Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry! W ostatnim czasie ze względu na dość atrakcyjne ceny produktów na tle innych sprzedawców w branży borykamy się z nieuczciwymi działaniami konkurencji. W ostatnich dniach jeden z użytkowników zakupił w naszym sklepie produkt który oczywiście wysłaliśmy i otrzymał go oraz odebrał w czasie jaki deklarujemy, lecz w efekcie otrzymaliśmy negatywną ocenę z dość złośliwym negatywnym komentarzem i łapką w dół. Niewątpliwie jest to działanie owej konkurencji bo taką inforamcję otrzymaliśmy od zaufanego sprzedawcy, a psuje to nam dobrą renomę którą sobie wypracowaliśmy i pracujemy nad nią cały czas. Pytanie brzmi - czy jest możliwość unieważnienia oceny i komentarza po weryfikacji przebiegu transakcji przez allegro lub inny sposób aby ta ocena, która nijak ma się do jakości naszych usług zniknęła? Dziękujemy za odpowiedź!
Możesz poprosić Allegro o usunięcie komentarza tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5... Jeśli ocena narusza zasady Allegro, zostanie usunięta.
@suplepiaseczno I tak ci raczej odpiszą że jest to subiektywna ocena klienta ,a regulamin allegro zezwala na takie oceny bez uzasadnienia.
@suplepiaseczno tak jak mówi @mwmonety allegro nic nie zrobi bo maja to w 4 literach, zostaje ci tylko sąd, jeśli chce Ci się w takie rzeczy bawić. Najważniejsze to odpowiedzieć na negatywa i przedstawić swoją opinię + wrzucenie nicka na czarną listę.
@suplepiaseczno W odpowiedzi na komentarz wpisz swoje zdanie o tym kupującym bez oficjalnych wyzwisk by tej opinii nie usunęli ale tak by inni widzieli co to jest za gagatek i dla czego tak pogrywa.
W odpowiedzi na komentarz napisaliśmy po prostu jak to wyglada z naszej perspektywy, że wszystko przebiegło zgodnie z założeniem
@suplepiaseczno na Allegro nie licz. Nie usuną w tej sytuacji.
Zrób tak.
Napisz maila do tego sprzedawcy, który Cię zapewnił o tym, że to zakup w celu zaszkodzenia.
Poza tym poproś Allegro o zabezpieczenie i przesłanie Ci screenu z danymi aukcji jakie były w momencie gdy ten klient dokonał zakupu. Dodatkowo niech przyślą Ci potwierdzenie z informacją jaki miałeś ustawiony czas wysyłki. Będziesz miał wówczas dowód, że stwierdzenie "Nie otrzymałem wysyłki w terminie który jasno widnieje na stronie." jest całkowicie nieprawdziwe. Ty wówczas bez problemu udowodnisz jaki miałeś deklarowany czas i kiedy wysłałeś.
Następnie wyślij cwaniakowi listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru, przedsądowe pismo, w formie ugody. Aby usunął komentarz i nie zamieszczał nieprawdziwych informacji, ani on, ani nikt na jego zlecenie. Możesz wpisać jakąś kwotę jakiej chcesz już teraz. Napisz też wysoką kwotę jakiej będziesz się domagał jeśli złamie tą ugodę.
Jak tego nie podpisze, składaj pozew w związku z naruszeniem art.212 KK. Koszt 300zł. Facet na rzęsach stanie, a nie wygra tej sprawy, jeśli faktycznie wysłałeś na czas.
Jest to ewidentny przykład narażenia Cię na utratę zaufania wśród potencjalnych klientów.
Niestety jest to dość częsta praktyka na Allegro. W mojej branży również.
Dlatego powtarzam, że system komentarzy i dyskusji tutaj to po prostu patologia, która wymaga zmiany.
Dzięki za podpowiedź, na pewno przemyslimy taką opcję
@suplepiaseczno ja już przerabiałem podobną sytuację. Więc rozwiązanie jest naprawdę dobre i przede wszystkim skuteczne.
