Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zostałem oszukany i okradziony przed użytkownika[edycja]. Ta Pani już tutaj nie sprzedaje. Sprawa jest z przed 2 tygodni. Mam dane firmowe tej Pani, która wystawiła mi fakturę pro-forma. Chodziło mi o wysyłkę za granicę z zerowym vatem. Co mogę zrobić aby odzyskać skradzione mi pieniądze. Płatność była przed Revoluta, ponieważ allegro nie przyjmowało mojego europejskiego numeru VATU. Jak najszybciej odzyskać skradzione pieniądze? Dziękuję za podpowiedzi. Dodam tylko, że nie mieszkam w Polsce to był mój pierwszy zakup poprzez Allegro. Zawsze kożystałem z **piiip**, **piiip** czy **piiip**s i nigdy nie miałem podobnego przypadku.
@peterlebek Nie ma znaczenia czy sprzedaje, zakupiłeś towar na All więc otwórz dyskusję z sprzedawca: https://allegro.pl/dyskusje/nowa jeżeli już nie ma go i nie odpowie Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy po 14 dniach od zakupu składaj wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@peterlebek pisząc, że ktoś złamał prawo sam go nie łam
publiczne ujawnianie danych osobowych i sugerowanie, że dana osoba jest oszustem to
jest ostre przegięcie
co robi w tym temacie serwis - pozwala na łamanie prawa?
dlaczego ten wpis nie jest usunięty a @peterlebek nie ma zablokowanego tutaj konta?
co się tutaj wyprawia?
To nie jest sugerowanie tylko fakt. Według Ciebie taka kradziez to normalne na tym serwisie? Zapłacilem oszustom 1400 zl za laminator, ktorego nie otrzymałem, a oszuści przestali odpowiadac nawet na maile.
Jeśli wyzywaleś ich od oszustów, to może się obrazili i przestali odpowiadać.
Nie możesz bez wyroku sądu nazwać nikogo złodziejem, ani oszustem.
Najpierw otwórz dyskusję i poproś Allegro o pomoc w niej, złóż reklamację. W ostateczności skorzystaj z Programu Ochrony Kupujących
@RED napisał: "publiczne ujawnianie danych osobowych i sugerowanie, że dana osoba jest oszustem to jest ostre przegięcie"
@TATLOK napisał: "Nie możesz bez wyroku sądu nazwać nikogo złodziejem, ani oszustem."
No chyba, że tym "oszustem" nazywa się wymienionego z nazwy kupującego. Wtedy można i nikt z dyżurnych sprzedawców się nie oburzy: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/uwaga-oszust-kupuje-i-chce-wy%C5...
BTW: Tamten "oszust" autora wątku nie oszukał.
@Client:98572120 Dlaczego masz manię na punkcie czarnej listy?
Chyba wiem, zapewne jesteś na bardzo wielu takich listach - nie dziwi mnie to, z takim zaczepnym podejściem nie masz już gdzie kupować! stąd ta obsesja.
Zauważasz u tych pogardzanych sprzedawców jakiś łakomy kąsek, przymierzasz się do zakupu, a tu nagle cap - okazuje się, że nie możesz, jesteś na czarnej liście - czujesz się wtedy jakbyś dostał siarczysty policzek w twarz.
@TATLOK Ale jaka czarna lista, czym wy chcecie straszyć?
Założy sobie 10 kont i będzie kupował gdzie chce i ile chce.
@xyz96 My chcemy straszyć?
To on straszy biednych i uczciwych sprzedawców, nawołując do usunięcia czarnej listy! A niech sobie zakłada nawet 100 kont i na każdym wykupi Smarta - jego sprawa.
@TATLOK I zostanie usunięta moim zdaniem, aby nie dochodziło do nadużyć, tak jak zabrano wam już (biednym sprzedawcom) negatywy odwetowe.
Czy zostanie usunięta? Nie będziemy wróżyć z fusów, nie sądzę bo Allegro samo też korzysta z tej listy.
Co do ocen odwetowych to masz rację - jeśli Allegro zmieniło profil z C2C na B2C to tak się musiało stać - wygodniej również dla sprzedawcy, gdyż przy wielu transakcjach nie jest zmuszany do czasochłonnego odhaczania komentarza.
@TATLOK Czarna lista będzie zlikwidowana. To nieuniknione, jak nieunikniona była likwidacja odwetowych komentarzy i jak nieunikniony był wyrok sądu w sprawie blokowania kont kupującym. Od czwartku rekompensaty z POK będą doliczane do rachunku sprzedawców, a ci którzy nie zapłacą będą zawieszani i windykowani. Tak, Allegro staje się lepszym miejscem do kupowania. Powoli, ale konsekwentnie.
