anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja powinna być bezpłatna dla kupującego

aigostar_polska
#7 Wielbiciel

Reklamacja klienta jest bezzasadna. Chcemy, aby klient dopłacił koszty wysyłki za zwrot produktu, jednak platforma Allegro powiedziała nam: Według zaleceń UOKiK reklamacja powinna być bezpłatna dla kupującego... Czy to oznacza, że nawet jeśli reklamacja klienta jest bezzasadna, to i tak sprzedawca musi ponieść wszystkie koszty wysyłki?

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce @mdrogeria  ale z tego co ja zrozumiałem z tego artykułu to nie bedzie nowy marketplace lecz raczej nowe ceneo.

Wejdziesz na strone XXXXX gdzie Ci algorytm Inpostu pokaże w którym sklepie ( niezależnym) najlepiej i najtaniej kupić

Sprytny ruch ze strony Inpost

Może przekierować ruch do sklepów kóre mają włączone ich dostawy, pewnie allegro to odczuje i to dośc mocno a Inpost bedzie miał de facto ogromny wpływ na cały e-commerce na polskim rynku zupełnie niewielkim kosztem. Biorąc pod uwage listy mailingowe i dane telefonów jakimi dysponuje inpost to nawet koszt reklamy nie bedzie duży.......

 sprytne to......

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@_Likos_ tak jak pisałem, taka wyszukiwarka dla dużych sklepów.

Czemu dla dużych? Też już pisałem, abonamenty, promowania, opłaty za kliknięcie/przekierowanie, reklamy itp. Inpost za darmo tego robił nie będzie.

Tak samo jaki mały sklep może konkurować cenowo z większym? Oferty małych sklepów zawsze będą w tyle. To takie lanie wody i naganianie trzody żeby zrobić szum medialny...

Parę miesięcy hype-u, ktoś na tym zarobi, potem przyjdzie premiera i się powie 'eeeee może to nie dla mnie'.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce poczekajmy ,zobaczymy jak to ruszy. Każdy zacznie liczyć. Czy lepiej wydawać na reklamy na fejsbukach i adsy googla czy "zapisać" sie dowyszukiwarki inpostu mając bonus w postaci tańszej dostawy. Wszystko kwestia rachunków

Tak czy inaczej każdy musi własny sklep reklamować wiec koszty i tak ma a druga strona medalu że nawet jeśłi koszty byłyby porównywalne do kosztów allegro todziałasz na własnym podwórku, nie masz regulaminów allegro, wymyślnych zasad wystawiania towaru i obsługi klienta, nadinterpretacji prawa, i obaw że Ci ktoś z dnia na dzień zablokuje sprzedaż.

Wiec nawet przy porównywalnych kosztach finansowych jeśłi inpostowi uda sie pozyskiwać klientów to bedzie duży cios dla allegro i plus dla pozostałych sklepów niezależnie od ich wielkości bo pozostaje mnóstwoinnych wartości dodanych.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@_Likos_ czy mały sprzedawca jakoś zarabia mają własny sklep i będąc na ceneo? Kilka razy używałem jak chciałem kupić np jakąś część komputerową. Na górze listy zawsze garstka tych samych graczy.

Nie kwestionuję ideii bo każda nowość jest dobra i coś wnosi na rynku który niby się rozwija ale jakoś ciągle jest to samo, ale kwestionuję ten hype że to rewolucja dla małych sklepów i że pogrąży allegro czy inne marketplace-y. Bzdura.

Kto powiedział że allegro czy facebook nie będzie mógł umieszczać swoich najlepiej sprzedających ofert w tej wyszukiwarce?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce z doświadczenia wiem że konkurencja dużych graczy zawsze pozwala coś uszczknąć maluczkim.

Ostatnio dostaliśmy oferte od jednego z brokerów na paczki paczkomatowe około 15% taniej niż allegro paczkomaty . Całkowity koszt brutto w granicy 10zł . Wiec to by pozwalało np oferować  klientom a la smarta (darmową wysyłke od 40 zł).

Niby niewielka konkurencja dla allegro ale też ma swoje plusy . Nie ma minimum paczek, nie ma umowy a klient ma darmowa dostawe nawet przy minimalnych zakupach

Wiec taka konkurencja miedzy dużymi graczami zawsze bedzie dobra dla małych....

No i może doprowadzi do tego że Allegro Delivery bedzie musiało zacząć sprawnie działać.... bo jełśi nie to Inpost nie przedłuży umowy z allegro i bedą problemy.........

