anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Konieczność argumentacji negatywa

konto zamknięte
Nie dotyczy

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

75 Komentarze
agilainfo
#9 Pomysłodawca#

tak allegro zawsze pracuje zawsze coś robi i kopiuj/wklej nic nie możemy zrobić nie znamy przebiegu transakcji i negatyw niszczy Sprzedających

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek  "@www_otosek_pl w przyszłym roku planujemy prace nad systemem komentarzy. Sugestię zostawiam otwartą, gdy tylko pojawią się bliższe informacje - wrócimy do Was. Dziękuję!"

 

Czy możesz już zdradzić jakieś konkrety? Bo mi po ostatnich moich 2 komentach, ręce coraz bardziej opadają gdy widzę, że klient może sobie napisać co chce, nawet nie przedstawiając na to żadnych dowodów.

gemma22
#11 Animator#

jestem za zmianą systemu komentarzy bo często sprzedający dostają niesłusznie negatywy i bardzo szybko tracą smarta i status super sprzedawcy mimo, iż przez wiele miesięcy taki status mieli. Nie wierzę, że ktoś ko był super sprzedawcą nagle staje się "zlewaczem". Powinno kategorycznie roróżniać się sprzedawców oszustów, kombinatorów, zlewaczy od tych, którzy popełnili co prawda błąd ale nie uchylają się od jego naprawy. Często zdarza się, że kupujący po prostu wystawia negatyw za jakąś pomyłkę sprzedającego nie kontaktując się w ogóle z nim nie dając mu szansy na "naprawę" błędu. Nie uogólniajmy. Nie każdy sprzedający, który coś "zawali" robi to specjalnie. Wprost przeciwnie często jest to nieświadome. Mam nadzieję, że allegro uda się stworzyć przejrzysty i uczciwy system komentarzy.

GaabyGSM
#9 Pomysłodawca#

Bardzo często mylą ocenę sprzedającego z oceną przedmiotu który kupili. 
jak patrzę na komentarze to widuje ze ktoś dostał 3 gwiazdki z 5 bo produkt jest słabej jakość albo nie takiej jak kupujący się spodziewał. A co ma piernik do wiatraka? Czy sprzedawca coś złe zrobił? Nie! Ale produkt nie bardzo mi się podoba to bach 3 gwiazdki albo nie polecam 

I sprzedawca obrywa za producenta. 

gemma22
#11 Animator#

@GaabyGSM  dokładnie kupujący nagminnie mylą ocenę sprzedającego z oceną przedmiotu i "walą" negatywy sprzedającemu za przedmiot zamiast oceniać obsługę i ogólnie przebieg transakcji. Powinny być jakieś sankcje (choćby usuwanie komentarza) za wystawienie go w niewłaściwym miejscu (ocenie transakcji a nie produktu)

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@GaabyGSM Zależy o jaki produkt chodzi. Jeśli jakiejś znanej marki np. Samsung to rzeczywiscie nieporozumieniem byłoby wystawianie sprzedawcy oceny za jakość tego produktu. Natomiast jeśli jest to jakiś no name wprowadzany na rynek przez sprzedawcę (a producentem jest jakaś nieznana firma np. z Chin) to jak najbardziej on odpowiada za jego jakość i jemu powinny być wystawiane za niego oceny.

vitelpl
#7 Wielbiciel#

Ja również zgadzam się z tym, że ten system komentarzy i ocen jest bardzo niesprawiedliwy. 

Dla mnie takim jawnym robieniem po złości jest dawanie np 1 gwiazdki za cenę i czas realizacji przesyłki gdy klient wybrał paczkomat inpost za 8.99 ( w takim przypadku opcja oceny kosztów wysyłki powinna być zablokowana i od razu ustawiona na 5 gwiazdek)

blyski
#7 Wielbiciel#

Ocena za wysyłkę ma także inne błędy.

Po pierwsze nie powinno być czegoś takiego jak "koszt wysyłki" a powinno być "koszt PAKOWANIA i wysyłki" tak jak to jest na wielu serwisach zagranicznych.
Koszt wysyłki to jedno, a koszt pakowania to całkiem inna kwestia.
 O ile w przypadku produktów nowych, (choć też nie wszystkich), jakieś tam opakowanie zazwyczaj jest, o tyle w przypadku sprzedaży przedmiotów używanych, kolekcjonerskich, rękodzieła, itp, koszt prawidłowego pakowania i zabezpieczenia produktu nierzadko jest wyższy niż koszt wysyłki jako takiej.  

Tu niestety klienci często tego nie rozumieją.

maxr01
#17 Koryfeusz#

@Client:79179573 - piszesz **piiip**oły, nie wiem, czy o tym wiesz. Jak poczytasz sobie forum, to dowiesz się, że kupujący nie musi odebrać zamówionego towaru.

"Nakładanie na kupującego innych obowiązków (tutaj obowiązku tłumaczenia się z wystawionej opinii) byłoby naruszeniem obowiązującego prawa." to znaczy jakich to dotyczy artykułów prawa? Potrafisz je przedstawić?

Client:79179573
#16 Inspirator#

@maxr01 zapytuje: "Nakładanie na kupującego innych obowiązków (tutaj obowiązku tłumaczenia się z wystawionej opinii) byłoby naruszeniem obowiązującego prawa." to znaczy jakich to dotyczy artykułów prawa? Potrafisz je przedstawić?"

Artykuł 535. kodeksu cywilnego liczy sobie tylko jeden paragraf, w którym jest tylko jedno zdanie. Są w nim wymienione obowiązki kupującego.

oznacz moderatorów