anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kupujacy zlozyl wniosek POK do zamówienia

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Jakiś czas temu kupujący chciał zareklamować towar, ponieważ twierdził, że był niezgodny z opisem. Odpowiedziałem mu, że są to cechy organoleptyczne i w opisie na aukcji nic o tym nie jest napisane.

Napisałem również, jeśli tak twierdzi, to niech odeśle towar na reklamacje. 

Sprawa ucichła, minęło 14 dni, było jakieś powiadomienie od Allegro. 

18 czerwca dostałem maila, że "kupujący złożył wniosek POK do zamówienia." "Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro."

Co mam zrobić w takiej sytuacji ?? jak się ustosunkować i z kim rozmawiać ? 

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Jestem już po rozmowie, Pan z Allegro powiedział że napiszę o zmianę komentarza i ja rowniez mam o to poprosic kupujacego.... Wiecie co szkoda nerwow i zachodu. Napisałem Pani niech zwróci mi towar, który jest już otwarty a ja oddam jej z moich prywatnych pieniędzy....

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@wielkieZOO 

Podejrzewam, że gdybyś zaproponował pani zwrot kasy bez konieczności odsyłki karmy szansa byłaby większa. Bo co gdy futrzak odzyskał apetyt i karmę wszamał ?  😁

_____________
Kama
oznacz moderatorów

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Ooo nieee teraz to już przesadziła cytuję "Proszę najpierw o zwrot plus koszt wysyłki na konto xxxxxx wtedy odeśle karme i usunę ocenę. Gdyby allegro mi zwróciło pieniądze to wtedy Pani odeśle ”

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

wielkieZOO miałeś pech z konsultantem 
Treść opisowa jednoznacznie odnosiła się do produktu a nie oceny przebiegu transakcji co było podstawą do usunięcia komentarza.

Możesz spróbować jeszcze raz ale jak już jedne w systemie oznaczył ze nie usunie to obawiam się że niewiele wskórasz.

"Proszę najpierw o zwrot plus koszt wysyłki na konto xxxxxx wtedy odeśle karme i usunę ocenę. Gdyby allegro mi zwróciło pieniądze to wtedy Pani odeśle ”

to też możesz zgłosić pracownikom allegro.

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  może pomożecie sprzedawcy

 

oznacz moderatorów

marcokeys
#9 Pomysłodawca#

"Proszę najpierw o zwrot plus koszt wysyłki na konto xxxxxx wtedy odeśle karme i usunę ocenę. Gdyby allegro mi zwróciło pieniądze to wtedy Pani odeśle ”

 

Nie odeśle. Weźmie zwrot od Ciebie i od Allegro

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

@marcokeys  napisał(a):

"Proszę najpierw o zwrot plus koszt wysyłki na konto xxxxxx wtedy odeśle karme i usunę ocenę. Gdyby allegro mi zwróciło pieniądze to wtedy Pani odeśle ”

 

Nie odeśle. Weźmie zwrot od Ciebie i od Allegro


niestety prawdopodobne przy tego typu klientach

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/wy%C5%82udzenia-z-pok-i-polityka-allegro-w... 

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Zgłoś na czacie próbę wyłudzenia. Nie na tym polega reklamacja.

oznacz moderatorów

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

jak zgłosić próbę wyłudzenia ? 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

@wielkieZOO  napisał(a):

jak zgłosić próbę wyłudzenia ? 


zgłoszenie na Policji. Na allegro jak widać nie masz co liczyć moderatorzy nawet się nie odnieśli nie mówiąc już o pomocy w usunięciu komentarza.

Korespondencje masz, uzależnienie usunięcia komentarza od uzyskania nieuzasadnionego zwrotu pieniędzy za transakcje. 
Potwierdzisz jeszcze jakie są konsekwencje otrzymania takiego komentarza i że kupujący świadomie to wykorzystuje.

Do wyłudzenia jeszcze nie doszło ale kupujący powinien przynajmniej pobiegać składać wyjaśnienia, ostatecznie może to go też skłonić do zamiany w decyzji w spawie komentarza.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jakiś "szalony" ten kupujący.😁 Jak allegro może dawać zwroty z POK takim a naczytałem się wiele i zawsze tu piszę ze są źli po obu stronach.

