anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ustala przewidywany czas dostawy? sprzedający czy Allegro?

MAMY ROZWIĄZANIE!
karcia_i_miti
#1 Nowicjusz

Mam taką sytuację (dwukrotnie od tego samego sprzedającego): kupując przedmiot była możliwa dostawa w punkcie następnego dnia (droższa) i dostawa za kilka dni listem poleconym (tańsza). wybrałam droższą, gdyż zależało mi na czasie. Następnego dnia, gdy miała być dostawa, dostałam informację od Allegro "Twoja dostawa będzie opóźniona". Jak napisałam do sprzedającego, to odpisał mi, że to Allegro wysyła te informacje i reklamacje mam zgłosić do Allegro. pytanie - czy faktycznie tak jest i jeśli tak, to gdzie znajdę jakiś kontakt do Allegro? pierwszy raz mi się takie coś zdarza. 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23
Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@karcia_i_miti jak sama nazwa mówi przewidywany czas dostawy, który jest określany przez algorytm allegro.. Sprzedawca określa czas wysyłki.

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@karcia_i_miti  przewidywany czas dostawy określa specjalny mechanizm i oblicza go na podstawie wcześniejszych wysyłek sprzedającego i dostaw przewoźników.

Więcej o nim dowiesz się w artykule Przewidywany czas dostawy Twojej przesyłki.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@gdvorek  Tylko że pytanie było  kto określa czas dostawy, a nie w jaki wymyślny sposób ten czas jest wyliczany.  

Wiadomo że wylicza to Allegro, więc jeśli Allegro źle policzy, to  karany jest sprzedający,   ale moderatorowi zwyczajnie nie wolno tego napisać.

Proszę pisać prawdę panie moderatorze !

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Algorytm tak pięknie to wylicza, ze co chwilę widać posty sprzedawców gdzie "dostawa na jutro" i możliwość zamówienia kuriera też dopiero na jutro xD. Nie mówiąc o wiecznych postach związanych z niepojawieniem się kurierów po paczki gdy już ten podjazd był....

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@karcia_i_miti sprzedawca podaje tylko do kiedy wysyła, jak podał w 24 h i tak nadał to resztę wylicza Allegro, co śmieszne wprowadza w błąd bo podając dostawa pojutrze ( a większość przewoźników ma regulaminowo 2-3 dni na doręczenie ) jest przewidywana, byle klient kupił z resztą walczy sprzedawca 😞

Szczególnie potrafią zakłamywać One Box konta InPost u nich pisać że dostawa za dwa dni a do One Box że jutro mimo że mają regulaminowo 3 dni na dostawę z resztą to co widać po postach często robi się z tego kilka dni 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@kostas11 to nieprawda. Przewidywany czas dostawy wylicza algorytm na podstawie realnych danych - opisujemy je w powyższym artykule.

Nie ma tu „zakłamywania” - to statystyka, nie obietnica.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
Mido
#12 Orędownik

@gdvorek  to brzmi pięknie, ale to przykład hipokryzji Allegro. Doskonale wiecie że kupujący rozumieją to właśnie jako obietnicę, a wy wcale nie wyprowadzacie ich z błędu. Ewentualne negatywy za "nieterminową" dostawę (ja ich nie mam, ale widziałem wiele) także obciążają sprzedawcę, bo przecież "klient ma prawo do subiektywnej oceny".

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

przewidywany czas dostawy określa specjalny mechanizm i oblicza go na podstawie wcześniejszych wysyłek sprzedającego i dostaw przewoźników.

@gdvorek jakoś sprytnie zapomniałeś wspomnieć czyj jest ten mechanizm i kto nim ręcznie steruje wprowadzając kupujących w błąd (np: święta w grudniu kilka lat temu)

oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz

@gdvorek  napisał(a):

@kostas11 to nieprawda. Przewidywany czas dostawy wylicza algorytm na podstawie realnych danych - opisujemy je w powyższym artykule.

Nie ma tu „zakłamywania” - to statystyka, nie obietnica.


@gdvorek Co nieprawda? Algorytm jak ma 40% wysyłek z wybranego przedziału czasowego, to już przesuwa przewidywany czas dostawy. Przy niewielkiej ilości paczek wystarczy niewiele, żeby algorytm zaszalał. Sprzedawca próbując wysłać wg przewidywanego czasu paczki, znowu przesuwa sobie granicę, aż dochodzi do momentu że nie jest w stanie spakować paczek, bo godziny odbiorów przez kuriera mijają.