A o moje zakupy się nie martw. Nigdy tu nie napiszę z konta zakupowego i nigdy nie trafię na żadną CL. Poza tym kupuję tylko od super sprzedawców, którzy płacą podatki i respektują prawa konsumentów, a oni chcą, żebym do nich wracał.
Dobrze że od 15 lipca będzie pisane tylko na temat 🙂 dodali podpunkt h, i, j 😄
4.1 Zabrania się zamieszczania przez Użytkowników Postów sprzecznych z obowiązującymi przepisami
prawa, normami obyczajowymi, moralnymi i społecznymi oraz postanowieniami Regulaminu i
Regulaminu Społeczności, w szczególności zabrania się umieszczania Postów i Materiałów:
a) nieprawdziwych, wprowadzających lub mogących wprowadzać w błąd innych Użytkowników,
b) mogących naruszać prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej,
c) naruszających prawa podmiotów trzecich,
d) naruszających dobra osobiste,
e) zawierających dane osobowe Użytkownika lub innej osoby,
f) dyskryminujących (m.in. płeć, rasę, narodowość, język, religię), nawołujących do przemocy lub
posiadających charakter pornograficzny,
g) obraźliwych, wulgarnych (również w językach obcych) lub zawierających groźby skierowane pod
adresem podmiotów trzecich;
h) będących bezpośrednimi atakami na innych Użytkowników,
i) nie mających związku z tematyką rozmów i dyskusji prowadzonych w ramach Społeczności,
j) zawierających rady, które mogłyby skutkować wyrządzeniem szkody lub popełnieniem czynu karalnego,
*karze, rzecz jasna. Dziwne, że jeszcze nikt nie zauważył. 😁
@kostas11
j) zawierających rady, które mogłyby skutkować wyrządzeniem szkody lub popełnieniem czynu karalnego
Czyli zgodnie z literalnym brzmieniem pkt. j) zabronione będą wpisy zawierające porady dla Kupującego, "które mogłyby skutkować wyrządzeniem szkody Sprzedającemu" (np.: jak wykorzystując prawa Kupującego narazić Sprzedawcę na dodatkowe koszty) - nawet w sytuacji gdy nie dochodzi do popełnienia czynu karalnego (użyto spójnik "lub"). Jeżeli tylko Allegro będzie przestrzegało "swojego" regulaminu (co z dotychczasowej praktyki wydaje się mało prawdopodobne) to większość wpisów będzie musiała zniknąć, a ich autorzy zostać zablokowani (bo większość z nich zawiera właśnie porady de facto jak broniąc interesów jednej ze stron wyrządzić szkodę drugiej.
@A3dam Oczywiście, ci nieliczni, skutecznie pomagający tu kupującym, w oparciu o przepisy, wskazujący metody postępowania w starciu ze sprzedawcami w sytuacjach konfliktowych przy zwrotach i reklamacjach, powinni zostać zablokowani, ponieważ każda taka porada wyrządza pewną szkodę sprzedającemu.
Wtedy będziecie mieli już forum sprzedawców i sami będziecie mogli "odpowiednio doradzać" kupującym w dziale dla kupujących.
"BTW: Tamten "oszust" autora wątku nie oszukał." - czyżby to dlatego, że sprzedający był czujny i nie dał się oszukać?😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
"czyżby to dlatego, że sprzedający był czujny i nie dał się oszukać?"
Tego nie wiadomo, ale jedno jest pewne: do żadnego oszustwa nie doszło. 😏
"Tego nie wiadomo" - ależ wiadomo. Z poniższego cytatu wynika, że kupujący chciał aby sprzedająca/sprzedający wysłał(a) mu obiektyw bez zapłaty całej kwoty (bo coś tam wpłaci, a resztę odda do końca tygodnia).
Celowo pomijasz takie niuanse czy serio jesteś tak nieroztropny (żeby nie użyć mocniejszych słów)?
"Jakbym schrzanił oddam na pewno koszty promocji i wystawienia niezależnie od Pani możliwości reklamacji transakcji i zwrotunpreowizkibod Allegro ale proszę jeszcze chwile poczekać ewentualnie konto to bezpośrednio coś wpłacę i mam nadzieje ze w ciagu tygodnia zapłacę za calosc.
Proszę wysłać dziś jak najwcześniej żebym na weekend mógł potestować bo jutro poatek"
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@peterlebek Na koncie, z którego piszesz, nie widzę żadnego zakupu. Podaj proszę numer oferty, której dotyczy ten problem.