Nawet jeśli ten zaufany sprzedawca nie da Ci podkładki na czyje to było zlecenie to i tak tą konkretną osobę sąd powinien skazać. Natomiast mając podkładkę, masz dodatkowy argument na czyje to było zlecenie i dodatkowo tą firmę, która to zleciła również można ukarać, a tym samym zabezpieczasz się dodatkowo bo oficjalnie i tamta firma już nie może kogoś nasłać.
U mnie w branży przedstawiciel jednego z dostawców też mnie otwarcie ostrzegał przed 2 firmami konkurencyjnymi (podał ich nazwy). Z kolei inny cwaniaczek z konkurencji (ale to nie tek przypadek, który zgłosiłem do sądu) założył mi spór na Allegro (przepraszam, "dyskusję") i jeszcze idiota sam mnie tym paragrafem straszył. Jak go uświadomiłem na czym to polega i że sam z nim skończy to odpuścił. No, ale to jakiś Janusz biznesu, który też swoich klientów miał za nic bo ludzie otwarcie pisali w internecie, że np. nie chce oddawać pieniędzy po zwrocie, kombinuje i oszukuje.
@konto zamknięte napisał: "U mnie w branży przedstawiciel jednego z dostawców też mnie otwarcie ostrzegał przed 2 firmami konkurencyjnymi (podał ich nazwy). Z kolei inny cwaniaczek z konkurencji (ale to nie tek przypadek, który zgłosiłem do sądu) założył mi spór na Allegro (przepraszam, "dyskusję") i jeszcze idiota sam mnie tym paragrafem straszył. Jak go uświadomiłem na czym to polega i że sam z nim skończy to odpuścił. No, ale to jakiś Janusz biznesu, który też swoich klientów miał za nic bo ludzie otwarcie pisali w internecie, że np. nie chce oddawać pieniędzy po zwrocie, kombinuje i oszukuje."
Opisz swoje doświadczenia z zakupami robionymi przez konkurencję @pinsplash -owi. Może wtedy przestanie pisać o teoriach spiskowych i podwójnych agentach.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 sytuacje są różne. Są osoby podstawione przez konkurencję, czasami jest mało rozgarnięta konkurencja, która kupi ze swojego konta (firmowego lub prywatnego, ale z tymi samymi danymi). Czasami są złośliwi klienci szukający okazji żeby się na kimś wyżyć bo mieli gorszy dzień. Jest naprawdę różnie.
Najważniejsze żebyśmy tutaj wspólnie zamiast się obrzucać błotem, wymyślili sensowny system aby takim patologiom zapobiegać lub je eliminować choćby po fakcie.
Warunek jest jednak 1, podstawowy, bez którego nasze pisanie tutaj nie ma sensu. ALLEGRO MUSI W KOŃCU DOSTRZEC TEN PROBLEM i chcieć wprowadzić zmiany. Jeśli tego nie zrobią to szkoda naszego czasu.
@konto zamknięte napisał: "Czasami są złośliwi klienci szukający okazji żeby się na kimś wyżyć bo mieli gorszy dzień."
To jest mit wymyślony przez bywalców dawnego Cafe Allegro. Poszukaj sobie tych opowieści o zakupach robionych u przypadkowych sprzedawców, bo "szef nakrzyczał", "żona nie dała" albo "pies nasikał do kapci". Zawsze mnie dziwiło, jak niby-myślący i niby-doświadczony sprzedawca może uwierzyć w te brednie.
"Najważniejsze żebyśmy tutaj wspólnie zamiast się obrzucać błotem, wymyślili sensowny system aby takim patologiom zapobiegać lub je eliminować choćby po fakcie."
Taki system już jest i polega na prewencyjnym blokowaniu kont osobom podejrzanym o działanie na szkodę sprzedawców, a więc i Allegro. Podejrzane konta trzeba zgłaszać i domagać się od Działu Bezpieczeństwa Transakcji zdecydowanych działań.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 nie jest to mit. Na cafe Allegro nawet nie zajmowałem głosu ani nie czytałem generalnie tego co tam było. Napisałem to z własnego doświadczenia. Chociażby po tym jak dostaję negatywa bez wcześniejszego zgłaszania problemu, albo widzę, że argumentacja jaką w nim klient stosuje jest wręcz absurdalna. Więc tylko złośliwością lub celowym działaniem na zlecenie, można takie coś tłumaczyć.