A jak nie wyśle wg zmyślonego czasu wysyłki, który pracuje na naprawdę prymitywnym algorytmie, to Kupujący dostaje informację, że paczka jest opóźniona.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

Skąd wy bierzecie te realne dane? Ustawiam termin wysyłki na 2 dni ( np magazyn potrzebuje dnia technicznego -np. na  serwis kas ), co przewiduje allegro? dostawa jutro, bo macie "dane" i klient się kłóci, bo on widział, że sklep zadeklarował- nie pokazujecie mu prawdziwej deklaracji sprzedawcy. Albo godzina graniczna wysyłki na 0:01, bo kurierzy nie podjeżdzają lub zabierają losowo paczki rano z punktów, o 10 :00 dostawa na jutro...

oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

No cóż Zrzut ekranu 2025-08-30 164212.png

Nie ma "zakłamywania" -zwykła statystyka mówi, że pomiędzy 27 sierpnia, a 28 sierpnia są 3 dni. 🤣 . Co najlepsze wasza statystyka zawsze "myli się" na  "korzyść" allegro delivery

oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_    To kiedy zrobicie porządek ze swoim algorytmem? i przestaniecie na chama okłamywać klienta, że przesyłka jest opóźniona.  Jakoś "statystycznie" 3 dni znów nam nie wyszły Przecież wasz algorytm nie "zakłamuje", nie obiecuje ,  pomiędzy godziną 17:21 w środę 27,08 do czwartku  28,08 są statystycznie 3 dni.  

Zrzut ekranu 2025-08-30 164952.png

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@shopmw Te dwie informacje, które zaznaczyłeś na zrzucie ekranu, dotyczą odrębnych kwestii. 3 dni to jest czas, jaki zadeklarowałeś na wysyłkę, natomiast 28.08 to jest sugerowany czas wysyłki.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

Klient widzi, że 29. 08 przesyłka jest opóźniona. ALLEGRO MU MÓWI, ŻE PRZESYŁKA JEST OPÓŹNIONA. To niedobry sprzedawca "oszust" nie wysłał paczki, allegro mu mówi, że powinna być  u niego i jest opóźniona? o jakich dwóch sprawach mówisz? Statystycznie nijak jeden wieczorek nie robi się 3 dniami. Wprowadzacie z premedytacją klienta w błąd jako serwis. Jak widać macie wszystkie dane by odpowiednio odliczyć, w tym przypadku do 3.

oznacz moderatorów
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@shopmw przewidywany czas dostawy jest wyliczany na podstawie dotychczasowych realizacji wysyłki przez sprzedawcę dla danej metody dostawy. Informacja o opóźnieniu odnosi się właśnie do przewidywanego czasu dostawy, który był wyświetlany kupującemu podczas zakupu, nie do deklarowanego. 

Gdyby przesyłki były nadawane zgodnie z deklarowanym przez sprzedawcę czasem, nie byłoby różnicy między czasem deklarowanym a przewidywanym. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

To dlaczego klient nigdzie nie widzi czasu deklarowanego? Przecież on jest ważniejszy z punktu widzenia klienta, bo mówi o realnym czasie realizacji zamówienia, zasadniczo wasze przewidywania są mu mniej potrzebne niż zużyty papier toaletowy.? I dlaczego informujecie klienta o opóźnieniu, chociaż termin wysyłki jeszcze nie minął?

oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

@Syrena_zT  napisał(a):

@shopmw przewidywany czas dostawy jest wyliczany na podstawie dotychczasowych realizacji wysyłki przez sprzedawcę dla danej metody dostawy. Informacja o opóźnieniu odnosi się właśnie do przewidywanego czasu dostawy, który był wyświetlany kupującemu podczas zakupu, nie do deklarowanego. 

Gdyby przesyłki były nadawane zgodnie z deklarowanym przez sprzedawcę czasem, nie byłoby różnicy między czasem deklarowanym a przewidywanym. 


Czyli to wina sprzedawcy, że oszukaliście klienta? Sprzedawca rzetelnie oszacował czas wysyłki, ustawił realnie w swojej ofercie. Wy sprzedaliście klientom bajkę, że dostanie wcześniej i to wina sprzedawcy, że nie ma wpływu na wasze konfabulacje i pracuje wg własnych deklaracji ( a nie waszych "przewidywań"? 

oznacz moderatorów
shopmw
#11 Animator

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_   Czekam na odpowiedź ? Dlaczego klient nie widzi czasu zadeklarowanego przez sprzedawcę? nie pytam co widzi, bo to już ustaliliśmy, że waszą urojoną wizję, a nie realne deklaracje sprzedawcy. Proszę wytłumaczyć klientom, dlaczego zdecydowaliście się wprowadzać ich w błąd?  Będą przekierowywani do tego wątku. Mamy serdecznie dosyć na odpowiadanie na te oszczerstwa klientów ( to zrzuty tylko z kilku maili z 2 dni). a.jpg

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Skoro jest to tylko sugerowany czas jak twierdzisz to dlaczego wysyłacie informacje o opóźnieniu przesyłki gdy ten czas jeszcze nie minął? 

I jakoś nie ma tam informacji, ze to "SUGEROWANE OPÓŹNIENIE"....

Może trochę konsekwencji. Albo coś się traktuje jako sugerowane od początku do końca albo wcale...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów