Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący dokonał zakupu na moim prywatnym koncie przedmiotu jakim jest elektronika samochodowa. Zgodnie z regulaminem, nie mam obowiązku przyjęcia towaru od kupującego, o czym poinformował kupującego również pomocnik allegro w rozpoczętej dyskusji. Dla polubownego załatwienia sprawy, zgodziłem się mimo wszystko na zwrot towaru. Niestety towar który wrócił do mnie, był uszkodzony i w stanie pogorszonym niż ten który został sprzedany. Natychmiastowo po otrzymaniu przesyłki poinformowałem allegro, że towar zwrócony został uszkodzony. Po około 3 dnia otrzymałem maila, że na moje konto zostały nałożone ograniczenia, oraz link dla kupującego do Allegro Protect. Na wieczór tego samego dnia otrzymałem informację, że kupujący złożył wniosek w Allegro Protect, wkrótce zostanie rozpatrzony i w przypadku pozytywnego jego rozpatrzenia ograniczenia zostaną utrzymane - jednocześnie Allegro prosi o ostateczne stanowisko sprzedającego w tej sytuacji.
Moje pytanie brzmi, czy dyskusje analizuję prawdziwe osoby czy BOTy, ponieważ mimo zasygnalizowania, że towar został zwrócony uszkodzony, allegro ABSOLUTNIE na to nie reaguje i pomija ten fakt. Jednocześnie jakie mam prawa i możliwości a zarazem obowiązki, jeżeli towar zwrócony został uszkodzony? Czy mimo zwrotu towaru uszkodzonego przez kupującego, mam obowiązek zwrócić środki i mam przyjąć towar jako moja strata, mimo braku swojej winy, czy mogę rościć jakieś prawa? Jednocześnie dwukrotnie informowałem, że kupujący nie dostarczył ŻADNYCH danych do dokonania zwrotu środków(numer BLIK, numer konta, przekaz pocztowy), a zakup odbył się metodą "za pobraniem" i allegro również w tej sytuacji nie reaguje..
Powinieneś dostać uzasadnienia przed wypłaceniem z Allegro Protect i tam możliwość odniesienia się do sprawy, jutro także moderacja może tu na forum zadziałać.
Musisz się do sprawy odnieść jak najszybciej. Włąśnie tutaj napisałeś wszystko co trzeba, teraz musisz to samo napisać w dyskusji Allegro.
Zwrot przedmiot otrzymałeś, przedmiot jest uszkodzony przez kupującego, zgadzasz się na zwrot kwoty XXX zł.Na chwilę obecną oczekuję żeby kupujący podał dane do przekazania pieniędzy to jest numer konta wględnie niech określi inny sposób.
Musisz przestrzegać max 24 godzinnego terminu odpowiedzi, jeśli wyślesz wiadomość zbyt późno może być po ptokach.
ps. oczywiście że dyskusję obsługują boty ale jeśli unikasz waznych słów tak jak zwrot pieniędzy to bot traktuje odpowiedź jako nic nie znaczącą i pisze swoją wersję.
Dwukrotnie zwracałem uwagę w dyskusji ALLEGRO, że towar został zwrócony uszkodzony oraz kupujący nie dostarczył danych do zwrotu środków oraz wysokości oczekiwanej kwoty. Niestety Allegro mam wrażenie, że ignoruje moje wypowiedzi, a jedynie nakłada ograniczenie i grozi dalszymi konsekwencjami, nie odpowiadając na moje pytanie.
Więc pisz skargę poprzez kontakt Allegro.
Napisałem skargę, otrzymałem informację, że do momentu wyjaśnienia problemu z kupującym, nie widzą podstaw do ściągnięcia ograniczeń... Więc w pewien sposób, robi się błędne koło .. 🙂
Jakieś BOTy, musisz poczekaj do jutra. Moderacja.
