Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, mam kilka pytań. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Kupiłam na aukcji towar, podczas kupowania pokazał mi się " termin dostawy piątek 30.09". Byłam pewna że najpóźniej w ten dzień towar do mnie dotrze.
Oczywiście nie dotarł i musiałam kupić stacjonarnie taki sam bo był mi pilnie potrzebny.
Wystawiłam negatywa, że towar nie dotarł i sprzedawca teraz mnie straszy sądem bo allegro potwierdziło że sprzedawca miał 3 dni robocze na wysyłkę a nie na dostarczenie. Wg allegro to jest przewidywany czas wyliczany na podstawie wcześniejszych wysylek.
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mi się pokazywało że dostawa akurat w ten dzień i nigdzie nie jest napisane że to jest przewidywany termin dostawy, oraz dlaczego do momentu umieszczenia paczki w paczkomacie miałam komunikat z allegro że paczka dotrze z opóźnieniem ? Bo allegro nie zechciało mi udzielić informacji.
Może ktoś byłby mi też w stanie wytłumaczyć dlaczego na aukcji sprzedającego pokazywało się "dostawa 30.09" a po umieszczeniu przeze mnie negatywnego komentarza, nagle widnieje "wysyłka do 3 dni roboczych "? Choć na innych jego aktualnych aukcjach wciąż widnieje termin dostawy.
Nie dam rady już zmienić komentarza bo raz zmieniłam ale chciałabym aby został negatyw.
Czy mogę go jakoś usunąć i znowu wystawić negatywa ?
@msniezek Deklaracja brzmi "Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 3 dni roboczych."
Czy zwrot ''do 3 dni" oznacza to samo co "wyśle trzeciego dnia roboczego po zakupie"?
@komis-bell w oczach potencjalnego kupującego - najczęściej dokładnie to oznacza.
@msniezek Przecież to oczywiste oraz logiczne, że zwrot "do 3 dni roboczych" oznacza czas na wysyłkę w ciągu 3 dni a nie "trzeciego dnia". Słowo klucz - "do".
@komis-bell gdyby było tak, jak mówisz, najbezpieczniej byłoby wpisać "wysyłka do 365 dni" 🙂
@msniezek ...
Ja uważam, że najbezpieczniej (oraz najprościej) byłoby jednak przestać wprowadzać kupujących w błąd.
Napisałeś taką głupotę w swoich wszystkich komentarzach, że to masakra. Chociaż byś przeprosił za zaistniałą sytuację. Wasza aplikacja, jest konstrukcja i wygląd wprowadzają konsumenta w błąd, ale się od tego umywacie. Żenada.
@msniezek To może inaczej.
a) mam prodkuty które wysyłam w 24H ( wiekszość) ale również takie które są ściągane pod konkretne zamówienie - wtedy czas wysyłki podaję 3-5dni ( ale to znacząca mniejszość). Jaki czas wysyłki pokaże allegro przy produktach na zamówienie? realny czy wprowadzający kupującego w błąd?
b) Jest towar szybko rotujący ale zamawiać można tylko jakieś partie. Stąd zdarza się że dostawa do sprzedającego trwa 1-2 dni. Podawany jest więc czas 3 dni na wysyłkę bo wtedy na pewno wyjdzie w deklarowanym czasie. Ponieważ większość wysyłek to 24H - jaki czas podacie przy wysyłce gdy towaru nie ma na stanie i jest oczekiwanie na dostawę?
Generalnie najbardziej uderza to w kupujących, którym faktycznie zależy na szybkiej wysyłce. To oni zwracają uwagę na oznaczenie "dostawa jutro". Kiedy nie otrzymują tego towaru następnego dnia, czują się oszukani, źli i odbijają to na sprzedawcy.
Standardowy klient ma świadomość, że wysyłka towaru to proces i nie oczekuje natychmiastowego dostarczenia towaru. Wie, że należy zamówić go z odpowiednim wyprzedzeniem, aby mieć pewność, że dotrze na czas.
a) Jeżeli to duży wolumen, rozważyłbym prowadzenie sprzedaży na dwóch kontach. Jeżeli takich przedmiotów jest niewiele, rozważyłbym kontakt z kupującymi po zakupie, z informacją o dłuższym terminie realizacji.
b) To już kwestia logistyczna, np. zamawianie kolejnej dostawy 1-2 dni wcześniej, tak żeby nie było braków na stanie?
