anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 840
inne
inne 166
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
1
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
85
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
102
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
949
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
487

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

pinsplash
#21 Demiurg#

Naprawcie ( zmieńcie ) system komentarzy – jak najszybciej!

Było to już postulowane wiele razy , chociażby tu:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...

lub tu :

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/komentarz-gwiazdki-tylko-do-...

Przy pomocy waszej „jakości”, system komentarzy ma duży wpływ na sprzedaż na Allegro. Każde niepełne gwiazdki to spadek jakości, a co za tym idzie bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, smarta itp., a co za tym idzie spadek sprzedaży – są wątki małych sprzedawców, lub początkujących którym jeden negatyw potrafi wpłynąć na sprzedaż znacząco.

Dlatego powinien być jak najbardziej uczciwy. Zwłaszcza teraz gdy będą tylko dwie miary, ocenianie stanie się jeszcze bardziej „ wpływowe”

Co zrobić?

  1. Uświadamiać Kupujących ( webinaria, ankiety, inne..? ) że np. 4 gwiazdki to bardzo zła ocena  na Allegro - inaczej niż w szkole. Była kiedyś dyskusja z kupującym który powiedział ze 5 gwiazdek daje tylko za coś ekstra ( gratis, bonus itp.) a jak wszystko jest w porządku to 4 – bo wg niego to dobra ocena. Tak nie jest! Zwłaszcza początkującym sprzedawcom, lub tym z mała ilością komentarzy może bardzo zaszkodzić.
  2. Zachęcać kupujących do wystawiania ocen !! Monety? Akcje promocyjne? Konkursy? Na chwilę obecną z dyskusji na Gadane wynika że wystawia oceny tylko ok 10% kupujących. To BARDZO MAŁO. Przy takim systemie, jeden lub dwa negatywy bądź obniżone gwiazdki potrafią zniszczyć dorobek sprzedawcy. Bo 90% zadowolonych ich nie wystawi. Przykłady z forów : jednorazowy emailing do kupujących którzy w danym miesiącu nie wystawili komentarza – kulturalny z prośbą o wystawienie. Reakcja : ZERO. Drugi : rozmowa telefoniczna : „Proszę Pana jak nie wystawiłem komentarza to znaczy ze wszystko jest ok ! Wystawiam tylko negatywy”. Taki system po prostu zafałszowuje rzeczywistość. Może domyślnie komentarz np. neutralny? Taki z automatu?
  3. Jeżeli nie ma 5 gwiazdek, konieczność uargumentowania komentarza przez kupującego ( np. minimum 50 znaków ). Tak aby sprzedawca miał się do czego odnieść.
  4. Zastopować coraz bardziej rosnący proceder „szantażu komentarzowego”. Jak nie dostanę gratisu to wystawię negatywa. Jak nie przyjmiesz nieuzasadnionego zwrotu po miesiącu to negatyw. Jak nie obniżysz ceny do takiej jak ja chcę ( już po zakupie) to dowalę negatyw itp. Itd… To obecnie plaga coraz bardziej się rozrastająca.
  5. Wprowadzić brak możliwości oceny tych parametrów które nie dotyczą transakcji. Np. : nie odebrał kupujący paczki? Nie może ocenić zgodności z opisem.
  6. Pomysł mglisty 😊 : dodać coś na kształt oceny przewoźnika ? Tak aby Kupujący nie oceniał sprzedawcy przez pryzmat „nawalenia” firmy przewozowej.  Zagubienie paczki, za długi czas dostawy, niedosłanie kodu, niekulturalny kurier, włożenie paczki do górnej linii skrytek a ktoś ma 150cm wzrostu itp. Itd…
  7. TO TEMAT NA INNY WNIOSEK ale zahacza o ten : Opiszcie dokładnie, że podawany czas dostawy jest SZACOWANY / PRZEWIDYWANY a nie Gwarantowany. I ze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, oraz NIE JEST to podawane przez Sprzedawcę tyko dodawane przez Allegro. A za to bardzo często Sprzedający dostają niezasłużone negatywy „miało być na piątek – jest w poniedziałek” „Już dwa dni a paczka nie wyjęta z automatu paczkowego” itp. itd
73 Komentarze
Przemo_M
#9 Pomysłodawca#

Ja jestem pokolenie z roczniak 76 🙂
W sklepie stacjonarnym oczywiście mówię dziękuję, ponieważ to mnie nie kosztuje czasu. A napisanie komentarza jednak kosztuje więcej czasu.
Ja w święta też dostałem ze dwie karteczki z takimi prośbami i jakimiś tam gratisami. Ale zignorowałem to. Wystawiłem w ciągu ostatnich miesięcy tylko jeden pozytyw kiedy zamawiałem plexi na wymiar 23,75mm x 14,82 i dostałem idealnie takie, z dokładnością co do jednej dziesiątej milimetra! Pasowały jak ulał. Byłem pod wrażeniem jakości i poświęciłem się wystawiając komentarz.
Masz rację, że nie oceniasz mojej postawy bo to jest inna sprawa. Biznes jest cyniczny a tym bardziej jak nie widzisz kontrahenta i jest to masówka. W sklepie stacjonarnym to co innego.
Jednak ja się tutaj wynurzam, żeby była dyskusja na ten temat. Może to doprowadzi do jakiegoś systemu zachęcającego do komentarzy.
Natomiast wiedząc jakie problemy sprzedawcom robią negatywy to już nie pamiętam kiedy jakiś wystawiłem... A jak już to usuwam kiedy sprzedawca się zreflektuje i albo przeprosi albo jakoś wynagrodzi jeśli coś istotnie zawali.

Generalnie to często wystawiam opinie o produktach, żeby ludzie wiedzieli. A co do sprzedawców to uważam, że nie ma jakiejś specjalnej potrzeby dawać im pozytywy. Wiadomo jaki jest procent negatywów do pozytywów. Jak sprzedawca ma 2000 pozytywów i 15 negatywów to znaczy, że jest w normie i można od niego kupić. Co to da jak normą będzie 100.000 tys pozytywów i 15 negatywów? Nic.
Tak, że ja jako kupujący nie cierpię na małą ilość pozytywów u sprzedawców tylko na małą ilość recenzji produktów.

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Przemo_M Wystawienie komentarza to dwa kliknięcia, nie trzeba niczego pisać.

"Co to da jak normą będzie 100.000 tys pozytywów i 15 negatywów? Nic."

To, że za chwilę Twoją jedyną opcją na Allegro nie będzie OSA (które z komentarzami i statystykami radzi sobie w nieco inny sposób niż reszta sklepów na platformie).

 

"Może to doprowadzi do jakiegoś systemu zachęcającego do komentarzy."

Co proponujesz? Loterię fantową w której główną wygraną jest mercedes z salonu? Bo jak sam napisałeś, już gratisy do Ciebie nie przemawiają i nie są odpowiednim wynagrodzeniem za Twoje 5 sekund wyjętych z życia 🤔

 

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Moderacjo, może uda się coś zorganizować? W końcu spółka lubi rozdawać pieniądze.

 

 

ploma
#10 Popularyzator#

Raczej bym na to nie liczył. Dostali karę 210 milionów . Chyba właśnie z tego powodu już SS nie będą otrzymywali monet (chociaż i tak były okrojone). Sądzę, że teraz będą musieli "odrobić" i lada moment wejdą kolejne pomysły usprawniające działanie serwisu (czyt. dodatkowe opłaty). Jestem wręcz przekonany. 

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem byłoby wystawianie komentarza z automatu po minięciu okresu czasu w którym można go wystawić ręcznie. Na innych portalach* działa z powodzeniem ale jak zwykle- dla Allegro najprostsze rozwiązania są poza zasięgiem.