Nie ma czegoś takiego jak blokada potencjalnych nieuczciwych klientów. To jest dopiero mit. Jedna moja "klientka" została skazana w sprawie karnej w 2 instancjach. Dowiedziono, że działała z premedytacją, na czyje zlecenie. No i co? Myślisz, że Allegro się tym przejęło? Jak dowiedzieli się, że wyrok sądu zapadł po tym jak już komentarz samoistnie po roku zniknął, to dla nich nie było już tematu. Gdyby wyrok zapadł wcześniej, to by mi łaskawie komentarze od niej usunęli. Żadnych więcej konsekwencji nie poniosła na Allegro. Nadal ma swoje konto, firma, na zlecenie której były te komentarze również ma się na Allegro świetnie (widzę, że niezłą kasę Allegro ma dzięki nim, bardzo dużo aukcji, wysoka sprzedaż, promowania; może więc to tłumaczy te specyficzne wybiórcze podejście).
Żeby było śmieszniej, jak od razu po tym jak ona dokonała zakupu zgłosiłem do Allegro podejrzenie transakcji tylko w celu wystawienia opinii. Zaczęło się ładnie, bo Allegro odpisało, aby oczywiście poczekać, jak będzie negatyw to przyjrzą się sprawie i podejmą działania. No i na tym się skończyło... Mieli to wszystko generalnie w d...
@konto zamknięte Pisząc o micie miałem na myśli opowieści o klientach rzekomo robiących kompulsywne zakupy tylko w celu wyżycia się na przypadkowym sprzedawcy. Twój i inne przykłady (https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/negatywne-oceny/m-p/82995#M17668) pokazują, że takie działania nie są przypadkowe, a "niezadowolonym kupującym" najczęściej jest konkurent z tego samego segmentu rynku. Obserwacje administratora forum potwierdzają tę smutną prawdę - za szkody w wizerunku sprzedawców najczęściej odpowiadają inni sprzedawcy i ich brudne sztuczki. Takich nieuczciwych przedsiębiorców należy tępić z całą surowością i chwała Ci za to, że dociągnąłeś sprawę do końca. Dobrze by było, gdyby osoba, która chciała zepsuć Ci opinię musiała zamieścić przeprosiny w ogólnopolskich mediach, adekwatnie do zasięgu komentarza w serwisie Allegro. Jej klienci powinni mieć szansę dowiedzenia się, z kim mają do czynienia. Dolegliwość finansowa związana z publikacją przeprosin pewnie też dałaby jej do myślenia.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@konto zamknięte Złego sobie wybierasz dyskutanta "klient". Nie reaguj, naprawdę dobra rada.
suplepiaseczno jeśli przesyłka była dostarczona w terminie powinni usunąć
Tak przesyłka została nadana w ciągu 24 godzin od zakupu w dzień roboczy tak jak deklarujemy, a odebrana została przez kuriera i dostarczona w ciągu jednej doby a więc od zakupu do odebrania przesyłki przez kupujacego mineły niecałe 2 doby (tak samo napisaliśmy w odpowiedzi na komentarz). Z naszej strony wszystko przebiegło wedle założeń bo sprawdziliśmy nawet szczegóły sledzenia i podróży paczki od nas do wyznaczonego punktu i paczka została oznaczona jako dostarczona do punktu i prawdopodobnie odebrana bo wpłata była od razu na nasze konto przez PayU
@mdrogeria Allegro na 100% nie usunie tego komentarza. M.in. dlatego, że ten złośliwy klient obniżył też noty za zgodność przedmiotu z opisem. Więc nie będą w to ingerować.
Tutaj też kłania się mój pomysł https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...
Mamy bowiem sytuację, że klient po złości zaniża zgodność, a nawet nie odnosi się do tego, dlaczego.
www_otosek_pl zgodność z opisem to również terminowe dostarczenie
@mdrogeria nie zdarzyło mi się aby Allegro tak to interpretowało, ale dzięki za info. Pewnie w przyszłości się przyda 😉