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

@LEW433  napisał(a):

Jakiś "szalony" ten kupujący.😁 Jak allegro może dawać zwroty z POK takim a naczytałem się wiele i zawsze tu piszę ze są źli po obu stronach.


Allegro ma swoje procedury pełne luk i politykę że kupujący musi być zawsze zadowolony.

To czy ma racje zazwyczaj nie ma znaczenia.
Kupujący nie są uświadamiani o obowiązkach jakie na nich spoczywają i konsekwencjach jakie są za łamanie prawa, allegro też nie przewiduje konsekwencji.. więc ci to wykorzystują często z premedytacją.

..a najgorsze jest to że jak jakiś pracownik allegro da ciała to będą go bronić do bólu lub ignorować temat wiedząc że sprzedawca w końcu odpuści i nie będzie marnował czasu na walkę z wiatrakami.

Takie mam doświadczenia i chyba nie jestem w nich odosobniony.

Jak wkleiłem zrzuty ekranu z wypowiedziami pracownika POK to moderatorzy je zablokowali (mimo iż nie zawierały żadnych nazwisk, adresów email itp.)

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

@wielkieZOOwyślij mu listem poleconym wezwanie do usunięcia tego komentarza powołując się na 24KC i 212KK, podaj termin na usunięcie go (np. 3 dni od otrzymania listu) a jeśli tego nie zrobi to do sądu. Sprawę masz wygraną.

Trzeba walczyć z czymś takim na własną rękę skoro Allegro stoi po stronie wyłudzaczy

 

Aktualnie jestem w niemal identycznej sytuacji, możesz poczytać:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/nieuczciwi-kupuj%C4%85cy-i-system-ocen-z-d...

oznacz moderatorów

marcokeys
#9 Pomysłodawca#

Po prostu odpisz na negatywa i zakończ sprawę. Za miesiąc statystyki się wyzerują.

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

marcokeys tak może zrobić duży sprzedawca ale jak ktoś startuje i ma mało komentarzy to taki negatyw zmasakruje mu konto, odbiera smarta (w obecnej wersji smarta osobiście nie polecam, może kwestia asortymentu, przy odzieży zwrotów jest masę a każdy kosztuje), robi problemy ze zwrotami prowizji itd.
łatwiej jest otworzyć nowe konto.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@denim-outlet 

 A na nowym koncie pojawi się kolejny trudny klient, przywali negatywem i będzie powtórka z rozrywki. Dla małych sprzedających przy obecnym chorym systemie punktacji nie ma dobrych rozwiązań. Każda urwana gwiazdka powoduje spadek jakości a co dopiero negatyw.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Najlepiej prowadzić 10 kont na raz 🤔

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

pinkpink11  kilka kont jest dobrym rozwiązaniem  (ale trzeba uważać na zmiany regulamin , np dublowanie aukcji) jedno czasowo pada to sprzedaż masz na kolejnym.

podobnie jak różne miejąca sprzedaży

ostatecznie wszystko jednak przekłada się też na czas i koszty. Każdy musi sobie to jakoś ułożyć i dopasować pod siebie

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Kaliope_Brzeg 

Szyjesz z tego co masz, jeśli masz 20 komentarzy łatwiej startować od zera. Dajesz sobie przynajmniej szanse 🙂

Przy obecnej polityce portalu małe działalności będą miały problemy, stawianie na jakość obsługi też jest bardzo ryzykowne, zawsze trafi się ktoś a portal prawie nigdy cię nie obroni nawet jak sprawa jest ewidentna.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg  A na nowym koncie pojawi się kolejny trudny klient, przywali negatywem i będzie powtórka z rozrywki. 

To jest dobre rozwiązanie bo komentarze znikają po roku, masz kilka kont i jak łapią negi to odkładasz na półkę i korzystasz z innego i tak w kółko 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kostas11   Może faktycznie to nie jest głupie 😄

_____________
Kama
oznacz moderatorów