@msniezek Maciek jak chcę posłuchać polityka to włączam TV !!! Ty się nie migaj tylko odp na pytania! 😁
A wiecie, że CO BYŁO A NIE JEST NIE PISZE SIĘ W REJESTR ? Może ktoś wysyłał przez miesiąc w terminie X, jednak od jutra chce wysyłać w terminie Y, to Wy i tak podacie kupującym termin X. To jest chore. Zacznijcie myśleć, a nie kierować się algorytmami i przeszłością.
@msniezek Jeszcze jedno wczorajsze pytanie autorki tematu pozostaje bez odpowiedzi.
"Dlaczego to ja mam być stawiana przed sądem jeśli to allegro wprowadziło mnie w błąd ?"
@komis-bell nie stawiamy nikogo przed sądem, to jest pytanie do sprzedającego. Nie znam szczegółów tej sprawy, nie wiem jaka jest/była treść tego komentarza. Jeżeli kupująca chce swój komentarz usunąć, może to zrobić kontaktując się z nami. Jeżeli sprzedający mimo to zechce oddać sprawę do sądu (szanse są, umówmy się, symboliczne), a komentarz dotyczy wyłącznie nieterminowej dostawy - nie wygra jej.
msniezek Nawet nie zrozumiałeś treści pytania: "
@msniezek Jeszcze jedno wczorajsze pytanie autorki tematu pozostaje bez odpowiedzi.
"Dlaczego to ja mam być stawiana przed sądem jeśli to allegro wprowadziło mnie w błąd ?"
Nie chodzi o to, że Allegro stawia kogoś przed sądem, tylko dlaczego sprzedający straszy sądem kupującą, a nie Was skoro to Wasz błąd wprowadził ją w błąd i sprowokował negatywny komentarz ?
@msniezek łamiecie prawo, maskując wymagane przepisami informacje jakie ma przekazać przedsiębiorca Kupującemu.
Ustawa o prawach konsumenta:
Art. 8. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:
4) sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
@msniezek problem polega na tym , że ja większość , chyba 99 % zakupów na allegro robię przez aplikację. I o ile na komputerze widać ( jak wejdziesz w zakładkę dostawa to nad różnymi terminami dostawy faktycznie napisane jest "przewidywany czas dostawy") natomiast w aplikacji tego już nie ma. Więc przeciętny Kowalski czyli ja jest pewny w 1001 % że ta dostawa ma być maksymalnie do dnia np.30.09 , zwłaszcza że już 01.10 wyświetla mi się na czerwono "twoja przesyłka jest opóźniona".
Takich Kowalskich jest miliony i przez to sypanych mnóstwo negatywnych komentarzy. I owszem mojemu sprzedawcy za chamskie rzucanie się do mnie i straszenie sądem bez podstaw należy się negatyw ale muszę zmienić treść.
@anicia32 Baaa, ta aplikacja nie tylko w czasie dostawy stwarza problem, co powiesz na to, że wprowadza kupujących w błąd np. produktem, czy rozmiarem.
(tu poniżej powinien być PrintScreen, nie wiem czy się wyświetlają innym użytkownikom.)
Np. tu: nazwa sugeruje zakup kolczyka rozmiar 16mm z kolorami kryształka MGR (miętowa zieleń)
a w rzeczywistości kupujesz 14mm koloru kryształka czerwonego - dobrze, że zdjęcie kryształków się zgadza, choć nie zawsze tak jest, a rozmiar przecież nie musi....
@Halfrunt tego też nie wiedziałam , niezły numer
@anicia32
Poczytaj wątki o "produktyzacji". Allegro wie lepiej co zaprezentować Kupującemu od sprzedawców. Odkąd wprowadzili ten swój katalog, u nas w ofertach wisi ostrzeżenie dla Kupujących przed tym guano.