anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak możliwości nadania przesyłki

Supleman-sklep
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, do zamówienia nr. 

ce7764a1-7cc4-11ef-9591-c1da1833ac93 nie ma opcji nadania przesyłki. Pierwszy raz mamy taką sytuację. Czy mógłbym prosić o informację, w jaki sposób mamy nadać przesyłkę? W menadżerze paczek InPost również nie ma tego zamówienia.
W załaczniku przesyłam zrzut ekranu.Bez tytułu.png
oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Supleman-sklep Wybrana opcja dostawy to Paczkomaty InPost, więc powinniście mieć możliwość nadania tej przesyłki przez Managera Paczek InPost. Czy logujecie się do tego narzędzia używając danych swojego konta Allegro i korzystacie z możliwości improtu przesyłek?

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Supleman-sklep
#8 Zapaleniec#

Tak, logujemy się używając danych konta Allegro i korzystamy z importu przesyłek. Temat już jednak nieaktualny, anulowaliśmy zamówienie.

oznacz moderatorów

led-oro
#9 Pomysłodawca#

Mam taki sam problem, ale globalnie, czyli do wszystkich zamówień. Mamy własną umowę z Inpostem i nie korzystamy ze Smarta. Od wczoraj (piątek 27.09.2024) zniknęła opcja "Nadaj przesyłkę"  zarówno z głównego widoku jak i w Szczegółach i do teraz jej nie ma. Czyli zupełnie nie da się zamawiać kuriera w Allegro. Na szczęście kuriera zamawiamy na stronie Inpostu Webtrucker, ale jest gorzej z paczkami do paczkomatu, bo te można zamawiać jedynie w Menadżerze Paczek, a tam z niewiadomych przyczyn niemożliwe jest automatyczne tworzenie paczek do Allegro, mimo że jest połączenie i już wygenerowane etykiety widać. W efekcie wszystkie paczki do paczkomatu trzeba manualnie tworzyć, co jest sporym problemem.

Ten sam problem został zgłoszony również tutaj:

 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/brak-ikony-nadaj-przesylke/i...

 

Wiem, że na innych kontach większość nie ma takiego problemu, więc co się stało? Jakiś problem z ustawieniami na własnej umowie się pojawił? Informacje o przesyłkach zaciągają się dalej automatycznie z Webtrackera, ale to właśnie on chyba to przesyła do Allegro, a w przypadku tworzenia paczek, działą to w drugą stronę.

Gdzie mogę sprawdzić ustawienia własnej umowy, bo od czasu kiedy to robiłem, sporo się na stronie zmieniło i ciężko to teraz znaleźć.

oznacz moderatorów

led-oro
#9 Pomysłodawca#

Znalazłem odpowiednią opcję w ustawieniach zamówień. Widać informacje, że od 26 września jest możliwość dodania umów własnych jest dostępna tylko dla przewoźników InPost i Poczta Polska. Mamy w Inpoście, więc czemu powstał jakiś problem? Jak wchodzę na umowę i próbuje ponownie zapisać istniejące dane, to wyskakuje:

ShipX token nie został dodany w ustawieniach konta WZA lub jest nieprawidłowy

Czyli coś zmieniliście, co zepsuło ustawienia po mojej stronie. Spróbuję pobrać token od nowa i zobaczę czy coś to pomogło.

EDYCJA: Ponownie wkleiłem token, zapisałem i system pokazał komunikat, że pomyślnie zapisano umowę Inpost. Jednak po wejściu na zamówienia dalej brak jest opcji "Nadaj przesyłkę". Coś jest popsute,

oznacz moderatorów

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@led-oro w tym artykule  znajdziesz listę metod, którymi od 26 września nie wyślesz przez narzędzie Wysyłam z Allegro zamówień, które rozliczasz na umowach własnych.

   Basia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

led-oro
#9 Pomysłodawca#

Czyli wyłączyliście zupełnie wsparcie dla umów własnych, a etykiety do paczkomatu nie da się teraz automatycznie zamówić, bo na umowie właśnej nie zaciągają się zamówienia do Menedżera Paczek (mimo że konto jest połączone z Allegro i po wygenerowaniu paczki przesyłki zaczynają być widoczne), a w innym narzędziu Inpostu (Webtrucker) można zamówić tylko kuriera. Oznacza to, że teraz trzeba byłoby ręcznie wystawić (za każdym razem uzupełniać dane) dla każdej wysyłki do paczkomatu. To zupełnie niemożliwe na dłuższą metę!

oznacz moderatorów

led-oro
#9 Pomysłodawca#

Proszę o dalszą pomoc w tej sprawie, bo w opisanym artykule mamy:

"

Od 26 września przez narzędzie Wysyłam z Allegro nie wyślesz zamówień, które rozliczasz na umowach własnych.

