Naprawcie ( zmieńcie ) system komentarzy – jak najszybciej!
Było to już postulowane wiele razy , chociażby tu:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...
lub tu :
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/komentarz-gwiazdki-tylko-do-...
Przy pomocy waszej „jakości”, system komentarzy ma duży wpływ na sprzedaż na Allegro. Każde niepełne gwiazdki to spadek jakości, a co za tym idzie bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, smarta itp., a co za tym idzie spadek sprzedaży – są wątki małych sprzedawców, lub początkujących którym jeden negatyw potrafi wpłynąć na sprzedaż znacząco.
Dlatego powinien być jak najbardziej uczciwy. Zwłaszcza teraz gdy będą tylko dwie miary, ocenianie stanie się jeszcze bardziej „ wpływowe”
Co zrobić?
- Uświadamiać Kupujących ( webinaria, ankiety, inne..? ) że np. 4 gwiazdki to bardzo zła ocena na Allegro - inaczej niż w szkole. Była kiedyś dyskusja z kupującym który powiedział ze 5 gwiazdek daje tylko za coś ekstra ( gratis, bonus itp.) a jak wszystko jest w porządku to 4 – bo wg niego to dobra ocena. Tak nie jest! Zwłaszcza początkującym sprzedawcom, lub tym z mała ilością komentarzy może bardzo zaszkodzić.
- Zachęcać kupujących do wystawiania ocen !! Monety? Akcje promocyjne? Konkursy? Na chwilę obecną z dyskusji na Gadane wynika że wystawia oceny tylko ok 10% kupujących. To BARDZO MAŁO. Przy takim systemie, jeden lub dwa negatywy bądź obniżone gwiazdki potrafią zniszczyć dorobek sprzedawcy. Bo 90% zadowolonych ich nie wystawi. Przykłady z forów : jednorazowy emailing do kupujących którzy w danym miesiącu nie wystawili komentarza – kulturalny z prośbą o wystawienie. Reakcja : ZERO. Drugi : rozmowa telefoniczna : „Proszę Pana jak nie wystawiłem komentarza to znaczy ze wszystko jest ok ! Wystawiam tylko negatywy”. Taki system po prostu zafałszowuje rzeczywistość. Może domyślnie komentarz np. neutralny? Taki z automatu?
- Jeżeli nie ma 5 gwiazdek, konieczność uargumentowania komentarza przez kupującego ( np. minimum 50 znaków ). Tak aby sprzedawca miał się do czego odnieść.
- Zastopować coraz bardziej rosnący proceder „szantażu komentarzowego”. Jak nie dostanę gratisu to wystawię negatywa. Jak nie przyjmiesz nieuzasadnionego zwrotu po miesiącu to negatyw. Jak nie obniżysz ceny do takiej jak ja chcę ( już po zakupie) to dowalę negatyw itp. Itd… To obecnie plaga coraz bardziej się rozrastająca.
- Wprowadzić brak możliwości oceny tych parametrów które nie dotyczą transakcji. Np. : nie odebrał kupujący paczki? Nie może ocenić zgodności z opisem.
- Pomysł mglisty 😊 : dodać coś na kształt oceny przewoźnika ? Tak aby Kupujący nie oceniał sprzedawcy przez pryzmat „nawalenia” firmy przewozowej. Zagubienie paczki, za długi czas dostawy, niedosłanie kodu, niekulturalny kurier, włożenie paczki do górnej linii skrytek a ktoś ma 150cm wzrostu itp. Itd…
- TO TEMAT NA INNY WNIOSEK ale zahacza o ten : Opiszcie dokładnie, że podawany czas dostawy jest SZACOWANY / PRZEWIDYWANY a nie Gwarantowany. I ze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, oraz NIE JEST to podawane przez Sprzedawcę tyko dodawane przez Allegro. A za to bardzo często Sprzedający dostają niezasłużone negatywy „miało być na piątek – jest w poniedziałek” „Już dwa dni a paczka nie wyjęta z automatu paczkowego” itp. itd