 

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@_Likos_ kilka postów wyżej pisałem jak próbowałem sprzedaży u konkurencji allegro, poczytaj.

Jestem ciekaw jaki % obrotu generuje inpostowi allegro i czy warto było by dla inposta się wycofać z takiej współpracy.... Myślę że jest to bardzo wątpliwe. Owszem inpost wszedł na rynki jak aliex... gdzie też ma paczek pod oczy z tego co mi kurier mówił ale bez allegro to będzie duży krok w tył.

Inpost nie ma problemów z brakiem paczek od allegro tylko z ich promowaniem AD, jak to sobie wyjaśnią to znów będą jak dobrzy koledzy przy korycie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce "Inpost nie ma problemów z brakiem paczek od allegro tylko z ich promowaniem AD" ależ tojest równoznaczne

Jesłi metody dostaw inpost są"zakopywane głęboko" przy jednoczesnym promowaniu AD to oznacza mniej paczek dla Inpost. 

Dlatego własnie Inpost próbuje zrobić strone na której bedzie promował sklepy gdzie są ich metody dostawy ( niewykluczone ża np jednym z warunków bedzia aby Inpost był jedynym przewoźnikiem w danym sklepie) 

Jak już pisałem skoro brokerzy są w stanie zaoferować tak niskie ceny już ze swoją marżą to .... coś jest na rzeczy

Jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacje gdzie inpost powie" damy wam cene 4,99 za paczkomat a wy klientom darmową wysyłke" to byłoby tyle co dopłata do smarta allegro....

A teraz historia z mojej działalności. Zaczynałem jako100%  obsługa sklepów i przez wiele lat były problemy i zatory z płatnościami pod grożbą od klientów" bo nie bede od Was brał" . W pewnym momencie weszliśmy w allegro i klienci którzy nie płacili usłyszeli od nas " gotówka" a groźby że nie bedą od nas brali nie były skuteczne bo już mieliśmy drugie żródło dochodu. Teraz często czytam hasło " allegro nie jest obowiązkowe" ....... cóż oby sie to tylko managerom allegro nie spełniło....

 

@mdrogeria mnie takie artykuły naprawde mocno motywują do zabrania sie za własny sklep na poważnie........ Bo to mimo wszystko duża zachęta aby postawić sobie kolejną noge finansową......

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@_Likos_ mnie na to nie stać, pewnie są darmowe skrypty itp ale i customowe szablony i konfiguracja i wtyczki to już wszystko zwykle płatne chyba że ktoś ma pod ręką specjalistę grafika/programistę, poza tym w mojej branży (motoryzacja) zwykły hosting nie ma racji bytu bo potrzebuje tecdoc-a a to już spory wydatek który nie prędko się zwróci.

Allegro jest jedynym marketplace który zintegrował tecdoc-a. Dla mnie to powód żeby zostać.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_Likos_ trzeba się temu przyglądać  bo to może mocno namieszać na rynku , a jednocześnie może być dla nas sporą szansą . Ne znamy na razie szczegółów , nie wiemy jak to będzie wyglądać w starciu z gigantami  ,ale po mojemu ukłon w kierunku drobnej przedsiębiorczości , a z tym idące zróżnicowanie proponowanego asortymentu może mieć przyszłość , a allegro tego nie widzi . Osobiście będę się na to gapił 👀

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_Likos_ trzeba się na to pogapić i szybko zareagować  ,dla nas drobnych obszar tutaj zrobił się już zbyt wąski . Ciekawie to wygląda  ,szczególnie skutki . Zauważam u swojej konkurencji postępującą falę  rezygnację z Inpost , a jeśli pozostawiają to poza smart , mnie już parę razy przeszło to przez głowę  , ruch Pana Brzoski podejrzewam ma odwrócić ten trend  ,bo nie czarujmy się na pewno odczuwa skutki ostatnich ograniczeń ze strony allegro 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aigostar_polska proces reklamacyjny kończy się w momencie wydania decyzji przez sprzedawcę , jeśli sprzedawca uzna reklamację za zasadną pokrywa wszystkie koszty jakie poniósł klient wraz z kosztem odesłania naprawionego czy wymienionego przedmiotu . W przypadku , gdy przedmiot jest sprawny i zgodny z umową tylko .. klient np. ..nie doczytał instrukcji obsługi i zostało to wyjaśnione lub ekspertyza wykazała nieuprawnioną ingerencję czy niewłaściwe użytkowanie towar ten w dalszym ciągu należy do klienta i do niego należy decyzja co dalej z nim zrobi . Może odstąpić od umowy jeśli jest jeszcze w terminie , może przedmiotu nie chcieć / jego wola / może też go od sprzedawcy odebrać , a jeśli to trzecie jego wola w jaki sposób to zrobi .

uffff.... no nie ?  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Cześć, @aigostar_polska. Cały proces reklamacyjny, włączając w to koszty transportu towaru w obie strony, jest dla klienta bezkosztowy, niezależnie od ostatecznej decyzji sprzedającego.