Dotyczy to zamówień realizowanych metodami dostawy:

[...]

  • Kurier InPost
  • Kurier InPost pobranie
  • Paczkomaty InPost
  • Paczkomaty InPost pobranie.

[...]

Nadal możesz korzystać z umów własnych zawartych z:

    InPost – na podstawie których nadajesz przesyłki w ramach oferty specjalnej Allegro – InPost. Dotyczy to metod dostawy:

  •         Allegro Kurier24 InPost
  •         Allegro Kurier24 InPost pobranie
  •         Allegro miniKurier24 InPost
  •         Allegro miniKurier24 InPost pobranie
  •         Allegro Paczkomaty InPost
  •         Allegro Paczkomaty InPost pobranie"

Co to są OFERTY SPECJALNE? Do tej pory oferty Allegro były częścią umów między Allegro i Inpostem i były niezbędne do SMARTa. A jednak w artykule jest, że "Nadal możesz korzystać z umów własnych zawartych z InPost – na podstawie których nadajesz przesyłki w ramach oferty specjalnej Allegro – InPost."

No więc co? Umowy własne zostały teraz jakoś zintegrowane z opcjami Allegro? Czy oznacza to, że mając własną umowę i zmieniając w opcjach wysyłki na np. Allegro Paczkomaty InPost, system z automatu skorzysta z naszej umowy a nie umowy Allegro?

Straszenie niejasno to wszystko opisane. Co więcej, widziałem maila informacyjego o tej zmianie i tam było prosto napisane, że jeśli wysyłamu Inpostem lub Pocztą Polską, to nic się dla nas nie zmieni, dlatego zignorowaliśmy sprawę, a tutaj okazuje się, że jeszcze inaczej to wygląda.

Proszę o jakieś wyjaśnienia, bo teraz jest burdel na kółkach w tych opcjach wysyłki i nazewnictwie. Allegro coś sobie wymyśla, ale nie wyjaśnia jak to się ma do zmian wewnętrznych funkcjonalnych.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@led-oro Wygląda to na celowe robienie "pod górkę" tym sprzedawcom, którzy nie chcą udostępniać dobrodziejstw programu Smart! (w tym przewspaniałego Allegro Delivery), n'est-ce pas?

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@led-oro 

Czy oznacza to, że mając własną umowę i zmieniając w opcjach wysyłki na np. Allegro Paczkomaty InPost, system z automatu skorzysta z naszej umowy a nie umowy Allegro?

Wg mnie, przesyłki Allegro Inpost Paczkomat zadziałają wtedy w MP ale będą umową Allegro.

Inpost Paczkomat się nie zaimportuje, chyba, strzelam.

oznacz moderatorów

led-oro
#9 Pomysłodawca#

No dokładnie. Przy zmianie wysyłki Inpost Paczkomat na Allegro Paczkomaty Inpost, MP zacznie działać, ale już nie będzie to wysyłka na umowę własną, co przeczy zapisowi w regulaminie, gdzie jest stwierdzone, że ciągle będzie się dało wysyłać na umowę własną używając tego typu wysyłki. W ustawieniach nic nie sugeruje, żeby tak to działało, bo przy wcześniejszych opcjach, było podane w nawiasie "(umowa własna)", a przy Allegro Paczkomaty Inpost , takiego oznaczenia nie ma. Chyba że mimo braku oznaczenia tak się dzieje, tylko nie zaktualizowali sensownie interfejsu.

Zrobili burdel i teraz nie wiadomo co się faktcznie stanie jak ustawię wysyłkę Allegro Paczkomaty Inpost. Jeśli nie będzie działać to na umowę własną, to wyjdzie na to, że nie ma możliwości korzystania z paczkomatów Inpostu na umowie własnej. To też wina Inpostu, który takiej opcji nie zimplementował w żadnych z oferowanych narzędzi... Zgłosiłem to do Inpostu i jestem ciekawy co odpowiedzą. Raczej nie dostanę szybkiej odpowiedzi, bo "muszą zweryfikować" sprawę, więc widać, że na szybko to nie mają pojęcia i ktoś na górze musi to sprawdzić, a to zawsze trwa.

oznacz moderatorów