anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja - możliwość jej utworzenia przez sprzedawcę

Kategorie
kupujący
kupujący 652
inne
inne 138
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
32
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
67
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
187
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
77
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
644
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
370

Dyskusja - możliwość jej utworzenia przez sprzedawcę

konto zamknięte
Nie dotyczy

W związku z szerzącą się plagą nieuczciwości i stosowania przez niektórych klientów dyskusji jako narzędzia walki ze sprzedawcą, na zasadzie, albo uznasz moje roszczenia (często wydumane i sprzeczne z prawem) albo założę Ci dyskusję albo skorzystam z POK, proponuję, aby Allegro umożliwiło otwieranie dyskusji sprzedawcom. Z takimi samymi konsekwencjami jakie grożą sprzedawcy. Czyli pomoc (przynajmniej w teorii) pracownika Allegro, możliwość zawieszenia konta kupującego itp.

Czas wprowadzić na Allegro trochę zmian dla równowagi bo ostatnio sprzedawcy są zbyt często stawiani pod ścianą, czego dowodem są setki różnych przykładów opisywanych na Gadane.

Poza tym, aby nawet w dyskusjach zakładanych przez kupujących była możliwość proszenia Allegro o odpowiedź, także przez sprzedawcę. Obecnie tylko klient ma taką możliwość a sprzedawca musi wnioskować o to przez formularz lub na czacie, co tylko wydłuża procedurę.

25 Komentarze
baxter224
#9 Pomysłodawca#

@msniezek "  to nie chodzi o jakis akt zemsty,czy odbijanie pileczki,czyli polemika z kupujacym..pomysl polega na tym,aby w sposob przejrzysty np.na podstawie przyznanych GWIAZDEK powiedzmy od 1 do 5 podziekawac kupujacemu,bez komentarza ze strony sprzedajacego..nie chce rozwijac tematu,poniewaz uwazam ze to jest jasne...sporne sprawy,niech nadal tocza sie swoim biegiem...czy to ma sens,TAKIE NIC..czyli Gwiazdkowa ocena..moim zdaniem ma...i gdyby taka mozliwosc sie pojawila,OCENY..z kazdym miesiacem ona by rosla...pozdrawiam

Vryko
#18 Luminarz#

@msniezek A może mój przykład trochę Cię przekona? Ten wyżej? Z tego, co widzę na Gadane - to robi się coraz częstsze. Zgłaszanie nieuprawnionych żądań, próby wyłudzenia nienależnych świadczeń, zwroty odzieży, która ewidentnie była noszona, zapewne "zakupiona" na imprezę a potem zbędna... Serio, przydał by się jakikolwiek kanał, pozwalający bronić się sprzedawcy. 

pulkownik66
#19 Nestor#

@konto zamknięte  A ja mam jeszcze taki pomysł do twojego pomysłu, żeby dawać ten link /twój pomysł/ wszystkim sprzedającym, którzy tu przychodzą i piszą o problemach z klientami- niewielu nawet wie o tym pomyśle i słyszało o tej kampanii, a poparcie na pewno będzie większe.

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek kolejny powód aby np. sprzedawca mógł zakładać dyskusję kupującemu to taki, że ktoś wysyła klientowi paczkę za pobraniem, a ten jej nie odbiera... Sprzedawca w plecy, a klient się śmieje czując się bezkarnym. Bo sprzedawca ani nie wystawi mu komentarza, ani Allegro nic z tym nie zrobi (bo przecież nie ma POK dla sprzedawcy w takiej sytuacji). Więc znów, albo zostaje sąd albo sprzedawca musi sobie w straty wliczyć taką sytuację.

Musicie dać sprawiedliwe narzędzia obu stronom.

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Vryko widzę, że Twój przykład podobny do mojego wczorajszego. Też klientka stwierdziła, że towar się do niczego nie nadaje. Jak zobaczyłem w końcu jej zdjęcia to stwierdziłem, że z towarem jest wszystko ok i grzecznie zaproponowałem więc aby go po prostu odesłała w ramach zwrotu, skoro spodziewała się czegoś innego. W "nagrodę" zostałem zwyzywany, że jestem arogancki, chamski i dostałem negatywa. Ot, taka sprawiedliwość na Allegro. Oczywiście towar klientka chce sobie zatrzymać i nie chce go zwracać. Jaja normalnie do kwadratu.

baxter224
#9 Pomysłodawca#

czyli SZanowni Sprzedajacy,pomysl godny uwagi,czy nie..

