem informację, że oferty mogą zostać wznowione.
Daj proszę znać, czy udało się to zrobić.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

Niestety nie, przy próbie wznowienia ofert w dalszym ciągu otrzymuję komunikat "Nie można aktywować oferty zablokowanej przez administratora."

 

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Rozumiem @T0P-SH0P, konsultuję sprawę i wrócę jak najszybciej z odpowiedzią.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec
oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@T0P-SH0P Nie otrzymaliśmy jeszcze informacji. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

HALO, dalej nie mogę wznowić usuniętych z waszej winy ofert!!!!!!

 

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

T0P-SH0P
#8 Zapaleniec

Proszę bardzo: 175579624735231243, 175578656308431221

oznacz moderatorów