@ @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ panie moderatorki może ścigną w dyskusji tego kto takie głupoty wyczynia? zgodnie z prawem osoba prywatna może się zgodzić na zwrot to raz a dwa zgodnie z zawartą umową kupna sprzedaży strony zwracają sobie wtedy wszelkie zobowiązania i środki więc nalezy mu się towar w takim stanie w jakim go wysłał i nie ma podstaw do ograniczeń
@BMRacingTeam działam już w sprawie Twojej dyskusji, także poproszę Cię o chwilę cierpliwości.
@_HolaOla_czy udało się już zagłębić w temat? Zależało by mi na jak najszybszym rozwiązaniu tematu, a głównie ściągnięciu ograniczeń, które zostały założone całkowicie niesłusznie i utrudniają mi korzystanie z portalu i wystawienie kilku przedmiotów..
@BMRacingTeam tak, udało mi się już ustalić, że skoro przyjąłeś odstąpienie od umowy to powinieneś zwrócić pieniądze kupującemu. Rozumiem, że otrzymałeś towar w zmienionym stanie, więc możesz zwrócić klientowi zwrot pomniejszony o koszty uszkodzeń. Jeśli wykonasz już zwrot, musisz zwrócić się do nas przez formularz, a wówczas nas zespół zdejmie blokadę z Twojego konta.
@_HolaOla_Kupujący od dnia 14.02 nie dostarczył mi ŻADNYCH danych do zwrotu mimo że prosiłem kilkukrotnie co widać również w dyskusji.. Czy mogę prosić aby pracownik ALLEGRO upomniał go, lub wpłynął w jakiś sposób? Ponieważ, to nie jest moja wina, że kupujący nie dostarczył mi danych do zwrotu, więc blokada konta jest co najmniej śmieszna i totalnie bezzasadna ..
@BMRacingTeam ale nie potrzebujesz żadnych, dodatkowych danych do wykonania zwrotu, bo możesz zlecić go przez nasz system:https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jak-zwrocic-wplate-kupujacemu-aMdb0P6DEu6 Jeśli zrobisz go za pośrednictwem naszego systemu, będziemy mieli wszystkie dane i będziemy mogli szybciej odblokować Twoje konto.
@BMRacingTeam wypłaciliśmy już Kupującemu wniosek z Allegro Protect, ale oczywiście nie zostaniesz obciążony kosztami za tę rekompensatę. Dyskusja jest już rozwiązania, a Twoje konto odblokowane.
@az1rael masz 100% racji, więc rozwiązaliśmy już sprawę bez konsekwencji dla autora wątku.
@_HolaOla_ @BMRacingTeam moment moment prawo do zastosowania art 34.4 ustawy konsumenckiej pomniejszenie kwoty zwrotu to przysługuje firmie, a to jest osoba prywatna! Jakim prawem chcecie zastosować do prywatnego sprzedawcy prawa wynikające z ustawy konsumenckiej gdy ustawa konsumencka tego kupującego w tejj sprawie nie chroni?
zgubiła Cie Twoja "naiwna- niestety" wiara, że masz do czynienia z normalnymi ludźmi i poważnym serwisem
nie napisałeś allegro, że zgodziłeś się na zwrot przedmiotu w stanie niepogorszonym
allegro i boty traktują temat po macoszemu
może jakiś moderator podejdzie do tematu poważnie
A BOTy teraz już wypłacają z AP, nikt tego nie kontroluje?🙄
@LEW433 niestety autor wątku nie napisał tutaj w jaki sposób komunikował się z allegro
mógł np: napisać "nie bo nie" lub podać przepisy prawa
Była dyskusja, to tam należy wszystko wyjaśniać!
Kontaktowałem się przez dyskusję założoną przez kupującego na portalu allegro. Gdzie sam konsultant napisał kupującego, że nie mam obowiązku zakupu i prosił mnie o decyzję jaką podejmuję i że jest to moja dobrowolna wolna. Zgodziłem się na przyjęcie towaru, i zaraz po otrzymaniu towaru napisałem, że jest on uszkodzony i dołączyłem zdjęcie do dyskusji. Wszystko jest za pośrednictwem dyskusji na allegro, więc są wszystkie ślady każdej ze stron i ciąg dyskusji. Nic nie jest załatwiane poza albo telefonicznie.