anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot do oficjalnego sklepu allegro.

MAMY ROZWIĄZANIE!
michuvg
#8 Zapaleniec#

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z Oficjalnym Sklepem Allegro. Zakupiłem tam iPhone 15 pro lecz po 1 dniu przestał działać wyświetlacz więc zadzwoniłem na numer podany w ich sklepie aby dowiedzieć co dalej zrobić z tą sprawą, pracownik sklepu powiedział mi abym odesłał telefon i mogą mi zaproponować gwarancję lub zwrot środków (powiedziałem że chce zwrot środków) i zapytałem się co zaznaczyć przy robieniu zwrotu, usłyszałem bez znaczenia więc zaznaczyłem opcję ‚Towar uszkodzony, ale paczka jest cała, po czym odesłałem telefon zabezpieczony dodatkowo w folię bąbelkową do sprzedawcy. Po dostarczeniu paczki do sprzedawcy ciągle mam status w trakcie weryfikacji. W między czasie dostałem wiadomość aby usunąć telefon z aplikacji ‚Znajdź’ po usunięciu przesłaniu ss dla Allegro jest cisza. Dzwoniłem do sklepu allegro lecz ciągle rozmawiam z kim innym i ciągle słyszę to samo więc czy jest taka możliwość że zostanę bez telefonu i bez pieniędzy? 

oznacz moderatorów
68 ODPOWIEDZI 68
kostas11
#21 Demiurg#

@michuvg złożyłeś reklamację, skoro nie odpowiedzieli z ciągu 14 dni to reklamacja jest zasadna i uznana, teraz zgodnie z prawem od 1 stycznia 2023 r. to sprzedawca decyduje czy naprawi - wymieni, a jak nie będzie takiej możliwości to zwróci kasę, nie Ty o tym decydujesz 😞 

Pamiętaj że 14 dni jest na wydanie decyzji - odpowiedź a nie na odesłanie Ci kasy czy nowego telefona 🙂 chodź powinien być to bez uciążliwości dla Ciebie 🙂

Art. 43d. 4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili,
w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności
z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył.

Możesz się teraz powołać na ten zapis i odstąpić od umowy 🙂

Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla konsumenta. 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
krejzole
#14 Krzewiciel#

A tymczasem w znanej sieciówce jak po tygodniu przestał działać mi mikrofon to wymienili na nowy na miejscu.

Na all bałbym się kupić telefonu, często bywa że po taki sprzęt zgłasza się dzielnicowy.

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@krejzole Ale telefon kupiłem „Nowy” z Oficjalnego Sklepu Allegro…

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@kostas11 Żadnej decyzji nie dostałem, tylko w dyskusji odpisali mi że decyzję podejmą jutro w poniedziałek, ale to jest po 14 dniach, więc po terminie.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Kiedy dokładnie złożyłeś reklamację?

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

Data zgłoszenia: 15.05.2024, data otrzymania paczki przez sprzedającego 17.05.2024

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

Sami mi mówili że mają czas do piątku i napewno ktoś się do tego czasu odezwie. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

W takim razie termin na wydanie decyzji reklamacyjnej minął w piątek 31.05 - brak decyzji oznacza uznanie Twoich roszczeń. 

 

Czemu oficjalny sklep allegro działa wbrew przepisom prawa i pozwala sobie przeciągać wydanie decyzji reklamacyjnej? 🙉
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

@kostas11 a nie jest tak, że sprzedający decyduje o sposobie realizacji reklamacji w przypadku kiedy wyda decyzję i ją uzna? 
Tu decyzja nie została wydana w terminie więc powinny zostać spełnione roszczenia kupującego. 

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@komis-bell Dostałem wiadomość od nich dziś po założeniu dyskusji że prosimy o cierpliwość decyzję podejmą jutro czyli w poniedziałek, ale co z tego skoro jest już po terminie. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@michuvg @Odpisz, że termin na wydanie decyzji minął w dniu 31.05 i reklamacja w świetle przepisów została uznana. 
Jeśli uważają że jest inaczej to poproś o podanie podstawy prawnej. 

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@michuvg Wypowiedzieliśmy się w tej dyskusji

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Dlaczego Oficjalny Sklep Allegro sklep nie odpowiada i unika odpowiedzi na moje konkretne pytania. Przecież czas na rozpatrzenie reklamacji minął. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Powtarzam, sklep Allegro obowiązują te same zasady, które dotyczą wszystkich sprzedających na Allegro.”

Czy aby na pewno? @la_nika 

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@komis-bell Przecież sami nie przestrzegają swojego regulaminu co mają na stronie Allegro. Nie mówię już o Prawach Konsumenta.

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

ale moderacja pisze ze wypowiedzieli się w tej dyskusji - to co napisali?

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@Monika__L  Cytuję: „Proszę kupującego o informację kiedy przedstawione zostało dla sprzedawcy roszczenie w tej sprawie. Jest to ważne celem ustalenia terminu na wydanie decyzji reklamacyjnej. Sprzedawca musi się ustosunkować do roszczenia Kupującego w przeciągu 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, reklamacja uznawana jest za pozytywnie rozpatrzoną. Jeśli jest to możliwe proszę o załączenie kopii wiadomości wysłanej do sprzedawcy w tej sprawie.”

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

no to moze nie dosć jasno postawileś żadania w tej reklamacji. Napisałeś wprost że reklamujesz (gwarancja czy niezgodność z umową) i żądasz x? bo widziałam już reklamację typu: zepsuła sie sprzączka. prosze o pomoc.

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@Monika__L Zadzwoniłem na numer podany na ich stronie do działu reklamacji. Przedstawiłem im jak wygląda sprawa ze po jednym dniu przestał działać wyświetlacz i zapytałem się pracownika tego sklepu co mam dalej z tym zrobić i co zaznaczyć przy robieniu tego zwrotu, pracownik mi powiedział żeby zaznaczyć byle co więc zaznaczyłem: Towar uszkodzony i paczka cała( w uwagach napisałem po 1 dniu przestał działać wyświetlacz) i odesłać im produkt a oni mi zwrócą środki. Z tego co mi wiadomo wszystkie rozmowy są nagrywane także nie ma problemu żeby to sprawdzić. 

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

no to zmienia postać rzeczy. Trzeba odszukać nagrania, bo nie masz nic na piśmie. Chwilę to zajmie

jak się zrobi byle co to ma się byle jak

oznacz moderatorów
michuvg
#8 Zapaleniec#

@Monika__L Ale co zrobi byle co, przestał działać produkt. W tym samym dniu dzwonie do sprzedawcy i informuje go o zaistniałej sytuacji. W rozmowie doszliśmy do porozumienia że mam odesłać towar a oni mi zwrócą pieniądze. Prosta gadka. Jak by ktoś mi powiedział proszę napisać to bym napisał, ale skoro dogaduje się telefonicznie i informuje sprzedającego o całej sytuacji to jak to jest zrobione byle jak.

oznacz moderatorów