Nasza polityka reklamacyjna jest zgodna z obowiązującym prawem (Art. 43d. 5. oraz Art. 43e. 6. (Ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta). Opieramy się także na decyzji Prezesa UOKiK z 2011 roku (nr RWR 15-2011), w której uznano, że przerzucanie na konsumenta kosztów nieuzasadnionej reklamacji narusza zbiorowe interesy konsumentów. Wskazano, że sprzedawca posiada przeciwnie do konsumenta, wiedzę profesjonalną potrzebną do oceny zasadności reklamacji.

Ponadto w rejestrze klauzul niedozwolonych znajduje się zapis, że: „W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Zamawiającego zostanie on obciążony kosztami obsługi reklamacji poniesionymi przez Wykonawcę w tym kosztami związanymi z przyjazdem serwisu (sygn. akt XVII AmC 157/05, wpis numer 916).” - co oznacza, że przedsiębiorca nie może obciążać kosztami konsumenta jeśli okaże się, że reklamacja jest niezasadna.

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

aigostar_polska
#7 Wielbiciel

A więc według Pani, konsument nie ponosi żadnych kosztów, nawet jeśli reklamacja zostanie uznana za bezzasadną? Ponieważ już poinformowaliśmy konsumenta w sposób jasny i zrozumiały oraz dostarczyliśmy mu pisemne potwierdzenie, że to konsument ponosi koszty zwrotu towaru, to w sytuacji, gdy reklamacja zostanie uznana za bezzasadną, koszty te obciążają konsumenta.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@aigostar_polska, to co napisałam wyżej nie zostało ustalone przeze mnie i ''według mnie''.
Ten sposób rozpatrywania reklamacji jest zgodny z obowiązującymi przepisami i decyzją Prezesa UOKiK. Chcemy, aby proces reklamacji był przejrzysty dla obu stron transakcji i nastawiony na sprawne rozwiązanie problemu klienta.

Według obowiązujących przepisów i stanowiska Prezesa UOKiK reklamacja jest dla kupującego bezkosztowa. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@MiMary  czy możesz nam wytłumaczyć ten paradoks🤔, bo ja na ten przykład znalazłem inny zapis i on jest z 2014 roku😉

KOGIEL_T_0-1758817273154.png

 a może  jakiś inny moderator ma inne wieści i interpretacje z przyszłości 😁

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  @gdvorek @matt_rose @msniezek 

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@KOGIEL_T, wszystkie źródła i podstawy prawne, na których się opieramy podałam wyżej. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@MiMary  czyli nadal potwierdzasz, że prezes wydał decyzje w 2011 roku , podpierając się ustawą z 2014 roku 🤔, a może jednak przeczytasz, co wkleiłaś, tak jak radził @mdrogeria ??? , bo to wygląda już jak konfirmacja😔

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@MiMary swoją drogą zrobiliście dla kupującego opcję by zapłacił ekstra za wysyłkę jeśli nie chce skorzystać ze zwrotów jakie ma w zamówieniu, moglibyście zrobić to samo dla sprzedającego w przypadku reklamacji.

Np, sprzedający kliknie że chce zwrot towaru z waszą wysyłką, kupujący generuje sobie etykietę a koszt jest potrącany z konta sprzedającego.

Jak ktoś korzysta tylko z allegrodelivery + inpost też bez umowy to nie ma żadnej możliwości zlecić odbiór towaru bo nie ma takiej umowy z przewoźnikiem.

oznacz moderatorów

vanwinsmart
#8 Zapaleniec

@MiMaryDzień dobry. Chciałbym zapytać, jak przywrócić sprzedaż, która została zawieszona z powodu opóźnienia w płatnościach abonamentowych. Chociaż płatność została już zrealizowana, zawieszenie sprzedaży nadal obowiązuje.

oznacz moderatorów

vanwinsmart
#8 Zapaleniec

Dzień dobry. Chciałbym zapytać, jak przywrócić sprzedaż, która została zawieszona z powodu opóźnienia w płatnościach abonamentowych. Chociaż płatność została już zrealizowana, zawieszenie sprzedaży nadal obowiązuje.

oznacz moderatorów