anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy zastraszanie na allegro jest dozwolone ?

MAMY ROZWIĄZANIE!
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Zakupiłam personalizowane zaproszenia. Sprzedający w ciągu 3 dni roboczych nie wysłał zaproszeń. Prosiłam o zwrot pieniędzy, odpisali że zaproszenia są gotowe i nie będą stratni. Poprosiłam o wysyłkę tych zaproszeń, żeby nie robić nikomu już problemów i zapomnieć o tym sprzedającym. Sprzedający postawił warunek że wyśle zamówienie jak zmienię im ocenę na pozytywną. Odmówiłam. Poprosiłam o wysalanie zaproszeń kolejny raz. Dostałam odpowiedź, że oni mogą moje zaproszenia wystawiać gdzie chcą, z moimi danymi. Zaczęli mnie po prostu straszyć a zaproszeń wysłać nie chcą. Nie mam ani zaproszeń, ani pieniędzy i do tego jestem zastraszana przez sprzedającego. Co mam zrobić? Nie czuję się zbytnio bezpiecznie w tym momencie ? 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@sylwia995s Podaj proszę numer zamówienia, o które chodzi.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

22bf6a80-eec6-11ef-872d-1bb204e661a8

oznacz moderatorów
Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@sylwia995s dziękuję za numer zamówienia, zgłosiłam tą sytuację ze sprzedającym do weryfikacji. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Oczywiście że straszenie nie jest dozwolone ale taki negatyw też może być taką formą . Może firma miała problemy techniczne lub coś innego spowolniło ich zrobienie i wysłanie . Zawsze trzeba najpierw próbować polubownie rozwiązać problem zanim wystawi się opinię bo ta czasem nawet jedna może komuś zrujnować sprzedaż a nie zawsze jest winna osoba ,często maszyna lub inne przyczyny losowe.

oznacz moderatorów
McGuyver__
#10 Popularyzator#

@kolekcjoner608 nawet jeśli to nie wina człowieka tylko maszyny to zachowanie sprzedającego powinno być ukarane. Mieli ustalony termin, nie wywiązali się z niego z ich winy (człowieka, maszyny, etc.). Porządny biznes wziąłby to na klatę, przeprosił za zaistniałą sytuację, zwrócił pieniądze i koszty błędu przerzucił na siebie. A nie szantażował i zachowywał się jak burak. Życzę Ci żebyś dostał zaproszenia na ślub/komunię/ważne życiowe wydarzenie dzień po tym wydarzeniu. Zobaczymy czy będziesz taki wyrozumiały. Bądźmy wyrozumiałymi ludźmi, ale nie dawajmy sobie sr*ć na głowę.

oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Prosiłam o wysłanie zaproszeń jeszcze dzisiaj rano... Niestety sprzedający sam postanowił nie wysyłać zaproszeń tylko zwrócić pieniądze, na co na sam koniec napisał, że będzie wykorzystywał moje dane i wystawiał zaproszenia w celach sprzedażowych. 

oznacz moderatorów
McGuyver__
#10 Popularyzator#

@sylwia995s , to napisz sprzedającemu, że sam fakt, że tak napisał i posiadasz to teraz na piśmie jako dowód zezwala Ci na pozwanie go z art. 266 KK.

Kodeks karny 

Art.  266.  [Ujawnianie informacji w związku z wykonywaną funkcją]
§  1.  Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie zobowiązaniu, ujawnia lub wykorzystuje informację, z którą zapoznał się w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną, społeczną, gospodarczą lub naukową,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Do tego można jeszcze podciągnąć RODO i prawa do własności intelektualnej, jeśli w zaproszeniach był wykorzystany jakiś Twój autorski projekt.

oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Niestety jak napisałam o rodo i o tym że nie mogą wykorzystać moich danych dostałam wiadomość, że na niczym się nie znam i że jestem śmieszna. A po negatywnym komentarzu napisali że zgłoszą sprawę o zadośćuczynienie za pomówienie na allegro. Przecież mam to wszystko na piśmie, że zastraszają mnie wykorzystaniem moich danych ... W odpowiedzi na negatyw, odpisali, że zaproszenia są ich, mogą je wykorzystać i na pewno nie będą ich wyrzucać do kosza. A na zaproszeniach są imiona i nazwiska gości, bo taką personalizację wykupiłam i podałam do druku. Dodatkowo pisali, że na zaproszeniu jest inne imię i nazwisko. Zaproszenia kupione na komunię córki, więc jest jej imię a na allegro dane rodzica ... No to wiadomo, że się różni... 

oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Pisałam najpierw do sprzedającego na co było brak odpowiedzi. Jak dodałam negatyw, od razu dostałam odpowiedź ... Zaczęłam być szantażowana że zaproszenia wysla jak zmienię opinie. Są jeszcze inne opinie oznaczone u sprzedającego jako 'nieuprzejmy sprzedający'. Gdyby faktycznie zaproszenia były wysłane w ciągu 3 dni roboczych bym usunęła opinie. Ale nawet negatywny komentarz nie pozwala na szantażowanie ludzi. Mam prawo jako kupujący dodać opinię i z takiego prawa skorzystałam . Ale nikt nie ma prawa nikogo szantażować, ja nikogo nie szantażuje że chcę zwrot pieniędzy bo opiszę sytuację na grupach czy w internecie bo są to groźby karalne. 

oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Rozpoczęłam dyskusje na allegro. Sprzedający dostał wiadomość, że albo wyśle zamówienie w ciągu 24h, albo na konto zostaną nałożone ograniczenia sprzedaży. Konto które działa 4 miesiące ... 

oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Opisałam sytuację która była zgodna z prawdą, że zamówienie nie zostało dostarczone. Zaproszenia zakupione 19 lutego. Poprosili o zmianę opinni, zmieniłam i ostrzegam innych, że jeśli nie chcą być szantażowani i zastraszani w wiadomościach prywatnych niech omijają ta aukcje dla własnego spokoju. 

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@sylwia995s

Tu radzę zrobić kopię wiadomości od sprzedawcy i zgłosić sprawę w najbliższym komisariacie lub prokuraturze. W końcu jaką masz pewność, że sprzedawca nie spełni swoich gróźb. 

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@sylwia995s podejmiemy działania wobec sprzedającego, natomiast zachęcam również do zgłoszenia sprawy na policję - na ich wniosek Allegro udostepni stosowane informacje.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@sylwia995s coś musiało być zapalnikiem 🙂  

Napisz kiedy zakup, jaki był czas wysyłki ( nie ten co podaje allegro, tylko na dole dostaw masz ten co podaje sprzedawca ) oraz kiedy został wystawiony negatyw

________
Κώστας
oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

zapalnikiem? Nikt nie ma prawa stosować gróźb o wykorzystanie i wystawianie danych kupującego. Zawsze można się dogadać a nie pisać wiadomości "zaproszenia są personalizowane i możemy używać danych gdzie chcemy i w jakim celu chcemy"

oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Opinia wyszła z faktów. Jeśli ich zdaniem źle zrobiłam to mogli podjąć swoje kroki bez żadnych przeszkód a nie pisać do mnie wiadomości i straszyć, że będą wykorzystywali dane w celach jakie chcą. 

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@sylwia995s zgodzę się z Tobą, że nikt nie ma prawa stosować takich gróźb i nie ma przyzwolenia na to z naszej strony. Z naszej strony tak jak wspomniałem powyżej działania podejmiemy.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów
sylwia995s
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję bardzo. Chodzi mi cały czas tylko o to, żeby sprzedający nie udostępniał danych z zaproszeń. Są tam podane dane gości. A to nie ja zrobiłam zwrot tych zaproszeń. 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

treści twojego wpisu nie znamy i kolejności działań nie znamy

a może sprzedawca widzi to w kolejności art 24kc art 191kk art 212kk

trzymajmy się przepisów

co mówi ustawa konsumencka lub kodeks cywilny, gdy sprzedawca dopuszcza się zwłoki w realizacji zamówienia?

Czy skutecznie odstąpiłaś od umowy? Poproś o potwierdzenie tego faktu na nośniku trwałym

czy w przepisach jest podane rozwiązanie - publicznie nie polecać sprzedawcy?

jak znam życie nie zadzwoniłaś do sprzedawcy by porozmawiać jak człowiek z człowiekiem?

nie robiłaś zakupów po to by bluzgać sprzedawcy

oczywiście jeżeli groźby sprzedawcy noszą znamiona czynu zabronionego zgłoś się na policję - sprzedawca też musi się trzymać przepisów prawa

 

oznacz moderatorów