anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę o zakończenie bezprzedmiotowej dyskusji

MAMY ROZWIĄZANIE!
t7250
#9 Pomysłodawca#

Do: @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Kupujący otworzył dyskusję ze Sprzedającym bo "Gramofon został uszkodzony w transporcie i został zareklamowany do Inpostu. Niestety od tygodnia nie ma żadnego odzewu od Inpostu. "

Tłumaczenie Kupującemu, że Prywatny Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie w transporcie nie kończy dyskusji, powołanie na Moderatorkę La_Nika w identycznej sprawie też nie dociera. Nie zakończy bo NIE. Dlatego proszę o zamknięcie odgórnie.

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
mirex2005
#13 Ambasador#

@t7250 a jak inpost stwierdzi niewłaściwe zabezpieczenie paczki do transportu?  Przewoźnik ma 30 dni na wydanie decyzji reklamacyjnej.

Dyskusja po 30 dniach zakończy się sama z możliwością wznowienia przez allegro.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@t7250 odrzuć jego reklamację i tyle powolując się na zapis prawa że prywatny sprzedawca odpowiada za towar do momentu nadania u przewoźnika. Po 30dniach dyskusja zamknie się automatycznie. Kto złożył reklamacje do inpost? Inpost rozpatruje 30dni odpowiedzą pewnie w 28 lub 29 dniu 

oznacz moderatorów
t7250
#9 Pomysłodawca#

@az1raelwłaśnie tak zrobiłem. Powołałem się na k.c. i odrzuciłem reklamację. Reklamację do Inpost złożył Nabywca czyli Odbiorca. Ze mną otworzył dyskusję bo Inpost nie odpowiedział mu od razu. Wkliłem Mu też odpowiedź La_Nika w identycznej sprawie.

@Demiurg Inpost nie stwierdzi, bo:

1. Bylo zapakowane dobrze, gdyż druga paczka doszła, a też była dekatna zawartość

2. Przewoźnik przesyłkę przyjął i dostarczył. Wróciłaby z pierwszej sortowni gdyby było nie tak. Chyba są zasady transportu przesyłek w ty kraju 😉

Dzięki za rady. Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
t7250
#9 Pomysłodawca#

@mirex2005@ miało być a nie @demiug - przepraszam za błąd.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@t7250 Ale wysłałeś w całości masz na to dowód?

oznacz moderatorów
t7250
#9 Pomysłodawca#

@Zdjęcia towaru sprzed wysyłki także w ogłoszeniu. Chyba nie sądzisz, że potłukłem przed włożeniem do paczki? Btw. Nawet mając zdjęcia towaru w kartonie możnaby spytać 'Jak udowodnisz, że nie wyjąłeś i nie tłukłeś po zrobieniu zdjęć ?' @LEW433 czy nie uważasz, że należy dowodzić winy, a nie kazać udowodnić niewinność?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie napisałem co sądzę i to bez znaczenia, znaczenie ma to co jest i to że taką przesyłkę otrzymał kupujący.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@t7250 demiurg to ranga forum a nicki masz na zielono klikasz @ i wyświetli ci się lista z wątku, na odpowiedź reklamacyjną to inpost ma 30 dni a nie od razu ludziom się już w tyłkach poprzewracało od razu chyba z boską interwencją

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@t7250 dowiaduję się czy w tej sytuacji możemy zakończyć dyskusję, dam znać, gdy otrzymam odpowiedź!

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@la_nika A jak InPost rzeczywiście uzna że paczka była źle zapakowana, tylko pytam?, otworzycie dyskusje?

oznacz moderatorów
t7250
#9 Pomysłodawca#

@LEW433na Poczcie nie przyjmą źle zapakowanej. Inpost przyjął, więc nie była źle zapakowana. Przyjął = podjął dostarczenia. System Inpostu to nie problem Nadawcy.

@la_nikaDziękuję. Właśnie o to mi chodzi.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@t7250  Ok niczego nie przesądzam.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@t7250 mam już odpowiedź.
Prywatny sprzedawca nie odpowiada za ewentualne uszkodzenia w transporcie, chyba że przewoźnik wyda decyzję, że paczka nie była odpowiednio zabezpieczona.

Niezależnie jednak od tego, kupujący otwierając dyskusję zgłosił reklamację i wskazał swoje roszczenie - zwrot pieniędzy. Sprzedający powinien odnieść się do tego, nie tylko pisząc, że odrzuca z uwagi na KC, ale odnosząc się do wad towaru. 

Dlatego odnieś się proszę do stanu towaru, jeśli wysłałeś sprawny i prawidłowy, napisz o tym. Na tym etapie napisałeś jedynie, że odrzucasz reklamację, ale brakuje uzasadnienia odnośnie do samego towaru.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
t7250
#9 Pomysłodawca#

Dopisałem w dyskusji:

Wysłałem towar w stanie zgodnym ze zdjęciami i opsem. Druga przesyłka do tego Nabywcy doszła w całości.

Niezależnie od powyższego Nabywca twierdzi, że otworzył dyskusję ze Sprzedającym, bi Inpost mu nie odpowiedział przez kilka dni.

Przecież jako Sprzedawca nie mam żadnego wpływu na to, jak Inpost rozpatruje jego reklamacje.

 

 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@t7250 ok, dzięki 🙂 Zamknęliśmy dyskusję. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@t7250 nie cieszył bym się bo napisze do allegro i mu otworzą nową dyskusję... ktoś ost na forum pisał że gania się tak z kilka razy już o to samo z kupującym

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael między innymi my się ganiamy w ponownie otwartej dyskusji - https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/jak-doradcy-allegro-sami-sobie-przecz%C4%8...

Po ponownym otwarciu dyskusji <autocenzura> doradca, wymaga od nas rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi przedmiotu zutylizowanego przez gwaranta, podczas UZNANEJ (!) reklamacji gwarancyjnej. 🙂

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 ale jak gwarant może zrzucić na sprzedawcę roszczenie reklamacyjne z gwarancji skoro sprzedawca nie jest strona roszczenia gwarancyjnego co najwyżej reklamacji z rękojmi której tu nie było bo gwarant reklamację uznał więc sam ponosi jej koszty? Ktoś tu na glowę wyrżnął?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 wiesz co kazalbym se ten przedmiot na reklamację przysłać do wglądu ... a nie ma zdjeć i przedmiotu a to sorki odrzucam nie mogę stwierdzić zasadności roszczenia bez konsultacji ze swoim serwisem bo nie mam przedmiotu reklamacji do ekspertyzy 

oznacz moderatorów