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Godny uwagi

LEDTECHNIKA_PL
#7 Wielbiciel#

Czy w planach rozwoju są jakieś modyfikacje modułu "dyskusje"? Obecnie klienci mogą zakładać dyskusje z błahych powodów jak również kompletnie nie na temat. Przykładowo: Klient twierdzi że nie dostał FV chociaż otrzymał i wówczas zakłada dyskusje o nazwie "mam problem ze zwrotem zamówienia". My jako sprzedający musimy szybko odpowiedzieć co nie zawsze jest możliwe. Więc pytanie z początku wiadomości brzmi, czy są planowane jakieś usprawnienia w tym zakresie? Może coś na zasadzie żeby sprzedawcy mogli do allegro zgłosić przyciskiem niewłaściwe oznaczenie dyskusji. Obecnie klienci nagminnie wykorzystują dyskusje do załatwiania rożnych spraw kompletnie niezwiązanych z wybranym tematem, czasem wręcz kuriozum sięga zenitu.

Client:44459415
#9 Pomysłodawca#

W ostatnim miesiącu to mam wrażenie, że stało się modne zakładanie dyskusji sprzedającemu bez jakiejkolwiek przyczyny.

Kupujący mają jakieś gratyfikacje z tego powodu?

Przykład z dzisiaj, trzy założone dyskusje wszystkie "mam problem z odesłaniem/ rezygnacją", a tam pierwsza dyskusja założona minutę po odstąpieniu od umowy "Dzień dobry. Odstępuję od umowy".

Druga dyskusja założona 2 godziny po odstąpieniu od umowy "Dzień dobry, dzisiaj nadam zwrot w paczkomacie"

Trzecia dyskusja założona 6 godzin od odstąpienia "Dzień doby. dzisiaj odesłałem przedmiot i nie mam jeszcze pieniędzy na koncie".

O dyskusjach w stylu "towar niezgodny z opisem", bo otrzymałam towar, który nie pasuje, a taki ładny / jest za mały / za duży / itp, to już mi się nie chce pisać.

Ale zauważyłam jeszcze jeden trend. Klienci zakładają dyskusje często w ciągu ok godziny od odebrania przesyłki zwrotnej, oczywiście status "mam problem z odstąpieniem od umowy/rezygnacją.

Dzień dobry otrzymała Pani już przesyłkę ze zwrotem i: dlaczego nie mam jeszcze środków na konice, albo proszę o zwrot pieniędzy, albo kiedy otrzymam zwrot.

Ostatnio mam więcej dyskusji niż "pytań do sprzedającego".

Może warto dodać w zakładce moje zakupy/ szczegóły zamówienia/ między częścią, gdzie klient może ocenić zakup, a częścią gdzie może założyć dyskusję dodatkowy panel Masz pytanie do sprzedającego zadaj go tu (link)

i dodatkowo w części

Problem z zakupem Otwórz dyskusję ze sprzedawcą

dodatkowy opis w stylu "Przed założeniem dyskusji najpierw skontaktuj się ze sprzedającym poprzez Zadaj pytanie sprzedającemu (tu link), większość sprzedających szybko reaguje na zgłoszenia kupujących, a jeżeli  nie uda się rozwiązać problemu otwórz dyskusję ze sprzedawcą. Jeżeli masz pytanie do sprzedającego skorzystaj opcji "Zadaj pytanie sprzedającemu", z opcji "Otwórz dyskusję ze sprzedającym skorzystaj, jeżeli występuje realny problem z zakupem.

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEDTECHNIKA_PL z tego co widzę, to Allegro raczej lansuje dyskusję jako najszybszy kontakt ze sprzedającym. Radzę przygotować się na jeszcze więcej takich bezzasadnych dyskusji. 😏

oznacz moderatorów