 

* komentarze nie są podpisywane nickiem tylko widnieją jako "komentarz automatyczny" od portalu.

ploma
#10 Popularyzator#

Właśnie ten pomysł pada po raz kolejny. Ten kto by się nie zgadzał żeby automat wystawiał za niego by na to nie pozwolił i sam ocenił. Jak ktoś  ma to "wywalone" jak 90 procent Kupujących to z automatu zakładamy że transakcja przebiegła właściwie. Wilk syty i owca cała. Tyle że nie ma tu osoby, która by chciała słuchać. 

Eskim83
#9 Pomysłodawca#

Tak, nie na zasadzie "90% sprzedawców poleca", a "99% sprzedawców nie ma zastrzeżeń" co do zakupu.

Dodatkowo powinna być wprowadzona jakoś ochrona nowego sprzedawcy, bo zdobycie -1000 punktów przez durne niedopatrzenie (np. brak odpowiedzi na propozycję współpracy wysyłaną nieraz przez system wiadomości przez kupującego) to nic trudnego. Ja nie wiedziałem, że muszę na to odpowiadać i z takim wynikiem zacząłem niegdyś sprzedaż na Allegro.

-Outlet-Butik-
#9 Pomysłodawca#

ko_alka  no i co z tematem ? 

Trend wystawiania komentarzy leci na nie powiem co - nie wiem czy już co 20 ty Klient wystawia komentarz.

Może czas najwyższy wystawiać komentarze "ustawowo" - na zasadzie - nie ma sprzeciwu do powiedzmy 3 miesięcy - leci z automatu pozytyw?

Bo za chwilę jak nie już -  będzie nic nie warte gdyż się liczyć będzie tylko fux - kto na jakich Klientów trafił - i mały sprzedawca paradoksalnie może przeskoczyć większego - obaj działający tak samo.

To jaka to miara dla Klienta?

 

mm-computers
#10 Popularyzator#

Kupujący często sami mówią, że nie będą oceniać zakupu. Przecież "łaski mi Pan nie zrobił". To paranoja. Stworzyliście system, ludzie w praktyce go szybciutko zweryfikowali jako wręcz wprowadzający w błąd, a Wy dalej swoje.

W efekcie 10-15% transakcji jest ocenionych w ogóle (temat 4 gwiazdek to inna sprawa - "5 gwiazdek daje tylko nielicznym, 4 jak jest wszystko OK"). W przypadku problemów - na 100% będzie ocena negatywna.

Nie wiem czy ktoś ma problem ze statystyką, ale jeśli Sprzedający ma 4000 transakcji w roku, z tego tylko 400 ocen w ogóle (w tym część na 4 gwiazdki - patrz argument wyżej) i 5-6 negatywnych to jakość leci na łeb.

Bo Allegro (i Kupujący widzą) 5-6 na 400, a nie 5-6 na 4000. To nie to samo.

-Butik-Julisia-
#10 Popularyzator#

przykład z jednego mojego konta z paru dni wstecz - jakaś babeczka mi dała po 4 gwiazdki - a sprzedaje naprawde mało na nim - ale rzetelnie - paczki na czas itd 

Za obsługę 4 gwiazdki - bo była DOBRA  po prostu - na czas, nowa koperta itd.

DOBRA czyli D.O.B.R.A    

Patrzę na jakość sprzedaży a tam ......   z -140 punktów 😄  POPRAW SIĘ hahah

PARANOJA dla allegro coś dobrego to znaczy - popraw się i Cie za to karzą 

Potem się prosiłem aby mi zmieniła ocenę jak cygan na targu.

Zmieniła ale są tacy co nawet na maila nie odpisze i ma w d....

 

brakestop
#12 Orędownik#

...ale wejdzie człowiek na facebooka czy innego instagrama to tam lajków za byle G 🤣

Tak. U mnie to chyba co setny klient ocenę zostawia w tym roku.

oznacz moderatorów