Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klientka kupiła dres12 września a 14wrzesnia zgłosiła zwrot-reklamację ,,Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Witam serdecznie napisy na bluzie są zdarte jakby sprane )"
Dodam tylko, ze każdy produkt jest wcześniej przez nas sprawdzany. 25 września napisałam wiadomość do tej Pani, żeby odesłała produkt i zwrócimy pieniądze. Dzisiaj jest 30 września a klientka jeszcze nie odesłała. Co w takiej sytuacji zrobić bo zawsze miałam po prostu zwrot i jak klient nie odesłał do 14 dni to jego problem. Czy w wypadku zgłoszenia zwrotu reklamacji tak samo to działa? to moja pierwsza taka sytuacja. Proszę o podpowiedź
@OPIFashion odrzuć reklamację , powód masz .
Czyli jak już minęło 2 tygodnie od daty zgłoszenia to mogę teraz wcisnąć ''odmowa zwrotu środków"?
@OPIFashion tak i napisz uzasadnienie
@OPIFashion Nie do końca tak to działa, reklamcja to nie zwrot bez podania przyczyny, jak zwrot to ty jako sprzedający po odstąpienie od umowy zakupu powinieneś zwrócić środki niezwłocznie, ale masz max 14dni, możesz się wstrzymać do chwili odesłania albo potwierdzenia odesłania przez kupującego, natomiast reklamacja to masz 14dni na jej rozpatrzenie i albo uznasz ją albo odrzucisz, tu kupujący nie ma obowiązku odesłania tylko ty powinien sobie to odebrać.
Jak mam to rozumieć: Czyli na dzień dzisiejszy mam zwrócić pieniądze ?
@OPIFashion tu jest tak namieszane że możesz se to traktować jak Ci wygodnie 😄 bo od kiedy czas na zgłoszenie reklamacji jest 14 dni ? allegro samo się miesza jak jest dyskusja i różnie to interpretuje, a w pomocy jest że to odstąpienie a jak konsument chce reklamować ma się skontaktować ze sprzedawcą 😄 więc możesz śmiało po 14 dniach zaznaczyć brak odesłania i odrzucić zwrot 😄
@OPIFashion skonsultuję tę kwestię, ale czy możesz podać mi dokładny numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja?
@OPIFashion jak widzisz nawet allegro nie wie co z tym zrobić, musi się sztab kryzysowy naradzić a i tak nie będzie to wiążące 😄
@_HolaOla_ jak to interpretować ?
c2) zwrot w wyniku reklamacja (wada/niezgodność towaru) – dotyczy transakcji zawartych od 1 stycznia 2023 roku – (powody odstąpienia w Formularzu: Brakujący element, Towar uszkodzony, ale paczka jest cała, Towar i paczka uszkodzona (w transporcie), Inna wada bądź niezgodność towaru z umową) – oznacza, że poprzez Formularz zwrotu towaru wnioskujesz do sprzedającego o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy, ponieważ:
- sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową ze względu na niemożliwość lub nadmierność kosztów
- sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową (nie dokonał naprawy lub wymiany)
- sprzedający nie jest w stanie doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie
- mimo próby sprzedającego doprowadzenia towaru do zgodności z umową (dokonania naprawy/wymiany) brak zgodności z umową nadal występuje
- niezgodność towaru z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od umowy/obniżenie ceny.
Sprzedający rozpatrzy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym. Jeśli uzna Twoją reklamację, zwrot pieniędzy otrzymasz niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych. Jeżeli chcesz, aby sprzedający wymienił towar, dosłał brakujący element lub usunął wadę/niezgodność z ofertą reklamowanego produktu, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego (w ofercie sprzedającego w części Reklamacja znajdziesz informacje, jak to zrobić).
@kostas11 Nie sztab kryzysowy, tylko muszę skonsultować ze specjalistami w tym zakresie, ponieważ nie chcę tutaj wprowadzić w błąd sprzedającej, od kiedy dokładnie liczymy zwrot w takim przypadku.
@_HolaOla_ ale pytanie jest czy to odstąpienie czy reklamacja ? bo z Waszej pomocy jakoś to dziwnie wygląda i można se to różnie interpretować, tym bardziej że od 1 stycznia to sprzedawca decyduje czy wymienia, naprawa czy oddaje kasę więc Wasza pomoc wprowadza w błąd 😞
problem się sam rozwiązał. Pani wreszcie odebrała telefon bo na wiadomości nie odpisywała. Pani odsprzedała komuś ten niby zniszczony towar:)
@OPIFashion ale i tak warto poznać stanowisko Allegro co to jest i co z tym robić 😄
Tak, dokładnie.
@OPIFashion @kostas11 wciąż potrzebuję w takim razie numer tego zamówienia, żebyśmy mogli odnieść się do dat.
nr: 15744825925