Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W grudniu dokonalem zakupu na Allegro, nieszczęśliwe wybierając kuriera UPS jako formę dostawy. Przesyłka została wrzucona za ogrodzenie i rozprawił się z nią mój pies zanim wróciłem do domu. Zawartość zniszczona, zdjęcia zrobione i przekazane wraz z.reklamacją firmie kurierskiej, która poinformowała sprzedającego o uznaniu reklamacji z ich winy (brak kontaktu kuriera i pozostawienie przesyłki na pozarcie psa). Allegro Protect wstrzymalo zwrot pieniędzy powołując sie na rzekome nie złożenie reklamacji, co bylo nieprawdą i w dyskusji zalaczalem screeny reklamacji (tylko taka opcję potwierdzenie oferuje reklamacja online ups). Ponadto sprzedający potwierdzil w dyskusji uznanie reklamacji, co potwierdził również jego opiekun allegro. Dlatego w zwiazku z załączonymi dowodami zarówno z mojej jak i sprzedającego strony w kwestii reklamacji UPS i jej uznania zwracalem się z ponowną prośbą o zwrot środków. Sprzedawca i ja jesteśmy zgodni, UPS również uznało reklamację a Państwo zablokowali sprawę. Co zrobić? Sprawa ciągnie sie od grudnia. Nie odpowiadają na moje ani sprzedającego głosy w dyskusji. Nie odpuszczę. Pytanie czy pozostaje jeszcze jakieś biuro ochrony konsumenta /bo allegro protect nie działa na rzecz konsumenta/ czy zgloszenie na policję?
A z jakiej paki chcesz otrzymać odszkodowanie od UPS i z Allegro Protect. Za coś takiego można iść siedzieć, bo jest to przestępstwo (grozi za to to 5 lat pozbawienia wolności).
Jak UPS uznał reklamację, to oni wypłacą odszkodowanie. Pytanie kto składał reklamację do przewoźnika, ty czy sprzedawca.
Ale ja nie dostalem zadnej rekompensaty - ani od UPS ani od Allegro. Uznanie reklamacji UPS wiazalo się z informacją, ze poinformują Sprzedającego bo to z nim zawarli umowę i mam czekać na informację od niego. Ten przyznał, ze jest uznana reklamacja, zglasza w dyskusji allegro ze ma również potwierdzenie pracownika allegro w tej sprawie ale pieniędzach nie ma mowy a wniosek wstrzymany. Podkreślam, ze UPS ani mailowo ani telefonicznie nie mowi nic procz uznania reklamacji i ze nie ze mna zawarli umowę więc mam się kontaktować ze Sprzedającym. Ten niby po mojej stronie ale o pieniądzach nie ma mowy - też odwołuje się do Allegro Protect... Co mogę zrobić?
Sprzedający i przewoźnik uznał rekalamcję i Alelgro ma wypłacić Ci rekompensatę, a ile otrzymałeś już?
Nie otrzmalem nic. UPS uznal reklamacje i poinformowal o tym sprzedającego i allegro (potwierdzenie pracownika allegro wyslane do sprzedawcy, ktory udostępnil je w dyskusji jako screen maila). Ale pieniędzy od nikogo. Co moge z tym zrobic? UPS powolujac się na swoją politykę firmy pisze ze kontaktuje się ze sprzedającym bo to z nim zawarl umowę i zostaje z niczym od dwoch miesięcy...
Poradzcie, co zrobic w tej sytuacji?
1)UPS uznało reklamacje - ktoś odszkodowanie otrzymał ( kto skłądał reklamacje do UPS ? Ty? Czy sprzedawca? - składający reklamacje po jej uznaniu otrzymuje odszkodowanie
2) Jeśłi sprzedawca otrzymał odszkodowanie - powinien wysłać Ci towar po raz kolejny albo zwrócić środki
3) NAJWAŻNIEJSZE:
art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego
„Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. .......
Czyli sprzedawca jest odpowiedzialny za przesyłke do momentu jej wydania. Ponieważ do wydania nie doszło ( co potwierdził UPS) ja kierowałbym roszczenia do sprzedającego w dyskusji.
A on niech już swoje sprawy z przewoźnikiem załatwia we własnym zakresie.
@ptx1977 rozumiem, że ta dyskusja jest ju dla Ciebie męcząca, ale musimy otrzymać potwierdzenie uznania reklamacji od przewoźnika. Rozumiem, że Ty ją złożyłeś, ale informację o jej przebiegu miał otrzymać nadawca.
Nasz Doradca w korespondencji ze sprzedającym napisał, że otrzymał informację od przewoźnika, odstąpili od przeprowadzenia inspekcji szkody i przyjęli odpowiedzialność za uszkodzenie, jednak wciąż potrzebują reklamacji, dlatego Doradca poprosił sprzedającego o złożenie reklamacji (może to zrobić nawet za naszym pośrednictwem, w odpowiedzi na wiadomość od Doradcy).
W tej sytuacji sprzedający powinien skontaktować się z przewoźnikiem.